Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Practici comerciale incorecte

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#55
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018
Eu consider ca cel mai corect e sa se stabileasca exact reducerea de care a beneficiat (si sa nu fie umflata in acte aiurea, gen iti baga pe gat TVGo si spun ca valoreaza 120 euro pe 24 luni) si apoi, impartita pe luni.
Daca ai beneficiat de o reducere de 240 euro pe 24 luni rezulta o despagubire de 10euro/luna ramasa. Adica daca vrei reziliere inainte cu 4 luni, vei plati doar 40 euro.
Orice alta metoda ar fi una abuziva si in defavoarea consumatorului.

Oricum, trebuie sa recunosc ca Orange par cei mai decenti cu privire la pretentiile la reziliere si platesti doar valoarea lunilor ramase.
La ceilalti am inteles ca e si mai naspa si ca daca reziliezi in a 23-a luna, au aceleasi pretentii ca si cum ai rezilia in prima luna, ceea ce e absurd.

#56
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postlexis1, on 03 martie 2018 - 13:58, said:

Da, exact, la fiecare client care semneaza pe 24 de luni operatorul instaleaza o antena speciala pentru el, si daca vrea sa rezilieze ca ofera servicii mizerabile sau ca s-a prins ca a fost indus in eroare, trebuie sa plateasca antena aia de noua, nu? La fel si cu operatorii call center, la fiecare client ce semneaza pe 24 de luni se angajeaza un nou operator in call center special, si daca reziliaza clientul nu il poate da afara, il tine 24 de luni, nu?
Doar ca nu e asa, operatorul nu face altceva decat sa introduca intr-o baza de date un nou utilizator caruia ii da acces la antenele deja instalate si amortizate. Ce cheltuieli extra prevazute visati voi care sa justifice despagubiri aiurea.
Ma gandesc sa aplicati regula asta si la RCA, daca iti face dauna totala un BMW seria5 din 1998, compania RCA sa iti ofere un BMW seria5 nou, tipla 2018, ca asa e corect, nu, il platesti de nou, nu?
E vorba de concurenta cu ceilalti operatori, e vorba de contracte deja semnate cu furnizorii de echipamente, cu proprietarii care incaseaza chirii, cu banca, etc. Daca un numar semnificativ de clienti ar cere rezilierea contractului fara sa plateasca nimic, asta ar insemna ca si Orange sa rezilieze o gramada de contracte sau parti din contracte cu furnizorii sai. E un lant de domino.
Cel mai corect este prepay, platestui exact pt cat vrei, nu promisiuni ca vei plati si la anul, etc.

Edited by PlatonX, 03 March 2018 - 15:31.


#57
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
A se nota ca in cazul de fata nu a fost atacat cumva principiul ca ai putea sa faci contracte pe n ani, sa cumperi echipament subventionat, etc. Ci doar ca nu se spune clar si ce penalizari ai la reziliere; lucru care nu stiu cit de clar e din forma standard a contractelor dar in shop e dezastru: angajatii sint de la total incompetenti la chestii unde nu au nici un interes sa te minta iar la cele unde trebuie sa-si faca target-ul mint si merg pina la fals in acte in anumite cazuri. Indiferent cum cei care-si fac abonamente peste cit pot si vor sa plateasca tot n-o sa scape asa usor (nu am folosit din greseala plurarul, era pe undeva cineva care a facut cinci abonamente ca "nevoia familiei de comunicare", telefoane noi, etc - dupa care la doua luni stai ca aveam un singur venit in casa, pe care nu-l mai avem).

#58
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,917
  • Înscris: 18.12.2007

View Postbiogood, on 03 martie 2018 - 11:45, said:

Deci mentalitatea de care trebuie sa scapam e de fapt refuzul de a accepta abuzurile operatorilor telekom? La tine libertatea e doar necesitate inteleasa, ca la Marx si Engels? Toate institutiile astea, ANPC, diverse instante, etc care au hotarat definitiv si irevocabil ca sunt practici comerciale incorecte, gresesc si de fapt adevarul absolut sta in birourile operatorului? Tu te vezi ce scrii?
Omule, eu ma refeream la 'gustatul' alimentelor, nu la operatorii telecom (oricum mi-a placut ca ai scris telekom - ai vreo problema si cu cei de la telekom?).
Si hai sa nu fim ipocriti, nu vine operatorul dupa tine sa iti bage in buzunar telefonul. I-ai intrebat pe cei care semneaza cu ochii inchisi contractul, ca sa aiba si ei un telefon mai frumos, mai bun, mai jmecher decat al vecinului, dac a nu li s-au parut abuzive clauzele? Inteleg ca nu. Acelasi lucru ca si cu spaga, e ilegala, e imorala dar cand o dai tu ca sa rezolvi ceva ce te intereseza direct e al naibii de buna. Vina este impartita intre operator si client iar clientul este complice la toata treaba asta.
Asa ca lasa ceva mai jos sonorul si datul cu fundu de pamant.

View Postlexis1, on 03 martie 2018 - 11:41, said:

Da, ramai tu cu mentalitatea ta cea buna... sa vezi ce frumos e cand cumperi alune si fistic de zeci de lei si cand ajungi acasa sa descoperi ca erau rancezite toate si de neconsumat.
Dupa ce te frigi de cateva ori incepi sa te civilizezi si sa testezi produsul inainte de a da banii.
Daca am indoieli ca nu e proaspat, nu iau sau iau o cantitate mica. Punct.

Edited by AlexEn, 04 March 2018 - 09:12.


#59
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Cel mai corect este cum face Netflix si BGO Go: ai o luna gratuit timp in care testezi si vezi daca iti place. Daca vrei continui, daca nu, nu. Cam asa ar fi corect sa faca si operatorii de telefonie mobila: o luna gratuit si daca iti convine continui, daca nu, nu.

#60
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,917
  • Înscris: 18.12.2007
+ fara subventie la terminal.

#61
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009

View Postlucifer76, on 03 martie 2018 - 06:51, said:


Parca te vad umbland ca bezmeticul cu ochii pe ecran, verificand semnalul prin oras sau pe coclauri.  Pai bine mai geniule, daca momentan ai acasa sau la munca dar esti nevoit sa te muti sau sa isi schimbi jobul si canci semnal, ti se pare corect sa platesti un an jumatate un serviciu de care nu mai beneficiezi? Pe motiv ca tu esti de vina, trebuia sa fii parapsiholog si sa stii unde vei avea nevoie de semnal in viitor.
Da prietene, "bezmeticesti" ochii in ecran, ca sa nu "belesti" portofelu' din cauza ca nu.
Daca nu pui mana sa verifici, apoi sa nu incepi cu utopiile...ca tu te asteptai sa fie, ca
normal ar fi sa se faca si sa se dreaga si sa fie floricele pe campii, ca in ce tara traim, etc.

Si da, daca ai "bezmeticit" sau nu, totul a fost bine si frumos, dar totusi din varii motive
nu mai ai semnal si drept urmare, nu mai poti folosi serviciul respectiv, poti rezilia fara
probleme. Iei frumos o dovada ca mai nou iti faci veacu' in locatia X, Y sau Q, te duci la
furnizor (de servicii fixe sau mobile) si ii spui "nea gigi, uite eu sunt clientu' lu' matale si
imi place sandramaua, dar m-am mutat cu serviciu' sau cu casa. ai acoperire in zona aia?"

Iar gigi zice ca in zona respectiva nu are infrastructura (fixa), cere un buletin ca sa vada
si el ca e pe bune ce zici de mutare si iti ureaza o zi buna si speranturi ca va veti reintalni
candva. Daca zice ca are (servicii mobile), dar tu nu ai semnal, bagi niscaiva sesizari si
ii dai niste prtscr de pe telefon sau poze. O sa se apuce de verificat si de aici, doua variante:
ori recunoaste si te lasa sa te cari, ori (daca e catar) niste ANPC/ANCOM si se calmeaza.

Multumit acu', geniule?

#62
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postdygey, on 04 martie 2018 - 23:46, said:

Si da, daca ai "bezmeticit" sau nu, totul a fost bine si frumos, dar totusi din varii motive
nu mai ai semnal si drept urmare, nu mai poti folosi serviciul respectiv, poti rezilia fara
probleme. Iei frumos o dovada ca mai nou iti faci veacu' in locatia X, Y sau Q, te duci la
furnizor (de servicii fixe sau mobile) si ii spui "nea gigi, uite eu sunt clientu' lu' matale si
imi place sandramaua, dar m-am mutat cu serviciu' sau cu casa. ai acoperire in zona aia?"
In vara trecuta o amica i-a anuntat pe cei de la Orange ca din luna urmatoare reziliaza contractul pe motiv ca firma o relocheaza in Austria. Mai avea un an de abonament, fara telefon cumparat sau vreo reducere. A fost refuzata categoric si a trebuit sa plateasca restul perioadei contractuale. Nu a avut timp de scandal sau de avocat, poate ca rezolva, dar avea alte probleme pe cap. Asa ca scuza-ma daca nu te cred cand sustii bunavointa operatorului in relatia cu clientul.

Si ca sa mai arat o practica incorecta, primul meu abonament l-am facut la ... Orange, acum vreo 10 sau 12 ani. Mi-au bagat nustiuce optiune gratuita pentru doua luni, desi am insistat ca nu imi trebuie. In a treia luna, ma uit pe factura, hopa, optiunea e inca activa si costa!!! In contract nu scria absolut nimic despre asta sau ca trebuie sa fac eu cerere de dezactivare. Bun, asa era contractul tip si nu o puteau dezactiva de la inceput, dar in fata nu mi-au zis nimic si nici pe hartie nu scria ca dupa doua luni optiunea se reactiveaza cu plata. Asa ca am platit o luna degeaba si inca una pana au dezactivat-o. M-am dus ca hartiile la OPC si mi-au dat dreptate, pana la urma banii mi-au fost scazuti de la factura, dar ce au facut cei de la Orange se cheama furt pe fata.

#63
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012

View Postlucifer76, on 05 martie 2018 - 07:23, said:

In vara trecuta o amica i-a anuntat pe cei de la Orange ca din luna urmatoare reziliaza contractul pe motiv ca firma o relocheaza in Austria. Mai avea un an de abonament, fara telefon cumparat sau vreo reducere. A fost refuzata categoric si a trebuit sa plateasca restul perioadei contractuale. Nu a avut timp de scandal sau de avocat, poate ca rezolva, dar avea alte probleme pe cap. Asa ca scuza-ma daca nu te cred cand sustii bunavointa operatorului in relatia cu clientul.
Sunt de acord cu privire la bunavointa lor :) nu de alta, dar i-ar aduce la sapa de lemn, asa ca daca ai contract semnat ii doare la basca, ei tin sa il respecti. Iar cu privire la amica ta, a relocat-o orange cumva? :)

#64
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
@lucifer76: A încercat activarea 1.13 din TCG?

Quote

1.13. Forța majoră
  • Părțile vor fi exonerate de răspundere în cazul în care prevederile Contractului nu pot fi respectate ca urmare a unui eveniment de forță majoră. Prin eveniment de forță majoră se înțelege orice eveniment în afara controlului părților afectate, imprevizibil și insurmontabil. Partea care invocă forța majoră va notifica cealaltă parte în scris, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare atât de la apari]ia evenimentului respectiv, cât și de la încetarea acestuia.
  • La încetarea cazului de forță majoră, partea care a fost împiedicată să-și îndeplinească obligațiile își va relua executarea obligațiilor conform prezentului Contract.
Practic, suspenda abonamentul pe perioada respectivă.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate