Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...
 Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua
 sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...
 

Practici comerciale incorecte

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#19
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View PostPololica, on 02 martie 2018 - 10:01, said:

O taxa de reziliere ar trebui sa existe.
Cel mai corect este sa respecti la litera tot ce scrie acolo. Daca scrie 2 ani, atunci 2 ani sa stai. Ce poate fi mai corect de atat ?

#20
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,022
  • Înscris: 07.11.2006

View PostPololica, on 02 martie 2018 - 10:01, said:

O taxa de reziliere ar trebui sa existe. Ca nu au informat clientul, "compensarea" este lipsa taxei la reziliere inainte de termen. Tu cand semnezi un contract, furnizorul se oblige sa pastreze datele tehnice din contract pe durata contractului. Obligatia ta (a cumparatorului de servicii), in afara de plata facturilor care ar mai fi, daca o clauza (de timp, in cazul de fata) nu o respecti?

Exact.Si eu sunt de aceesi parere.In seneul asta am amintit de oligofreni.De exemplu.eu as elimina posibilitatea schimbarii sau renuntarea la un produs.L-ai cumparat,ai fost in deplinatatea facultatilor mintale,spala-te pe cap.Nu te-a obligat/fortat nimeni sa cumperi produsul respectiv.
Prea multe drepturi are clientul,prea i se dau aripi iar companiile trebuie sa inghita.

#21
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,976
  • Înscris: 18.12.2007
Cum demonstrezi, din postura de comerciant, ca a fost in deplinatatea facultatilor mintale clientul?

#22
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,022
  • Înscris: 07.11.2006
De ce ar trebui sa dovedesc acest lucru?Si mai ales cui?

#23
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006

View Postrealduc, on 02 martie 2018 - 09:24, said:

indiferent de "ce contine un contract", telefonie mobila, internet, apa, gaz, electricitate , etc, daca nu platesti nici o factura este declarat nul ! ...
este una din legile aprobate de legislatorii UE !...si careia se supun toate statele membre ale UE ! ...
Pui o dovada ca se aplica la noi?

#24
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View PostPlatonX, on 02 martie 2018 - 09:57, said:

Adica nu ti se pare corect ca trebuie sa respecti ce ai semnat ? Nu ti se pare corect ca trebuie sa fii responsabil cand semnezi ?

ba da, dar cu informare corecta, transparenta, totala.

ceea ce muulte corporatii nu prea fac- mai ales din domeniul financiar, telefonie, prestari servicii

#25
tinel231

tinel231

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 15.03.2009

View Postadisz, on 02 martie 2018 - 10:07, said:

Exact.Si eu sunt de aceesi parere.In seneul asta am amintit de oligofreni.De exemplu.eu as elimina posibilitatea schimbarii sau renuntarea la un produs.L-ai cumparat,ai fost in deplinatatea facultatilor mintale,spala-te pe cap.Nu te-a obligat/fortat nimeni sa cumperi produsul respectiv.
Prea multe drepturi are clientul,prea i se dau aripi iar companiile trebuie sa inghita.
Daca de exemplu te duci la magazin sa cumperi un aspirator si ajuns acasa constati ca noul aspirator de 3000W nu are putere de aspiratie nici pe jumatate fata de vechiul aspirator de 1500W ? N-ai voie sa sa-l duci inapoi ca ,vezi doamne- erai in deplinatatea facultatilor mintale cand l-ai cumparat...
Sau cand semnezi un contract cu un provider si dupa ceva timp in orele de varf conexiunea gigabit se reduce la 25-30 de mbps ?? Nu poti sa reclami , ca n-ai banda minima garantata in contract  ...asa ca ce faci ?  Platesti in continuare 2 ani ca ,de, ai fost in deplinatatea facultatilor mintale cand ai semnat...
La ce mafie e in comertul din RO , sa nu poti sa renunti la ceva ar fi un dezastru pt clientul roman; si asa ia destule tepe...

#26
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postadisz, on 02 martie 2018 - 10:07, said:

Prea multe drepturi are clientul,prea i se dau aripi iar companiile trebuie sa inghita.
Maestre, ce companie iti permite sa vezi macar, ca de testat nici nu poate fi vorba, produsul inainte sa il achizitionezi? Pe certificatul de garantie scrie ca l-ai testat de fata cu reprezentantul lor, ceea ce e complet fals. De obicei ti-l da sigilat abia dupa ce ai sarit cu banul. In cazul in care apuci sa il vezi, dupa 5 minute te scot in suturi din magazin. Vai,saracele companii care se acopera cu hartii false!!!

#27
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018

View Postdanutz1, on 02 martie 2018 - 09:33, said:

Corect e sa existe obligatii de ambele parti, nu doar de partea consumatorului.
Daca Orange renunta la contract, ce despagubiri plateste clientului?
Cand ai auzit vreodata in istorie sa vrea un operator sa renunte la contractul cu un client?

#28
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Daca nu au exista cazuri nu inseamna ca nici nu vor exista vreodata, mai ales in alte domenii.
Si daca nu exista nu inseamna ca nu ar trebui sa se solicite despagubiri din partea prestatorului pentru simplul fapt ca n-o sa se intample niciodata.

#29
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018

View Postlucifer76, on 02 martie 2018 - 11:55, said:

Maestre, ce companie iti permite sa vezi macar, ca de testat nici nu poate fi vorba, produsul inainte sa il achizitionezi? Pe certificatul de garantie scrie ca l-ai testat de fata cu reprezentantul lor, ceea ce e complet fals. De obicei ti-l da sigilat abia dupa ce ai sarit cu banul. In cazul in care apuci sa il vezi, dupa 5 minute te scot in suturi din magazin. Vai,saracele companii care se acopera cu hartii false!!!
Eu am achizitionat din magazin telefon si vanzatorul a insistat sa il desfaca pentru verificare, eu n-am avut nimic de obiectat, l-a desfacut, m-am uitat la el, l-am deschis, butonat putin cat timp el printa facturile. E adevarat ca asta se intampla dupa ce am platit, dar puteam in orice moment sa ma razgandesc ca nu semnasem nimic de primire, factura nici nu era printata.

#30
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Ce ai testat tu e fix 0. Nu ai testat cum ies pozele, cum se aude, daca se incarca sau face transfer de date. Chestii de bun simt pe care le poti face daca il cumperi SH.
Ultimul laptop pe care l-am luat venise cu DOS. Singurul test a fost daca porneste si apare ceva pe ecran. Instalarea unui SO, a driverelor si a catorva softuri de test dura cel putin o ora. Crezi ca permite vreun vanzator asta? Cu toate acestea in hartii scrie ca mi l-au testat de fata cu mine. Puteam sa nu semnez, dar ce rezolvam, mergeam in alta parte unde se intampla acelasi lucru.

View Postlexis1, on 02 martie 2018 - 13:23, said:

Cand ai auzit vreodata in istorie sa vrea un operator sa renunte la contractul cu un client?
Se intampla mai des decat crezi. Mai ales la operatorii care scriu negru pe alb ca in cel mult 30 de zile iti vor asigura serviciile iar apoi se fac ca ploua :).

#31
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018
Daca vrei test indelungat cumperi la distanta si ai drept legal de retur jumatate de luna.
Tu chiar te astepti sa stea cineva dupa tine cat stai tu sa instalezi Windows si alte softuri sa testezi tu daca merge bine nu stiu ce joc pe acel produs?
Scopul testului e sa fie ok din punct de vedere tehnic, adica daca se aprinde si functioneaza, nu din punct de vedere al performantei.

#32
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,022
  • Înscris: 07.11.2006

View Postlucifer76, on 02 martie 2018 - 11:55, said:

Maestre, ce companie iti permite sa vezi macar, ca de testat nici nu poate fi vorba, produsul inainte sa il achizitionezi? Pe certificatul de garantie scrie ca l-ai testat de fata cu reprezentantul lor, ceea ce e complet fals. De obicei ti-l da sigilat abia dupa ce ai sarit cu banul. In cazul in care apuci sa il vezi, dupa 5 minute te scot in suturi din magazin. Vai,saracele companii care se acopera cu hartii false!!!

Normal ca un frigider sau un aragaz cu cuptor sau o masina de spalat,etc. nu incerci in magazin.Dar stii ce cumperi,platesti si daca nu functioneaza corect,exista garantie.Stiu,si garantia este un alt calvar,dar asta e.
Eu in sensul asta am comentat.
M-am razgandit,,brusc nu-mi mai place,nu-i verde ca-i roz,rosu este prea rosu,etc.,astea-s motive de doi bani gasite de oameni de doi bani.Exact ca si tema propriu-zisa a topicului.Daca te-a dus capul sa inchei un contract pe doi ani,(chiar si fara sa-l iei la bani marunti),atunci sa ai decenta sa-l duci pana la capat.Daca intervin neconcordante cu clauzele stipulate,este o alta problema.
Sa nu uitam totusi,ca in spatele acelor contracte sau acelor produse stau angajati care pot foarte usor primi verdictul::luna asta n-aveti salar ca s-au returnat 80% din produsele vandute.E doar un exemplu,poate nu oportun ales.

Chestia cu probat si testat de fata cu tine este universal valabila.Dar e cum zici,ce rezolvi daca nu semnezi?

#33
lexis1

lexis1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,110
  • Înscris: 28.02.2018
Nu are treaba salariul cu retururile.
Ba mai mult, operatorii dau comision de contract si la contractele ce apoi se reziliaza (cu scandal sau fara).

#34
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postadisz, on 02 martie 2018 - 14:02, said:

Chestia cu probat si testat de fata cu tine este universal valabila.Dar e cum zici,ce rezolvi daca nu semnezi?
Nu rezolvi nimic, normal. Problema e ca vanzatorul este acoperit din punt de vedere legal iar cumparatorul pica de fraier in caz de probleme. Practica incorecta este ca esti obligatsa semnezi o hartie ce contine un fals.

View Postadisz, on 02 martie 2018 - 14:02, said:

M-am razgandit,,brusc nu-mi mai place,nu-i verde ca-i roz,rosu este prea rosu,etc.,astea-s motive de doi bani gasite de oameni de doi bani.Exact ca si tema propriu-zisa a topicului.Daca te-a dus capul sa inchei un contract pe doi ani,(chiar si fara sa-l iei la bani marunti),atunci sa ai decenta sa-l duci pana la capat.
Daca vanzatorul nu te informeaza clar de la inceput in ce consta contractul, mi se pare normal sa il poti rezilia. O practica intalnita la operatorii telecom este sa nu iti dea de buna voie nici un detaliu util dar sa te bombardeze cu tot felul de oferte inutile. Nu iti da amanunte despre cat de nelimitat este nelimitatul, nu ti se da o hartie cu retelele in care ai roaming, nu ti se spune clar ce programe teve sunt in grila, etc. Dar insista cu chestii care nu te intereseaza, cu alte oferte.

#35
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Am auzit ca dupa invazia rromilor in Occident din anii '90 testau mancarea din supermarket si nu mai cumparau.
Practic, oamenii vroiau sa stie ce cumpara si luau cat o imbucatura din salata, din paine, etc. sa vada daca intr-adevar are gustul indicat. LOL@!

#36
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,976
  • Înscris: 18.12.2007
Din pacate, asta se intampla si acum.
Vad in supermaketuri, mai des decat mi-as dori, oameni care 'gusta' din fructe/legume si le pun inapoi, gusta din bomboanele vrac sau din alte alimente varsate. Cel mai trist este ca lor li se pare normal sa faca asta si ca nu au nicio obligatie de a plati ce consuma...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate