Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

TEMPERATURA LICHID RACIRE

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#19
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Se pare ca termostatul deschide prea devreme iar apa incepe sa circule prin radiator de la temperaturi prea mici. In mod normal ar trebui ca pe la 80 de grade sa inceapa apa sa circule prin radiator si temperatura sa stea intre 90-100C, spre 100C sa intre si electroventilatorul. Pe timp de vara nu cred ca ar fi o problema, insa un motor diesel pe frigul acesta nu ajunge la regimul normal de temperatura. Solutia rapida de moment este cartonul montat in fata radiatorului, la service iti vor spune ca e normal ca dieselul sa nu se incalzeasca la temperaturile acestea.

#20
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,087
  • Înscris: 15.05.2008
intreaba cate grade are afara si dupa incepeti cu daca si parca

#21
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,289
  • Înscris: 07.02.2003

 slai, on 28 februarie 2018 - 08:26, said:

Una e ar trebui, alta e realitatea. Pur si simplu o gramada de dieseluri nu  se incalzesc suficient cand e ger afara.
Pentru ca nu le functioneaza bine sistemul de racire fiind cazane second hand neintretinute bine. Sa tinem cont de presiunea din cilindri mai mare ca la un benzinar si o sa vezi ca racirea atmsferica paleste cu cat motorul e mai mare. E clar acolo la initiator ca apa in loc sa stea in circuit cu caloriferul intra si in radiator prea devreme, astfel in mers se mentine temperatura prea joasa... termostatul e si regulator, nu e on/off,, e ca o valva, cand simte ca se raceste apa inchide si lasa motorul mai cald, cand tinde sa se incalzeasca deschide treptat si obtine regularea termica, e elementar, nu trebuie facultate de diesel. Temperatura in sistemul de racire prea joasa da si caldura putina in calorifer si nu lasa nici motorul la regimul normal.
In oras atingi 90 pentru ca tinde sa se supraincalzeasca neruland mult/repede oprind la stropuri samd... nu mai e racit asa mult radiatorul si apa din cicruit. Daca mai sta mult pe loc ii pleaca si ventilatorul Posted Image

 spooky51, on 28 februarie 2018 - 09:52, said:

Se pare ca termostatul deschide prea devreme iar apa incepe sa circule prin radiator de la temperaturi prea mici.
Exact, se reguleaza/stabilizeaza la temperatura prea mica in mers drum lung.

Edited by andreic, 28 February 2018 - 10:04.


#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 spooky51, on 28 februarie 2018 - 09:52, said:

... Solutia rapida de moment este cartonul montat in fata radiatorului, .....
motorul nu se raceste numai prin apa, ci si prin ulei, si chiar de curentul de aer ce trece prin copmpartimentul motor.
cartonul ala se pune acolo ca sa nu mai "bata vantul" pe langa motor.

#23
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
@andreic
Vreau si eu sa vad un diesel caruia i se incalzeste motorul in ralanti. Nu de alta, dar toate pe care le-am vazut, se racesc incet si sigur. Vorbim de conditii de iarna, da?

#24
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006

 pasilla, on 28 februarie 2018 - 01:20, said:

Pana cand iti rezolvi problema , un carton pus in fata radiatorului face minuni (macar zilele astea cu ger) .

Solutia asta era aplicata la microbuzele TV si la camioanele Bucegi.
In zilele noastre,sporadic,mai apar masinile de firma a caror patroni jegosi nu baga bani in punerea la punct a masinilor.
Decat sa pun la Mondeo acel carton,mai bine ii dau foc.

initiator,
Nu te lasa si intoarce-te in service si pretinde-le sa-ti puna masina la punct.Aminteste-le si de faptul ca exista ANPC.
Pe langa disconfortul creat,temperatura scazuta influenteaza functionarea optima a motorului si creste consumul de combustibil.

#25
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 dan78rom, on 28 februarie 2018 - 10:11, said:

@andreic
Vreau si eu sa vad un diesel caruia i se incalzeste motorul in ralanti. Nu de alta, dar toate pe care le-am vazut, se racesc incet si sigur. Vorbim de conditii de iarna, da?
ehe, uite ca si la benzina daca dau drumu la ventilare nu se incalzeste..

#26
andrei8

andrei8

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 08.06.2012

 ceanu1980, on 28 februarie 2018 - 09:50, said:

in ce zona stai
la mine au fost 15 cu 21 resimtita
ai pretentii sa stai in maieu in masina
vara cum e?
Si cand erau 15 grade afara, tot asa facea. M-am uitat pe youtube la clipuri cu motorul asta, si acul statea unde treuie sa stea la orice masina (adica la 90). Daca erau -40 de grade mai ziceam sa nu se incalzeasca, dar la -9 nu cred ca ar trebui sa fie probleme.

Edited by andrei8, 28 February 2018 - 13:13.


#27
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,289
  • Înscris: 07.02.2003

 dan78rom, on 28 februarie 2018 - 10:11, said:

@andreic
Vreau si eu sa vad un diesel caruia i se incalzeste motorul in ralanti. Nu de alta, dar toate pe care le-am vazut, se racesc incet si sigur. Vorbim de conditii de iarna, da?
Da sigur, am mers cu destule, bagau caldura si in scaunde nu doar in caloriferul de bord Posted Image Nu trebuie sa justificam un defect prin faptul ca "asa trebuie sa faca", gresit... faptul ca se plafomeaza la o temperatura si nu scade de tot inseamna clar ca e un defect care e usor de facut, se alege un termostat de calitate cu setari mai bune care sa drumul mai sus si gata problema. Motorul ramane in circuit fara probleme si se raceste numai cand ajunge sus.

Edited by andreic, 28 February 2018 - 17:03.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate