Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cheie roti cu impact
Last Updated: Oct 15 2020 10:27, Started by
claz
, Feb 27 2018 21:34
·
0
#37
Posted 28 February 2018 - 00:56
Mai oameni, cand dati cu vaselina, ulei sau alte smacuri alunecatoare se micsoreaza dramatic coeficientul de frecare iar cu acelasi efort de strangere rezulta forte de 2-3ori mai mari in surub.
Plus ca daca sunt suruburi facute pe strung se desfac singure. Edited by arg, 28 February 2018 - 00:59. |
#38
Posted 28 February 2018 - 01:16
Ai mare dreptate!
Atunci doar sa curat filetul cu o perie de sarma. |
#39
Posted 28 February 2018 - 01:32
arg, on 27 februarie 2018 - 21:41, said:
problema e ca la impact ar trebui un limitator de cuplu care costa cateva sute lei... si pe care nimeni nu-l foloseste. Stiu ca multa lume o da ca mama ce puternice sunt alea ca bla bla... incorect, presiunea maxima cu care ruleaza e 8 bari (8kg/cm patrat), de fapt intre 6 si 7 uzual deci cunoscand asta si specificul pneumaticului o sa vezi ca nu atinge cuplul de strangere cel putin astea rapide obisnuite de le au toti si le recunosti dupa sunet, numai ca fiind impact acea inertie e cruciala si poate desface chestii grele samd... eu am observat la service ca dupa ce strang cu pneumaticele vin cu cheie dinamometrica de vreo jumate de metru si cu aia mai strang peste ce a facut pneumaticul pana la cuplul corect. Deci faptul ca ala a strans cu pneumaticul nu este un argument ca ar fi prea stranse... Problema initiatorului este lipsa ungerii filetelor, se practica de catre mecanicii cu experienta. Au ruginit si s-au "sudat"... Edited by andreic, 28 February 2018 - 09:42. |
#40
Posted 28 February 2018 - 01:33
Ia sa vezi cum la vulcanizare arunca baietii suruburile pe jos prin balti si te mai miri de ce se rup.
|
#42
Posted 28 February 2018 - 01:37
@ andreic
Ei cu impact le desfac si nu le strang ci doar le duc pana aproape de final, dupa care le strang la mana. andreic, on 28 februarie 2018 - 01:37, said: La alea naspa Sa vezi ce fain mi-a bagat unu cica 2 atmosfere in cauciucuri si erau cca 2.5 de-mi clantaneau dintii de la textura asfaltului. M-am dus la prima benzinarie si le-am dezumflat. Edited by arg, 28 February 2018 - 01:41. |
#43
Posted 28 February 2018 - 08:50
Avand in vedere ca o roata trebuie schimbata cam de doua-trei ori pe zi, e normal sa-ti cumperi o scula cat mai profesionala, cu un compresor de macar 500 de l.
In rest, o cheie cruce de calitate si nitica indemanare si simt in maini, face minuni. arg, on 28 februarie 2018 - 01:33, said:
Ia sa vezi cum la vulcanizare arunca baietii suruburile pe jos prin balti si te mai miri de ce se rup. |
#44
Posted 28 February 2018 - 09:40
arg, on 28 februarie 2018 - 01:37, said:
Sa vezi ce fain mi-a bagat unu cica 2 atmosfere in cauciucuri si erau cca 2.5 de-mi clantaneau dintii de la textura asfaltului. M-am dus la prima benzinarie si le-am dezumflat. |
#45
Posted 28 February 2018 - 12:32
Parca depinde de masina. Am observat ca astia de la vulcanizari nu au treaba cu ce zice producatorul masinii. Ei baga aceasi oresiune la toata lumea. Cum sa bage 2.2 daca producatorul masinii spune 2.4 sau 1.8? Idiotii aia ce au facut masina habar nu au. Ar trebui pusi sa lucreze in vulcanizare inainte sa faca masini.
|
#46
Posted 28 February 2018 - 13:34
arg, on 28 februarie 2018 - 00:56, said:
Mai oameni, cand dati cu vaselina, ulei sau alte smacuri alunecatoare se micsoreaza dramatic coeficientul de frecare iar cu acelasi efort de strangere rezulta forte de 2-3ori mai mari in surub. Plus ca daca sunt suruburi facute pe strung se desfac singure. Tata dadea cu vaselina, eu la fel, din 1965 nu s`a desfacut nici o roata la noi si nici prezoane rupte n`am avut. Prezoanele alea sint facute prin rulare si apoi rectificate. Pina la urma fiecare face cum crede, la vulcanizari desi aia mai mesriasi stiu ca suruburile trebuie gresate nu au curajul sa le unga tocmai din cauza prejudecatii ca se desfac. Ce`i mai interesant ca nu se desfac in locuri cu ungere abundenta, vezi capacul bielei... Edited by Ion_Bumbu, 28 February 2018 - 13:38. |
|
#47
Posted 28 February 2018 - 13:43
Otelul devine casant la temperaturi negative. Un articol interesant aici: http://www.totalmate...&site=kts&NM=48
Deci desfacerea prezoanelor este de preferat sa se faca la temperaturi de peste 0 grade. Strangerea lor este de preferat sa se faca fara gresare, cu cheie dinamometrica la specificatiile producatorului [cam in jur de 120Nm (12Kg la capatul unei bare de 1 metru) la majoritatea masinilor de pe strazi]. Edited by izometric, 28 February 2018 - 13:50. |
#49
Posted 28 February 2018 - 16:44
Sau vezi ce dracu strange vitelul de la vulcanizare fara cheie dinamometrica.
|
#50
Posted 28 February 2018 - 16:49
In perioada de iarna intra apa cu sare in filet, primavara vezi pe gaia sa`l desfaci.
La alea cu vaselina nu intra. Mai intreb, asa cum mi`a zis tata, iti e frica ca se desface la roti ca`i gresat, da la biela unde este in ulei 25 din 24h si mai sint si variatii de temperatura de 100C nu ti`e frica ca va scoate picioru; prin bloc? |
#51
Posted 28 February 2018 - 16:50
nea Ioane sant sigur ca le strangeai mai tare după ce le dadeai cu vaselina.
|
|
#52
Posted 28 February 2018 - 16:57
Ion_Bumbu, on 28 februarie 2018 - 16:49, said:
In perioada de iarna intra apa cu sare in filet, primavara vezi pe gaia sa`l desfaci. La alea cu vaselina nu intra. piuli.jpg 7.17K 24 downloads Doar una am din astea, ca cea originala s-a sticat, tot din cauza ca a fost stransa prea tare la vulcanizare. Cele originale au si fielet pe exterior pe care se fizeaza capacele de plastic. piul2.jpg 30.52K 21 downloads |
#53
Posted 28 February 2018 - 16:59
ele sunt calculate pe curat fara unsoare...
pai unde sunt prezoane (suruburi) pe unde intra apa? prin spate nu? Edited by arg, 28 February 2018 - 17:02. |
#54
Posted 28 February 2018 - 17:02
Deci formula este de fapt Mr = k*d*Nt, iar coeficientul de frecare se alege functie de materialele de contact.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users