Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cheie roti cu impact
Last Updated: Oct 15 2020 10:27, Started by
claz
, Feb 27 2018 21:34
·
0
#1
Posted 27 February 2018 - 21:34
Povestea incepe simplu: ieri dimineata am gasit masina pe janta. Stanga spate. Bag aer in roata, nu tine prea mult. E clar, nu ajung cu ea la vulcanizare, trebuie sa schimb roata. Masina nu are roata de rezerva, are compresor si maglavais de-ala de astupa gaurile. Ma gandesc ca, daca pierde asa repede aerul, nu o sa reuseasca solutia aia sa etanseze.. Buuun, scot de la naftalina o roata de vara (am si o roata de rezerva de tip slim, dar pe gheata asta nu prea am incredere) si dau sa o schimb. Fixez cricul sub masina si dau sa slabesc prezoanele inainte de-a o ridica. Trag de prezon - intepenit rau. Trag mai tare... rup prezonul. Am zis ca e din cauza cheii, care parea sa traga prezonul intr-o parte. Vine un vecin cu o cheie mai hotarata. Mai rupe si el un prezon. Asta e, duc masina in service pe platforma, comanda prezoane si piulite, le schimba, totul ok.
Si acum (in sfarsit) vine intrebarea: daca iau un pistol cu impact as avea sanse mai mari de reusita? La vulcanizare nu s-a intamplat niciodata sa rupa prezonul. Am cumparat acum ceva timp un pistol pneumatic cu impact, dar n-a functionat. Am aflat ulterior ca imi trebuie compresor cu butelie mare, nu de 24L cum am eu. De asta ma gandeam la un pistol din asta de insurubat/desurubat cu impact, cu actionare electrica. Sunt OK astea? Ma uitasem la unul cu alimentare la 12V: Mannesmann 01725 Face fata la desurubarea piulitelor gripate, sau trebuie mai puternic? PS: Masina e o Zafira Tourer. |
#2
Posted 27 February 2018 - 21:39
ia o cheie in cruce si gata.
s-au rupt pentru ca au fost stranse de niste bip bip cu cheia de impact la un moment mult mai mare decat cel prevazut in manualul masinii. Edited by arg, 27 February 2018 - 21:40. |
#3
Posted 27 February 2018 - 21:40
Da. Impactul e mai puternic dar distribuie forta mai bine. Daca ti se rupe prezonul si cu impact atunci problema e la prezon.
|
#4
Posted 27 February 2018 - 21:41
cammyxxx, on 27 februarie 2018 - 21:40, said:
Da. Impactul e mai puternic dar distribuie forta mai bine. Daca ti se rupe prezonul si cu impact atunci problema e la prezon. Edited by arg, 27 February 2018 - 21:42. |
#5
Posted 27 February 2018 - 21:44
#6
Posted 27 February 2018 - 21:48
ca sa scoti poate da, dar cel mai corect se scot cu o cheie cruce.
momentele de strangere sunt de ordinul 120N*m cei 340 virtuali sunt probabil vreo 200 iar daca insisti un pic din cauza vibratiilor o sa-si dea drumu sau o sa se rupa surubul. Edited by arg, 27 February 2018 - 21:51. |
#7
Posted 27 February 2018 - 21:48
Limitator de cuplu pentru insurubare? Daca ar fi bun de ceva, atunci de ce mai exista chei dinamometrice, care mai sunt si al dracu de scumpe?
Acel Mannessmann nu cred ca e bun. La masini iti trebuie ceva puternic, ca nu stii niciodata cat de tari sunt stranse unele suruburi. Deci ceva de la Makita sau Bosch, de la 1000 de lei in sus. Sau pe aer comprimat, acolo si alea ieftine sunt bune, poate are Lidl una? |
#8
Posted 27 February 2018 - 21:50
#9
Posted 27 February 2018 - 21:53
Si la vulcanizare le slabesc pe cele intepenite doar cu cheia cruce si evntual teava de 2 metri.
Sau cu dalta si ciocanul. |
#10
Posted 27 February 2018 - 21:58
Da spaga la vulcanizare inainte sa stranga prezoanele. Altfel te poti trezi in miez de noapte , pe viscol, ca nu ai cum sa iti schimbi roata la masina.
Edited by pasilla, 27 February 2018 - 21:59. |
|
#11
Posted 27 February 2018 - 21:58
problema nu e la prezon sau piulita ci la idiotii de la vulcanizare care strang cu pistolul dat la maxim
|
#12
Posted 27 February 2018 - 21:59
claz, on 27 februarie 2018 - 21:34, said:
... Ma uitasem la unul cu alimentare la 12V: Mannesmann 01725 Face fata la desurubarea piulitelor gripate, sau trebuie mai puternic? ... Țineam pornit o vreme destul de lungă, până băga vreo lovitură. Erau suficiente pentru prezoanele roților, însă îngrozitor de lent. După două schimburi de anvelope a crăpat motorașul, cred că mi-a mai rămas cutia doar, pe undeva. Părerea mea este să stai deoparte de cel electric. |
#13
Posted 27 February 2018 - 22:09
#14
Posted 27 February 2018 - 22:14
La 12Vdc, ca și cel din link-ul pe care l-ai pus.
Dacă consideri că te ajută, mâine pot căuta cutiuța să văd ce a mai rămas din el... |
#15
Posted 27 February 2018 - 22:25
Multumesc mult. Ma intereseaza doar daca e acelasi model.
|
|
#16
Posted 27 February 2018 - 22:32
Categoric nu, sunt mai bine de cincisprezece ani de când am cumpărat-o; de pe alt continent, cred că un Milwaukee era.
Posibil să se fi schimbat ceva tehnologii de atunci. Mi-a rămas însă în minte faptul că așteptam mult să se tureze. Scuze, nu îți pot fi de folos cu mai multe, poate sunt alți colegi de forum cu experiențe diferite. |
#17
Posted 27 February 2018 - 22:52
Mie mi-au scos la vulcanizare prezoanele cu cheia cruce si o teava de 1-2 m. Tragea ala de se misca toata masina si nu a rupt nimic. Cand a pus prezoanele la loc a insurubat cu pistolul pana la un anumit punct iar restul la mana.
Am un prieten care merge de vreo 2 ani cu anvelopa plina de spuma din aia pentru pana, deci merita incercata. La service tot trebuie sa ajungi ca sa-ti scoata prezoanele rupte, eventual, poti sa vorbesti acolo sa-ti scoata toate prezoanele si sa le stranga cu o cheie dinamometrica. Dupa aceea pistolul ala electric devine inutil. |
#18
Posted 27 February 2018 - 22:54
scaiba, on 27 februarie 2018 - 21:59, said:
Am folosit în urmă cu ceva vreme o cheie cu impact electrică, alt brand. Țineam pornit o vreme destul de lungă, până băga vreo lovitură. Erau suficiente pentru prezoanele roților, însă îngrozitor de lent. După două schimburi de anvelope a crăpat motorașul, cred că mi-a mai rămas cutia doar, pe undeva. Părerea mea este să stai deoparte de cel electric. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users