Sunt 0 grade afara dar apa trece de 90 de grade
Last Updated: Mar 20 2018 16:08, Started by
florynyk_92
, Feb 23 2018 18:21
·
0
#1
Posted 23 February 2018 - 18:21
Salut,
Eu fac un drum zilnic de 5km cu masina (un Stilo 1.6). Acum 2 zile ajung acasa parchez si am vazut ca am apa la 90 de grade ciudat pt ca in aia 5km nu mi se incalzea. Ma rog am zis ca nu e nimic interesant. Ieri pana sa ajung la destinatie vad deodata ca trece apa peste 90 de grade la a2a liniuta sa zic asa (nu a ajuns la maxim) si imi pornesc ventilatoarele la maxim. Dupa ce o las 1 minut scade iar la 90 de grade. Astazi la fel ajung aproape in parcare si zboara acul la prima linie peste 90 de grade. Ma enervez si o accelerez si chiar o tin pe la 5000 de ture cateva secunde si surpriza a scazut temperatura sub 90 de grade la liniuta de sub. Ca un roman perspicace am zis sa intreb aici inainte sa ma duc la service sa imi zica sa schimb motorul .Avand in vedere ca astazi s-a racit cand am accelerat ma gandesc ca o fi ceva infundat? Caldura am nu am treaba. Multumesc!! |
#4
Posted 23 February 2018 - 18:50
termostat sau motor nou, in functie de cat de repede te misti cu inlocuirea....
@ dan78rom zic bine? Edited by arg, 23 February 2018 - 18:50. |
#5
Posted 23 February 2018 - 18:56
Nu, in cel mai rau caz o rectificare de chiulasa. Dar sa speram ca nu ajunge pina acolo pentru un termostat de 100 de lei.
|
#6
Posted 23 February 2018 - 19:01
doar cu o rectificare de chiulasa se repara un motor fiert?
|
#7
Posted 23 February 2018 - 19:05
De cele mai multe ori. Alte consecinte sint rare. Chiulasa fiind din aluminiu se deformeaza de la supratemperatura.
Daca isi da seama la timp si da drumul la caldura in habitaclu la maxim, plus ventilatie la maxim, are sanse sa scape chiar fara daune. |
#8
Posted 23 February 2018 - 19:06
in mare parte din cazuri da, daca nu se merge exagerat de mult cu apa peste temperatura normala.
verifica prima data termostatul, nu e obligatoriu sa fie el dar sa speram ca el este de vina. |
#9
Posted 23 February 2018 - 19:06
@ dan78rom
un mare daca. Edited by arg, 23 February 2018 - 19:07. |
#10
Posted 23 February 2018 - 19:12
florynyk_92, on 23 februarie 2018 - 18:21, said:
Astazi la fel ajung aproape in parcare si zboara acul la prima linie peste 90 de grade. Ma enervez si o accelerez si chiar o tin pe la 5000 de ture cateva secunde si surpriza a scazut temperatura sub 90 de grade la liniuta de sub. pe drum de 5 minute nu e normal sa fiarba nici cu termostatul blocat pe inchis. Antigel ai cat trebuie in instalatie? Ar fi bine sa mergi la mecanic pentru ca pentru un defect minor se poate ajunge la sume mult mai mari.... Edited by bossake, 23 February 2018 - 19:12. |
|
#11
Posted 23 February 2018 - 19:12
Daca acul revine la temperatura normala ...si are oscilatii rapide plus minus este mai degraba o defectiune a sondei de temperatura ...sau in bord .
|
#12
Posted 23 February 2018 - 19:19
#13
Posted 23 February 2018 - 19:30
Probleme ar fi daca ar avea fie mai putin, fie mai mult de 90 C.
Cu masina nu se pleaca la drum pana nu are 90 C, pt. ca la mai putin nu se realizeaza bine ungerea, aprinderea, etc, iar la mai mult nu se mai raceste eficient si temperatura in motor tot creste si se uzeaza abrupt. Edited by loock, 23 February 2018 - 19:32. |
#14
Posted 23 February 2018 - 19:33
pai benzinarul meu se incalzeste acum cu ventilarea inchisa in 20-30min (cat am curatat zapada), in rest usurel pana in 2000 ture pana ajunge la 90....
altfel la diesel cum faci sa ajungi la 90 ca sa pleci la drum? Edited by arg, 23 February 2018 - 19:34. |
#15
Posted 23 February 2018 - 20:13
Termostatul se deschide la 96 grade , Sunt doua circuite unul scurt motor pompa si calorifer tot timpul deschis si unul mai lung prin termostat radiator . Cand pornesti motorul apa circula numai prin circuitul mic pina cind ajunge la 96 grade dupa care trece prin radiator
Faptul ca sare de 90 si pe urma se raceste e perfect normal.Temperatura intr-un sistem inchis sub presiune poate sa sara de 100 grade fara probleme, fara sa fiarba , pt ca lucreaza sub presiune Faptul ca pornesc ventilatoarele de pe radiator indica un termostat decalibrat care nu se deschide sau se deschide la o temperatura mai ridicata de 96 grade Edited by ciine, 23 February 2018 - 20:28. |
|
#16
Posted 23 February 2018 - 21:39
loock, on 23 februarie 2018 - 19:30, said:
Probleme ar fi daca ar avea fie mai putin, fie mai mult de 90 C. Cu masina nu se pleaca la drum pana nu are 90 C, pt. ca la mai putin nu se realizeaza bine ungerea, aprinderea, etc, iar la mai mult nu se mai raceste eficient si temperatura in motor tot creste si se uzeaza abrupt. Adica, tu stai o jumatate de ora cu ea pornita in parcare, ca sa ajunga apa la 90 de grade... apoi pleci la munca sau unde ai treaba ??? La diesel, daca te asezi langa ea, iarna, pana ajunge la 90 de grade, poti termina o carte de citit. Cu masina neincalzita suficient se circula domol, adica accelerari treptate si turatii reduse. Edited by rosix, 23 February 2018 - 21:40. |
#17
Posted 23 February 2018 - 21:41
E un mit neconfirmat ca trebuie sa astepti pana ajunge la 90 grade apa ca sa poti pleca.
|
#18
Posted 23 February 2018 - 21:49
ciine, on 23 februarie 2018 - 20:13, said:
Faptul ca sare de 90 si pe urma se raceste e perfect normal.Temperatura intr-un sistem inchis sub presiune poate sa sara de 100 grade fara probleme, fara sa fiarba , pt ca lucreaza sub presiune Nu e normal. O masina ok din punct de vedere tehnic se ventileaza pe cale naturala si apa nu sare de 90 de grade decat in circumstante speciale (canicula, mers indelungat in coloana la viteza mica, etc). O masina care circula cu viteza pe sosea, nu are voie sa aiba temperatura la apa peste 90grade. In cazul in care se intampla este o problema de racire, nu-i bun antigelul, e diluat, are mal, raditor infundat, pierde antigel... termostat blocat, etc... cauze multiple. Edited by rosix, 23 February 2018 - 21:49. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users