Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Diferente sasiuri
Last Updated: Feb 24 2018 13:01, Started by
probabil15
, Feb 23 2018 11:52
·
0
#1
Posted 23 February 2018 - 11:52
am si eu o curiozitate: de ce la camioane si la masini de mare tonaj se folosesc sasiuri cu profil U deschise, iar la autoturisme de teren se folosesc cu profile patrate, inchise.
[ https://i.imgur.com/WP848mF.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] versus [ https://i.imgur.com/eqwedd1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu sunt sasiurile cu profil inchis mult mai rezistente? |
#2
Posted 23 February 2018 - 12:14
Masinile de teren sunt supuse unor fortelor de torsiune mult mai mari pentru ca se intampla des sa mearga cu o roata in aer.
Camioanele in general merg pe drum relativ drept, cu toate rotile in contact cu solul. |
#3
Posted 23 February 2018 - 12:15
Ba sunt , dar dar la camioane probabil nu rigiditatea primeaza ci mai degraba elesticitatea . In afara de acest aspect incarcatura utila este distribuita pe un alt suprasasiu , cea ce intareste considerabil structura finala
Un sasiu inchis e predispus la coroziune si condens , e facut din tabla ambutisata subtire pt a avea o greutate mica, unul deschis este usor de inspectat si are anduranta mai mare in timp ,lonjeroanele respective au o grosime si greutate considerabila |
#4
Posted 23 February 2018 - 12:22
Se folosesc la autoturisme sasie curbate care au o mai mare rezistent la aceeasi masa fata de cele "in scara" folosite anterior sau la camioane.
La autoturisme problema repararii fisurilor apare mult mai rar decit la camioane si este esential ca sa aiba o masa cit mai mica, la camioane se poate merge pe masa mai mare. Marea problema la cele cu profil inchis este intretinerea, depistarea fisurilor este mai dificila iar repararea lor prin sudura si mai dificila. La sasiele in scara depistarea si repararea este mai simpla datorita profilului U, la fel verificarea lor si intretinerea, la cele inchise verificarea se face cu endoscopul iar antifonarea e cam trist de facut. |
#5
Posted 23 February 2018 - 12:34
mie-mi pare ca la camionane solicitarea dominanta e momentul incovoietor nu momentul de torsiune.
|
#7
Posted 23 February 2018 - 13:38
Mai apare un elementn in afara de tipul profilului . Vorbim despre dimensiunile materialului in cele doua cazuri. Nu exista termen de comparatie intre grosimea materialului unui sasiu de masina fata de unul de camion. Dimensiunile sunt duble , triple sau chiar mai mari la camioane , care dimensiuni ale materialului asigura rigiditatea si in cazul folosirii de profile deschise. Nu la toate masinile apar sasiuri cu profile inchise . La masini apare problema limitarii greutatii ...care nu este asa importanta la camioane . Acesta este si motivul pentru care autoutilitarele au alte norme de incadrare cand vorbim de noxe si consumuri . Sasiul curbat este facut asa in primul rand din cauza limitarii inaltimii pozitiei de condus pa autoturisme. Este nevoie de coborarea cabinei pentru a obtine un coeficient aerodinamic cat mai bun , pentru a imbunatatii eficienta prin prisma consumului . La camioane acesta este un element irelevant .
|
#8
Posted 23 February 2018 - 13:45
Sasiul curbat s`a facut pentru a mari rezistenta la torsiune in primul rind in conditiile pastrarii greutatii.
Acolo cel in scara sta mai rau. Montarea jos a motorului este mai complicata la cel curb decit la scara. Primimele masini facute cu sasiu curb au fost Range Rover si ARO 244. Pina la ele toate erau scara. Edited by Ion_Bumbu, 23 February 2018 - 13:46. |
#9
Posted 23 February 2018 - 14:13
probabil15, on 23 februarie 2018 - 11:52, said:
am si eu o curiozitate: de ce la camioane si la masini de mare tonaj se folosesc sasiuri cu profil U deschise, iar la autoturisme de teren se folosesc cu profile patrate, inchise. [ https://i.imgur.com/WP848mF.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] versus [ https://i.imgur.com/eqwedd1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu sunt sasiurile cu profil inchis mult mai rezistente? Exista unele motive: Sasiul unui suv este construit din tabla ambutisata si sudata. Un profil inchis confera mai multa rezistenta , dar si un gabarit mai mic. Daca ai pune profile U ca la camion, inaltimea mare a profilului ar face ca podeaua sa fie foarte sus, La camion un profil foarte inalt comfera avantajul ca se pot acrosa mai usor diverse echipamente , chiar daca e deschis , dimensiunile mari ii confera o rezistenta foarte buna. De inchis este tehnologic complicat, deoarece la grosimi mari sudura nu prea se preteaza , ar trebui asamblat cu nituri sau suruburi , ceea ce ar mari foarte mult costurile. Plus asa cum mai spus, inspectia mai dificila. Ion_Bumbu, on 23 februarie 2018 - 13:45, said:
Sasiul curbat s`a facut pentru a mari rezistenta la torsiune in primul rind in conditiile pastrarii greutatii. Acolo cel in scara sta mai rau. Montarea jos a motorului este mai complicata la cel curb decit la scara. Primimele masini facute cu sasiu curb au fost Range Rover si ARO 244. Pina la ele toate erau scara. Cel in scara sta mai bine la torsiune datorita traverselor , se realizeaza practic un cheson compact. |
#10
Posted 23 February 2018 - 14:35
Chesonul este in acelasi plan, la cel curb nu.
De aceea are rezistenta mai mare. |
|
#11
Posted 23 February 2018 - 14:44
probabil preț vs performanță?
uita-te la a doua poză pe care ai pus-o: seamănă cât de contorsionat e șasiul ăla cu cel din prima poză? |
#12
Posted 24 February 2018 - 06:51
ciine, on 23 februarie 2018 - 12:15, said:
[...]In afara de acest aspect incarcatura utila este distribuita pe un alt suprasasiu, cea ce intareste considerabil structura finala Un sasiu inchis e predispus la coroziune si condens , e facut din tabla ambutisata subtire pt a avea o greutate mica, unul deschis este usor de inspectat si are anduranta mai mare in timp ,lonjeroanele respective au o grosime si greutate considerabila Ion_Bumbu, on 23 februarie 2018 - 13:12, said:
Depinde de camioane, alea forestiere... JurasikMan, on 23 februarie 2018 - 13:38, said:
[...]La masini apare problema limitarii greutatii ...care nu este asa importanta la camioane[...] Sasiul curbat este facut asa in primul rand din cauza limitarii inaltimii pozitiei de condus pa autoturisme. Este nevoie de coborarea cabinei pentru a obtine un coeficient aerodinamic cat mai bun , pentru a imbunatatii eficienta prin prisma consumului . La camioane acesta este un element irelevant . titi_greucean, on 23 februarie 2018 - 14:13, said:
[...]La camion un profil foarte inalt comfera avantajul ca se pot acrosa mai usor diverse echipamente , chiar daca e deschis , dimensiunile mari ii confera o rezistenta foarte buna[...] |
#13
Posted 24 February 2018 - 13:01
Camionul forestier are acelas sasiu, alta echipare, 6x6, incarcator ...
Vezi cite orificii de ventilatie are sasiul unui 4x4 si in cite locuri poti masura dimensiunile . Acele sasie de 4x4 sint facute de firme care nu`si "fura caciula" ca romanii sa minta in specificatii. Si inca ceva, nici un SUV nu are sasiu! Sasie au masinile 4x4, pickup-urile 4x4, SUV -ul are caroserie autoportanta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users