Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...
 Site nesigur

Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?
 Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn
 Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus
 

Diferente sasiuri

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010
am si eu o curiozitate: de ce la camioane si la masini de mare tonaj se folosesc sasiuri cu profil U deschise, iar la autoturisme de teren se folosesc cu profile patrate, inchise.

[ https://i.imgur.com/WP848mF.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

versus

[ https://i.imgur.com/eqwedd1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu sunt sasiurile cu profil inchis mult mai rezistente?

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,973
  • Înscris: 06.01.2006
Masinile de teren sunt supuse unor fortelor de torsiune mult mai mari pentru ca se intampla des sa mearga cu o roata in aer.
Camioanele in general merg pe drum relativ drept, cu toate rotile in contact cu solul.

#3
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Ba sunt , dar dar la camioane probabil nu rigiditatea primeaza ci mai degraba elesticitatea . In afara de acest aspect incarcatura utila este distribuita pe un alt suprasasiu  , cea ce intareste considerabil structura finala
Un sasiu inchis e predispus la coroziune si condens , e facut din tabla ambutisata subtire pt a avea o greutate mica, unul deschis este usor de inspectat si are anduranta mai mare in timp ,lonjeroanele respective au o grosime si greutate considerabila

#4
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Se folosesc la autoturisme sasie curbate care au o mai mare rezistent la aceeasi masa fata de cele "in scara" folosite anterior sau la camioane.
La autoturisme problema repararii fisurilor apare mult mai rar decit la camioane si este esential ca sa aiba o masa cit mai mica, la camioane se poate merge pe masa mai mare.
Marea problema la cele cu profil inchis este intretinerea, depistarea fisurilor este mai dificila iar repararea lor prin sudura si mai dificila.
La sasiele in scara depistarea si repararea este mai simpla datorita profilului U, la fel verificarea lor si intretinerea, la cele inchise verificarea se face cu endoscopul iar
antifonarea e cam trist de facut.

#5
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
mie-mi pare ca la camionane solicitarea dominanta e momentul incovoietor nu momentul de torsiune.

#6
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Depinde de camioane, alea forestiere...

#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Mai apare un elementn in afara de tipul profilului . Vorbim despre dimensiunile materialului in cele doua cazuri. Nu exista termen de comparatie intre grosimea materialului unui sasiu de masina fata de unul de camion. Dimensiunile sunt duble , triple sau chiar mai mari la camioane , care dimensiuni ale materialului asigura rigiditatea si in cazul folosirii de profile deschise. Nu la toate masinile apar sasiuri cu profile inchise . La masini apare problema limitarii greutatii ...care nu este asa importanta la camioane . Acesta este si motivul pentru care autoutilitarele au alte norme de incadrare cand vorbim de noxe si consumuri . Sasiul curbat este facut asa in primul rand din cauza limitarii inaltimii pozitiei de condus pa autoturisme. Este nevoie de coborarea cabinei pentru a obtine un coeficient aerodinamic cat mai bun , pentru a imbunatatii eficienta prin prisma consumului . La camioane acesta este un element irelevant .

#8
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Sasiul curbat s`a facut pentru a mari rezistenta la torsiune in primul rind in conditiile pastrarii greutatii.
Acolo cel in scara sta mai rau.
Montarea jos a motorului este mai complicata la cel curb decit la scara.
Primimele masini facute cu sasiu curb au fost Range Rover si ARO 244.
Pina la ele toate erau scara.

Edited by Ion_Bumbu, 23 February 2018 - 13:46.


#9
titi_greucean

titi_greucean

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,602
  • Înscris: 14.06.2017

View Postprobabil15, on 23 februarie 2018 - 11:52, said:

am si eu o curiozitate: de ce la camioane si la masini de mare tonaj se folosesc sasiuri cu profil U deschise, iar la autoturisme de teren se folosesc cu profile patrate, inchise.

[ https://i.imgur.com/WP848mF.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

versus

[ https://i.imgur.com/eqwedd1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu sunt sasiurile cu profil inchis mult mai rezistente?

Exista unele motive:

Sasiul unui suv este construit din tabla ambutisata si sudata. Un profil inchis confera mai multa rezistenta , dar si un gabarit mai mic. Daca ai pune profile U ca la camion, inaltimea mare a profilului ar face ca podeaua sa fie foarte sus,
La camion un profil foarte inalt comfera avantajul ca se pot acrosa mai usor diverse echipamente , chiar daca e deschis , dimensiunile mari ii confera o rezistenta foarte buna.
De inchis este tehnologic complicat, deoarece la grosimi mari sudura nu prea se preteaza , ar trebui asamblat cu nituri sau suruburi , ceea ce ar mari foarte mult costurile. Plus asa cum mai spus, inspectia mai dificila.


View PostIon_Bumbu, on 23 februarie 2018 - 13:45, said:

Sasiul curbat s`a facut pentru a mari rezistenta la torsiune in primul rind in conditiile pastrarii greutatii.
Acolo cel in scara sta mai rau.
Montarea jos a motorului este mai complicata la cel curb decit la scara.
Primimele masini facute cu sasiu curb au fost Range Rover si ARO 244.
Pina la ele toate erau scara.

Cel in scara sta mai bine la torsiune datorita traverselor , se realizeaza practic un  cheson compact.

#10
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Chesonul este in acelasi plan, la cel curb nu.
De aceea are rezistenta mai mare.

#11
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014
probabil preț vs performanță?
uita-te la a doua poză pe care ai pus-o: seamănă cât de contorsionat e șasiul ăla cu cel din prima poză?

#12
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006

View Postciine, on 23 februarie 2018 - 12:15, said:

[...]In afara de acest aspect incarcatura utila este distribuita pe un alt suprasasiu, cea ce intareste considerabil structura finala
Un sasiu inchis e predispus la coroziune si condens , e facut din tabla ambutisata subtire pt a avea o greutate mica, unul deschis este usor de inspectat si are anduranta mai mare in timp ,lonjeroanele respective au o grosime si greutate considerabila
În plus, un SUV nu prea îl poți supra încărca prea mult, pe când pe un camion proiectat să care 7 tone, pui la fel de ușor 10  tone și discutăm de alte forțe asupra întregii structuri de rezistență.

View PostIon_Bumbu, on 23 februarie 2018 - 13:12, said:

Depinde de camioane, alea forestiere...
De acord, dar parcă nici nu arată la fel ca alea normale, nu?

View PostJurasikMan, on 23 februarie 2018 - 13:38, said:

[...]La masini apare problema limitarii greutatii ...care nu este asa importanta la camioane[...]
Sasiul curbat este facut asa in primul rand din cauza limitarii inaltimii pozitiei de condus pa autoturisme. Este nevoie de coborarea cabinei pentru a obtine un coeficient aerodinamic cat mai bun , pentru a imbunatatii eficienta prin prisma consumului . La camioane acesta este un element irelevant .
Orice kilogram în plus la masa camionului este un kilogram în minus la sarcina utilă și deci iarăși costuri de exploatare. Partea aerodinamică da, poate e mai puțin importantă, având în vedere că la vitezele la care se așteaptă să circule camioanele efectele sunt ceva mai puțin vizibile decât la vitezele la care circulă turismele. Costurile de exploatare sunt foarte importante pentru camioane. Ba chiar aș zice că sunt mult mai importante, pentru că nu-și ia nimeni camion de plăcere, îl ia ca să facă o treabă și să scoată bani de pe urma lui. N-aș zice că e irelevant consumul.

View Posttiti_greucean, on 23 februarie 2018 - 14:13, said:

[...]La camion un profil foarte inalt comfera avantajul ca se pot acrosa mai usor diverse echipamente , chiar daca e deschis , dimensiunile mari ii confera o rezistenta foarte buna[...]
În plus, la o un SUV/turism se cunoaște de la bun început destinația de exploatare. Camioanele sunt de obicei construite chele, doar sasiul, echipamentul specific, carosarea și multe alte accesorii fiind adăugate ulterior în funcție de scopul utilizării, și de multe ori de către firme independente de constructorul camionului. Un șasiu complet deschis și expus poate fi foarte ușor studiat și folosit în cunoștință de cauză cu privire la forțele aplicate și încărcări ale structurii, spre deosebire de o structură închisă a cărei grosime nu poate fi decât declarată și crezută dar nu verificată. Nu poți pune o macara pe un șasiu de care nu ești sigur că e capabil să susțină greutatea respectivă și torsiunile implicate de marfa agățată excentric în cârlig, de exemplu.

#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,564
  • Înscris: 31.01.2010
Camionul forestier are acelas sasiu, alta echipare, 6x6, incarcator ...
Vezi cite orificii de ventilatie are sasiul unui 4x4 si in cite locuri poti masura dimensiunile .
Acele sasie de 4x4 sint facute de firme care nu`si "fura caciula" ca romanii sa minta in specificatii.
Si inca ceva, nici un SUV nu are sasiu!
Sasie au masinile 4x4, pickup-urile 4x4, SUV -ul are caroserie autoportanta.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate