Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Contract comodat auto intre PF si propria firma

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
bluenote_101

bluenote_101

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 16.10.2014
Va salut! Imi poate spune cineva care cunoaste legislatia in domeniu, daca imi pot face un contract de comodat pt folosirea automobilului personal, intre mine ca PF( si proprietar al automobilului in cauza) si propria firma in care sunt asociat unic si administrator? Daca da, ce cheltuieli sunt deductibile si care e cuantumul acestor cheltuieli? Masina o am deja de cativa ani, e un Peugeot 308, e proprietatea mea (PF), firma e una de consultanta infiintata in ianuarie anul asta, ma folosesc de masina pt a ma deplasa la diversi clienti pt tot felul de intalniri in scop profesional si o voi conduce exclusiv eu, in calitate de administrator si angajat prin CIM in propria firma. Asigurarea, RCA-ul, vignieta sunt si ele deductibile? Daca imi pot deduce cheltuielile cu combustibilul, dincolo de pastrarea bonurilor de benzina, trebuie sa completez si vreo foaie de parcurs, ceva? Si foile alea de parcurs ce trebuie completate, de unde le iau? Sau e mai avantajos sa trec masina pe firma? Dvs cum ati proceda in situatia data?
Multumesc anticipat pt lamuriri!

#2
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Am eu masina (personala) pe firma. Reparatiile (inclusiv reviziile) si carburantul fac pe firma. RCA si Vigneta le fac personal.

In firma am vazut ca deductibilitatea la mine e de 50%. Folosesc masina si personal si in interesul firmei (adica nu o "parchez" in firma si o folosesc in timpul programului de lucru).

Presupun la la tine o vei folosi in cea mai mare parte in interesul firmei, deci poti trece cheltuielile prin firma. Recomandarea ar fi sa vorbesti in contabilitate sa vezi ce cheltuieli renteaza sa le faci si care nu (adica nu treci masina pe firma si iti pui sistem audio X.1 sau mai stiu eu). Fiscal, cheltuielile sunt recunoscute, dar nu toate sunt si deductibile.

#3
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Lasa masina asa cum e. Faci contract de comodat. Dar daca nu esti platitor de TVA nu te ajuta prea mult sa deduci cheltuielile. Pentru combustibil trebuie foi de parcurs si ordine de deplasare. Le iei de la papetarie si le completezi. Atasezi bonul de combustibil la ele si le duci la contabil.
Eu nu imi deduc rovigneta si asigurarea. Teoretic sa poate dar am considerat ca nu merita. Deduc doar combustibilul si schimburile de consumabile la care cer factura direct pe firma. Restul reparatiilor nu le prea decontez, consider ca fac parte din cheltuieli legate de utilizarea masinii in interes personal nu de serviciu.

#4
romangx

romangx

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 962
  • Înscris: 14.02.2018
Puteai sa intrebi direct, cum bag cheltuielile cu masina personala pe firma ca sa scad baza de impozitare si nu numai.

#5
bluenote_101

bluenote_101

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 16.10.2014
Pololica: nu sunt platitor de TVA deocamdata, iar contabilul (intr-un final am contabil) mi-a spus sa las masina cum e, n-are rost s-o trec pe firma in momentul asta. Asa mi-a spus si el, ca la comodat, potrivit nu stiu carei legi din 2016, se deduc doar 50% din cheltuielile cu combustibilul si eventuale reparatii. Masina trecuta pe firma implica cheltuieli suplimentare cu asigurarea, RCA-ul etc
Poe Ovidiu: sincer sa fiu, pe mine ma intereseaza indeosebi cum sa-mi deduc cheltuilelile legate de combustibil, sau macar o parte din ele. Eu sunt din Calarasi, firma tot acolo, iar saptamana trecuta am avut drumuri zilnic la B, CT si GR. Asta e motivul pt care ma gandesc sa "bag" o parte din cheltuielile cu combustibilul pe firma.
romangx : in cateva cuvinte ai simplificat ceeea ce vreau :))
Va multumesc tuturor pt raspunsuri!

#6
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Sa nu deschid alta discutie:
Masina personala este cu comodat la firma, decontez 50%. In firma figureaza 2 angajati-administratori-asociati amandoi detinatori de permise. Activitatea firmei inseamna lucru pe teren 99% din timp.
Intrebarea este: daca achizitionez un automobil de la un dealer auto(proprietar va fi firma) voi putea deconta cheltuielile cu masina personala in continuare sau comodatul se anuleaza de la sine si voi putea deconta doar cheltuielile cu masina firmei?

#7
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
N-are legatura achizitia de masini noi cu ce contracte ai in derulare. Masina firmei va avea decontare 100% (doar e a firmei).

Daca faci foaie de parcurs, ai decontare 100%, cu conditia sa nu fie folosita, oficial, si in uz personal (ocazional sau frecvent).

#8
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Aham. Deci masina actuala ramane la decont 50% si cea "noua" va avea 100% doar cu foi de parcurs si fara tot 50%?

#9
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Foaie de parcurs e obligatorie pentru decontarea de 100%, indiferent daca e masina personala sau a firmei. Flota firmei (sa-i zicem generic Matiz, pentru ca varianta Matiz Van nu a fost prea raspandita in Romania) sunt folosite pentru transportul directorului de acasa pana la servici si in interesul firmei (spre clienti, furnizori, etc) si rar in interes personal si am vazut ca nu au acea foaie de parcurs (cum este la masinile de marfa).

Personal n-am vazut controale la masinile de firma, la care sa fie necesar si acea foaie de parcurs. La acest Matiz nu am vazut sa se ceara la control acea foaie de parcurs pentru decontarea carburantului.

Stiu ca sunt firme care deconteaza motorina (cu deductibilitate 100%), dar folosesc un tertip: au camioane (dube, TIR-uri, etc, orice transporta marfa) si le baga pe ele acel consum (sau au pauci care stau in firma special pentru asa ceva, mici transporturi "interne", de oras). Nu recomand acest aspect daca nu stii sa jonglezi cu ele (e legala treaba, dar stiu ca e cam pe limita, in sensul ca sunt trecuti km din bord in necesari pentru activitatea firmei).



Un stiudiu de caz Poate te ajuta sa intelegi mai bine.

PS: eu am folosit un bon de benzina (toate ale firmei fiind pe motorina, cu exceptia uneia) si pe bon s-a trecut numarul de inmatriculare al masinii firmei, nu al meu pentru decontare. Probabil fiind sporadic, nu era o problema.

Edited by Pololica, 04 May 2018 - 16:26.


#10
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Nici vorba de asa ceva cu foi de parcurs. Nu am dube, dar nu ar fi greu sa intocmesc nici foile de parcurs

#11
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostPololica, on 04 mai 2018 - 16:21, said:

Stiu ca sunt firme care deconteaza motorina (cu deductibilitate 100%), dar folosesc un tertip: au camioane (dube, TIR-uri, etc, orice transporta marfa) si le baga pe ele acel consum (sau au pauci care stau in firma special pentru asa ceva, mici transporturi "interne", de oras). Nu recomand acest aspect daca nu stii sa jonglezi cu ele (e legala treaba, dar stiu ca e cam pe limita, in sensul ca sunt trecuti km din bord in necesari pentru activitatea firmei).

Treaba cu ordinele de serviciu și foile de parcurs e cam așa, să mai ai ceva de făcut. În practică, nu cred că există societate care să le completeze pe bune. Pentru că mașina de serviciu n-o folosești mereu din punctul A în punctul B, pe distanțe considerabile. Dacă te fâțâi pe la cinci instituții și vreo patru agenți economici într-o singură zi, teoretic, ar trebui să ai nouă intrări pe foaia de parcurs și nouă semnături pe ordinele de deplasare. Ori nu stă nimeni să completeze atât, ar fi absurd și o pierdere de timp.


Ideea legislației în domeniu e să se evite abuzurile. Să nu bagi mașinile prietenilor pe firmă, ca să-ți decontezi carburant și reparații.


Eu decontez 100% pe firmă, cu toate că mă deplasez în 90% din timp în interes de serviciu. Dar foile de parcurs și ordinele de deplasare le fac să fie făcute și să iasă. Că nu stau acum să iau semnătură pe ordin și să completez foaia de parcurs când mă duc să las o factură la o firmă care-i la un km distanță. Iau de la clienții care-s la distanțe mai mari, că atunci și alimentez și aia e. Și nici nu prea se decontează mereu toate bonurile, să zici că te duci corect cu kilometrajul pe foile de parcurs. Se mai pierd bonuri, sau nu se bagă în contabilitate. Eu nu le bag pe-astea când fac deplasări strict în interes personal. Să zicem că duc la mare. N-o să decontez pe firmă benzina pe drumul ăla.


Mi se par inutile formularele astea, iar prostia vine și din faptul că legea parcă prea-ți permite să-ți stabilești tu procentul. Ori 100%, ori 50% dacă o folosești și tu. Dar cum sunt eu, de exemplu, că o folosesc în procent majoritar pe firmă, mi s-ar părea absurd să plătesc jumătate, pentru că real firma folosește mașina. Aici e absurdul, dacă legea mi-ar permite, nu mi-ar fi greu să suport eu ca persoană fizică 10% din cheltuieli, care ar fi pe bune. Dar mă obligă la ori la 50%, ori deloc.


View Postammaus, on 04 mai 2018 - 15:57, said:

Aham. Deci masina actuala ramane la decont 50% si cea "noua" va avea 100% doar cu foi de parcurs si fara tot 50%?

Da.

#12
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Deci trebuie si ordin de deplasare si foi de parcurs? Idem si aici, masina merge aproape tot timpul pentru firma, din 800-900 de km nu cred ca am 100 in interes personal...

#13
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Pentru cea pe care o iei de firmă, la care vei deconta cheltuielile 100%, da, trebuie să faci foi de parcurs și ordine de deplasare. Dar pentru aia pe comodat, la care decontezi 50%, nu sunt necesare.

#14
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Adica fac ordin de deplasare pentru 12 km zilnic la acelasi client timp de 3 luni? Absurda legislatia asta cu 50%-100%. Mi-ar fi mai usor sa fac rost de bonuri de motorina de 1000 de lei pe luna si acoper cheltuiala de 90% cu decontarea de 50% pe cei 1000 de lei... idioti.

#15
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Da, cam așa ar trebui.

Tu trebuie să ai mereu la tine ordin și foaie de parcurs, când te deplasezi cu mașina firmei. Acum sincer, mie nu mi le-a cerut niciodată poliția. Dar ți le poate cere.

Vorbește cu contabilul tău și întreabă-l cum să faci să-ți fie mai ușor. Eu, de exemplu, dau contabilului doar bonurile și ordinele de deplasare, foile de parcurs mi le completez eu. Iar ordinele doar la distanțe mai lungi, că am clienți la 100 km, atunci bag benzină, fac ordinul pe ruta aia, iar foile de parcurs mi le fac să iasă cât de cât, și cu deplasări prin oraș, și la distanțele astea lungi. Mie nu-mi bat, de exemplu, ordinele cu foile. Dacă le ia cineva să le verifice, nu bat. Dar nici n-o să pierd timp să completez fiecare deplasare de 1km.

Am mereu la mine ordinul de deplasare completat, iar foaia de parcurs o am goală, doar cu datele firmei și ale mele.

Acum eu nu-ți spun cum să faci, cum fac eu știu că nu e corect din punct de vedere legal. Dar din punct de vedere practic, nu-mi bat capul, pentru că mi se pare mult prea complicat și pierdere prea mare de timp să le completez înainte de fiecare deplasare. Le completez când am timp.

#16
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Ordinul de deplasare nu este necesar decat la transport de marfa? Sau este necesar si daca nu transport marfa si prestez servicii nu furnizare?

#17
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
ORDIN nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015 zice așa:

ORDIN DE DEPLASARE
(DELEGAŢIE - Cod 14-5-4)
Ordinul de deplasare (delegaţie) serveşte ca:
- dispoziţie către persoana delegată să efectueze deplasarea pe teritoriul ţării;
- document pentru decontarea cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferenţelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.

Ordinul de deplasare (delegaţie) se întocmeşte pentru fiecare deplasare, de către persoana care urmează a efectua deplasarea, precum şi pentru justificarea avansurilor acordate în vederea procurării de valori materiale cu plata în numerar. În cazul în care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenţa de primit de către titularul de avans se întocmeşte Dispoziţie de plată către casierie (cod 14-4-4).

În cazul în care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenţa de restituit de către titularul de avans se depune la casierie pe bază de Dispoziţie de încasare către casierie (cod 14-4-4).



Deci n-are importanță că transporți marfă sau te duci să duci un buchet de flori contabilei unei firme cu care colaborezi. Dacă te deplasezi în interes de serviciu, faci ordinul de deplasare.

#18
maconfireblade

maconfireblade

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 174
  • Înscris: 11.04.2006
Va salut! Ma deplasez ptr microintreprinderea mea cu masina personala , 40km pe zi , uneori mai mult. Sa zicem ca media e la 40km.

Din cate am citit E mai simplu sa fac contract de comodat ptr masina si sa decontez 50% decat sa ma complic cu 100% si 10mii de hartii/foi parcurs etc. Corect?
La cat costa combustibilul nu mai e de gluma.

Edited by maconfireblade, 01 December 2022 - 18:38.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate