Rog sfaturi la achizitionarea unui SUV
Last Updated: Mar 24 2018 08:35, Started by
costyd
, Feb 21 2018 14:40
·
0
#37
Posted 22 February 2018 - 15:01
costyd, on 21 februarie 2018 - 14:40, said:
Salutari la toata lumea din acest forum. Sunt nou pe aici si am intrat pentru ca am nevoie de niste sfaturi si nu sunt prea priceput in domeniul asta. Vreau sa achizitionez un SUV. Ce trebuie sa indeplineasca? Sa fie o masina NOUA. Dispun de un buget care se invarte la suma de 35000 euro. M-am gandit la o masina care sa merga pe asfalt de obicei dar sa se descurce si pe drumuri neamenajate,mai de tara,mai un deal sau o costisa prin padure... Pentru excursii si recreere am nevoie.Daca imi vine chef,poate cumpar si o rulota.Deci sa o poata suporta,si nu sa schimb masina ca nu o poate duce. M-am gandit la masinile japoneze pentru ca am auzit ca sunt fiabile si destul de sigure. Un Nissan Xtrail sau Mazda cx-5,ceva in genul sau ce sfaturi imi dati? Alta problema ar fi cutia.Eu nu am condus altceva decit cu cutie mecanica,in viata mea.Deci si aici ,ce ma sfatuiti? Va multumesc mult! 1. cat de mare sa fie (clasa ?) 2. ce motorizare maxima (impozit?!) 3. benzina sau motorina ? 4. rulota va exista sigur ? cat de grea ? 5. cat intentionezi sa tii masina ? (are legatura cu garantia, intretinerea, etc.) 6. confort maxim sau e OK si mai slabut 7. off road mediu sau doar drum forestier ? 8. 35K sunt batuti in cuie sau unde merge mia merge si suta ? Deocamdata pot sa spun musai 4x4 si cutie automata. Restul dupa ce dai mai multe amanunte ... |
#38
Posted 22 February 2018 - 15:02
Cu Pajero care vine ca N1, chiar recomand in cazul asta masina autorului.
E una din putinele masini solide la ora actuala la un pret rezonabil. Personal, am o problema cu masinile noi - nu cred ca isi justifica pretul de nou. Desi pentru Pajero sau Ford Ranger as face o exceptie. Edited by Quoriah, 22 February 2018 - 15:03. |
#39
Posted 22 February 2018 - 15:10
mufasa, on 22 februarie 2018 - 15:01, said:
s-au vehiculat multe modele, dar lipsesc multe date din cerinta pentru un raspuns adecvat : 1. cat de mare sa fie (clasa ?) 2. ce motorizare maxima (impozit?!) 3. benzina sau motorina ? 4. rulota va exista sigur ? cat de grea ? 5. cat intentionezi sa tii masina ? (are legatura cu garantia, intretinerea, etc.) 6. confort maxim sau e OK si mai slabut 7. off road mediu sau doar drum forestier ? 8. 35K sunt batuti in cuie sau unde merge mia merge si suta ? Deocamdata pot sa spun musai 4x4 si cutie automata. Restul dupa ce dai mai multe amanunte ... 2.nu e important impozitul 3.as prefera motorina 4.va exista sigur,nu stiu date tehnice dar voi incerca sa nu fie prea mare(grea) 5.daca imi place,sunt satisfacut,o voi tine multi ani 6.nu tin neaparat la un confort maxim 7.drum forestier,camp, ma feresc de noroi cat pot ca ala e cel mai rau 8.35-36,pe aici Pajero e mult pentru mine |
#40
Posted 22 February 2018 - 15:29
Nissan Xtrail are avantajul tractiunii 4Wd care nu este permanent 4wd, un 4WD permanent implica uzura anvelope, consum mai mare, placute tocite mai rapid, etc.
De altfel este printre putinele variante care vin cu diferential autoblocabil si asistenta la coborare in panta. Masina se fabrica in Japonia si va astept la un drivetest sa va convingeti ca motorul de 2.0 177CP chiar face fata. |
#41
Posted 22 February 2018 - 15:43
Eu as pune pe lista scurta urmatoarele (in ordinea preferintei) :
- skoda Kodiaq 2,0 TDI 190 CP - Mazda cx-5 2,2 l 175 CP - pajero 3,2 l 190 CP Vezi insa ca exista ceva stoc de Touareg modelul vechi (adica fabricatie 2017) varianta Mountain 3,0 l, 204 CP care cred ca se inscrie in 36 K si este cu totul altceva fata de orice altceva in banii astia. Numai ca-i 3l si ai 500 eur/an impozit si intretinerea/consumul/reparatiile post garantie sunt in concordanta cu nivelul masinii. |
#42
Posted 22 February 2018 - 16:59
mufasa, on 22 februarie 2018 - 15:01, said: Deocamdata pot sa spun musai 4x4 si cutie automata. Restul dupa ce dai mai multe amanunte ... La bugetul asta i-am zis ca e de pork sa nu fie automata. Bosoi, on 22 februarie 2018 - 15:29, said:
Nissan Xtrail are avantajul tractiunii 4Wd care nu este permanent 4wd, un 4WD permanent implica uzura anvelope, consum mai mare, placute tocite mai rapid, etc. In afara de Subaru nu e pericol, corect ?! |
#43
Posted 22 February 2018 - 17:16
Bosoi, on 22 februarie 2018 - 15:29, said:
Nissan Xtrail are avantajul tractiunii 4Wd care nu este permanent 4wd, un 4WD permanent implica uzura anvelope, consum mai mare, placute tocite mai rapid, etc. De altfel este printre putinele variante care vin cu diferential autoblocabil si asistenta la coborare in panta. Masina se fabrica in Japonia si va astept la un drivetest sa va convingeti ca motorul de 2.0 177CP chiar face fata. Ce fel de 4wd are? Ca e neparmanent am inteles, dar in rest? |
#44
Posted 22 February 2018 - 17:46
Atentie: in anul 2018 in UE, denumirea "permanent" NU inseamna ca trage 4x4 cu toate rotile, CI inseamna ca e AWD sau 4WD adica senzorii monitorizeaza permanent situatia si intra spatele daca si cand e cazul. Se mai numeste "on demand". De obicei mai au si optiunea LOCK care imparte tractiunea in raport fix 50:50 fata spate.
Cazul Subaru care merge tot timpul cu tractiunea pe cele 4 roti e cam singura exceptie. Oricum omul vrea rulota, asta inseamna diesel. Nu neaparat inseamna magaoaie de clasa lui Taureg. Orice suv compact diesel peste 150 cp tracteaza fara probleme. |
#45
Posted 22 February 2018 - 17:52
Ci siguranta nu trag toate rotile la un 4x4, de obicei trag doar doua
Ceea ce spui tu sint sisteme pentru asfalt, nu o tractiune pe care sa te bazezi la greu. Adica masini ok de oras, si de plimbari usoare. Se smulge un fir pe sub masina de la o creanga uscata, si adio tractiune integrala. Eu cred ca nu asta vrea initiatorul... |
#46
Posted 22 February 2018 - 17:55
Aham, atunci sa sa fatzaie cu un Pajero sau Land Cruiser cu arcuri pe foi prin jungla urbana sa ne spuna daca vrea locomotiva
El intreba de GLA, deci vrea look si putina imagine sportiva. Nu cred ca se duce cu rulota in Tibet. dan78rom, on 22 februarie 2018 - 17:52, said: Se smulge un fir pe sub masina de la o creanga uscata, si adio tractiune integrala. Scut motor + scut diferential, metalice si gata. |
|
#47
Posted 22 February 2018 - 17:58
Pajero-ul vandut in RO nu are arcuri pe foi ci suspensie multilink & arcuri cu bara stabilizatoare pe spate.
Deci ar trebui sa fie destul de confortabil cu gume cu balon maricel. |
#48
Posted 22 February 2018 - 18:03
Si zici tu ca gla e masina de facut "o costisa prin padure" cum spune in primul post?
Eu zic ca astea mari sint cel mai bun compromis, mai putin sportivitatea, ca sint sprintene ca o foca pe uscat. Dar cel putin te poti baza pe ele, nu ies din moda, si au pret bun de revinzare. Quoriah, on 22 februarie 2018 - 17:58, said:
Pajero-ul vandut in RO nu are arcuri pe foi ci suspensie multilink & arcuri cu bara stabilizatoare pe spate. Deci ar trebui sa fie destul de confortabil cu gume cu balon maricel. |
#49
Posted 22 February 2018 - 18:08
Intr-o tara in care multi (majoritatea) considera masini de 100-120 CP putere rachete, un Pajero de 190 CP care se duce la 230-240 CP dupa o remapare este ok.
Orice magar de tractat / bagat in padure nu va fi sportiv. |
#50
Posted 22 February 2018 - 21:17
Deja l-ati bagat in remapare si-l puneti sa-si ia offroader cu suspensie de offroad. Si greutatea la Pajero cam cat vine ?
Oricum suntem pe aratura/ offroad. |
#51
Posted 22 February 2018 - 21:30
Greutatea probabil pe la 2500kg. Pajero are suspensie independenta fata-spate, la fel ca o limuzina premium. Este un suv cu excelente capabilitati de off, nu este un offroader.
Si noi nu-l punem sa-si ia nimic, doar il sfatuim, atit cit ne pricepem. Ideea e simpla: daca vrea sportivitate pe sosea, uita de padure. Daca vrea padure, rulota, si expeditii pe te miri unde, renunta la sportivitate. Nu stiu cum iti suna tie 190cp, dar iti spun eu ca pe pajero, dupa 140km/h, te rogi sa bata vintul din spate ca sa ajunga la viteza maxima constructiva. |
|
#53
Posted 23 February 2018 - 16:34
overseas, on 22 februarie 2018 - 17:46, said:
Atentie: in anul 2018 in UE, denumirea "permanent" NU inseamna ca trage 4x4 cu toate rotile, CI inseamna ca e AWD sau 4WD adica senzorii monitorizeaza permanent situatia si intra spatele daca si cand e cazul. Se mai numeste "on demand". De obicei mai au si optiunea LOCK care imparte tractiunea in raport fix 50:50 fata spate. Cazul Subaru care merge tot timpul cu tractiunea pe cele 4 roti e cam singura exceptie. Eu stiu ca exista solutia "on demand" care se foloseste in general la masinile mai mici (pana la SUVuri compacte inclusiv) fiind o solutie mai ieftina, si solutia la care trag toate 4 tot timpul in diverse rapoarte fata/spate (depinde de tipul masinii si de aderenta) care se foloseste la masinile de clase mai mari, fiind mai scumpe si permitand aceasta solutie care este mai scumpa si mai performanta. Stiu ca asa sunt LC V8, Touareg/Q7/A6 si cred ca asa sunt cam toate la nivelul asta. Poate gresesc ... |
#54
Posted 23 February 2018 - 16:51
Cu Pajero nici eu nu sunt mare fan, dar l-am pus pe lista ca-i o masina robusta si mare care intra in buget. Dar are ceva dezavantaje : model de conceptie veche, motor mare si puturos care insa consuma ca porcu', confortul on-road modest, prea calificat in off road pentru ce cere initiatorul (overqualified) si interiorul cam plasticos.
Edited by mufasa, 23 February 2018 - 16:52. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users