Pareri achizitie auto nou, hibrid, benzina...sau poate old diesel?
#1
Posted 21 February 2018 - 11:21
Salutare tuturor.
Pentru că vreau să imi schimb autoturismul m-am gândit să vă cer niște păreri. Mașina actuală e o Mazda 3 sedan de 1.6 diesel din 2012. Deja are 6 ani și preventiv aș vrea să o schimb cu un autoturism nou, înainte de a începe să bag bani în reparații. Precizări: nu fac prea multi km/an, cam 15-16k pe drumuri județene și naționale, de vreo 2-3 ori/an autostrăzi când merg prin concedii. Pentru că nu locuiesc la oraș, va circula 90% extraurban, asta însemnând localități mici și DJ/DN de care vorbeam mai sus. Prefer sedanurile cu portbagaj de peste 450 de litri. Pentru mine consumul contează așa că ”aleasa” va trebui să fie cât mai economică și binențeles aspectuoasă. Pentru că am ajuns la consum nu țin neapărat să fie diesel deși ăsta e motorul cel mai economic. Poate fi și pe benzină dacă scoate un consum mediu real pe la 5,5%-5,8%. Măzduța actuală e bună la consum, scot vara cam 4,9 și iarna 5,1/5,2. E drept că drumurile se pretează la condus economic bicoz starea drumurilor patriei din zona mea (Maramureș) nu prea permite accelerații mari. Bugetul ar merge până pe la 23.000 euro ... cam chinuit așa că ar fi fain dacă aș găsi ceva la preț mai mic. M-am gândit la un hibrid Priusul iese din joc cred, pentru că nu știu dacă îl găsesc sub 23k. Rămâne Toyota Auris unde aș opta pentru Touring sport sau Hyundai Ioniq. Inevitabil astea vin cu transmisie automată așa că nu imi săriți în cap cu neanderthalienii sau alte asemenea prostii. O primă întrebare ar fi care dintre ele au transmisie mai bună adică precisă lină etc. A doua ar fi consumul pentru ele. Am intrat pe forumuri dar nu cred că se potrivesc condițiile de trafic ale celor din străinătate cu ale noastre. Nu vreau musai hibrid așa că și un benzinar ar fi în regulă. Am văzut noul Seat Leon ST, îmi place ca și aspect, încă nu am apucat să îl văd pentru că în Baia Mare nu există dealer Seat, voi ajunge prin Cluj cândva. Problema e că motoarele mici gen 1 sau 1,2 ... mi se par prea mici pentru mașini de o tonă jumate. Nu știu în ce măsură turbina le obosește, poate mă ajutați și în privința asta cu păreri. De altfel Seat ar fi cam singura din grupul Vag pe care aș lua-o nu pentru că nu ar fi bune (deși nu mai sunt ce erau cândva ) ci pentru că deja cred că se plătește mai mult brandul decât marfa. Am fost la Ford unde am primit o ofertă interesantă pentru un Focus break de 1,5 tdci Titanium care ajungea pe la 18500 inclusiv tichetul Rabla când o fi să fie. Drăguță mașina dar nu m-a dat pe spate. Voi merge la Mazda să văd ce oferă si ei. Toyota Baia Mare e slabă m-am plimbat 10 minute în showroom și nu m-a întrebat nimeni nimic iar angajații stăteau într-un birou și discutau . Am cerut o ofertă de preț, nu am primit-o. Aștept părerile voastre, cât mai multe și cât mai pertinente... și dacă se poate nu foarte tehnice pentru că îmi cam prind urechile în tehnică. Edited by arsmundis, 21 February 2018 - 11:30. |
#2
Posted 21 February 2018 - 11:32
Avand in vedere ca mergi 90% extraurban nu vad rostul unui hibrid. Poate doar daca vrei sa-ti satisfaci curiozitatea. In afara orasului nu faci decat sa cari o greutate suplimentara cu tine in timp ce munca o face tot motorul pe benzina. Posibil sa scoti un consum mai mare decat majoritatea masinilor diesel.
Daca tot ai Mazda, incearca un Mazda 6 diesel, daca te incadrezi in buget. |
#3
Posted 21 February 2018 - 11:33
in primul an de la cumparare pierzi cei mai mult din pret ! ...
daca "te tine" cumpara Toyota ! ... la un pret de 20.000 EUR pierzi in medie cca 25 EUR/zi ! ... cu banii aia eu ma dau cu taxi ! ... unde mai pui faptul ca pot sa-mi bag in vena ceva horinca !... Edited by realduc, 21 February 2018 - 11:40. |
#4
Posted 21 February 2018 - 11:38
Ar fi pacat sa eviti o marca intreaga din cauza angajatilor dintr-un dealrship,incearca si la reprezentanta Cluj daca ai ocazia Legat de cutia automata, eu ti-as recomanda sa faci unt est drive sa vezi daca ti se potriveste, trateaza parerile celor anti-automata cu indiferenta.
|
#5
Posted 21 February 2018 - 12:15
realduc, on 21 februarie 2018 - 11:33, said:
in primul an de la cumparare pierzi cei mai mult din pret ! ... daca "te tine" cumpara Toyota ! ... la un pret de 20.000 EUR pierzi in medie cca 25 EUR/zi ! ... cu banii aia eu ma dau cu taxi ! ... unde mai pui faptul ca pot sa-mi bag in vena ceva horinca !... Calculul sa-l faci dupa ce trece efectul horincai |
#6
Posted 21 February 2018 - 12:35
arsmundis, on 21 februarie 2018 - 11:21, said: Probabil vin multi care se plimba, se uita, cer oferte si nu cumpara...de aia nu erau f interesati de prezenta ta in showroom. Ofertele de pret le gasesti pe net, la reprezentante te duci sa faci un drive test si daca esti real interesat, sa negociezi un discount la o oferta standard. Dupa ce scrii nici tu nu stii exact ce vrei, probabil cei de la Toyota Baia mare sunt deja buni psihologi in a-i citi pe nehotarati. Totusi asta nu ii scuza ca nu au incercat sa te convinga sa cumperi un produs de la ei. Hai pe forum si spune-ne: vreau masina asta, care sunt avantajele si dezavantajele....! |
#8
Posted 21 February 2018 - 13:45
realduc, on 21 februarie 2018 - 11:33, said:
in primul an de la cumparare pierzi cei mai mult din pret ! ... daca "te tine" cumpara Toyota ! ... la un pret de 20.000 EUR pierzi in medie cca 25 EUR/zi ! ... cu banii aia eu ma dau cu taxi ! ... unde mai pui faptul ca pot sa-mi bag in vena ceva horinca !... |
#9
Posted 21 February 2018 - 14:15
clausio, on 21 februarie 2018 - 12:35, said: Probabil vin multi care se plimba, se uita, cer oferte si nu cumpara...de aia nu erau f interesati de prezenta ta in showroom. Ofertele de pret le gasesti pe net, la reprezentante te duci sa faci un drive test si daca esti real interesat, sa negociezi un discount la o oferta standard. Dupa ce scrii nici tu nu stii exact ce vrei, probabil cei de la Toyota Baia mare sunt deja buni psihologi in a-i citi pe nehotarati. Totusi asta nu ii scuza ca nu au incercat sa te convinga sa cumperi un produs de la ei. Hai pe forum si spune-ne: vreau masina asta, care sunt avantajele si dezavantajele....! liviu121314, on 21 februarie 2018 - 11:38, said:
Ar fi pacat sa eviti o marca intreaga din cauza angajatilor dintr-un dealrship,incearca si la reprezentanta Cluj daca ai ocazia Legat de cutia automata, eu ti-as recomanda sa faci unt est drive sa vezi daca ti se potriveste, trateaza parerile celor anti-automata cu indiferenta. |
#10
Posted 21 February 2018 - 14:16
arsmundis, on 21 februarie 2018 - 11:21, said:
Salutare tuturor. Pentru că vreau să imi schimb autoturismul m-am gândit să vă cer niște păreri. Mașina actuală e o Mazda 3 sedan de 1.6 diesel din 2012. Deja are 6 ani și preventiv aș vrea să o schimb cu un autoturism nou, înainte de a începe să bag bani în reparații. Legat de hybrid, eu am Auris hybrid si pe acest traseu am consum mediu pe 3700km (masina de 3 luni) de 5,1 l/100km, posibil ca vara sa scada un pic. Concluzia este ca pe traseul ta, cu consumurile declarate, sigur nu o sa ai mai mult decat acum, dar nici mai putin. Vorbesc de media anuala. Aceasi situatie este si pentru Touring sport sau Hyundai Ioniq Daca ai rabdare, poate o sa vina la noi si atunci ai o varianta buna, Ioniq electric, sau mergi la vecinii nostri. Hyundai Ioniq 28 kWh test de iarnă Edited by cata, 21 February 2018 - 14:29. |
|
#11
Posted 21 February 2018 - 14:20
cata, on 21 februarie 2018 - 14:16, said:
Sfatul meu este sa tragi inca cativa ani de Mazda, si sa treci direct la o electrica. |
#12
Posted 21 February 2018 - 14:31
arsmundis, on 21 februarie 2018 - 14:20, said:
M-am gândit și la electrică doar că e mai scumpă, posibilitățile de încărcare sînt limitate iar prin zona mea temperaturi de - 20 - 25 de grade nu sînt o raritate. Cred că iarna aș cam rămâne fără baterie prin munți. Vezi ca temperaturile scazute cu hybridul nu se impaca, doar la drumuri de minim 10-12 km Legat de iarna, vezi link-ul pus Edited by cata, 21 February 2018 - 14:37. |
#13
Posted 21 February 2018 - 14:31
realduc, on 21 februarie 2018 - 11:33, said:
in primul an de la cumparare pierzi cei mai mult din pret ! ... daca "te tine" cumpara Toyota ! ... la un pret de 20.000 EUR pierzi in medie cca 25 EUR/zi ! ... cu banii aia eu ma dau cu taxi ! ... unde mai pui faptul ca pot sa-mi bag in vena ceva horinca !... |
#14
Posted 21 February 2018 - 14:46
cata, on 21 februarie 2018 - 14:16, said:
Sfatul meu este sa tragi inca cativa ani de Mazda, si sa treci direct la o electrica. Legat de hybrid, eu am Auris hybrid si pe acest traseu am consum mediu pe 3700km (masina de 3 luni) de 5,1 l/100km, posibil ca vara sa scada un pic. Concluzia este ca pe traseul ta, cu consumurile declarate, sigur nu o sa ai mai mult decat acum, dar nici mai putin. Vorbesc de media anuala. Aceasi situatie este si pentru Touring sport sau Hyundai Ioniq Daca ai rabdare, poate o sa vina la noi si atunci ai o varianta buna, Ioniq electric, sau mergi la vecinii nostri. Hyundai Ioniq 28 kWh test de iarnă Edited by arsmundis, 21 February 2018 - 14:47. |
#16
Posted 21 February 2018 - 16:10
@arsmundis:
Am avut la munca o Auris wagon 1.8 hibrida. Era silentioasa si destul de bine inchegata insa atat de plicticoasa (design interior foarte anost, directie foarte moale si fara feedback, inghesuita in locurile din spate. Nu mi s-a parut ca ar consuma mai putin decat o benzinara cu performante similare... dar nu plateam eu benzina. Eu unul nu as da banii pe ea decat daca mi-ar ajunge pulsul sub 10 . Masina mea personala e un Seat Leon 5F FR hatch, 1.8TSI prefacelift, MY2016. L-am luat la ~20k euro. Deci e posibil, dar nu garantez, sa prinzi un 1.4TSI ST (sau 1.5 daca le schimba) in bugetul tau destul de bine dotat (scaune incalzite, faruri cu LED automate, senzori parcare samd). Poate chiar si 1.8-ul dar... eu sub 6 nu am reusit sa scot cu el consum si pe drumuri de munte urc spre 8-9 . Masina e decenta per total, iar facelift-ul din 2016-2017 e posibil sa ii fi rezolvat majoritatea hibelor (stopuri care se crapau, greierasi care apareau samd). Evita cutia automata la motorul de 1.4 si jante mai mari de 17" si ai o masina ce poate fi foarte fun de condus, fasneata dar cu un interior care cade spre partea "trista" a minimalismului/functionalului. Acestea fiind spuse, as mai lua in considerare urmatoarele: 1) Kia Ceed - tocmai ce apare generatie noua. Cand mi-am luat eu Leon-ul cei de la Kia erau destul de disperati sa scape de Sportage-urile de pe stoc (aparea model nou). E posibil ca si acum sa dea oferte bune la masinile pe stoc din generatia curenta. Subiectiv, imi pare o masina buna, dar fara motoare interesante. Si pari omul care tine o masina asa ca 7 ani garantie nu-s de colo. 2) Honda Civic - model nou, aparent foarte reusit, cred ca in varianta hatch are deja portbagajul peste 400 de litri, lumea o cam lauda. Legat de Ford: din ce am mers cu generatia curenta, are o tinuta de drum foarte buna dar e inghesuita si tot cat m-am documentat, motoarele pe benzina sunt setoase (Focusul era alternativa la Leon). din experienta la mana a doua, dealerii Ford sunt destul de ok cand ai probleme si ofera buyback-uri interesante la masini luate de la ei. Finalmente: in zona 23k poate te poti atinge de un Mondeo. Poate un Seat Ateca(desi nu stiu cat de inspirata e alegerea). |
#17
Posted 21 February 2018 - 17:09
Din cate am inteles drumurile pe care merg sunt destul de proaste si nu poți mege cu viteza, deci nu cred că merge ceva nemțesc sau Seat fiindcă au suspensie rigidă. Îți recomand pentru asemenea drumuri un Renault Megane 1,2 TCE sau și mai bine daca nu ești pretențios o Dacia MCV Stepway cu motor de 0.9.
Deși nu au ținută de drum la fel de buna ca un Focus, faptul că nu mergi cu viteza mare nu te va face sa simti acest lucru, dar vei beneficia în în schimb de o suspensie foarte bunapentru asemenea drumuri. Și un Focus de 1.0 scoate consumuri bune și are o suspensie buna, dar la consum cred că vei scoate undeva pe la 6,3 pe asemenea drumuri. Focus este o masina solida și mai greuta și asta se simte și la consum. Vezi că are cineva un jurnal de bord cu așa ceva și poți să-l întrebi. Oricum daca zici că faci numai 15000 pe an , chiar ar conta 0.5 l la suta in plus ? Edited by Ford4, 21 February 2018 - 17:09. |
#18
Posted 21 February 2018 - 18:23
Nu vreau sa va stric cheful. Insa masina si cuminte, si frumoasa, si devreme acasa? Sa fie si spatioasa, dar sa consume si putin?
Consumul (la modul general) este influentat de cativa factori: masa totala a masinii, coeficientul Cx (aerodinamica), corelarea puterii motorului cu acestea doua, talpa soferului, tipul de drumuri pe care se circula, zgarcenia celui care este la volan. O masina spatioasa va fi o masina mai grea, va consuma mai mult. Daca e si ceva mai inaltuta, iarasi va ataca rezervorul. Circulatia pe drumuri civilizate va fi mai ieftina decat pe drumurile Romaniei, cu foarte multe schimbari de ritm si de viteze (animale, trafic, gropi), cu blocaje, vizibilitate slaba etc. In acelasi timp, circulatia la viteze mai ridicate pe autostrada (si nu numai) va ridica si consumul masinii (cu o crestere logaritmica). Normal, rezistenta la inaintare (forta de frecare cu aerul) trebuie compensata cu ceva kw. Adica cu energie. Masina mea consuma intre 6-7 /100 daca merg linistit pe nationala, si aproape dublu (12-13 probabil) daca merg "fara numar" pe autostrada. Inteleg ca se doreste o masina de generatie mai noua, putin mai mare (ca altfel ramane masina veche sau alegerea tot a unui model de Mazda 3 ar fi cea mai nimerita). Mai mare, generatie mai noua va insemna consum ceva mai mare. Si ca sa intreb si eu ca si Ford4 mai sus: chiar conteaza 0.5 l/100 km, in conditiile in care circuli undeva la 15.000 km pe an? Un calcul grosier da sub 100 EUR / an. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users