Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 

Pe 22 februarie 2018, judecatorii germani vor decide daca orasele din Germania au dreptul sa interzica masinile cu motoare diesel

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#37
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Pana acum esti cel mai optimist cu evaluarea aia la 100 de ani. Cu asa mentalitate evident ca nu se va schimba nimic, chiar daca realitatea e evidenta si te trage de manecuta. Tipic romanesc.
Oricum, multumim ca ne-ai prevenit cu privire la problemele viitorului. Pacat ca nu te aude si lumea civilizata, ca aia au luat-o demult pe calea "gresita".

#38
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014

 dennis_2005, on 27 februarie 2018 - 22:02, said:

Decizia istorică în Germania. Orașele primesc dreptul de a interzice mașinile diesel.
A dat dracu', pardon...a dat dumniezău și acuma urmează să umplem românica și mai acătărilea de tractoare ieftine.

#39
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 karapok, on 27 februarie 2018 - 22:06, said:

Eu pariez ca cel putin 100 de ani nu se va schimba nimic, inca suntem civilizatia petrol, si sa nu uitam ca si electricele polueaza in draci, si daca o sa fim nevoiti sa renuntam la campurile de grau si porumb si legume, etc pentru a planta eoliene sau parcuri solare VOM AVEA o mare problema !
O sa pierzi acest pariu.

 LeopardSurd, on 28 februarie 2018 - 01:22, said:

A dat dracu', pardon...a dat dumniezău și acuma urmează să umplem românica și mai acătărilea de tractoare ieftine.
Nu fi sigur.Atitudinea autoritatilor din UK, Franta, Germania, tarile scandinave, etc, fata de diesel, ii determina pe destui romani care vor sa isi cumpere un autoturism folosit, sa se orienteaza spre hibride sau benzinare cu ultima norma de poluare.




Comentariu: Cartonaş galben pentru ţara ecologică model Germania


http://www.dw.com/ro...ania/a-42757147

Edited by max_01, 28 February 2018 - 09:19.


#40
karapok

karapok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 07.08.2017

 inuendo0, on 27 februarie 2018 - 22:17, said:

Pana acum esti cel mai optimist cu evaluarea aia la 100 de ani. Cu asa mentalitate evident ca nu se va schimba nimic, chiar daca realitatea e evidenta si te trage de manecuta. Tipic romanesc.
Oricum, multumim ca ne-ai prevenit cu privire la problemele viitorului. Pacat ca nu te aude si lumea civilizata, ca aia au luat-o demult pe calea "gresita".

Cu asa mentalitate.......ce sa spun, maine poimaine o sa imi reprosezi ca nu imi pun sani, ca tot e la moda lgbt si culmea nu sunt domne in mentalitatea respectiva, ca vezi domne ce misto e sa devii pidosnic, mentalitatea este data de nevoile poporului, de nevoile popoarelor care scot petrol, pai cu ce mai fac aia ditamai casele ? cu ce mai fac aia ditamai insulele, ca iti place sa le vizitezi,
Lumea civilizata........hai sa fim seriosi, nu s-a inventat smecheria in Romania, ma pufneste rasul cand aud de lumea civilizata, aliniata si legebitificata, plina de emigranti care se insoara cu babe, pentru cetatenie......si voi vreti electric

Cred ca inainte sa dati altora lectii de mentalitate ar trebui sa va hotarati ce vreti, vreti transport si viteza, vreti ecologie, vreti ecologie ? interzicem masinile complet si ne intoarcem la cai, vrei sa fii sanatos? devenim toti Amish, acolo nu prea exista diabet cancer si boli ale civilizatiei, vreti burgeri? aflati ca turmele de vite si oi polueaza, da, spre surprinderea voastra polueaza, ca sa produci baterii trebuie sa poluezi in draci, si inainte de a demara proiecte de genul asta trebuie sa stati la masa si sa ganditi totul
1.din ce producem energia eletrica
2.unde tragem infrastructura
3.din ce facem bateriile
4.din ce facem masinile
5.unde reciclam aruncam bateriile uzate

Completeaza tu colegule mai departe, ca nu e asa simplu, SA INTERZICEM, sa ucidem, sa omoram, mai intai trebuie sa fim intelepti, sa punem ceva in loc....

Edited by karapok, 28 February 2018 - 14:06.


#41
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
,,Undă verde pentru interdicţii de circulaţie

Tribunalul federal administrativ din Leipzig a dat undă verde interdicţiilor de circulaţie pentru maşinile pe Diesel. Nu se ştie însă dacă acestea vor fi totuşi decise şi când.
Oraşele şi comunele germane au dreptul de a decide interdicţii de circulaţie pentru maşinile cu motoare Diesel, în situaţii excepţionale, atunci când nu se întrevăd alte măsuri eficiente de reducere a emisiilor de dioxid  de azot. Decizia a fost anunţată de tribunalul federal administrativ de la Leipzig, care a motivat că dreptul comunitar insistă pe respectarea cât mai rapidă a normelor de poluare.
A fost un succes pentru Jürgen Resch, şeful Asociaţiei germane de protecţie a mediului (DUH). El a fost unul din cei care au generat această dezbatere.

Jürgen Resch, şeful DUH
"Între timp, cererile noastre sunt susţinute inclusiv de ADAC (Automobil Clubul german), fiind vorba de rechemarea în service a tuturor automobilelor cu norme de poluare Euro 5 şi 6 ale căror randamente privind emisiile au fost falsificate. Acestea trebuie dotate tehnic pentru a funcţiona inclusiv iarna la temperaturi foarte scăzute."
Instanţele administrative din Stuttgart şi Düsseldorf hotărâseră anterior că interdicţiile de circulaţie pentru Diesel sunt măsuri care pot fi luate în calcul. Guvernele regionale din Baden-Württemberg şi Renania de Nord-Vestfalia au contestat însă decizia, solicitând reguli juridice noi valabile la nivel federal.
Interdicţiile de circulaţie, posibile dar nu obligatorii
Plângerea celor două landuri a fost însă respinsă de judecătorii instanţei federale din Leipzig. Ei au spus că interdicţiile de circulaţie pot fi decise pe plan local şi fără o legislaţie valabilă la nivel federal.
Ceea ce nu înseamnă însă că vor urma acum rapid interdicţii de circulaţie pentru maşinile pe motorină. Sentinţa nu înseamnă că acestea sunt obligatorii, ci doar posibile. Poate dura săptămâni sau luni până ce astfel de măsuri sunt incluse în planurile oraşelor germane de curăţare a aerului. Interdicţiile de circulaţie vor trebuie decise de la caz la caz, de fiecare localitate în parte.
Verdictul prevede termeni de tranziţie şi o introducere graduală a interdicţiilor de circulaţie. În Stuttgart, astfel de interdicţii nu sunt posibile înainte de 1 septembrie 2019. Unele categorii de şoferi, precum meşteşugarii, ar urma să beneficieze de scutiri. Dar nu se prevăd măsuri de compensare financiară pentru şoferii automobilelor cu motoare Diesel. Ceea ce înseamnă că maşinile pe motorină îşi vor pierde din valoare în cazul interdicţiilor de circulaţie. "Anumite pierderi de valoare sunt de aşteptat", a spus judecătorul-şef Andreas Korbmacher.
Se cere plăcuţa albastră
Chiar dacă tribunalul administrativ din Leipzig crede că o legislaţie la nivel federal pe această temă nu este obligatorie, autorităţile regionale din Baden Würtemberg şi-ar dori astfel de reguli general valabile. La fel majoritatea oraşelor se pronunţă pentru reguli valabile pentru toţi. Ar fi vorba de introducerea unei plăcuţe albastre, care să arate că maşinile care o au, poluează mai puţin. Potrivit purtătorului de cuvânt al Greenpeace, Niklas Schinerl: "Guvernul german trebuie să introducă această plăcuţă pentru a evita ca pe viitor nimeni să nu mai ştie ce motor Diesel are voie să circule în ce oraş."
Guvernul de la Berlin respinge însă deocamdată introducerea unei astfel de plăcuţe. S-a anunţat că se lucrează la un proiect de lege de modificare a regulilor de circulaţie, care ar permite autorităţilor locale să emită interdicţii de circulaţie pentru anumite străzi în parte. Cabinetul federal nu apreciază deloc interdicţiile de circulaţie şi a luat până acum în calcul măsuri alternative. "Vrem să evităm interdicţiile de circulaţie şi să îmbunătăţim simultan calitatea aerului", se spune în contractul de coaliţie al viitorului guvern german. Se va sprijini în acest sens trecerea la motorul electric.
Tribunalele din Stuttgart şi Düsseldorf cred însă că interdicţiile de circulaţie pentru Diesel ar fi măsura cea mai eficientă de curăţare a aerului şi ele trebuie analizate serios.
Nivelurile maxime admise sunt depăşite deja de opt ani

Trafic de dimineaţă, la Berlin
DUH se plânge că normele de poluare sunt depăşite de mai mulţi ani în oraşele germane. Este vorba în special de oxizi de azot, care pot cauza boli ale sistemelor respirator şi cardiac. De vină ar fi circulaţia auto, mai ales motoarele Diesel.
Ar fi vorba de 70 de oraşe germane în care aceste norme de poluare stabilite de UE sunt încălcate şi în care ar putea fi aplicate interdicţii de circulaţie. DUH se plânge deja de mai mulţi ani în justiţie de această situaţie, după introducerea noilor praguri-limită în 2010. Şeful DUH, Resch, crede că verdictul de la Leipzig este o înfrângere pentru guvernul federal. "Este un eşec pentru guvernul marii coaliţii, care a luat exclusiv partea industriei auto."
UE ameninţă cu plângeri
UE este nemulţumită de eforturile Germaniei de curăţare a aerului şi cere respectarea cât mai rapidă a normelor comunitare. Altfel, împotriva Germaniei va fi pornită o procedură de Curtea Europeană de Justiţie. Introducerea posibilităţii emiterii unor interdicţii de circulaţie scade însă riscul unei proceduri a UE împotriva Berlinului, cred experţii.
Reacţii amestecate
Asociaţia oraşelor şi comunelor germane crede că este o greşeală să se considere că sentinţa de la Leipzig este soluţia la problema poluării cu oxizi de azot în localităţile Republicii Federale. Ar fi o impresie falsă să se creadă că mai multe reguli şi interdicţii vor reduce poluarea în oraşele afectate, a declarat şeful asociaţiei, Gerd Landsberg, pentru "Neue Osnabrücker Zeitung".
Sentinţa privind interdicţiile de circulaţie va creşte presiunile asupra conducerii politice şi a branşei auto, crede Claudia Kemfert, expertă la Institutul german de Cercetare Economică (DIW). Politicul şi branşa auto ar trebui să "aplice schimbarea orientării transportului rutier, care ar fi fost necesară deja demult". Acum sunt obligaţi să ia măsuri prin care să scoată de pe străzi automobilele Diesel poluante. Acţiunile producătorilor auto germani sunt sub presiune la bursa de la Frankfurt.
Apel al branşei auto
Industria auto a făcut însă apel la circulaţie liberă în oraşele germane. "Planurile ambiţioase de curăţare a aerului în oraşele germane pot fi realizate şi fără interdicţii de circulaţie", spune Matthias Wissmann, preşedintele Asociaţiei industriei auto. Chestiunea calităţii aerului va fi soluţionată pe termen mediu, odată cu intrarea pe piaţă a autoturismelor care poluează mai puţin.
Wissmann a explicat că industria auto se străduieşte intens să ia măsuri de reducere a emisiilor de oxizi de azot. În plus, motoarele Diesel moderne reduc considerabil şi emisiile de dioxid de carbon. Şeful branşei auto germane este încrezător că, în următorii şapte ani, până la 25% din noile automobile de pe piaţă vor fi dotate cu motor electric.''
http://www.dw.com/ro...

Modesta mea opinie este ca dieselul de ultima generatie, cu catalizator SCR mai are de trait cel putin un deceniu.

Edited by max_01, 28 February 2018 - 20:25.


#42
kreeper

kreeper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 17.10.2008

 karapok, on 27 februarie 2018 - 22:06, said:

Eu pariez ca cel putin 100 de ani nu se va schimba nimic, inca suntem civilizatia petrol, si sa nu uitam ca si electricele polueaza in draci, si daca o sa fim nevoiti sa renuntam la campurile de grau si porumb si legume, etc pentru a planta eoliene sau parcuri solare VOM AVEA o mare problema !

100 de ani? in ultimi 4 ani cererea de automobile electrice a explodat si e intr-o ascensiune continua, tot mai multi producatori au inceput sa aduca masini electrice pe piata, Ia sa fac si eu o anticipare, o sa cititi asta peste vreo 5 ani asa..

2020 => Si alte tari urmeaza exemplu germaniei care deja a interzis masinile diesel sau le suprataxeaza accesul in marile orase. Printre tari se enumera: Franta, Norvegia, Danemarka, Olanda, Elvetia, in timp ce modelele sport de top ale masinilor electrice deja au depasit 1000 km autonomie.

2022 => Masinile electrice de serie se eftinesc cu 15% si autonomie medie creste la 400 km, numarul statiilor de incarcare rapide vor fi de 2 ori mai multe decat in prezent in lume si vor acoperi si o mare parte din Romania. Masinile diesel se ieftinesc atat noi cat si SH. Pretul motorinei creste cu 15 % peste cel a benzinei.

2025 => majoritatea statelor UE aplica taxe de poluare suplimentare pentru benzina dar mai ales pentru motorina. Multe tari deja au interzis accesul masinilor diesel in marile orase din europa, Romania se gandeste sa faca la fel. Autonomia media a masinilor electrice de serie ajunge sa depaseasca 600 km si preturile scad si mai mult. Apare prima masina sport care depaseste 1500 km autonomie. Marii producatori de masini vor avea mai multe masini electrice in oferta decat pe combustie. Legislatia va permite in europa conducerea masinilor autonome supraveghiate de sofer, rata accidentelor scazand cu 25%.

2030 => Posesorii de masini electice ajung sa depaseasca posesorii de masini conventionale, in unele tari raportul electic fiind de peste 65%. Multi producatori de masini renunta sa mai vanda masini conventionale, trecand integral pe productie de electrice. Vor mai oferii insa piese de schimb pana in 2040. Masinile electrice ajung in medie la autonomie de 1100 km, preturile fiind comparative cu masinile conventionale din prezent sau chiar mai ieftine. Masinile defin complet autonome, soferul nu va mai trebui sa isi faca griji sau sa fie atent la trafic, unele masini nu vor avea volan.

2035 => rata de adoptia a masinilor electrice va fi de peste 70% in lume , autonomie medie a masinilor depaseste 1500 km si se incarca in full in mai putin de 30 minute iar fostele benzinarii se transforma in parcari cu incarcatoare electrice.  


Ia sa vedem daca am dreptate....

Edited by kreeper, 03 March 2018 - 01:13.


#43
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Pai și chiar daca ai avea dreptate,desi eu cred că ești mult prea optimist, tot durează 20 de ani in varianta ta pt trecerea la electric.
Eu aproximez vreo 50 de ani,mai realist.
In primul rand pornești de la premise false.
Nici o mașina sport nu e campioană la economie. Recordurile sunt deținute de urbane cu performanțe modeste.
Apoi cererea aia explozivă a fost indusa de media,dar procentual sunt subțiri.
Dacă dai drumul la 2 milioane de electrice pe piața n are cine sa le cumpere.

#44
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Persoane pe care le cunosc, din clasa de mijloc, care isi cumpara masini noi, doresc sa opteze pentru hibride.Ca acesti oameni sunt destui.Cred ca in acest moment, majoritatea celor care doresc sa isi cumpere un autoturism nou, nu mai este atras de diesel ci de hibride iar in viitor, de electrice.

#45
kreeper

kreeper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 17.10.2008
mie hibridele mi se par frectie la piciorul de lemn... ceea ce uita comerciantii sa precizeze e ca atunci cand bateria de la hibrid se descarca consuma mai mult carburant decat o masina normala. Dar toti cumpara hibride pentru ca scapa de taxe. Motoarele hibride au mai multe piese care necesita intretinere. asta nu e o tehnologie pe termen lung e doar o chestie trecatoare care va mai tine maxim 10 ani.

Declinul diesel e de mai mult timp, si creste de la an la an.

 irulan_corrino, on 03 martie 2018 - 01:29, said:

Pai și chiar daca ai avea dreptate,desi eu cred că ești mult prea optimist, tot durează 20 de ani in varianta ta pt trecerea la electric.
Eu aproximez vreo 50 de ani,mai realist.
In primul rand pornești de la premise false.
Nici o mașina sport nu e campioană la economie. Recordurile sunt deținute de urbane cu performanțe modeste.
Apoi cererea aia explozivă a fost indusa de media,dar procentual sunt subțiri.
Dacă dai drumul la 2 milioane de electrice pe piața n are cine sa le cumpere.

Deja in lume sunt peste 2 milioane de masini electrice. Majoritatea guvernelor sustin achizitionarea lor, cererea este mare, concuranta in domeniu lasa de dorit si la fel si progresul tehnologic are bete in roate din cauza ca marii producatori vor sa isi vanda masinile cu combustie, si sa mai traga de timp. Pe cealalta parte avem pe Tesla care si-a pus pe toti in cap si insista sa grabeasca trecerea la electric. Si-au facut infrastructura proprie de chargere si explica lumii ca asta e viitorul. Pana in prezent strategia lor a reusit, doar ca nu reusesc sa produca pe cat de mare e cererea. Dar in 2 ani problema asta se va rezolva.

#46
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Hibridul cu justificare ar fi cel cu motor diesel si de tip plug-in cu autonomie de 50-100 km pe electric.
In oraș,până la 60 km/h ar merge strict pe electric,emisii de CO2 și NOx 0 sau aproape 0,motorul termic funcționând la ralanti iar în extraurban motorul diesel cu consum f mic.
Asta până când electricele devin o alternativă reală și rezonabilă.
Strategia Tesla e o....strategie de marketing,nu că ar avea și dreptate neapărat.
2 milioane de electrice par multe la număr, dar dacă aduni vânzările anuale ale producătorilor de autoturisme și le înmulțești cu 15 ani,durata medie de viață vei vedea că sunt o picătură intr un ocean.

Edited by irulan_corrino, 03 March 2018 - 17:10.


#47
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Nene, e problema nemtilor, ei le-au manarit, tot ei le interzic, sa le fie de cap.

#48
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 irulan_corrino, on 03 martie 2018 - 17:08, said:

Hibridul cu justificare ar fi cel cu motor diesel si de tip plug-in cu autonomie de 50-100 km pe electric.
Peugeot ofera acum ce zici tu.Dieselul lor este cu catalizator SCR.
Ce se va intampla in Germania vom vedea in cel mult cateva luni de la formarea guvernului care va fi obligat sa adopte o pozitie pe tema dieselului.Adica sa indice o anumita data rezonabila de la care dieselul nu va mai fi permis in localitati, sa interzica doar anumite motorizari diesel, in functie de norma lor de poluare(inclusiv de la o anumita data rezonabila sa permita doar dieselul cu catalizator SCR).
Daca fabricantii auto germani nu au deja  in lucru catalizatoare SCR, cred ca acestia vor opta sa dezvolte doar motorizari hibride si electrice.

#49
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 max_01, on 05 martie 2018 - 13:59, said:

Daca fabricantii auto germani nu au deja  in lucru catalizatoare SCR, cred ca acestia vor opta sa dezvolte doar motorizari hibride si electrice.
Va fi fabricata si versiunea ieftina de propulsie, pe benzina, dotata cu filtru de particule asa cum deja noul 1,5TSI sau motorul de 1,2 pe benzina, al celor de la Peugeot, montat anul trecut pe Peugeot 308 facelift, sunt echipate cu asa ceva.

 overseas, on 05 martie 2018 - 12:28, said:

Nene, e problema nemtilor, ei le-au manarit, tot ei le interzic, sa le fie de cap.
Corect.

Edited by max_01, 05 March 2018 - 14:38.


#50
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,161
  • Înscris: 13.11.2017

 max_01, on 05 martie 2018 - 13:59, said:

Peugeot ofera acum ce zici tu.Dieselul lor este cu catalizator SCR.

Peugeot parca nu are hybride plug-in cum vrea el (50 km autonomie electrica le ai teoretic doar pe PHEV-uri)

#51
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 Ford4, on 05 martie 2018 - 16:04, said:


Peugeot parca nu are hybride plug-in cum vrea el (50 km autonomie electrica le ai teoretic doar pe PHEV-uri)
O sa aiba si Peugeot, daca nu are.Daca nu poate singur, il ajuta chinezii care detin actiuni la el.

#52
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014
Trebuia mers pe hidrogen nu pe baterii. Utilizarea bateriilor implică mult efort în actualizarea infrastructurii și în utilizarea eficientă a metalelor utile tehnologiei.
Are și hidrogenul problemele lui dar e ca idee mai ok: alimentezi normal (durează mai puțin decât încărcarea unei baterii) și ca și reziduu chimic ai doar apă.
Căcatul cu bateriile și mașinile electrice e tot de lobby. Să aibă ce mânca și gurița lor. Nu cred că electricele sunt viitorul îndepărtat al mobilității "pământene". Probabil în 50 de ani după epuizarea resurselor pentru baterii se va trece pe hidrogen iar la "strategie".

Legat de infrastructura, Norvegia are deja o problemă. Rata de adopție a mașinilor electrice e mare dar peste rata de acoperire a infrastructurii pentru încărcare. Asta e suprasolicitată. E nevoie de mai multe stații transformatoare care să alimenteze micile stații de încărcare electrice. Astea sunt mari și necesită timp și spațiu. Nu e ca la combustibili fosili sau hidrogen unde ai nevoie de un rezervor subteran de alimentare și gata.

#53
kreeper

kreeper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 17.10.2008

 LeopardSurd, on 06 martie 2018 - 07:36, said:

Trebuia mers pe hidrogen nu pe baterii. Utilizarea bateriilor implică mult efort în actualizarea infrastructurii și în utilizarea eficientă a metalelor utile tehnologiei.
Are și hidrogenul problemele lui dar e ca idee mai ok: alimentezi normal (durează mai puțin decât încărcarea unei baterii) și ca și reziduu chimic ai doar apă.
Căcatul cu bateriile și mașinile electrice e tot de lobby. Să aibă ce mânca și gurița lor. Nu cred că electricele sunt viitorul îndepărtat al mobilității "pământene". Probabil în 50 de ani după epuizarea resurselor pentru baterii se va trece pe hidrogen iar la "strategie".

Legat de infrastructura, Norvegia are deja o problemă. Rata de adopție a mașinilor electrice e mare dar peste rata de acoperire a infrastructurii pentru încărcare. Asta e suprasolicitată. E nevoie de mai multe stații transformatoare care să alimenteze micile stații de încărcare electrice. Astea sunt mari și necesită timp și spațiu. Nu e ca la combustibili fosili sau hidrogen unde ai nevoie de un rezervor subteran de alimentare și gata.

Probabil nu stii dar hidrogenul ala nu se obtine din apa asa usor, implica un consum energetic mare comparabil cu incacarea unei masini, apoi altu pentru compresie. Implica o investitie mare in crearea unei statii de genu asta iar elementele de electroliza trebuie schimbate la un anumit interval de timp pentru ca se uzeaza destul de repede. Intr-un cuvant pretul la pompa va fi aproximativ cat GPL-ul.

Apoi conversia din gaz inapoi in curent electric in masina e cu pierderea de energie, in plus fuel cell -ul se consuma si trebuie inlocuit, durata lui de viata e estimata mult mai mica decat o baterie li-ion. Alta problema e performanta masinii, pentru ca acel fuel cell nu poate oproduce asa multe anergie pe cat are nevoie masina ceea ce inseamna ca nu poti pune motor de putere prea mare.  Conversia din curent -> hidrogen -> curent are eficienta mai mica de 30%.

Adunand , calculand , scazand ajungi la concluzia ca ai costuri mult mai mari decat la full electric. Si probabil nu ai vazut ultimele li-ion pe tehnologie graphene de la samsung care se incarca in 12-20 minute, si ca deja au facut fabrica in ungaria pentru ele si incep productia anu asta.

#54
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 LeopardSurd, on 06 martie 2018 - 07:36, said:

Trebuia mers pe hidrogen nu pe baterii. Utilizarea bateriilor implică mult efort în actualizarea infrastructurii și în utilizarea eficientă a metalelor utile tehnologiei.
Toyota Mirai deja existent pe piata, foloseste pentru propulsie, o pila cu hidrogen si are o autonomie de 500km. Hidrogenul este convertit in energie electrica si produce doar vapori de apa ca singur produs rezidual.In prezent, in cazul Miraiului,  marele minus este costul mare al acestui vehicul care poate fi achizitionat doar in leasing operational si lipsa statiilor de alimentare cu hidrogen.In occident exista foarte putine asemenea statii.La noi, in Romania....Din cate stiu si Mercedes are un model care foloseste pentru propulsie, pile cu hidrogen care poate fi achizitionat  ca Toyota Mirai, doar in leasing operational.
Daca cei de la Toyota si Mercedes vor reusi sa dezvolte aceasta tehnologie,  aceasta va intra in productia de masa, la un pret mult mai mic fata de cel din prezent.

Edited by max_01, 06 March 2018 - 09:04.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate