Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Termeni și condiții de utilizare pentru un site web

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Salutare tuturor.
Întrucât nu am reușit să găsesc un subiect similar prin alte secțiuni, deschid acest subiect aici; dacă un moderator cu capul mai limpede decât al meu îi găsește locul în altă parte, e rugat să-l mute acolo.

Problema este următoarea:
Cu toții ne-am lovit de celebrele documente "Termeni și condiții de utilizare" și "Politica de confidențialitate" în momentul în care am accesat un site web ce oferă anumite servicii. Ni se impune - pe bună dreptate - să citim aceste documente înainte de a utiliza site-urile respective.
Până aici, toate bune.

Sângele începe - mie, cel puțin - să se urce la cap atunci când întâlnesc - tot mai frecvent, în ultima vreme - afirmația standard, din care eu citez aici fragmentele pe care doresc să le clarificăm împreună:

Quote

Icsulescu srl, in calitate de autor/proprietar/administrator al website-ului www. icsulescu. ro isi rezerva dreptul de a schimba si actualiza in orice moment continutul acestui website, precum si Politica de confidentialitate si Termenii si conditiile de folosire, fara niciun fel de notificare prealabila. Datorita acestui fapt, va rugam sa vizitati periodic aceasta sectiune pentru a verifica termenii si conditiile pe care ati agreat sa le respectati.

Prin urmare, eu folosesc serviciile site-ului azi, 16.02.2018, fiind de acord cu cele două documente, numite în continuare ToS și PP (conform denumirilor în engleză) pentru rapiditate și economie de scriere aici, după care, la data de 01.06.2018, folosesc din nou aceleași servicii ale aceluiași site, cu inima împăcată fiindcă deja le-am acceptat.
Și, surpriză: constat că nu mai sunt valabile!
De ce?
Deoarece Icsulescu a trecut prin una sau mai multe din următoarele situații:
- s-a trezit cu fața la cearșaf;
- nu i-a dat-o nevasta;
- amanta e pe stop;
- plouă afară;
- nu plouă afară;
etc.
Și ce și-a spus el, privindu-și site-ul: ie-te ai naibii și utilizatorii ăștia, ia să le impun eu și chestia cutare, fiindcă nu sunt obligat să-i notific și îmi rezerv dreptul să nu-i notific.

Ei bine, cât de legală este chestia asta? Și cum se poate contracara, la o adică, în instanță?

Exemplu concret.
Cumpăr ceva de pe site-ul lui Icsulescu. Mă costă 30 de lei. De pe card îmi dispare suma de 40 lei, diferența de bani fiind celelalte cheltuieli. Peste 6 luni cumpăr încă un produs identic, tot cu 30 de lei. Însă, de această dată, de pe card îmi dispare suma de 50 lei. Mă îmbrac și dau fuga la bancă, să-i strâng de gât fiindcă au schimbat regulile jocului. Dar banca țipă: "Nu trage, cetățene, noi n-am schimbat nimic! Știi că te anunțăm când o facem!" "Mda," zic, "aveți dreptate, până acum m-ați anunțat... Atunci, de ce așa?" "Păi, ia vedeți dv, la Icsulescu, poate-poate..." face banca ochi dulci.
Plin de spume, revin acasă - sau poate că de acolo, din fața băncii, deschid telefonul - și mă uit pe celebrul ToS. Și, stupoare: Icsulescu percepe acum un comision din vânzarea produselor sale!
De ce?
De aia: fiindcă era de datoria mea să intru periodic pe site și să citesc blestematul de document.

Cum poate fi acționat dl. Icsulescu în instanță și obligat să-și informeze toți utilizatorii înregistrați despre schimbările din ToS și PP, inclusiv modificarea unei singure virgule?

Vă mulțumesc fiindcă ați rezistat să citiți până aici și vă doresc toate cele bune.

#2
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
de la domo citire :
Utilizatorul va avea acces permanent la Termenii si Conditiile pentru utilizarea site-ului pentru a le putea consulta in orice moment.
In situatia in care nu esti de acord cu aceste conditii, iti solicitam sa nu utilizezi site-ul nostru de internet.
domo.ro isi rezerva dreptul de a actualiza si/sau revizui Termenii si Conditiile in orice moment fara o notificare prealabila, tocmai de aceea, iti solicitam sa urmaresti in mod periodic eventualele modificari.

E DREPTUL TAU fii informat
daca o sa iti dea mail zilnic ca citez " - s-a trezit cu faţa la cearşaf;  - nu i-a dat-o nevasta; - amanta e pe stop; - plouă afară; - nu plouă afară;  " si taxa de transport e 15 , 16 sau 29 lei o sa zici ca te spameaza aiurea?
Inainte de a lansa o comanda verifici daca stai cu frica in san ca toti e tepari

treaba e discutabila , la finalizarea comenzii trebuie sa apara exact suma de plata , exact cat se va lua de pe card etc
cum adica cumperi de 30lei si iti i-a de pe card 40 lei ?

Edited by botelucian, 16 February 2018 - 13:11.


#3
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Mai este şi comisionul băncii, diverse alte taxe...
Eu consider că:
- nu ai de ce să schimbi termenii şi condiţiile de utilizare mai mult de odată pe an, poate că şi aşa e prea des;
- dacă ţii la prestigiul şi utilizatorii tăi, de pe urma cărora câştigi, este de bun-simţ, nu numai legal, să-i informezi; oricum, le recomanzi să se aboneze la newsletter.

De acum înainte voi evita toate site-urile care au, ca principiu călăuzitor, fraza îngroşată de mine în citat.

Toate aplicaţiile pe care le-am cumpărat de la App Store şi Google Play au costat mai mult decât era scris pe cele două site-uri.
Am făcut ultima achiziţie acum vreo 4 ani, nu mai ştiu exact explicaţiile celor de la bancă.

#4
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009
Ce spui tu nu are legătură cu prețul, costurile, comisioanele etc. Pentru orice înseamnă cost trebuie să respecte condiția asta:

ARTICOLUL 6
Cerinţe de informare pentru contractele la distanţă şi cele în afara spaţiilor comerciale
(1) Înainte ca un contract la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale sau orice ofertă similară să producă efecte obligatorii asupra consumatorului, profesionistul trebuie să îi furnizeze consumatorului următoarele informaţii în mod clar şi inteligibil:
............
e) preţul total al produselor şi serviciilor cu toate taxele incluse sau, în cazul în care preţul nu poate fi calculat dinainte în mod rezonabil dată fiind natura produselor sau a serviciilor, modalitatea de calcul al preţului şi, după caz, toate costurile suplimentare de transport, de livrare, taxele poştale sau de orice altă natură sau, în cazul în care acestea nu pot fi calculate dinainte în mod rezonabil, menţionarea faptului că aceste costuri suplimentare ar putea fi suportate de consumator, inclusiv perioada de valabilitate a ofertei sau a preţurilor.

http://www.anpc.gov....g_34_140616.pdf

Informațiile astea nu sunt termeni sau condiții de utilizare. Cu politica de confidențialitate tot așa, n-au nicio legătură, deci pentru bani n-ar trebui să-ți faci griji.

Edited by althea, 16 February 2018 - 13:29.
completare


#5
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
cam orice site ce se respecta o are.
trebuie sa tii cont si de legile care se tot schimba de la o zi la alta , de unele aflam de alte pana nu esti in situatie habar nu ai.

eu cand platesc cu cardu platesc cu payu , vad exact cat platesc apoi din aplicatie vad si comisioanele aferente.
nu e normal sa scrie ca platesti 30 si sa disapra 40 fara explicatii

dar siturile e si ele oameni si trebuie sa se apere cumva impotriva unor "cetateni ieuropeni"  si legiutori habarnisti/rauvoittori

greseli apar tot timpul, se corecteaza , se schimba politica firmelor etc DAR respecand legea

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Althea, mulţumesc pentru clarificare (fiindcă ştiu ce lege să invoc), însă în România, după cum vezi, e de datoria noastră să ne informăm, nu a profesionistului.
Ceea ce denotă faptul că aproape deloc nu avem de-a face cu profesionişti.

Repet: bunul simţ impune să ai grijă de utilizatorii tăi, de clienţii tăi, de partenerii de afaceri, na... Faptul că eu sunt cel care trebuie să mă informez şi nu profesionistul, spune multe.
Poate că eu nu înţeleg cum trebuie nişte termeni, sau...

@botelucian: n-au dispărut fără explicaţii, pe acelea mi le-a dat banca în termeni pe care să-i înţeleg. Nu fac caz pentru 10 lei, dar vorba aia: 10 lei de la mine, 10 lei de la tine... şi ajungi tu în Maldive, în locul nostru. :)

#7
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostPSC, on 16 februarie 2018 - 12:45, said:

Cum poate fi acţionat dl. Icsulescu în instanţă şi obligat să-şi informeze toţi utilizatorii înregistraţi despre schimbările din ToS şi PP, inclusiv modificarea unei singure virgule?

Nu-i nevoie să-l acționezi în instanță. Faci o plângere la ANPC, unde ei vor studia problema. Sunt sigur că Icsulescu are niște obligații de a afișa costuri sau comisioane, pe care, dacă e așa cum zici, nu le-a respectat. ANPC-ul îi va propune să vă împăcați, îi dau un avertisment sau amendă, îți restituie banii și aia e tot. Dacă nu vrei să te împaci, sau dacă nu vrea el, ANPC aplică aceleași sancțiuni, dar tu rămâi cu banii luați. În cazul ăla te poți prezenta în fața unei instanțe de judecată și poți deschide un proces civil pentru recuperarea pagubei.

Întrebarea ta nu are răspunsul pe care l-ai dori, pentru că soluția pe care o vrei nu există. Adică, tu ai vrea să ai o hotărâre judecătorească care-l obligă pe Icsulescu să anunțe utilizatorii la schimbări de comisioane. Problema e că obligațiile astea îi revin dintr-o lege existentă. Nu stau să caut, dar știu sigur că există destule mențiuni privitoare la costurile ascunse și la modul în care trebuie să fie informați cumpărătorii. El nu poate să-ți emită ție factură de 50 de lei, dar să facă cumva un giumbușluc prin care să-ți ia 80 de pe card. Instanța nu-i poate spune "te obligăm să anunți și să nu-ți mai furi clienții", pentru că obligațiile respective îi reies din legi, iar acele comisioane trebuiesc să fie vizibile. Nu poate da instanța măsuri complementare care se bat cap în cap cu legea. E ca și cum ar spune "instanța îți interzice să mai înjunghii oameni pe stradă".

Termenii ăia se pot schimba de la o zi la alta. Ei sunt făcuți în funcție de legislație. Există posibilitatea să-ți apară un caz în care o lege se modifică azi, iar alta mâine. Nu-ți poate interzice cineva să schimbi termenii de utilizare conform legislației. Problema e la plată. Dacă-ți sunt impuse niște comisioane și, dintr-un motiv sau altul, acelea sunt mai mari când faci plata. Nu e o practică comună, n-am văzut-o pe nicăieri. Dar dacă tu zici că ți s-a întâmplat, așa o fi.

#8
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
nu am auzit de asa ceva pana acum ,
adica daca platesti cu cardu sa iti ceara vanzatorul x lei in plus si sa nu fie specificat
pcgarage taxeaza plata ramburs extra dar apare pe site

deobicei bancile te rup la comision fara zica nimic

Edited by botelucian, 16 February 2018 - 13:34.


#9
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009

View PostPSC, on 16 februarie 2018 - 12:45, said:

Exemplu concret.
Cumpăr ceva de pe site-ul lui Icsulescu. Mă costă 30 de lei. De pe card îmi dispare suma de 40 lei, diferenţa de bani fiind celelalte cheltuieli. Peste 6 luni cumpăr încă un produs identic, tot cu 30 de lei. Însă, de această dată, de pe card îmi dispare suma de 50 lei. Mă îmbrac şi dau fuga la bancă, să-i strâng de gât fiindcă au schimbat regulile jocului. Dar banca ţipă: "Nu trage, cetăţene, noi n-am schimbat nimic! Ştii că te anunţăm când o facem!" "Mda," zic, "aveţi dreptate, până acum m-aţi anunţat... Atunci, de ce aşa?" "Păi, ia vedeţi dv, la Icsulescu, poate-poate..." face banca ochi dulci.
Plin de spume, revin acasă - sau poate că de acolo, din faţa băncii, deschid telefonul - şi mă uit pe celebrul ToS. Şi, stupoare: Icsulescu percepe acum un comision din vânzarea produselor sale!
De ce?
De aia: fiindcă era de datoria mea să intru periodic pe site şi să citesc blestematul de document.
Dacă ai pățit așa ceva, deci comisionul era afișat doar în TC nu și în factură (bănuiesc că ai primit factură) trebuia să faci reclamație la ANPC.

Sancțiunea pentru ce zici (costuri suplimentare față de prețul total afișat la ora comenzii) ustură:
Art. 28 (2) din ordonanța al cărei link ți l-am pus mai sus:
f) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (1) lit. a) -t) referitoare la informaţiile precontractuale se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;

Nu știu ce să zic, mai degrabă ai plătit ceva comisioane bancare și te-au aburit că-s de la comerciant.

#10
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
acuma eu nu stiu ce ai patit e ipotetic oare?
DAR la plata cu cardul nu se deschide o pagina care iti arata suma totala de plata , unde bagi ori codul sms ori codul tau secret .
eu daca vad ca acolo arata 200 lei in loc de 150 nu fac plata , dau inapoi si verific .

#11
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008
"Cu toții ne-am lovit de celebrele documente "Termeni și condiții de utilizare" și "Politica de confidențialitate" în momentul în care am accesat un site web ce oferă anumite servicii. Ni se impune - pe bună dreptate - să citim aceste documente înainte de a utiliza site-urile respective.
Până aici, toate bune.
Sângele începe - mie, cel puțin - să se urce la cap atunci când întâlnesc - tot mai frecvent, în ultima vreme - afirmația standard, din care eu citez aici fragmentele pe care doresc să le clarificăm împreună:
''Icsulescu srl, in calitate de autor/proprietar/administrator al website-ului www. icsulescu. ro isi rezerva dreptul de a schimba si actualiza in orice moment continutul acestui website, precum si Politica de confidentialitate si Termenii si conditiile de folosire, fara niciun fel de notificare prealabila. Datorita acestui fapt, va rugam sa vizitati periodic aceasta sectiune pentru a verifica termenii si conditiile pe care ati agreat sa le respectati.'''

Eu cred ca astea sunt cu referire la site, continut si utilizare, nu la conditii de vanzare si incasare bani. Daca ii confirm conditiile asta nu inseamna ca o sa gasesc pe site aceleasi produse la aceleasi preturi la care am confirmat conditiile de utilizare site.  In loc de comision poate sa isi mareasca rata de profit sau sa includa si alte taxe sau sa se scumpeasca/ieftineasca produsele din orice motiv...

Daca totusi ar fi cazul in care isi spune in conditii de utilizare ca poate modifica conditiile de utilizare si trebuie sa verifici periodic si tu esti de acord atunci esti de acord ca trebuie sa verifici periodic...daca nu o faci nu ai respectat termenii si conditiile. E un argument ciclic aiurea pus, in mod normal mai bine punea ca la fiecare utilizare ca accepti termenii si conditiile...

#12
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Am intalnit ca si la pcgarage pe ceva site tot felul de taxe extra pt transport
Incepea de la 9 lei pe posta tot adauga : 5 lei pt curier +5 lei ramburs + 5 deschidere colet etc dar apareau toate la finalizarea comenzii.
E naspa ca nu stii cand adaugi in cos dar la final erau toate vizibile

#13
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu nu m-am referit neapărat la acei 10 lei. Ci la faptul că nu există bunul simţ - la aproape nimeni - de a te anunţa de schimbarea conţinutului celor două documente. Trebuie ca noi, utilizatorii, să accesăm periodic site-ul pentru a vedea dacă, cumva, s-a modificat ceva în documentele acelea. Adică să pierdem timp preţios citindu-le.
Mi se pare mult mai comod - pentru ambele părţi - să fim anunţaţi de schimbarea acelor termeni în timp util. Chiar şi de mai multe ori pe săptămână.
Faptul că ei, ca "profesionişti", ne cer nouă să ghicim ce s-a schimbat, denotă amatorism şi lipsă de bun-simţ.
România încă este ţara cârpelii, ţara lui "Las-o mă că merge aşa", ţara lui "dacă pot să te fac, te voi face", doar fiindcă noi acceptăm nişte termeni şi condiţii şi mergem pe încrederea că nu se vor schimba fără să fim anunţaţi.
Abonarea la un newsletter cu aceste schimbări mi se pare mult mai utilă decât pentru plasarea unor produse
Referitor la PC Garage, de 10 ani încoace admir bunăvoinţa lor, prin oferirea unui discount de 1% la toate produsele, de ziua mea de naştere. Da, aţi citit bine, unu la sută.

Edited by PSC, 19 February 2018 - 12:28.


#14
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
#Numazic cine e serios iti zice ca au schimbat ceva.
De la ebay primit azi

eBay
At eBay, we strive to make our policies clear and our services easy to use. As part of that commitment, we’re announcing some changes to the eBay User Agreement.

This User Agreement is effective upon acceptance for new users, and from March 30, 2018 for existing users. The previous amendment to this User Agreement was effective for all users on November 1, 2017.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate