Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Realizare proiect pt salonul de inventica de la Geneva

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,218
  • Înscris: 06.01.2007
Ceea ce vrei tu sa faci e un motor termic cu transformare de faza cu un ciclu de functionare asemanator cu Rankine.
In acest tip de motor, un randament decent se obtine la incalzirea izobara a vaporilor la o temperatura foarte mare intr-un boiler, pentru ca mai apoi sa cedeze lucru mecanic prin destindere.
Tu vrei ca incalzirea sa se faca fara boiler(izobar mai degraba)  ci direct in camera(izocor mai degraba) in care se va produce destinderea.
Practic acest proces e limitat puternic de transferul termic catre un gaz (vaporii de apa incalziti supercritic). Apa in stare gazoasa nu mai absoarbe microundele rezultanad un randament prost.
Peretii tubuli la fel, nu pot ceda caldura in mod eficient gazului din interior in timpul scurt cat gazul se afla acolo.
Deci solutia cu boiler e cu mult mai buna deoarece poate produce gaz incalzit supercritic cu transfer rapid de energie asupra lichidului necesar unui ciclu, proces care se desfasoara in boiler, prin amestecarea rapida a apei pompate cu ce-i acolo in boilerul ala.

Spre comparatie, incalzirile izocore din motoarele cu ardere interna sunt generate prin aprinderea combustibulului, adica un proces chimic autointretinut, cu viteza mare de transfer termic.
Dar aici nu merge.
Fara transfer de masa, practic toate procesele termodinamice rapide tind sa fie adiabate, tocmai din cauza lipsei de transfer termic la viteza necesara. Cu transfer de masa, procesele cu camera de incalzire mare tind sa fie izobare, cele cu camera de ardere mica tind sa fie izocore.

Nu neglija si condensarea gazelor in spatele aparatului. Asta practic creeaza un vid de presiune care reduce propulsia daca nu e facuta cum trebuie, aiurea in spatele jetului. In mod normal se face intr-un condensor aflat la temperatura scazuta cu transfer termic mare, proces considerat izoterm. La tine, vaporii fiind ejectati, de motor ajung in atmosfera, producand si o componenta care poate fi considerata comprimare izobara, care reduce si mai mult aria ciclului, deci lucrul mecanic efectuat per ciclu.

Cred ca ciclul asta termodinamic ar functiona mai bine inversat, pe post de frigider. Deoarece condensarea se face in faza lichida, condensarea fiind un proces termic care se poate realiza cu transfer termic mare deoarece starea lichida e mai propice transferului termic decat starea gazoasa, transferul termic spre lichide e mai bun.

#20
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010
atunci o sa fac niste capsule cu apa pe care le voi incalzi pana la presiuni de peste 100 de bari fiecare. Apoi se deschide o supapa si prin-trun mustiuc vaporii vor tasni intrun tub si se vor destinde puternic generand tractiune.

#21
mybrandnewmail59

mybrandnewmail59

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 21.01.2018
N-am citit tot de prin urma, dar asta nu seamana cu un motor pe aburi, inventat deja de.... ceva zeci/suta de ani ?!

#22
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010
propulsie cu aburi

#23
mybrandnewmail59

mybrandnewmail59

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 21.01.2018
Asa, exact.
Doar ca a ta e mai jmechera, corect ?

#24
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010
daca va reusi sa propulseze un hoverboard atunci e jmecher rau. sper sa numi fure cineva idea.

#25
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Nu ți o fură nimeni, poți să o publici și în vreo revistă că nu va fi copiată.
Felicitări lui @maccip pt explicații.
Cred că l ai nimerit pe domeniu,sau adiacent :)
Acu,nu că aș vrea să ți tai entuziasmul, dar nu poți veni cu invenții având cunoștințe teoretice de liceu...,nu de altceva, dar s au gândit la ideile alea și ăia care au terminat facultatea...

#26
Skyspy

Skyspy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 02.09.2017
Pentru hoverboard-uri ai nevoie de sisteme de propulsie miniaturizate cu puteri mari.Ce se face azi cu hoverboardurile as zice ca se incearca reiventarea rotii.Ele s-au numit in trecut jet pack-uri.Prin anii 50-60 SUA a facut primele incercari cu butelii de azot sub presiune care erau legate la niste ajutaje comandate manual si care asigurau dirijarea aparatului.Dar aveau autonomie redusa, reducandu-se la niste salturi de cateva sute de metri lungime.Dupa parerea mea cel mai bun aparat a fost creat in anii 70 cand o microturbina cu reactie s-a adaptat acecestui scop asigurand o autonomie de 20-30km (nu mai sunt asa de sigur) si 100km/h.

Acum vedem reinventarea rotii cu boarduri prevazute cu motoare electrice in genul dronelor multirotor cum a crezut escrocul de la ARCA ca poate prosti lumea,sau cu micromotoare cu reactie pe care stai in picioare si faci echilibristica.La primele tipuri tractiune prin reactie se facea in partea superioara a corpului,centrul de greutate fiind jos,deci nu era nevoie de echilibristica cum se face astazi.

Attached Files



#27
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010
Parerea mea e ca la hoverboardurile cu motoare electrice se pierde o mare cantitate de energie datorita diametrului mic al elicilor. De aia cele cu jet ar putea fi mai eficiente energetic.


View Postirulan_corrino, on 25 februarie 2018 - 01:27, said:

Nu ți o fură nimeni, poți să o publici și în vreo revistă că nu va fi copiată.
Felicitări lui @maccip pt explicații.
Cred că l ai nimerit pe domeniu,sau adiacent :)
Acu,nu că aș vrea să ți tai entuziasmul, dar nu poți veni cu invenții având cunoștințe teoretice de liceu...,nu de altceva, dar s au gândit la ideile alea și ăia care au terminat facultatea...

Un canadian, inventator in domeniul aerospatial a declarat ca el a fost sfatuit sa nu urmeze nici o facultate dupa terminarea liceului deoarece facultatea i-ar fi alterat capacitatea creativa.
Matematicianul titeica a desoperit o teorema foarte simpla (teorema monezii de 5 lei) pentru ca matematicienii grei erau ocupati cu calcule supercomplicate.

#28
Skyspy

Skyspy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 02.09.2017

View Postprobabil15, on 07 martie 2018 - 13:59, said:





Un canadian, inventator in domeniul aerospatial a declarat ca el a fost sfatuit sa nu urmeze nici o facultate dupa terminarea liceului deoarece facultatea i-ar fi alterat capacitatea creativa.


Asta a fost pe vremuri acum 100 de ani ,cand cu revolutia industriala se puneau in practica idei inventate cu alte sute de ani inainte.Revolutia industriala a facut posibila accesul la materiale si masini care cu 2-300 de ani in urma erau de neimaginat.Daca luam cazul tau de exemplu,trebuie cineva cu studii sau experienta de-o viata in mecanica sa te readuca cu picioarele pe pamant,la realitate.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate