Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Mutarea volanului de pe dreapta pe stanga: cum se face, cat costa si daca este legal

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#73
adi_87

adi_87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 31.03.2015
Cea mai smpla modificare de pe dreapta pe stinga , la frina si ambreaj prin bare ca la masinile de scoala de sofer
volanu pe sub bord cu lant si doua pinioane, problema e bordu cu partea electrica....

#74
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View PostSpike250, on 08 februarie 2018 - 19:17, said:


Postul initial?
Eu l-am citit.
Ai avut rabdare, nu gluma...

View Postadi_87, on 08 februarie 2018 - 19:24, said:

Cea mai smpla modificare de pe dreapta pe stinga , la frina si ambreaj prin bare ca la masinile de scoala de sofer
volanu pe sub bord cu lant si doua pinioane, problema e bordu cu partea electrica....
Si cei de la rar ce zic de lantul ala?

Edited by arg, 08 February 2018 - 20:08.


#75
adi_87

adi_87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 31.03.2015
Inspectori rar verifica daca e sigura modificarea si iti elibereaza un certificat de omologare dar cred ca costa...

#76
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postarg, on 08 februarie 2018 - 15:50, said:

nu

p.s. eu nu as permite inmatricularea celor cu volanul pe dreapta (exceptie facand cele de colectie).
de ce nu ai permite? de ce cele de colectie pot fi conduse si celelalte nu etc?
Sint mii de romani in uk care isi conduc masinile din Ro si merg bine  mersi si invers, care isi aduc masini din uk, si merg bine mersi

sau e doar teama de necunoscut pt ca tu personal nu ai condus vreodata masini cu volanul pe partea cealalta?

Personal am condus si pot spune ca nu prezinta dificultati

View Postzyppster, on 08 februarie 2018 - 15:54, said:

pe mijloc se poate? mai apar doua locuri libere pe laterale, ai cushion.
da, sint si astfel de masini, si camioanele Tesla vor avea volanul pe mijloc

View Postpascali_daniel, on 08 februarie 2018 - 15:55, said:

Cat sa te duca capul sa cumperi si sa modifici asa ceva daca vrei sa circuli cu ea in Romania? Nici macar, cum scria arg n-as permite inmatricularea lor. Ori tipul asta de masina, ori masina fara directie si frane, ori soferul chior sunt acelasi lucru adica "pericol in trafic"
ce prostie sa faci o comparatie intre un sofer nevazator si un simplu volan pe alta parte... sint sute de mii de astfel de masini in circulatie peste tot in lume si e totul ok...

View PostBaxon, on 08 februarie 2018 - 15:58, said:

Iesi si mai ieftin sa circuli cu ea cu volan pe dreapta . Schimbi doar farurile ( si stopurile daca stopul de ceata e integrat ) si gata . Am vazut o gramada cu masini cu volan pe dreapta inmatriculate in Ro . Daca esti sofer , poti conduce oricum ar fi masina , daca esti gaina .. nu !
P.S. In Uk circula o gramada de masini cu volanul pe stanga !
exact

View Postsonnydellmarco, on 08 februarie 2018 - 16:42, said:

Riscul pe care il reprezinta masinile astea, nu se poate masura!
ba da, riscul e zero, de aia sint permise la circulatie peste tot in lume

#77
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postarg, on 08 februarie 2018 - 17:10, said:

Baxon a avut una cu volanul pe dreapta si i-a facut vant, de ce oare? pentru ca-ti creaza o senzatie de nesiguranta. la fiecare viraj, depasire simti ca ceva nu e in regula...
nu e adevarat, nu iti creaza nimic, vorbesti aiurea, nici din auzite nu se poate spune, inteleg ca nu ai condus asa ceva

#78
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

Quote

... inteleg ca nu ai condus asa ceva
corect, si nici nu am de gand.

Edited by arg, 09 February 2018 - 16:58.


#79
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postarg, on 09 februarie 2018 - 16:58, said:

corect, si nici nu am de gand.
In cazul asta tot ce ai scris e egal cu zero . De ce nu te limitezi la ce stii cu siguranta , raportat la propria ta experienta ?

#80
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
eu am vazut cum se asigura "dreptacii" la depasiri si-mi e suficient.... si culmea ca ei nu-si dau seaca cat intra pe contrasens.
sa mai pomenesc de faruri cu xenoane sau leduri nereglate pentru circulat pe partea dreapta?

Edited by arg, 09 February 2018 - 17:36.


#81
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Nu ai vazut bine ca la cat de incepator esti cred ca erai atent la ce faci tu ... f usor sa dai din tastatura fara sa fi si experimentat , nu ?
Ti-am zis ca am condus in Ro o masina cu volan pe dreapta aproape un an si nu am avut probleme si nici altii nu m-au injurat .

Edited by Baxon, 09 February 2018 - 17:37.


#82
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
asa-i ca ai uitat ca am camera pe masina? si ca ma uit la fazele "delicate"...

"si nici altii nu m-au injurat"
vrei sa zici ca nu au venit dupa tine sa-ti explice ce si cum...

Edited by arg, 09 February 2018 - 17:48.


#83
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postarg, on 09 februarie 2018 - 16:58, said:

corect, si nici nu am de gand.
in schimb de vorbind despre cum e sa le conduci nu te mai opresti... lasa sa vb despre asta cine a trecut prin asa ceva

#84
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
Am zis eu ca am condus si nu-mi plac? Unde?

#85
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007

View Postgumball3000, on 08 februarie 2018 - 15:51, said:

La ce copy/paste integral ai dat, cred ca nici nu mai era nevoie de link cu sursa :D
Si eu care credeam ca avem un coleg de forum care a facut operatiunea si vrea sa impataseasca experienta. Dar copy-ponta..  asta poate face oricine, mare fâss. Cica tutorial? Pai e doar o retorica seaca.
Ma asteptam sa vad o masina inainte , in timpul conversiei si dupa. Dar e clar ca nu-i pentru oricine. Doar cate scule ai nevoie.
Cat despre duma cu preturile cu manopera..  ce bărbi si besini. Un schimb de ulei e 50 de lei manopera. Cine iti lucreaza  saptamani la masina, desface jumate din ea, pe 500 de euro? Si iti mai da si factura sa te duci la RAR?  
Nici un service autorizat nu s-ar atinge de o masina pentru o asemenea marlanie de operatiune.  
Pacat ca nu se fac masinile ca avioanele.. cu post de comanda dubla.
O electrica va fi cu siguranta mai lesne de convertit.

View PostBombalurina, on 08 februarie 2018 - 16:04, said:

Poti dar este incomod. Cat trebuie ala sa iasa in stanga ca sa se asigure la o depasire?
Pai mai bine sa stea in banca lui si sa nu depaseasca.  Sau sa depaseasca pe dreapta..

View Postdan1980_25, on 08 februarie 2018 - 16:19, said:

la cum arata da, e un inconvenient estetic. Dar e mai bine asa decat sa iesi pe contrasens juma' de masina, in depasiri.
Si ce poti vedea intr-o oglinda si aia mititica? Cum apreciezi distantele?   Iti imaginezi cum se vede in oglinda aia la 1,5m distanta de ochi,   un obiect reflectat a doua oara ?  Mai pui si o lupa cu ventuza?

View Posttehnics, on 08 februarie 2018 - 16:25, said:

Cel mai simplu
Exact! Ca la pedalierul folosit la scolile de soferi.

View PostPeter Blood, on 08 februarie 2018 - 16:36, said:

Eu nu aș interzice înmatricularea lor, dimpotrivă.
În schimb, aș mări de 4-5 ori asigurarea obligatorie.
În acest moment eu nu-s de acord să plătesc aceeași sumă cu unu' cu un risc asigurat mult mai mare.
De departe ce-a mai buna observatie! Daca asiguratorii considera riscurile in functie de marimea motorului,  atunci sa nunscape din vedere si aspectul riscurilor suplimentare date de un volan pe "locu' mortului".

View Postexceswater, on 08 februarie 2018 - 16:58, said:

Părerea mea:

În UK volan pe dreapta.
La noi volan pe stânga.

Că și așa e destui proști.

Vrei să muți volanul, ok. Dar undeva autorizat. Nu în spatele blocului cu 3 fire și o doză de bere. Nu sunt de acord cu lucrări la un autovehicul făcute de diverși Dorei.
E moda asta la noi să pună toți mucea tot felul de becuri, faruri, daylights și alte improvizații de cocalari.


Vrei ceva la service nu acasă că nu e Tohanu lu' tactu e mașină și ne pui și pe alții în pericol.
Nu cârpeli că nu e bine.
Pai avem aici o problema. Duci masina in service in UK, aia raspund penal pentru lucrarea efectuata. In caz de accident din motive tehnice  e vai de firma care a facut interventii de reparatii.  La noi, cui ii pasa, de morti numai de bine.

#86
medi13

medi13

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 28.09.2009

View Postdan1980_25, on 08 februarie 2018 - 16:08, said:

cu oglinzi periscopice nu trebuie sa iesi spre stanga deloc.
Parca erau obligatorii...nu-mi amintesc exact.
Sau mai high tech...iti montezi o camera pe carcasa oglinzii din stanga
Ca sa treci prin RAR am citit undeva ca sunt obligatorii

#87
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,390
  • Înscris: 29.11.2001
Offf, sunteti cativa care ... pur si simplu nu va puteti abtine! Nu puteti tine in voi! Trebuie neaparat sa sariti la gatul altuia, nu puteti dormi bine noaptea!

Considerati acesta ca fiind avertismentul! Urmatoarea iesire in decor se lasa cu pauza!

Acum, revenind la subiect, consider oglinda aia periscopica o gaselnita de avarie, pentru ca nu poti compara informatia trecuta prin doua oglinzi cu cea de la ochi. Chestiune de fizica elementara.

Dupa aia: in conditiile circulatiei pe partea dreapta a drumului, vizibilitatea de pe scaunul din dreapta este mult diferita fata de cea de pe scaunul normal al soferului (stanga in cazul enuntat). Oglinda de mai sus ajuta, dar am vazut asa de putine masini care aveau asa ceva, incat solutia ramane la categoria "exista". In plus - vedeti ce am scris mai sus.

Si DA, este incomod, obositor si ineficient sa conduci constant pe partea ailalta a drumului. Chiar daca ti-ai format reflexele "de dreapta", nu e suficient.

Si DA, in Europa sunt masini care circula "invers", insa mult mai putine decat la noi. In Anglia iarasi am vazut putine masini cu volan pe stanga, si toate cu numere de EU, nu de Anglia.

Problema insa vine de la particularitatile traficului din RO. Poti circula destul de decent pe autostrazi si infrastructura in boii ei prin Europa cu volanul pe ce parte vrei tu. Insa in RO, unde densitatea autostrazilor e cam ca parul pe genunchiul broastei, iar calitatea infrastructurii deja frizeaza ridicolul, unde oricand ti se poate ivi in fata un animal, o caruta, un biciclist beat, un tractor chior, un bolovan - orice forma vie sau moarta de peisaj la care te poti gandi, deja riscul chiar este mare.

Dar sa transformi o masina de pe o parte pe alta in Ro mi se pare, cu foarte putine exceptii, un risc incalculabil mai mare decat cele de mai sus. Un proiect in care se umbla MASIV la directie, frane, electrica, in Romania, facut - repet, cu mici exceptii - romaneste? :w00t:

PS: ca sa limitam comentariile neplacute: da, am condus si de-aia, si de-aia, si acolo, si aici.

PPS: din pacate toate accidentele in care au fost implicate "englezoaice" pe care le-am vazut personal pe drumurile noastre erau grave / cu morti. Statistic nu-mi da bine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate