Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 

Diesel fara presiune ulei

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
Andrei_Du

Andrei_Du

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 11.06.2007
OM 366 LA, 6.000 cmc, turbo diesel intercooler, injectie mecanica, 6 in linie, rulaj 1,5 - 2,5 milioane km

Presiune ulei:
Rece, turat putin 5 atm, ralanti 5 atm
75 grade C turat putin 5 atm, ralanti 2 atm
83 grade C, temperatura maxima de functionare, turat putin 5 atm, ralanti 0 sau 0,3 atm
Presiunea minima data in manual este de 0,5atm la ralanti
Presiunile sunt cele care apar pe ceasul din bord, deocamdata nu am montat ceas mecanic in locul sondei de pe motor dar urmeaza.

Ulei nou 20w40, filtru ulei nou, desfacut baia de ulei, semicuzinetii bielelor sunt in stare perfecta, vilbrochenul este in cotele din manual. Pompa de ulei nu este infundata, bila cu arc care regleaza presiunea, nu este blocata.

Ce nu am verificat si face parte din circuitul uleiului:
- semicuzinetii de palier ai vilbrochenului
- uzura pompei (nu cred ca are, imediat ridica la 5 atm)

Distributie pe pinioane, axa cu came este in blocul motor, tije impingatoare,. Trebuie sa mai verific cuzinetii axei cu came si daca axa cu came este in cote.
Compresorul de aer are o conducta de ulei pentru ungere, la fel si turbo
======================================================

In partea de jos sunt sigur ca nu e nici o problema si trebuie sa fac cumva sa verific componentele de sus fara prea multa munca:
- axul cu came si cuzinetii lui
- compresorul de aer
- turbo

1. Care dintre cele trei componente este mai predispusa la uzura si poate atrage acesta problema de lipsa presiune ulei?
2. Am uitat ceva care trebuie verificat?
3. Ce metode sunt pentru verificari rapide?
Caut o parere a cuiva priceput care a avut de-a face cu asa ceva, teorie stiu si eu destula.

Edited by Andrei_Du, 05 February 2018 - 19:33.


#2
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011
nu cumva uleiul e contaminat cu motorina?

#3
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

 Andrei_Du, on 05 februarie 2018 - 19:29, said:

OM 366 LA, 6.000 cmc, turbo diesel intercooler, injectie mecanica, 6 in linie, rulaj 1,5 - 2,5 milioane km

Presiune ulei:
Rece, turat putin 5 atm, ralanti 5 atm
75 grade C turat putin 5 atm, ralanti 2 atm
83 grade C, temperatura maxima de functionare, turat putin 5 atm, ralanti 0 sau 0,3 atm
Presiunea minima data in manual este de 0,5atm la ralanti
Presiunile sunt cele care apar pe ceasul din bord, deocamdata nu am montat ceas mecanic in locul sondei de pe motor dar urmeaza.

Ulei nou 20w40, filtru ulei nou, desfacut baia de ulei, semicuzinetii bielelor sunt in stare perfecta, vilbrochenul este in cotele din manual. Pompa de ulei nu este infundata, bila cu arc care regleaza presiunea, nu este blocata.

Ce nu am verificat si face parte din circuitul uleiului:
- semicuzinetii de palier ai vilbrochenului
- uzura pompei (nu cred ca are, imediat ridica la 5 atm)

Distributie pe pinioane, axa cu came este in blocul motor, tije impingatoare,. Trebuie sa mai verific cuzinetii axei cu came si daca axa cu came este in cote.
Compresorul de aer are o conducta de ulei pentru ungere, la fel si turbo
======================================================

In partea de jos sunt sigur ca nu e nici o problema si trebuie sa fac cumva sa verific componentele de sus fara prea multa munca:
- axul cu came si cuzinetii lui
- compresorul de aer
- turbo

1. Care dintre cele trei componente este mai predispusa la uzura si poate atrage acesta problema de lipsa presiune ulei?
2. Am uitat ceva care trebuie verificat?
3. Ce metode sunt pentru verificari rapide?
Caut o parere a cuiva priceput care a avut de-a face cu asa ceva, teorie stiu si eu destula.
Parerea mea e ca in lipsa ungerii turbo pica primul si foarte repede.
Pentru cuzineti arborelui cotit, scoti doar baia de ulei. Verifica sa nu cumva sa fie si sorbul pompei de ulei infundat.
Pentru axa cu came, ce am vazut eu, are un capac in lateral si pe acolo poti scoate lagarele pentru verificare. Scoti doar un semi-cuzinet din fiecare si vezi daca e uzat. In general cuzinetii care se afla cel mai departe de pompa de ulei se duc primii. Am explicat odata de ce.
Vezi ca pompa de ulei are o supapa de siguranta. Sa nu cumva aia sa nu mai inchida corect ( prinde ceva mizerie si scapa pe acolo ).
Verificari rapide nu exista. Pana nu dai jos sa demontezi si sa vezi clar ce este acolo, nu ai de unde sti.
Singura verficare mai rapida este sa faci o diagnoza si sa verifici presiunea uleiului inainte si dupa ce intra turbina in functiune ( verifici presiunea de aer si presiunea de ulei in acelasi timp ).

Eventual dai cureaua compresorului jos ( chiar daca scoti totate aceesoriile din circuit ) si verifici si cum se comporta si fara.

L.E. Acum am vazut ca ai verificat pompa de ulei.

Edited by tehnics, 05 February 2018 - 20:03.


#4
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,584
  • Înscris: 31.01.2010
Am avut pe generatoare diesele marisoare.
In vreo 7 ani de exploatare cele mai multe probleme le`am avut cu ...senzorul de presiune de ulei, Delphi, schimbate vreo 4 sau 5, defecte total sau decalibrate.
Unu singur a dat probleme reale la cald, avea vreo 800h de functionare si a fost arcul de la supapa de suprapresiune a pompei slabit.

Pe senzor ai si contact de avertizare presiune ulei, scrie pe el care este presiunea la care aprinde becul, daca si ala aprinde becul si indicarorul arata 0 e cam pe acolo presiunea....

#5
dresler

dresler

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 26.03.2013
cu ce ai masurat presiunea?  
pt o masuratoare corecta trebuie utilizat un kit manometru cu aerisitor care sa elimine aerul din tubul manometrului pt a avea rezolutia dorita si a observa pulsatiile din sistem.

in rest astea nu se rezolva pe forum ci in garaj cu micrometrul in mana...

Edited by dresler, 05 February 2018 - 20:38.


#6
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,849
  • Înscris: 07.09.2007
In principiu daca ai lipsa presiune la relanti cu uleiul in temperatura, vinovata este pompa de ulei.
Repeta masuratoarea cu un manometru ce se aeriseste.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate