Cumpărare/închiriere benzinarie

#1
Posted 24 January 2018 - 12:03

Buna ziua,
Am primit o oferta pentru cumpărarea unei benzinării, deja construită ( 4 stații + gpl ), un magazin micuț și o zona unde sunt 4 mini căsuțe pentru cazare. Este amplasata la ieșirea dintr-un sat. Nu știu absolut nimic despre o asemenea afacere și va rog sa ma ajutați cu sfaturi/păreri ( autorizații, verificări zilnice/lunare dacă exista, ce costuri presupune; pe net informațiile nu sunt foarte bine structurate și nu am reușit sa aflu ceva concret ) Costul de cumpărare este 100.000 euro negociabil. Eu nu am banii aceștia și ar presupune un împrumut bancar. Mulțumesc |
#2
Posted 24 January 2018 - 12:14

eu mi as lua mancare si tigari si as sta macar o zi in benzinaria aia ca sa vad cata lume alimenteaza. pretul pare bun dar afacerea poate fi falimentara
|
#3
Posted 24 January 2018 - 12:15

Eu unul nu as investi o suma asa mare intr o afacere sau domeniu despre care nu stiu nimic .
Si in general romanii nu prea alimenteaza de la benzinariile no-name , am una deschisa putin mai incolo de mine , zona cu trafic intens , aproape de iesirea din oras , nu cred ca am vazut mai mult de 10 masini la pompa de cand s a deschis (acum 4 luni) . |
#4
Posted 24 January 2018 - 12:22

Benzinariile NU traiesc din vanzarea combustibilului , marja este extrem de mica .
Traiesc din activitatea conexa , respectiv magazin si cafenea , unde au adausuri cu mult mai mari decat in magazinele obisnuite . Combustibilul este echivalentul painii in magazinele obisnuite , adica are rolul de ati baga clienti in magazin . |
#5
Posted 24 January 2018 - 12:25

daca este o benzinarie no-name atunci multi nu se baga sa alimenteze la tine pentru ca nu au siguranta calitatii combustibilului. Cel mai bine este cum a spus si un coleg mai sus, sa stai 1 zi pe saptamana sa numeri masiniile care alimenteaza acolo. Daca cineva isi vinde afacerea cu un pret zic eu bun, nu cred ca a functionat foarte bine.
Si la fel cum s-a mai precizat, la combustibil castigul este minim, ai niste taxe enorme care iti lasa poate un 10% pe litru. Restul il faci din food si non-food-ul care il vinzi in benzinarie. Pe langa asta poti face si o carciuma sa vina betivii la tine. |
#6
Posted 24 January 2018 - 12:28

Ti-a spus si de ce se lasa de afacere? Cum au zis si colegii, foarte putini alimenteaza de la benzinarii solitare din camp. Daca o sa mergi pe DN 6 (Bucuresti-Alexandria-Draganesti Olt) o sa vezi ca sunt cateva benzinarii parasite (nu stiu daca e corect spus parasite, cat inactive si lipsite de activitate in ultimul an). Iti dai seama ca, daca au stat inchise atata timp, ma indoiesc sa alimenteze cineva la ele (mai sunt cateva benzinarii Petrom, OMV, LukOil inainte si dupa ele).
|
#7
Posted 24 January 2018 - 18:47

Mi se pare ca Rompetrolul vindea franciza. Nu sunt sigur, verifica.
Ar fi o solutie pentru a depasi problema no-name-ului. |
#8
Posted 24 January 2018 - 21:02

un huligan, on 24 ianuarie 2018 - 18:47, said:
Mi se pare ca Rompetrolul vindea franciza. Nu sunt sigur, verifica. Ar fi o solutie pentru a depasi problema no-name-ului. Kosmog, on 24 ianuarie 2018 - 12:03, said:
Buna ziua, Am primit o oferta pentru cumpărarea unei benzinării, deja construită ( 4 stații + gpl ), un magazin micuț și o zona unde sunt 4 mini căsuțe pentru cazare. Este amplasata la ieșirea dintr-un sat. Nu știu absolut nimic despre o asemenea afacere și va rog sa ma ajutați cu sfaturi/păreri ( autorizații, verificări zilnice/lunare dacă exista, ce costuri presupune; pe net informațiile nu sunt foarte bine structurate și nu am reușit sa aflu ceva concret ) Costul de cumpărare este 100.000 euro negociabil. Eu nu am banii aceștia și ar presupune un împrumut bancar. Mulțumesc Unde e locatia? |
#9
Posted 24 January 2018 - 21:32

In primul rand trebuie sa afli ce incasari are ,sau avea zilnic doar din vanzare carburanti. Verifica Z-urile din registrele de casa pe o perioada de aprox 1 an in urma !
trebuie sa verifici si vanzarile din non carburanti.Poti scoate rapoarte separate pe grupe de produse,dar repet important este sa vezi vanzarile la petroliere. In ciuda a ce spun unii ca vanzarile de carburanti sunt nesemnificative intr-o statie ,acestea sunt cele mai importante. daca vinzi cafea poate fi un plus mare,dar peste un anumit nr de cafele zilnice !La carburanti ar trebui sa ai un rulaj de min. 2-3000 de l zilnic. Sub acest rulaj este o problema . Autorizatii sunt destule. O problema majora este urmatoarea : Carburantul il cumperi la momentul incarcarii la temperatura reala la incarcare,la care are o densitate. Tu vei plati echivalentul standard la 15 grade. Aceasta cantitate o inregistrezi si in contabilitate.Astfel : - iarna ai mai putin carburant si platesti o cant (mai mare ) la 15 gr - vara ai mai mult carburant si platesti o cant (mai mica) la 15 gr Se considera ca pierderile din densitate la t real iarna se compenseza vara cu castigurile din aceeasi densitate la t real de vara . Analizeaza in ce zona de temperaturi este amplasata statia,iarna lunga si geroasa sau mai blanda . Contrar a ce se crede ca : se amesteca carburanti cu alte substante,carburanti furati,apa,etc , s-au dus acele vremuri.. Totul este pe bune pe acte si camere video.. Vama cere camere instalate in fata si spatele cisternei la fiecare descarcare,pastrarea inregistrarilor pe min 30 zile(daca se intampla sa nu ai inregistrari pe un anumit nr de zile,se confisca toate incasarile pe zilele respective ) Transportul carburantilor de la depozite la statie il vei face cu cisterne inchiriate ( trebuie sa te interesezi de costuri ) Mitul carburantilor diferiti la marele retele este o PROSTIE PUR ROMANEASCA si prosteala crunta....de ce...pt ca ,carburantii sunt vanduti din depozite regionale,OIL Terminal Constanta,Rafinarie Petrotel Lukoil Ploiesti. Preturile difera cu cativa bani/l la fiecare depozit ,zilnic. TOTI cumpara carburanti de la depozitele care au pretul mai bun,pt ca pot vinde cu o marja mai mare. Deci cei care cred ca ,cumpara alt tip de carburant de la Mol sau OMV sunt.... pt ca vor cumpara acelasi carburant pe care l=au luat cisterne inchiriate si pt Rompetrol sau Lukoil .Petromul la fel ,doar ca ei au si depozite proprii din care vand la pret mai mare celorlalti,de aceea in general nu se ia de la ei.Carburantul aditivat,gen bla,blaurile cu motorine care ajuta la performante si porniri la - 38 gr ,sunt abureli.Motorina de iarna (vad aproape zilnic certificate de incercari si de calitate) este pur si simplu aditivata,mai mult sau mai putin . Este o afacere destul de complicata cu care poti reusi doar daca: - ai capital suficient care sa te poata sustine min un an ,fara sa tremuri dupa incasarile zilnice (o cisterna cu aprox 29000 l la 15 gr costa putin peste sau putin sub 100 000 lei - ai un rulaj mare spre foarte mare care te poate duce la obtinerea de discounturi de la depozitele de unde iei marfa - ai oameni de incredere in jurul tau Studiaza concurenta din jurul tau (nr statii,retelele de care apartin,trafic in zona)dar si statiile care sunt pe o raza de 50 km PROBLEMA cea mai mare (in cazul prezentat de tine ) este ca te bazezi pe bani imprumutati,ori acum este una dintre cele mai rele perioade pt asa ceva !!!! Edited by softaipan, 24 January 2018 - 21:53. |
#10
Posted 24 January 2018 - 21:35

Poate vrea sa vanda pentru ca a aflat, din sursele lui, ca unul de-asta mare (omv, mol, rompetrol) vrea sa deschida vizavi.
Edited by don_dannielo, 24 January 2018 - 21:35. |
|
#11
Posted 24 January 2018 - 21:50

Ai grija ca statia ,dupa ce o cumperi ,practic trebuie sa o renovezi ,aproape total.Nu vei primi autorizatiile daca te gandesti ca o cumperi,bagi carburant in rezervoarele subterane si incepi sa vinzi.poate ,in cel mai fericit caz,cabina si amplasarea pompelor ar fi ideala si le folosesti ,ca atare. oricum prima chestie,in cazul in care vrei sa intri intr-o asemenea afacere,este sa te gandesti ca dupa cumparare,trebuie sa schimbi look-ul statiei pt a transmite un semnal puternic potentiallilor clienti .
Standardul sub care nu ar trebui sa fii dupa renovare este dat de SOCAR,GAZPROM,etc (ca si design al statiei ) - mai nou se cer rezervoare ingropate cu pereti dubli.pompele trebuie sa fie cat mai moderne,iluminatul cat mai atractiv si puternic(nu prea te trage sa intrii noaptea intr-o statie slab luminata ) don_dannielo, on 24 ianuarie 2018 - 21:35, said:
Poate vrea sa vanda pentru ca a aflat, din sursele lui, ca unul de-asta mare (omv, mol, rompetrol) vrea sa deschida vizavi. motanul13, on 24 ianuarie 2018 - 12:22, said:
Benzinariile NU traiesc din vanzarea combustibilului , marja este extrem de mica . Traiesc din activitatea conexa , respectiv magazin si cafenea , unde au adausuri cu mult mai mari decat in magazinele obisnuite . Combustibilul este echivalentul painii in magazinele obisnuite , adica are rolul de ati baga clienti in magazin . Rulajul carburantilor te tine in afacere ! Produsele din magazin sunt adiacente ! In oricare magazin,TIGARILE sunt produsul tractor nu painea (cu exceptia celor specializate doar pe paine ),dar si acolo gasesti raft de tigari, sau macar un standard .... Pololica, on 24 ianuarie 2018 - 12:28, said:
Ti-a spus si de ce se lasa de afacere? Cum au zis si colegii, foarte putini alimenteaza de la benzinarii solitare din camp. Daca o sa mergi pe DN 6 (Bucuresti-Alexandria-Draganesti Olt) o sa vezi ca sunt cateva benzinarii parasite (nu stiu daca e corect spus parasite, cat inactive si lipsite de activitate in ultimul an). Iti dai seama ca, daca au stat inchise atata timp, ma indoiesc sa alimenteze cineva la ele (mai sunt cateva benzinarii Petrom, OMV, LukOil inainte si dupa ele). Edited by softaipan, 24 January 2018 - 21:57. |
#12
Posted 25 January 2018 - 09:48

poti pune o poza cu statia? ca sa iti spunem daca am intra in ea sau nu...
|
#13
Posted 25 January 2018 - 10:30

softaipan, on 24 ianuarie 2018 - 21:32, said:
....TOTI cumpara carburanti de la depozitele care au pretul mai bun,pt ca pot vinde cu o marja mai mare. Deci cei care cred ca ,cumpara alt tip de carburant de la Mol sau OMV sunt.... pt ca vor cumpara acelasi carburant pe care l=au luat cisterne inchiriate si pt Rompetrol sau Lukoil .Petromul la fel ,doar ca ei au si depozite proprii din care vand la pret mai mare celorlalti,de aceea in general nu se ia de la ei..... eu stiam ca omv-petrom au si o rafinarie, petrobrazi... parca ceva nu e in regula cu ce zici tu acolo. Edited by arg, 25 January 2018 - 10:32. |
#14
Posted 25 January 2018 - 11:39

Una e rafinaria si cu totul altceva depozitul.
De la rafinarie se transporta la depozitul regional, acolo se aditiveaza si apoi este transportat la benzinarii in functie de cerere. Deci aditivii sunt cei care fac diferenta intre benzina din OMV si Petrom. De Lukoil nici nu ma bag sa comentez ceva ei au alte standarde de carburanti adica substandard Edited by Nytro84, 25 January 2018 - 11:42. |
#15
Posted 25 January 2018 - 11:50

pai asta zic si eu, ca omv-ul si petromul vand combustibili lor, nu luati de oriunde e mai ieftin.
aia cu benzina omv vs petrom o stiu de pe masina mea. si mai e diferenta calitativa si intre statii. |
|
#16
Posted 25 January 2018 - 12:37

Multumesc de informatii. S-au adunat destul de multe. Azi o sa le citesc si revin cu reply
|
#17
Posted 25 January 2018 - 12:46

softaipan, on 24 ianuarie 2018 - 21:50, said:
GRESIT ! Rulajul carburantilor te tine in afacere ! Produsele din magazin sunt adiacente ! In oricare magazin,TIGARILE sunt produsul tractor nu painea (cu exceptia celor specializate doar pe paine ),dar si acolo gasesti raft de tigari, sau macar un standard .... Eu , cu umila mea intelighentie , stiu ca si fumatorii , si nefumatorii , mananca . Si nu , rulajul carburantilor nu te tine in afacere . Am fost intr-o afacere cu trei benzinarii , nu una , intre `96 si `99 si iti spun din experienta . |
#18
Posted 25 January 2018 - 19:10

motanul13, on 25 ianuarie 2018 - 12:46, said:
Dom` specialist , nefumatorii nu intra in magazine ??? Eu , cu umila mea intelighentie , stiu ca si fumatorii , si nefumatorii , mananca . Si nu , rulajul carburantilor nu te tine in afacere . Am fost intr-o afacere cu trei benzinarii , nu una , intre `96 si `99 si iti spun din experienta . Sa dau un exemplu : cumperi 1 l de motorina cu 4,8000 lei (pret cu TVA) ,o cisterna de 28500 l. 28500 l x 4.8000 = 136800 lei Vinzi 1 l de motorina cu 5,45 lei (pret la pompa ) 28500 l x 5,45 lei = 155325 lei Marja = 18525 lei Acum daca vinzi bere,suc,sandwichuri,odorizante si alte brice si carice,(care se gasesc intr-o statie ) ,cate ar trebui sa vinzi ca sa depasesti aceasta marja ? Stiu statie,partener Rompetrol,care vinde intre 4 si 7 cisterne/saptamana,deci ,sa zicem ca vinzi 5 cisterne/saptamana,18525 lei x 5 = 92625 lei/sapt x 4 = 370500 lei /luna.... Deci eu sustin sus si tare ca daca ai sansa sa detii cel putin o statie cu rulaj foarte bun la carburanti si capital suficient ,afacerea este viabila ...(nu am facut referire la cheltuielile adiacente...) Eu personal daca aveam norocul sa am 1 statie ,nu 3 in anii 90,acum aveam cel putin 10 statii..,dar in acei ani unii au vandut orice amestecuri cu titlu de carburanti,au facut saci de bani,care cum au venit asa s-au dus,iar acum sustin ca mai bine vinzi altceva..Pai de ce sa nu deschida initiatorul topicului un magazin de cartier,intr-un apartament la parter cu chirie si sa bage marfa de cei 100000 euro pe care ii cere proprietarul pe statie...?? In alta ordine de idei,vazind ca sunteti din Bucuresti... va intreb daca stiti ca depozitul de la Mogosoaia are preturi foarte bune permanent,la fel Fundulea sau Constanta,iar carburantii la statiile din Bucuresti sunt muult peste alte zone din tara...deci ? Edited by softaipan, 25 January 2018 - 19:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users