Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

De ce nu sunt tirurile si autobuzele aerodinamice?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,530
  • Înscris: 15.06.2004
Ala e un design din anii 50-60 bazat pe forma avioanelor de-atunci.
Unul din ziua de azi ar arata mult diferit.

Dar am zis mai sus - ptr vitezele la care circula degeaba le faci mai aerodinamice decat sunt. Nu ai niciun beneficiu. Una e un TIR care circula cu maxim 100-100km/h si alta un avion care circula cu 900km/h.

#20
mybrandnewmail59

mybrandnewmail59

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 21.01.2018
Cit crezi tu ca ar costa realizarea acelor forme rotunde cu tabla si plastic (geam) ?!
Enorm !
Si chiar ai vrea dildo ala pe sosele ?
Si normele de siguramta, la partea transparenta (habar am cum se comporta, doar intreb).

#21
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,530
  • Înscris: 15.06.2004
Daca ar scadea consumul cu mai mult decat cateva grame la suta de km, poate ar conta.

#22
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,665
  • Înscris: 22.01.2015
Normal pe EU se cara cu un tir 33,cca ,europaleti+pumpjak-ul.Si deja sari din Mt liniari de autovehicul.O fi mare continental,da sant o sumedenie de strazi pe care da - .concluzia e ca nu merita. Oricum,la marginea oraselor mari sant zone interporto{cuvant it.} Aka vine tiru din Sv la bucuresti,descarca la ce am zis,si pleaca marfa la magazine,mall-uri cu furgoane sau camioane pana-n 7 tone.Daca gasesti pe net activitatea la CAAT TORINO.Te vei edifica.    Concluzia--cara mult la pret mic fara brzbrizuri aerodinamice.In afara de ce pun ei pe cabina din fibra si ceva minor  pe langa.

#23
YourFan

YourFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 30.01.2017

View Postpelikanu, on 23 ianuarie 2018 - 18:19, said:

Aerodinamice, ar fi si mai hidoase.

[ https://media.wired.com/photos/590951f9d8c8646f38eef333/191:100/pass/walmart-advanced-vehicle-experience-wave-concept-truck.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Eu vad ca-i mai smecher.

#24
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,530
  • Înscris: 15.06.2004
Ala e un "Truck" american - au alte standarde legate de gabarit si de design decat in Europa sau restul lumii.

Dar chiar si ptr ei e un pic sf.

#25
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View PostAdm, on 23 ianuarie 2018 - 18:16, said:

Pentru ca nu circula cu viteze care sa merite un design aerodinamic.Pur si simplu nu prea face diferenta.
Costurile pentru o cutie patrata sunt semnificativ mai mici, decat la sf-uri ovoide.

La cele pentru distante lungi o sa observi ca sunt mai rotunjite in partea din fata.
Plus spoilere, panouri care deviaza/dirijeaza circulatia aerului,....

#26
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Daca e vorba si numai de chestia aia de deasupra cabinei care e ovala si are ceva aerodinamicitate.

Uite aici mai toate au chestia aia sus.
https://www.google.c...1.0.ECwniVYeQyE

Mai bine te-ai intreba de ce nu se fac din materiale mai usoare.

Acolo sa vezi scadere de consum.

Si mai bine te-ai intreba de ce nu se lucreaza la scaderea greutatii marfurilor ca asta ar conta enorm. Spre exemplu noi chestii in constructii care sa cantareasca mai usor.

Ambalajele si cutiile ar trebui sa aiba o norma de greutate.

#27
costeld69

costeld69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,721
  • Înscris: 07.02.2011

View PostAldulescu, on 23 ianuarie 2018 - 18:37, said:

Cat spatiu crezi ca se pierde cu un astfel de design?
[ https://i.pinimg.com/originals/ad/3a/93/ad3a93b9822bc846579c0574e37b61e2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
25% cel putin -  din ce se vede in vederea laterala

#28
titi_greucean

titi_greucean

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,602
  • Înscris: 14.06.2017
Ceea ce numim astazi "aerodinamica" la o masina e o mai mult o chestie de design , de aspect, de marketing pana la urma.  Sau pentru a asigura o mai buna aderenta. Forfa de frecare cu aerul este infima in comparatie cu alte pierderi. Plus la  ca o masina cu adevarat aerodinamica spatele este extrem de important, poate mai important decat fata.  Daca se termina brusc , premum o caramida n-ai facut nimic.

Edited by titi_greucean, 23 January 2018 - 20:39.


#29
Aldulescu

Aldulescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,794
  • Înscris: 04.01.2018

View Posttiti_greucean, on 23 ianuarie 2018 - 20:38, said:

Plus la  ca o masina cu adevarat aerodinamica spatele este extrem de important, poate mai important decat fata.  Daca se termina brusc , premum o caramida n-ai facut nimic.
Camion cu spate aerodinamic:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dm-Euo4yS6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#30
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Interesant că există tramvaie cu formă aerodinamică.

#31
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,993
  • Înscris: 30.11.2017
Si de ce ar fi important spatele?

#32
titi_greucean

titi_greucean

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,602
  • Înscris: 14.06.2017
Sa se asigure continuitatea curentului de aer in jurul masinii. Altfel se creaza o dara de vartejuri creind o rezistenta indusa.

#33
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postdjl, on 23 ianuarie 2018 - 20:59, said:

Interesant că există tramvaie cu formă aerodinamică.
Strict pentru design, nimic mai mult.

#34
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,797
  • Înscris: 13.07.2011
ca aerodinamica sa fie efectiva trebuie sa vorbim despre viteza de la 80km/h in sus, asta daca vorbim despre eficienta si economie pe partea de combustibil. Pe partea de acceleratie un tir sau autobuz nu are nevoie de aerodinamica pentru ca nu este masina de cursa.

De aici se pune intrebarea, ce este mai eficient, aerodinamica sau locul disponibil, pentru ca unghiul de 90 de grade ofera mai mult loc, iar dimensiunea este mai redusa. Printr-o aerodinamica buna, un tir ar economisii poate 2litri la 100kmh ceea ce inseamna nimic, gandindu ne la locul pe care il pierde in schimb.

Tirurile si autobuzele prezente au o aerodinamica minima dar mai mult nu este necesar.

#35
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postbusiness11, on 23 ianuarie 2018 - 21:26, said:

ca aerodinamica sa fie efectiva trebuie sa vorbim despre viteza de la 80km/h in sus, asta daca vorbim despre eficienta si economie pe partea de combustibil. Pe partea de acceleratie un tir sau autobuz nu are nevoie de aerodinamica pentru ca nu este masina de cursa.

De aici se pune intrebarea, ce este mai eficient, aerodinamica sau locul disponibil, pentru ca unghiul de 90 de grade ofera mai mult loc, iar dimensiunea este mai redusa. Printr-o aerodinamica buna, un tir ar economisii poate 2litri la 100kmh ceea ce inseamna nimic, gandindu ne la locul pe care il pierde in schimb.

Tirurile si autobuzele prezente au o aerodinamica minima dar mai mult nu este necesar.
Ba esti nebun?
Adica tu ai spus acum exact acelasi lucru pe care l-am zis eu in postul #5?

Scheissegall. Noi sa fim sanatosi!

#36
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,229
  • Înscris: 27.10.2007
faptul ca nu au forma unei masini de curse nu insemna ca nu sunt aerodinamice. aerul trebuie sa curga pe ele, si, pe majoritatea se intampla. la spate se mai poate lucra, dar cred ca nu aduce suficienta economie de combustibil, plus ca multe transporta containere, unde chiar nu iti permiti aerodinamicitate.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate