Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Ford Mondeo 2.0 TDCI - 2009

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
145 replies to this topic

#19
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 Baxon, on 23 ianuarie 2018 - 09:31, said:

Asta cu 5000 km/an sau 12000 km , nu am inteles-o nicicum . Ca nu cred ca te contorizeaza la km deci dpmdv e clar ca alegi cea mai ieftina .
Pai asta e ideea. Ca aici faci asigurarea la numarul de km declarati, la un interval de timp standard -1an de zile. Hai ca sa fiu mai explicit:
Cand contactezi firma de asigurari ei te vor intreba care prag de km ii estimezi tu ca ii vei face intr-un an de zile. Si au mai multe praguri: 5000km, 8000km,12000km, 16000km etc.
Eu i-am spus ca estimez ca voi face cam 5000km intr-an. Atunci ei baga in baza lor de date ca incepand cu daca X pana la data Y (adica pe timp de un an de zile) vei parcurge acei km.
Daca eu de exemplu fac acei km in jumatate de an, sunt obligat sa ii informez si sa declar ca am depasit numarul de km estimat si ca vreau sa extind numarul de km de la 5000 la 8000 de exemplu. Atunci ei actualizeaza baza de date unde extind numarul meu de km care i-as parcurge pana la daca Y.
Am pus o poza ca sa vezi cum e la fordul asta.

Bonus: Bonus: 50 % Årlig kjørelengde inntil 5.000 km - Bonusul meu si kilometrii estimati de mine.
Kilometerstand er 320020 km pr. 19.01.2018 - Kilometri declarati de mine care ii avea masina cand am facut eu asigurarea
Kilometerstand må ikke overstige 322700 fram til 31.07.2018 - Kilometrrajul pentru care eu sunt asigurat pana la data de 31.07.2018
Kilometerstand må ikke overstige 327700 fram til 31.07.2019 - Kilometrrajul pentru care eu sunt asigurat pana la data de 31.07.2019

In caz de accident ti se verifica km in bord si daca esti cu kilometrajul in afara asigurarii ( adica nu ai declarat ca ai depasit kilometrii estimati ), te-ai scos, esti bun de plata. Pentru ca este datoria ta sa verifici kilometrii parcursi, atata timp cat asiguratorul iti specifica clar in contul tau cat ai voie si pana cand esti asigurat...

Attached Files


Edited by tehnics, 23 January 2018 - 10:10.


#20
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 bossake, on 22 ianuarie 2018 - 07:19, said:

Ca si fapt divers,Pentru aducerea in Romania nu se platesc taxe vamale la masinile de Norvegia?
Pentru colegul care intrebase, se pare ca nu se plateste nici o taxa vamala daca aduci masina din Norvegia, conform site-ului

#21
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 tehnics, on 23 ianuarie 2018 - 10:06, said:

Pai asta e ideea. Ca aici faci asigurarea la numarul de km declarati, la un interval de timp standard -1an de zile. Hai ca sa fiu mai explicit:
Cand contactezi firma de asigurari ei te vor intreba care prag de km ii estimezi tu ca ii vei face intr-un an de zile. Si au mai multe praguri: 5000km, 8000km,12000km, 16000km etc.
Eu i-am spus ca estimez ca voi face cam 5000km intr-an. Atunci ei baga in baza lor de date ca incepand cu daca X pana la data Y (adica pe timp de un an de zile) vei parcurge acei km.
Daca eu de exemplu fac acei km in jumatate de an, sunt obligat sa ii informez si sa declar ca am depasit numarul de km estimat si ca vreau sa extind numarul de km de la 5000 la 8000 de exemplu. Atunci ei actualizeaza baza de date unde extind numarul meu de km care i-as parcurge pana la daca Y.
Am pus o poza ca sa vezi cum e la fordul asta.

Bonus: Bonus: 50 % Årlig kjørelengde inntil 5.000 km - Bonusul meu si kilometrii estimati de mine.
Kilometerstand er 320020 km pr. 19.01.2018 - Kilometri declarati de mine care ii avea masina cand am facut eu asigurarea
Kilometerstand må ikke overstige 322700 fram til 31.07.2018 - Kilometrrajul pentru care eu sunt asigurat pana la data de 31.07.2018
Kilometerstand må ikke overstige 327700 fram til 31.07.2019 - Kilometrrajul pentru care eu sunt asigurat pana la data de 31.07.2019

In caz de accident ti se verifica km in bord si daca esti cu kilometrajul in afara asigurarii ( adica nu ai declarat ca ai depasit kilometrii estimati ), te-ai scos, esti bun de plata. Pentru ca este datoria ta sa verifici kilometrii parcursi, atata timp cat asiguratorul iti specifica clar in contul tau cat ai voie si pana cand esti asigurat...
Si ce te retine sa dai kilometrajul inapoi daca depasesti nr de km , intru-cat iti servisezi singur masinile ?La cate se fac in alte conditii ( care chiar is marlanii ce afecteaza cumparatorul de buna credinta , daca ai face tu chestia asta ar avea impact zero asupra altora si tu ai beneficia de asigurarea mica deci win-win )
La accident da poate sa iti verifice km pe bord ...

Edited by Baxon, 05 February 2018 - 11:07.


#22
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 Baxon, on 05 februarie 2018 - 11:05, said:

Si ce te retine sa dai kilometrajul inapoi daca depasesti nr de km , intru-cat iti servisezi singur masinile ?La cate se fac in alte conditii ( care chiar is marlanii ce afecteaza cumparatorul de buna credinta , daca ai face tu chestia asta ar avea impact zero asupra altora si tu ai beneficia de asigurarea mica deci win-win )
La accident da poate sa iti verifice km pe bord ...
Shhhh, sa nu te auda nimeni Posted Image. In principiu cei care se pricep la motoare fac asta fara probleme, indiferent de natie. Chiar am "comanda speciala" de la cineva care lucreaza in service si m-a rugat daca pot sa il ajut cu ceva km....ca nu are sculele necesare Posted Image.
Acum am in plan sa imi cumpar un DigiProg3 Posted Image pe langa VW Tacho care e limitat doar la VAG, pe langa o clona Dephi care merge de minune cu toata suita de cabluri adaptoare pentru tiruri si masini....

Attached Files



#23
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Au venit si piesele. De saptamana viitoare o sa incep sa le schimb.
Revin cu detalii si poze cand voi termina

Attached Files



#24
alexcs

alexcs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 12.11.2005

 Friskey, on 21 ianuarie 2018 - 16:11, said:

Foarte bun pretul. Eu unul nu m-as fi incumetat la un diesel la banii astia, prea multe chestii scumpe care pot cadea oricand, dar la un benzinar da, astea sunt mult mai simplu si ieftin de reparat.
Oricum la cat ai dat pe ea oricat de multi bani ar manca tot merita.

In principiu masinile de peste 200-250.000 km daca arata bine si functioneaza bine clar au fost intretinute si puse la punct. Daca ai fi luat-o la 100.000 km tu ai fi fost ala care ar fi bagat bani in ea, asa tu vei fi ala care foloseste fericit o masina in care altul a bagat bani.
Si eu cred ca volanta face figuri acolo, e cam scumpa, bate spre mia de euro, plus manopera cat o fi pe acolo. Da, daca ii dai km inapoi la 148.000 o vinzi in Romania lejer cu 5.000.


Parerea mea este ca nu ai dreptate. Eu mai degraba prefer o masina la 90-120.000 si o tin pana la 150.000 si apoi sa bage altul bani in ea decat sa o iau la 200+ unde 100% bag bani in ea. Dupa 200.000 orice poate sa pice la ea. Chiar daca cel care a folosit-o a bagat bani in ea. un ambreiaj deja schimbat nu o sa tina cat unul din fabrica, un turbo la fel etc apoi mai sunt tot felul de furtune, senzori, pompe, defecte cunoscute si necunoscute...O masina e facuta sa tina cat e in garantie si putin dupa asta inseamna undeva intre 150-200.000km sau 4-10 ani depinde de km. DUpa...e ca o casatorie.

#25
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 alexcs, on 12 februarie 2018 - 11:23, said:

Parerea mea este ca nu ai dreptate. Eu mai degraba prefer o masina la 90-120.000 si o tin pana la 150.000 si apoi sa bage altul bani in ea decat sa o iau la 200+ unde 100% bag bani in ea. Dupa 200.000 orice poate sa pice la ea. Chiar daca cel care a folosit-o a bagat bani in ea. un ambreiaj deja schimbat nu o sa tina cat unul din fabrica, un turbo la fel etc apoi mai sunt tot felul de furtune, senzori, pompe, defecte cunoscute si necunoscute...O masina e facuta sa tina cat e in garantie si putin dupa asta inseamna undeva intre 150-200.000km sau 4-10 ani depinde de km. DUpa...e ca o casatorie.
Si parerea mea e ca nici tu nu ai dreptate in totalitate. Ceea ce spui tu depinde de multi, multi factori. Una e sa iei o masina rulata 120 000km pe strazile din Romania si alta e sa cumperi o masina rulata 200 000km dintr-o tara in care service-area se cand trebuie nu doar cand iti permite buzunarul sa schimbi uleiul si filtrele.
Doi la mana, sa stii ca un ambreiaj schimbat poate tine mai mult sau mai putin decat unul din fabrica. Conteaza foarte mult stilul de condus. La ambreiajele cu masa dubla daca faci liniute si plecari rapide de la semafor il faci praf mai repede decat ai folosi masina in mod normal, cu plecari mai lente. Ca sa nu mai zic ca unii nu stiu sa foloseasca ambreiajul corect si stau la semafor cu pedala de ambreiaj calcata...se duce dracu rulmentul de presiune
Depinde acum si ce tip de ambreiaj pui dupa cel original. Eu in pozele de mai sus, am cuparat Sachs pentru ca nu vreau sa imi bat joc nici de masina si nici de munca mea (eu voi inlocui ambreiajul). Iar pentru o diferenta de bani de 300-400 de lei fata de LUK, detasat aleg Sachs.
Si cum spunea cineva mai sus, intra-devar masina asta arata prea bine la interior pentru cei 320 000km care ii are in bord unde se vede intr-adevar calitatea. Nici macar scaunul de la sofer nu este uzat....

Edited by tehnics, 12 February 2018 - 13:48.


#26
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 alexcs, on 12 februarie 2018 - 11:23, said:



Parerea mea este ca nu ai dreptate. Eu mai degraba prefer o masina la 90-120.000 si o tin pana la 150.000 si apoi sa bage altul bani in ea decat sa o iau la 200+ unde 100% bag bani in ea....
Dar si pretul de achizitie e triplu ! Deci nu ai dreptate dpdv a lui Tehnics care a facut o afacere buna la bani putini .

#27
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Ieri dupa amiaza m-am apucat de schimbarea kitului de ambreiaj in prima faza. Pentru asta a trebuit sa dau filtrul de aer jos, bateria, suportul de baterie, basculele, planetarele si la final cadrul compartimentului motor astfel incat sa am acces liber la demontarea cutiei de viteze. Inca nu am apucat sa demontez cutia pentru ca era deja tarziu si aveam nevoie de ceva ajutor. Cel mai dificil a fost de scos pivotul basculei care intra in fuzeta, in rest lucrurile nu au fost deloc complicate pana acum. Spre surprinderea mea, comparativ cu motorul de 1.8L, dupa ce am dat jos bateria si filtrul de aer mi-am facut loc ca sa pot scoate toate suruburile dintre cutie si motor.
Un alt lucru interesant a fost ca pe baterie scria Ford iar la cum arata bateria tind sa cred ca aceea era bateria originala....
Cateva poze mai jos.

Attached Files



#28
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Acum 10 minute doar ce m-am intors din garaj unde erau -4 sau -5 grade. Deh, nu am garaj atat de mare incat sa bag toata masina si sa mai am si loc de lucru....
Initial am zis ca treaba o sa mearge repede, ca pe roate....dar de unde Posted Image.
In primul rand nu reuseam sa slabesc suruburile dintre cutie si motor asa ca a trebuit sa dau termostatul jos, oricum trebuia sa il schimb. Atatea furtunase si conexiuni nu am vazut in viata mea pe un termostat, dar ce sa-i faci, nu te pui cu inginerii de la Ford. Un lucru interesant observat este ca are electrovalvule pe linia de combustibil pe tur si retur. Cred ca sunt puse pentru a nu se dezamorsa pompa daca schimbi filtrul de motorina. Un alt lucru interesant este ca in sfarsit au avut cap si au pus si valvula de aerisire in cel mai inalt punct, nu cum am vazut la motorul de 1,8L unde aerisirea era sub cel mai inalt punct si a trebuit sa ma chinui sa amorsez manual pompa de motorina. Aici le dau un like Posted Image.
Un schimb de dau doua dislike-uri la inginerasii astia smecheri de la Ford ca au pus suportul catalizatorului pe cutie. Bun, nu asta ar fi problema, dar l-au pus in 3 puncte fixe. Se vede in ultima poza. Ce inseamna asta ? Ca sa scot suportul ala trebuia sa scap de doua puncte fixe...unul era cutia si celalalt punct fix era ori catalizatorul ori motorul....si cum catalizatorul e prins de turbina si turbina de motor...trebuia sa dau jos toate astea ca sa scot un nenorocit de suport. Am tras cu levierul si tot nu a iesit, desi avea o tesituria la una din gauri. Si cum la solutii extreme sunt necesare rezolvari extreme, am pus flexul pe surub si l-am taiat "la M" ( adica fix la suprafata suportului asa ca am tras un pic de el si am scapat si de cel de-al doilea punct fix....
Apoi am inceput sa slabesc suruburile dintre cutie si motor si apoi am montat macaraua si am suspendat motorul. Am dat jos piulita de la suportul care tine cutia si am lasat in jos.
Cutia s-a deplasat un pic de motor...dar tot nu iesea. Ba ce naiba are. Electromotorul era pe cutie, se misca odata cu ea dar tot nu iesea.
Cand ma bag sub masina vad ca defapt corpul electromotorului atingea in doua puncte de blocul motor, asa ca am fost nevoie sa il dau jos desi nu am vrut. Asta e...daca el vrea jos, il dam.
Am dat cutia jos si apoi m-am uitat la rulment...care era fix ca rulmentii aceia care ii aveam noi la "carucioarele cu rulmenti"....haraia de numa-numa, asa ca acum 5 minute am comandat un rulment cu tot cu pompa. Deh, nu m-a dus capul sa comand din Ro unde costa - atentie, doar pompa de presiune cu rulmentul - 670 lei de la Sachs. Asa ca acum am dat 900 de lei in No pe pompa de presiune. Buna afacere Posted Image. Asta e, vorba unui prieten: Castigi, pierzi, negustor te numesti...
In schimb cand m-am uitat la disc si la soarele ambreiajului.....praf. Pur si simplu discul nici nu mai statea centrat. Placa mobila de la volanta se misca vre-o 45 de grade liber pana sa se blocheze. Ca sa nu mai zic ca si placa mobila de la volanta era descentrata de placa fixa ( cea cu dantura ).
Cred ca ambreiajul ala nu a fost schimbat niciodata, atat de praf este. O sa vad maine in ce stare este cand am sa il dau jos de pe motor.
Pun cateva poze.

Attached Files


Edited by tehnics, 20 February 2018 - 00:28.


#29
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Acum cateva zile am desfacut si ambreiajul si am observat care era defapt problema. La imbinarea masei mobile cu masa fixa a volantei exista un inel din tabla. Acel inel a iesit si s-a uzat intr-o parte ceea ce a dus la descentrarea celor doua mase.
In rest, soarele si discul aratau bine. Tot kitul de abreiaj era LUK certificat FoMoCo....doar ca inginereste vorbind au cam dat chix.
Un alt atu al noului kit de ambreiaj de la Sachs este ca discul de abreiaj are 3 arculete la fel ca discurile vechi. Acele arculete au rolul de a prelua o parte din sarcina volantei iar volanta mi se pare mai bine construita decat cea LUK. De asta spuneam mai sus ca nu sunt fan LUK, dar posibil asta e echiparea stadard a celor de la Ford.
A doua zi mi-a venit si rulmentul de presiune doar ca din pacate datorita temperaturilor joase, a doua zi m-a lovit gripa si de atunci pana astazi nu am mai intrat in garaj. Chiar si astazi ma simt aiurea si sper maine sa pot intra in garaj macar sa schimb rulmentul de presiune.
Volanta si cu discul le-am montat deja inainte sa ma plesneasca gripa iar discul l-am centrat ochiometric. Motorul l-am suspendat pe un butuc pe baia de ulei astfel incat sa am libera macaraua sa pot ridica cutia o centrez.
Apoi pentru ca tot era frig afara am zis sa ma ocup de bascule, sa schimb pivotii. La bascula din dreapta pivotul era prins cu suruburi, la bascula din stanga, pivotul era capsat. M-am rugat la capsele in fel si chip, le-am taiat "la M" - la suprafata in termeni de santier :)  - batut cu dornul, nimic. Se incapatanau sa iasa. Asa ca l-am pus pe masa si am dat gauri in el si apoi resturile ramase au iesit simplu. Scuze de mizerie de pe masa dar cand lucrez la multe nu prea mai am timp sa fac curat :)
Poze mai jos.

Attached Files



#30
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Ieri am iesit din nou afara, adica la garaj. Scopul era sa pun pe pozitie cutia de viteze.
Prima data am schimbat rulmentul de presiune din cutie. Nimic mai simplu.
Apoi cum am zis mai sus, am suspendat motorul pe butuci de lemn dar l-am si lasat inclinat intr-o parte ca sa pot baga cutia mai usor. Macaraua am folosit-o pentru ridicarea cutiei asa doar ca gentrul de greutate imi facea figuri asa ca am folosit doua cricuri ca sa o rotesc un pic si ca sa o ridic de spate. Pentru ca acele cricuri nu imi ofereau mobilitate prea mare sa misc de cutie sus-jos-dreapta-stanga m-am chinuit mult pana sa prinda ceva. Intr-un final am apropiat-o un pic cat sa prind doua suruburui sus si doua jos. Mai ramasese cam 10-15 mm distanta intre motor si cutie dar parca de acolo nu mai vroia. Ma gadeam ca posibil sa se fi miscat si discul de la locul lui sau ceva nu se pupa bine acolo.
Asa ca m-am gandit sa conectez conducta de abreiaj la pistonul rulmentului de presiune si sa o aerisesc. In felul asta as debraia si astfel discul s-ar fi asezat singur. Am umplut vasul de lichid de frana cu ce mai aveam eu pe acasa si am chemat un prieten sa ma ajute. Si am inceput sa aerisim...eu la robientul de aerisire, el la pedala....si dai, si dai. Dupa cateva pedale deja aveam lichid curat fara bule. Ii spun prietenului apese ambreiajul usor si sa vad cum ajustej cutia. Apasa el, eu am simtit ceva ca s-a miscat pe acolo dupa care el imi spune: Ba, da' pedala de ambreiaj nu s-a ridicat singura.
Clar trebuia sa ma aerisim. Nu mai aveam lichid sa completez asa ca m-am dus sa cumpar altul. Si am luat 1L...sa ajunga Posted Image.
Am mai completat si iar am inceput sa aerisim. Vedeam cum scade semnificativ lichidul din vas dar nu intelegeam de ce naiba nu se amorseaza. Tot scotea aer, vasul il tineam continuu plin...nimic. Tot scotea bule de aer si deja bagasem vre-o 300ml in total.
Prietenul meu imi zice: Bai Dane, nu cumva scapa pe undeva, nu cumva curge prin alta parte ? La care eu ii zic: Pai pe unde naiba sa curga, ca nu are pe unde.
Cand ma uit sub masina, o balta mare de lichid de frana iar din cutie curgea intr-o veselie. Nu imi venea sa cred ce vad. Sigurul loc prin care curgea era pistonul receptor al rulmentului de presiune. Dar cum naiba ca doar era nou-nout. Sa fi fost eu asa de ghinionist sa nimerit unul defect ? Naiba stie. Cert era ca trebuia sa dau cutia jos si sa vad de ce naiba curge.
Asa ca, de la capat boule. Am dat cutia jos si surpiza: pistonul receptor indoise marginile de limitare si iesie aproape de tot afara si pe acolo curgea.
Explicatia era simpla. Pentru ca nu prinsesem cutia fix de motor si exista o mica distanta, la prima aerisire cand amicul a apasat pedala de ambreiaj, rulmentul de presiune nu a atins soarele si s-a dus mai mult decat trebuia pana cand a iesit de tot. Desi are o margine mica care in mod normal ii liminteaza cursa, datorita fortei a indoit acea margine si a iesit pana a inceput sa curga lichid din el...
Asa ca l-am prins in menghina si l-am presat inapoi apoi am indreptat avea margine de limitare astfel incat sa fie asa cum era inainte.
Apoi separat de cutie l-am conectat din nou la conducta de ambreiaj si am aerisit din nou apoi il tineam presat cu mana sa vad daca are forta si daca scapa lichid pe undeva. Spre norocul meu totul era ok. Nu scapa lichid si avea destula forta. Cel putin nu il puteam tine pe loc cu doua maini.
Asa ca l-am montat la loc in cutia de viteze si apoi am desfacut soarele si discul sa vad cum arata pentru ca observasem ca discul era intr-o pozitie un pic excentrica.
Erau ok. Doar ca ma tot gandeam cum sa centrez discul inapoi la montaj pentru ca nu aveam acel dorn de centrare...si solutia a venit rapid.
Am observat ca discul avea exact acelasi diametru cu placa de presiune. Identic, nici macar juma de milimetru mare. Ceea ce era un punct de reper pentru ca eu puteam verifica, rotind motorul, daca exista vre-o diferenta intre cele doua. Asa ca am pus soarele si discul inapoi pe volanta si am strans suruburile la mana. Apoi roteam cate un pic de motor si prin orificiile soarelui vedeam unde exista o diferenta de nivel dintre cele doua. Acolo unde discul iesea in afara, bagam o surubelnita lata si il impingeam pana se alinia cu placa de presiune. Dupa 2-3 rotiri de motor, discul era centrat. Apoi am strans toate suruburile.
Acum venea iar partea cea mai grea, adica montatul cutiei. De data asta am avut alta abordare...nu am mai folosit cricuri pentru ca nu puteam sa misc cutia liber.
Asa ca dupa ce am incentrurat cutia cu parma cea groasa, am luat si un intinzator cu crichet ( cum folosesti cei care cara marfa pe trailer ) care l-am prins cu un surub de cutia in locul in care vine suportul ( adica in capatul cutiei ). Asa ca puteam sa ajustez unghiul dintre cutie si motor cum doream si plus ca puteam misca cutia liber. sa pot face un pic de balans. Am ridicat-o pe pozitie, am rotit motorul de cateva ori si am simtit cum a intrat singura pe disc. Am prins 4 prezoane si le-am strans de tot. Deja ce era mai greu trecuse.
Astazi am sa aerisesc din nou si am sa vad cum se comporta pedala de ambreiaj.
Adevarul e ca nu prea am avut timp de poze...

Attached Files



#31
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,292
  • Înscris: 12.08.2006
Sper ca ai fixat placa de presiune pe volanta cu presa :)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Tp5KeAQntGM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#32
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
N-are nici o treaba. Acea unealta are doar rolul de a face exact ce face rulmentul de presiune, adica preseaza soarele ca sa elibereze discul pentru o centrare exacta. Dupa cum am spus eu am centrat discul altfel, asigurandu-ma ca marginea discului este la fel cu a placii de presiune. Atata timp cat discul este centrat corect, nu ai nevoie de acea unealta.

Deci acolo nu e vorba de nici o presare a placii pe voanta...e doar o centrare a discului cu o scula. Scula care eu nu o am asa ca a trebuit sa gasesc alta solutie asa cum am descris mai sus.

Edited by tehnics, 25 February 2018 - 18:18.


#33
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Revin cu noutati....
Dupa ce am montat cutia de viteze m-am apucat sa desfac baia de ulei pentru a vedea daca nu cumva are depuneri de ulei cum am patit la celalalt motor unde avea depuneri de ulei de juma de deget. Spre surprinderea mea baia de ulei era curata asa ca am pus silicon de etansare si am strans. Am lasat asa pana a doua zi si am pus ulei si filtru nou.
Ultima etapa era sa schimb distributia. Desi fostul proprietar mi-a spus ca distributia avea 125 000 de km si Ford recomanda schimbarea la 200 000km, eu am preferat sa o schimb acum ca sa uit de orice problema in urmatorii ani. Asa ca m-am apucat de dat suportul de la motor jos si apoi capacul de plastic. Distributia se prezenta bine.
Am dat si cureaua de accesorii jos si apoi urma sa desfac surubul din capul arborelui cotit ca sa scot fulia curelei de accesori, inelul de pozitie al arborelui si roata dintata a distributiei. Cum lucrul asta s-a intamplat intr-o zi de 13, Marti...era imposibil ca lucrurile sa mearga struna.
Nu reuseam sa scot acel surub din capul arborelui. Am dat si cu ciocanul, am tras, am folosit masina cu impact, incalzit. Nimic. Teapan.
Bai da-o incolo. Ma face pe mine un surub ? Ulterior am aflat ca da...dar hai sa continui cu discutia.
Deci clar aveam nevoie de ajutor. Aveam nevoie de o masina cu impact mai puternica decat a mea. Asa ca am bagat anunt pe un grup din zona mea. A doua zi a venit un polonez la mine cu artileria grea, un BOSCH. Nu stiu modelul dar stiu ca mai folosisem asa ceva cand lucram in santier si dracovenia aia scotea zeama din surub. Eram imposibil sa nu-l scoata oricat de intepenit era.
Bun, ma duc si cumpar un adaptor pentru tubulara mea pentru ca nu se potrivea si incep. Dupa cateva secunde surubul se desface cateva filete si se intepeneste iar. Cum naiba asa ceva ? Deja cred ca incepeam sa am idee. Idiotul - ca altfel nu am cum sa ii spun - care a schimbat ultima data ditributia a pus pasta de blocare pe surub de culoare albastra. E ok pasta aia, dar daca abuzezi, e data naibii.
In fine. Mai dau cateva ciocane in capul surubului, mai incalzesc oleaca si apoi incep sa desfac. Deodata gata, vad ca se invarte repede doar ca nu iesea surubul. Instantaneu m-am aseat in fund si cred ca 5 secunde nici nu am stiut unde ma aflu. De ce ? Pentru ca se torsionase surubul si se rupsese. Iar toata partea filetata a ramas in interiorul arborelui cotit.
In fine, am scos bucatia de surub si in interior se vedea mult praf albastru ceea ce imi confirma ca s-a abuzat cu pasta de blocare.
Acum ce naiba e de facut. Surubul este facut dintr-o material dur, un aliaj cu magneziu daca nu ma insel. Unii mi-au zis sa dau o gaura mai mica si sa folosesc un tarod cu sens invers special pentru scos suruburi...dar la cat de intepenit este asta nu il scoate din dracu de acolo.
Alta idee este sa bag bormasina si sa gauresc la diametrul surubului si sa scot tot surubul de acolo prin gaurire. Am incercat aseara si spiralul doar a zgariat un pic surubul ala desi am impins si cu genunchiul bormasina. Span a iesit asa, ca o pulbere nicidecum cum iese spanul la materialele mai moi.
Mai o idee si cred ca asta o voi folosi la final dar nu o spun acum. E cea mai simpla si cea mai la indemana care o am, fara batai mari de cap. O sa o spun dupa ce termin si va si arat.

Attached Files



#34
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
...doar ce am venit de la garaj dupa ce am rezolvat problema cu surubul rupt. Cum ? Simplu.
Pai decat sa ma chinui sa scot surubul ala de acolo, nu mai bine il las unde este ? Bineinteles. De ce sa il deranjez daca el nu vrea afara ?
Bun, si totusi ce am facut. Am luat o bucata de bara fieletata - defapt am taiat o bucata de piron care avea in capat filet M12 si l-am folosit pe post de prezon. Pentru ca diametrul interior al gaurii era de vre-o 13.5mm atunci a trebuit sa adaug material de adaos pentru a-l centra. Asa ca am masurat cat intra in interior, adica vre-o 30mm si am infasurat pe o lungime de 30mm banda adeziva de aluminiu astfel incat sa il incarc uniform. La final l-am introdus un pic fortat si a intrat chiar in centru.
Apoi l-am chemat pe prietenul meu sudor - certificat in toate tipurile de sudura - sa mi-l sudeze pe pozitie.
Dupa aceea am pus pinionul crenelat de la distrubutie si am pus cureaua.
Apoi am pus discul magnetic al senzorului de pozitie pentru arborele cotit si apoi fulia curelei de accesorii. Dupa aceea am pus saiba groasa originala, o saiba plata, o saiba grover si piulita cu blocaj de teflon.  
Apoi am invartit de motor cu cheia de cateva ori pentru a fi sigur ca totul e ok si nu loveste vre-o supapa, desi axa cu came era blocata iar arborele cotit era la semnele puse de mine inainte de a demonta distributia.
Am conectat bateria si apoi am dat cheie. A pornit mai greu pesemne ca pana s-au calibrat senzorul axei cu came cu cel al arborelui cotit... Dar dupa 5 secunde a pornit fara vre-un zgomot sau vre-o bataie. Am oprit si apoi am pus bateria la incarcat pentru ca nu mai avea putere sa mai pornesc a doua oara.
Am pus cateva poze.

Attached Files


Edited by tehnics, 16 March 2018 - 00:16.


#35
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 01.10.2008
Dooooamne chiar ca esti un masochist si jumatate Posted Image Posted Image . Dar viata ar fi anosta fara oameni de genul. Dupa ce repari masina, o vinzi sau chiar vrei sa o tii? Ai o masina normala  functionala cu care umbli zi de zi? Nu te iau peste picior, chiar sunt cu zambetul pe buze, doar mi se pare un pic ciudat ca taman in Norvegia sa te chinui asa cu masini care si-au cam trait traiul in conditii destul de vitrege. Urmaresc postarile tale chiar cu atentie. Toate cele bune si o viata cat se poate de buna. Posted Image Posted Image

#36
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Acum 5 minute m-am intors de la plimbare cu masina. Rezultatul e unul foarte bun in sensul ca merge asa cum ar trebui. Nu mai trepideaza, nu bate si nu troncane.
Nu am mai facut poze pentru ca nu mai era nimic special de aratat. Doar am montat ce era de montat.
A mai ramas sa strang frana de mana si sa verific senzorul ABS de pe roata spate-stanga pentru ca mi s-a aprins in bord si la o scanare acela ar fi defect.

@andrew1980, masina o voi pastra. Va fi a sotiei, eu ma voi da cu celalat Ford despre care am alt jurnal de bord si mai interesant decat asta. Si da, ambele sunt masini functionale asa cum ar trebui. Legat de parcul auto din Norvegia sa stii ca este destul de variat, clar oricum mai nou decat cel din Romania, dar oricum si aici gasesti multe masini din perioada 98-05 de exemplu. Lumea circula cu ce are. Unii chiar nu isi permit masini mai noi, alti nu au mofturi de ceva mai nou.

Edited by tehnics, 17 March 2018 - 21:04.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate