Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

contestatie judecatorie amenzi

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#37
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,268
  • Înscris: 01.12.2001
Tu nici nu ai citit pv-ul. Nu ai amenda pt rovinieta.
Ai amenda pt trecere pod Fetesti.

Ce ai contestat de fapt?

#38
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 sorin86, on 26 februarie 2018 - 19:20, said:

Atunci ar trebui sa merg sa cer si eu o astfel de hartie ca sa le adaug ca si anexa.

Păi înțelesesem că ai scos-o din evidență la Primărie. Nu te-ai dus la ei cu contractul de vânzare-cumpărare și ți-au scos-o? Când faci aia îți dau o dovadă de radiere fiscală, din care reiese că nu mai e în evidențele tale.

#39
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Sunt doua amenzi, una de peaj si una de rovinieta.. Am facut contestatie pentru fiecare..
Masina este scoasa de la primarie altfel nu puteam sa fac contract de vanzare cumparare.. Acea fisa fiscala am dat-o mai departe celui caruia i-am vandut masina. Ma gandeam ca pot sa scot o dovada cum ca acea masina nu mai este la mine.. Cum a zis si CNAIR in intampinare, contractul de v-c nu face dovada...bla bla :))

#40
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Se numește "proces verbal de scoatere din evidenta mijloace de transport". Ar fi trebuit să ți-l dea la Primărie când te-ai dus cu contractul. Fișa fiscală pe care i-ai dat-o cumpărătorului era când mașina era încă în proprietatea ta, ca să-i arăți că era pe zero la finanțe.

Du-te și cere la Primărie, nu văd de ce nu ți-ar da, că e eliberat de ei procesul ăla verbal. Sigur există dacă le-ai dus contractul și ai scos-o din evidență.

Edited by SmurfK, 26 February 2018 - 19:38.


#41
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Ok, o sa merg.. multumesc pentru raspunsuri

#42
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
As vrea sa stiu sigur cate raspunsuri trimit , ce intelegeti prin urmatoare fraza:

Depuneti documentele solicitate si inscrisurile doveditoare intr-un exemplar pentru instanta si cate un exemplar pentru fiecare parte, cf art 150 NCPC

#43
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Sa imi ziceti daca este ok ce am scris mai jos :)

Quote

DOSAR NR: xxx/xx/2018
Domnule Președinte
Subsemnatul "Nume" CNP XXXXXXX, domiciliat în XXXXXXX  formulez prezentul
Răspuns la întâmpinarea formulată de COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. (CNAIR) Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică CESTRIN, cu sediul în Bd. luliu Maniu 401A, Sector 6, Bucuresti, tel.: +4021.317.11.20; Fax: +4021.317.11.21 Email: [email protected]; http:// www.cestrin.ro, prin Departamentul Juridic pentru activitatea SIEGMCR Serviciul 1 Juridic, la acțiunea subsemnatei având ca obiect anularea procesului verbal de contravenție pv seria R18 NR. 0002249 / 03.01.2018.
Întâmpinarea suspomenită este, în sine, o probă suplimentară a necesității sesizării Curții Constituționale a României, în sensul celor solicitate de subsemnată în contestația care constituie obiectul Dosarului 949/94/2018  .
Astfel, intimata CNAIR reține că vânzarea autovehiculului cu nr. de înmatriculare XXXXXXX  nu i-ar fi opozabilă, întrucât subsemnatul nu m-aș fi achitat de obligația prevăzută la art. 24, alin. 2 al Ordinului nr. 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor, anume: „proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligați să solicite radierea din circulație în termen de 30 de zile de la data trecerii vehiculului înregistrat în proprietatea altei persoane”. În legătură cu această afirmație a intimatei CNAIR fac următoarele precizări:
1. Ordinul 1.501 din 2006 este subsecvent OUG 195/2002 (Codul Rutier) privind circulația pe drumurile publice, din care intimata reține, corect, prevederile art. 11 alin. (4): „În cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, datele noului proprietar se înscriu în evidențele autorităților competente simultan cu menționarea încetării calității de titular al înmatriculării a fostului proprietar. Pentru realizarea acestei operațiuni și emiterea unui nou certificat de înmatriculare, noul proprietar este obligat să solicite autorității competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, în termen de 30 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului” și pe ale art. 17 — alin. (2): „Radierea din evidență a vehiculelor înregistrate, la trecerea acestora în proprietatea altei persoane, se face de către autoritatea care a efectuat înregistrarea, la cererea proprietarului, în condițiile legii”.
Așadar, legea (Codul Rutier) stabilește, clar, obligația proprietarului de transcriere a dreptului său de proprietate. Și tot proprietarului îi revine dreptul de a solicita radierea vehiculului înregistrat pe numele fostului proprietar.
În aceste condiții, prevederea de la art. 11 alin. (4) a Ordinului 1.501 din 2006 e caducă, fiind contrarie prevederilor Codului Rutier (OUG 195/2002), care are prevalență în fața unui Ordin de ministru. Pur și simplu, legiuitorul (ministrul Administrației și Internelor) a omis să adapteze Ordinul la prevederile Codului Rutier. De altfel, în practică, serviciile de permise și înmatriculări auto subordonate prefecturilor, au impus proceduri adaptate OUG 195 din 2002, ignorând prevederea de la art. 11 alin. (4) a Ordinului 1.501 din 2006. Citez din ghidul „VANZAREA – CUMPARAREA UNUI VEHICUL FOLOSIT; TRANSCRIEREA UNUI VEHICUL”, publicat de Prefectura Brașov și atașat prezentului răspuns la întâmpinare:
„1. VANZAREA – CUMPARAREA unui vehicul presupune transferul de proprietate.
2. DOCUMENTELE NECESARE LA TRANSFERUL DE PROPRIETATE (vanzareacumpararea) UNUI VEHICUL:
a. cartea de identitate a vehiculului (CIV) + copie
b. anexa cu verificarea tehnica in vederea inmatricularii; verificare tehnica efectuata la orice statie autorizata, insotita de Certificatul de Autenticitate al vehiculului, eliberat de R.A.R., in termen de valabilitate ;
c. fisa de inmatriculare – completata, semnata si stampilata atat de vanzator cat si de cumparator; viza primarie-impozit vanzator si cumparator; insotita de certificatul de atestare fiscala pentru vanzator
d. cerere de transcriere – completata, semnata (stampilata dupa caz)- cumparator;
e. chitanta taxa de inmatriculare – se achita la primaria locala -cumparator;
f. chitanta contravaloare certificat de inmatriculare– se achita la CEC in contul RA APPScumparator;
g. chitanta reprezentand contravaloarea placilor cu numarul de inmatriculare – se achita la ghiseul de inmatriculari de catre cumparator; este necesara numai daca nu se pastreaza numerele anterioare pe vehicul;
h. documentul de identitate al cumparatorului original si copie; in cazul persoanelor juridice – copie a certificatului de inregistrare ( CUI) si original + copie a documentului de identitate al imputernicitului (imputernicit prin cererea de transfer completata);
i. copie dupa asigurarea obligatorie a vehiculului (pe numele cumparatorului) in termen de valabilitate, incheiata pentru minim 6 luni ;
j. certificatul de inmatriculare al vehiculului – cu mentiunea pe verso “Instrainat catre ….. , la data de …..” si semnatura/ stampila(dupa caz) a vinzatorului;
k. placile cu numerele de inmatriculare; in cazul in care se pastreaza acelasi numar pe vehicul nu mai este necesara prezentarea acestora; in cazul in care vanzatorul doreste sa-si pastreze numarul – se va achita taxa de pastrare numere de inmatriculare la ghiseu;
l. contractele de vinzare-cumparare / factura, in original si copie;
m. dovada de plata (original + copie) a timbrului de mediu pentru autovehicule – cf. OUG nr. 9/2013 - (insotita de decizia de calcul), pentru autovehiculele din categoriile M1, M1G, M2, M2G, M3, M3G, N1, N1G, N2, N2G, N3, N3G in urmatoarele situatii:
- la reintroducerea în parcul auto național a unui autovehicul, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul auto național, i s-a restituit proprietarului plătitor valoarea reziduală a timbrului, in conformitate cu prevederile art. 7;
- cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementarilor legale in viguare la mimentul inmatricularii;
- cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat in situatia pentru care s-a dispus de catre instante restituirea sau inmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
n. In conformitate cu art. 4, alin. (1) din HG nr. 88/14.03.2013, în care se solicită transcrierea dreptului de proprietate pentru un autovehicul înmatriculat după 1 ianuarie 2007 iar proprietarului platitor al taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau al timbrului de mediu pentru autovehicule nu i s-a restituit cuantumul acesteia sau valoarea reziduală prevăzută la art.7 alin. (1) din ordonanta de urgenta, organul fiscal competent eliberează un document care evidențiază această situație, (documentul in original, va fi anexat dosarului de transcriere).
(...) Recomandări: (...) 2. Prezentarea documentelor se face de catre noul proprietar personal (sau cu procura speciala) (...)”. Am încheiat citatul.
2. La art. 25 alin. (1) al aceluiași invocat Ordin 1.501 din 2006 se prevede: „Radierea se face pe baza depunerii certificatului de înmatriculare sau de înregistrare și a plăcuțelor cu număr de înmatriculare ori de înregistrare, după caz, a cărții de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), a fișei de înmatriculare cu viza organului fiscal competent al autorității administrației publice locale, stabilită potrivit legii, ori a certificatului de atestare fiscală, precum și a documentelor care atestă faptul că a intervenit una dintre situațiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(4)”.
Această procedură se aplica în trecut, când numerele de înmatriculare nu erau transmisibile, iar înainte de înscrierea mașinii pe numele noului proprietar se proceda, obligatoriu, la radierea de pe numele vechiului proprietar, în prezența ambelor persoane (vânzător și cumpărător).
Actualmente, procedura de transfer a dreptului de proprietate (descrisă mai sus) presupune ca vânzătorul să pună la dispoziția cumpărătorului mașina și toate actele necesare, astfel încât nu va mai avea la dispoziție documentele și obiectele prevăzute la art. 25 alin. (1) al Ordinului 1.501 din 2006. Așadar, chiar dacă cineva ar dori să urmeze prevederile art. 11 alin. (4) și art. 25 alin. (1) ale Ordinului 1.501 din 2006, nu ar avea cum.
3. În ipoteza în care am admite că prevederile art. 11 alin. (4) și art. 25 alin. (1) ale Ordinului 1.501 din 2006 sunt de actualitate și aplicabile, nerespectarea lor ar trebui sancționată conform legii. O contravenție nu poate fi sancționată repetat, la infinit și fără o bază legală (nu se prevede nicăieri în legislație că sancțiunea pentru neradierea mașinii este amenda pentru neachitarea taxei de trecere a podului de la Cernavodă!). În momentul în care vânzătorul face dovada înstrăinării mașinii (prin contract de vânzare cumpărare și dovada scoaterii din evidență de la administrația publică locală), cum poate emite o entitate a statului, oricare ar fi ea, pretenția că înstrăinarea mașinii nu îi este opozabilă și, ca atare, poate aplica sancțiuni unei persoane pentru contravenții pe care aceasta, în mod evident, nu le-a comis?
4. În subsidiar, învederăm onoratei instanțe următoarele fapte de netegăduit: automobilul pentru care a fost aplicată amenda contravențională din motiv de lipsă rovinietă nu mai este proprietatea subsemnatului. Această afirmație este ușor de dovedit prin prezentarea documentelor necesare, după cum urmează:
a. Contract de vânzare-cumpărare pentru un vehicul folosit, încheiat în data de 29.05.2017 (act sub semnătură privată; conform legii, acest contract este unul consensual); acest contract cuprinde toate datele de identificare ale cumpărătorului precum și semnătura acestuia.
b. Adeverință nr. 3/27.02.2018 de la autoritățile locale financiare din care rezultă că începând cu anul 2013 subsemnatul nu mai deține nici un fel de autoturism în proprietate personală; vă rugăm să observați că atât autoritățile locale cât și CNAIR îndeplinesc servicii publice în favoarea statului român – ori această persoană juridică, statul român, nu poate susține într-un caz că eu dețin un autoturism, iar în alt caz că nu dețin același autoturism, referindu-ne la aceeași perioadă de timp. S-ar încălca astfel cele mai elementare principii ale logicii formale.
Atragem cu respect atenția onoratei instanțe asupra unui aspect pe care numita CNAIR S.A. îl trece foarte ușor cu vederea: art. 1 lit. b din OG 15/2002 prevede condiții cumulative, după cum urmează:
B) utilizatori - persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, după caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori străini”;
astfel, condițiile explicitate sunt 1: persoanele în cauză să fie înscrise în certificatul de înmatriculare, și 2. persoanele în cauză să aibă în proprietate sau, după caz, să folosească în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România; ori subsemnatul îndeplinea o singură condiție: cea referitoare la înscrierea numelui în certificatul de înmatriculare. Cea de a doua condiție nu este îndeplinită, eu nefiind nici proprietarul mașinii (după cum am arătat mai sus) și neavând nici vreun drept legal de utilizare a respectivului vehicul. Astfel este evident că numita CNAIR S.A. nu a procedat corect redactând procesul verbal pe numele subsemnatului, FĂRĂ A SE INTERESA DE PERSOANA CARE ESTE PROPRIETAR SAU CARE FOLOSEȘTE ÎN BAZA UNUI DREPT LEGAL VEHICULUL. În acest sens, pot prezenta spre probațiune onoratei instanțe – dacă se consideră necesar – sute de solicitări ale autorităților publice locale către societăți și persoane fizice din România, cerând precizarea clară a conducătorului auto identificat cu nume, CNP, serie buletin, domiciliu și categorie permis auto – exact în scopul întocmirii procesului verbal de constatare a contravenției! La o minimă analiză a acestui aspect se observă că societatea comercială CNAIR S.A. a urmărit doar să aplice o amendă – speculăm că în scopul rotunjirii propriilor venituri.
Anexez în probațiune:
1. Adeverință (am scos o adeverinta de la administratia fiscala in care dovedesc ca am radiat masina de la ei)
2. Copie Contract de vanzare-cumparare intocmit legal la Primaria Chiajna, Ilfov
Având în vedere aceste aspecte, vă rog să admiteți acțiunea, așa cum am formulat-o, și să dispuneți în consecință.
Depun prezentul raspuns la intampinare in doua exemplare, unul pentru instanta si unul pentru a fi comunicat partii adverse, conform art.149-150 C.proc.civ.
Data    Semnatura


#44
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Nu stiu ce s-a intamplat dar s-a postat de doua ori..

Edited by sorin86, 26 February 2018 - 22:16.


#45
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 sorin86, on 26 februarie 2018 - 20:32, said:

As vrea sa stiu sigur cate raspunsuri trimit , ce intelegeti prin urmatoare fraza:

Depuneti documentele solicitate si inscrisurile doveditoare intr-un exemplar pentru instanta si cate un exemplar pentru fiecare parte, cf art 150 NCPC

Este formulare tipică. Ți-au solicitat răspuns la întâmpinarea de la CNAIR. Dacă ai ceva documente doveditoare, cum ar fi în cazul tău procesul verbal de radiere, le poți depune și pe acelea. Și de-asta e și "câte un exemplar pentru fiecare parte". Tu depui două exemplare pentru că ai o singură parte, dar e formularea tipică, pe care o pot aplica mai multor procese, că nu stă grefiera sau cine întocmește adresele alea să verifice fiecare dosar în parte.


Mi se pare oleacă cam greoi de citit ce-ai scris tu. Eu n-am reușit, judecătorul probabil că va avea mai multă răbdare.

Mai pe scurt și la obiect. Evită exprimările de genul "subsemnatul". În proces părțile sunt petent (tu) și intimata (CNAIR), dar folosește simplu, "eu" și CNAIR. Evită să copiezi paragrafe de legi sau ghiduri care nu sunt neapărat relevante, ca aia de la prefectură. Ghidul ăla n-are putere legislativă. Faci trimiterea la lege și la articol, că judecătorii au și ei legislație și știu să se uite.

Gândește-te că o scrii pentru cineva care o vede pentru prima oară și ar vrea să înțeleagă ceva din ea.

#46
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Ok, multumesc mult pt observatie

#47
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Cred ca am castigat un proces :). Sper sa nu faca recurs :))



Quote

11.04.2018
Ora estimata: 8:30
Complet: C 10 am .pr.
Tip solutie: Admite plângerea
Solutia pe scurt: Admite plângerea contravenţională formulată de petent. Anulează procesul – verbal de contravenţie contestat, emis de intimată. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare, cererea urmând a se depune la Judecătoria Buftea. Obligă intimata la plata către petent a sumei de 20 de lei cu titlul de cheltuieli de judecată, reprezentând taxă judiciară de timbru. Pronunţată azi, 11.04.2018, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre  2100/2018  11.04.2018


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate