Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Restaurare masini fabricate inainte de `80

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
Am in plan ca in cinci sau sase luni sa achizitionez o masina foarte veche. Nu ma intereseaza marca(exclus masinile romanesti sau din Rusia). Bugetul ar fi de 5000 de euro si nu ma intereseaza starea sau actele. Proiectul se va intinde undeva pe maxim trei ani lucru ce nu ma impiedica sa iau un Jaguar XJ pana in `73, sau un Peugeot 203 C, Opel Olympia, Mercedes Ponton sau w123, ori un seria 7, deci nu ma intereseaza pretul pieselor. Ma interesaza doar sa gasesc usor piese (noi sau SH) si sa arate cat mai vintage masina.

Voi daca ati dispune de 5000 de euro, ce masina ati cumpara sa reconditionati? (puteti veni cu alte sugestii decat ce am scris mai sus)

#2
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 25.08.2009
Nu ma pricep dar cred ca nu as incepe asa ceva inainte sa ma documentez temeinic, adica sase luni-un an. Forumuri romanesti si straine de profil, surse de piese de schimb, etc. Sunt destule emisiuni si pe canalele tv. Numai ca ce se vede pe acolo, nu e in Romania.
Mai adaug ca parerea mea e sa te apuci mai intai de ceva mai usor de realizat. Ceva mai accesibil in privinta achizitiei pieselor, mai putin complicat. Vei castiga experienta, iti vei forma relatii in domeniu.  
Daca reusesti, cresti gradul de dificultate.

Edited by altuser09, 16 January 2018 - 20:38.


#3
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
https://forum.softpe...avut-in-dotare/

Nu faci bine cum gandesti de aici deduc ca tot postul tau e si va ramana la stadiu de vis .
O masina care vrei s-o restaurezi o iei dupa o analiza amanuntita sau daca pica ceva absolut ieftin si deosebit . Daca te apuci de ea fara un minim de cunostinte mecanice etc , te apuci degeaba si dupa ce vei pompa o gramada de bani o sa te lasi pagubas pt ca vei realiza ca arunci efectiv banii .
P.S. Actele masinii sunt extrem de importante , fara , las-o balta ca nu cred ca vrei sa bagi bani intr-un harb care sa-l tii in supragerie sau garaj fara sa poti sa circuli , sa-l vinzi ...
- apoi piesele , daca nu gasesti trebuie sa adaptezi ( la masinile f vechi , unele piese is prea scumpe ) .

Daca ai bani cu nemiluita si nu-ti pasa de ei in sensul ca nu-i vei mai recupera in veci , apuca-te nu mai intreba pe forum !

View Posttibi_filip, on 16 ianuarie 2018 - 20:27, said:

Voi daca ati dispune de 5000 de euro, ce masina ati cumpara sa reconditionati? (puteti veni cu alte sugestii decat ce am scris mai sus)
100 de mii de posibilitati , dar as lua ceva pe care ulterior s-o pot vinde macar la pretul a cat am bagat in ea .


Un prieten si-a luat un Ford taunus de prin 76 si a lucrat la el in draci cateva luni si apoi a lasat-o balta ca nu gasea niste piese nicicum sau costau cat o jumate de masina noua . A dat-o pe bani de nimic pt ca nu a reusit sa duca la capat lucrarea .

Daca tot vrei un proiect ok , parerea mea e sa transformi o masina cu motor termic intr-una electrica , asa sigur o sa fii multumit mai ales ca astea vor fii viitorul . ( io asta vreau sa fac in final cu Bombita mea ) .

Edited by Baxon, 16 January 2018 - 20:45.


#4
tibi_filip

tibi_filip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 480
  • Înscris: 24.05.2015
Restaurarea se va petrece in Germania. Masina nu doresc sa o vand si nici actele nu ma intereseaza pentru ca as avea unde sa o forjez fara sa intru sub incidenta legii. Personal, am foarte multe modele, dar evident ca trebuie sa aleg unul si sunt nehotarat, ca-mi plac multe... Despre documentatia tehnica nu o sa fie problema, lucrarile majore se fac la service-uri si dupa caz, cu manualul in fata. Topic-ul e facut sa vad ce masini preferati voi si care sunt posibilitatile unei reconditionari.

Ultima masina reconditionata complet a fost un E36, lucrare terminata acum 3 ani, in rest m-am ocupat de biciclete :D si doua Mobre, doar ca sa-mi ocup timpul. Urmatorul proiect vreau sa fie deosebit indiferent pe ce durata se va intinde(bani+timp).

#5
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Ai putea sa iei un camion vechi

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   52K   41 downloads


#6
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Cu 5000 de euro, nici o dacie 1100 n-o mai restaurezi.Intreaba-i pe colectionarii de masini din Romania de preturi.... Cred ca gasesti ceva site-uri specializate, daca dai o cautare.

#7
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postmyshyk, on 16 ianuarie 2018 - 20:49, said:

Cu 5000 de euro, nici o dacie 1100 n-o mai restaurezi.Intreaba-i pe colectionarii de masini din Romania de preturi.... Cred ca gasesti ceva site-uri specializate, daca dai o cautare.
5000 de uro zice ca e doar achizitia , nu ai inteles nimic ...

#8
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
W123 e extrem de fiabila, dar nu e ceva asa deosebit mai ales daca zici ca reconditionezi in Germania.

Cea mai rafinata si eleganta berlina in trecut, prezent si viitor este XJ generatia 3 care s-a fabricat in anii '80 din a doua jumatate a anilor '70.

A existat si o varianta intermediara intre 2 si 3 care este foarte rara, respectiv cupeul ( 2 usi ), care are in fata faruri asemanatoare cu generatia 3 ( la 2 sunt cam mari cele din margine si pare mai putin rafinata din cauza asta), insa are faruri spate cu model vechi care iar arata cam simplist si  nerafinat.
D.p.d.v. estetic maxim ar fi sa gasesti cupe ( 2 usi ) generatia 3 cu faruri spate in L care sunt f. faine si specifice Jaguar.
Pe de alta parte cupeul e mai neergonomic cand iei oameni pe bancheta din spate, oamenilor obisnuiti si pasagerilor li se pare o foarte mare prostie, mare dezavantaj, si nu le schimbi parerea chiar daca estetic cupeul e superior.
Asa ca poti merge linistit pe berlina XJ6 ( 4 usi ) generatia 3 care arata oricum devastator mai bine decat orice alta berlina din trecut prezent si viitor.
XJ12 e o alta varianta dar motorul e mai mare, mai complicat, mai scump, mai greu de intretinut si consuma ridicol de mult.

Si mai fain ar fi fie sa iei motorul de la un XJ gen 4 sau 5 300/350 din anii '90-2000+ care e muuuuuuult mai fiabil si muuuuuuuuuult mai economic si sa-l pui pe o caroserie de XJ gen 3 din anii '80, fie sa faci full electric acelasi XJ gen 3 cu tehnica Tesla.
XJ gen 3 are 4 faruri rotunde, cu cele din margine ceva mai mari.
XJS arata naspa din fata fata de XJ, insa e OK la spate.
XJ 300/350 au faruri fata de aceeasi marime, cu un design diluat, monoton si inexpresiv.
Nu stiu exact la XJ 300/350 ( anii '90-2000), insa la type S are throttle by wire cu un senzor care se strica si e aberant de scump, si pt. problema exista rezolvarea cu adaptarea unui senzor cu efect Hall magnetic care este incomparabil ma fiabil si se poate face si mult mai ieftin.

Edited by loock, 16 January 2018 - 21:31.


#9
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Ia in calcul achizitia unei masini in stare cat de cat buna si inca a uneia de pe care sa mai iei piese de schimb. Adica o masina donator. Daca zici ca restaurarea o faci in Germania, atunci automat iti recomand audi, BMW, Mercedes sau chiar VW.

Edited by TruculMagic, 16 January 2018 - 21:28.


#10
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009
Daca se face in Germania, eu as merge pe-o nemtoaica. Cred ca cel mai usor (bine, usor raportat la celelalte) de restaurant ar fi W123-ul, dpdv al pieselor.

Edited by Ann0nyym0us, 16 January 2018 - 21:29.


#11
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,769
  • Înscris: 06.09.2004
urmaresc pe un alt forum jurnalul de restaurare al unui Renault 5 turbo alpine. o legenda la vremea ei. foarte interesanta si desfasurarea lucrarii. mult succes cu orice alegi!

#12
Fiat_lux

Fiat_lux

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 245
  • Înscris: 06.01.2018

View Posttibi_filip, on 16 ianuarie 2018 - 20:27, said:

Voi daca ati dispune de 5000 de euro, ce masina ati cumpara sa reconditionati? (puteti veni cu alte sugestii decat ce am scris mai sus)

Alegerea mea este subiectiva dar realista si realizabila: Fiat 1800 - 1800cmc, sase cilindri, cca 85CP, patru trepte de viteze cu schimbator la volan, sistem de franare discuri de frana fata si spate,  bancheta fata/spate, sase locuri, eleganta.


Attached File  11-fiat-1800b.jpg   17.75K   22 downloads

Edited by Fiat_lux, 16 January 2018 - 21:50.


#13
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,630
  • Înscris: 28.11.2001
Vw "broscuta" si\sau "gogosar"

Edited by Tarzy, 16 January 2018 - 21:50.


#14
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
Stai in banca ta.
O restaurare costa foarte mult.

Ce vezi tu la tv e un show, au reduceri că se face reclama la firmele de unde este cumpără piesele, etc

Adică cum nu te interesa actele? Bagi o căruță de bani și ce faci cu mașina?



Restaurează un Jaguar xj6 1975

#15
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postzzhunt, on 16 ianuarie 2018 - 22:27, said:

Adică cum nu te interesa actele? Bagi o căruță de bani și ce faci cu mașina?

vrea sa o forjeze???

View Posttibi_filip, on 16 ianuarie 2018 - 20:46, said:


nici actele nu ma intereseaza pentru ca as avea unde sa o forjez fara sa intru sub incidenta legii.

Edited by OPEDI, 16 January 2018 - 23:03.


#16
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View Posttibi_filip, on 16 ianuarie 2018 - 20:27, said:

Voi daca ati dispune de 5000 de euro, ce masina ati cumpara sa reconditionati? (puteti veni cu alte sugestii decat ce am scris mai sus)

Mie mi-ar plăcea un Citroen DS de la începuturi.

#17
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View PostTruculMagic, on 16 ianuarie 2018 - 21:28, said:

Daca zici ca restaurarea o faci in Germania, atunci automat iti recomand audi, BMW, Mercedes sau chiar VW.

View PostAnn0nyym0us, on 16 ianuarie 2018 - 21:28, said:

Daca se face in Germania, eu as merge pe-o nemtoaica. Cred ca cel mai usor (bine, usor raportat la celelalte) de restaurant ar fi W123-ul, dpdv al pieselor.
Tocmai daca se face in germania atunci NU o nemtoaica pentru ca acolo deja exista sute de masini restaurate de firme cu buget , serioase nu de unu care abia acuma invata . Trebuie altceva , parerea mea .

#18
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Nu a zis ca vrea sa o vanda. Am zis ca o nemtoaica ar fi ideala, deoarece piesele s-ar gasi mai usor si restaurarea ar fi oarecum mai ieftina.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate