Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Nissan Primera 1.8 problema consum
Last Updated: Jan 22 2018 09:07, Started by
monolite
, Jan 15 2018 14:01
·
0
#1
Posted 15 January 2018 - 14:01
Care ar trebuii sa fie consumul in oras pentru Nissan Primera P12 1.8 benzina ?
In afara orasului daca merg cu a 4-a intre 60-90 consumul average oscileaza intre 5.4 - 7 maxim in functie de depasiri etc..insa in oras am constant 14.8 uneori chair 22-23 ?!!? E posibil sa fie ceva in neregula cu sonda lambda ? in bord nu apare nici o eroare in acest sens ... |
#2
Posted 15 January 2018 - 14:22
Ce vechime are maşina?
Eu am Primera de 1.6 şi, la circulaţie în coloană cu staţionări îndelungate ajung şi la 17% (o viteză medie de 8-9 km/h). Altfel, la o circulaţie normală n-ar trebui să treacă de 10-11%. Deocamdată, cu Primera mea din 2007 am un consum mixt de 7,5-8%, exact cum scrie la carte. Nicio intervenţie la motor, nici la distribuţie, doar schimbat uleiul la timp şi filtrele. Astea la reprezentanţă. Aşa am vrut eu, chiar dacă a fost, poate, un pic mai scump decât dacă aş fi făcut singur. Dar am avut satisfacţia de-a mă urca la volan, a demara şi a merge după cum am dorit, fără să-mi fie teamă de ceva. În aceşti ani (2007-2018) doar de trei ori am pus mâna pe joja de ulei. Când am văzut că nivelul se menţine unde trebuie, am mers pe încredere. Este posibil ca 22% să fie consumul instantaneu. Te uiţi numai la display? Dacă ai smartphone cu Android, îţi recomand să cumperi aplicaţia aCar. Are o interfaţă simpatică şi-ţi poţi ţine evidenţa mai bine decât o face calculatorul maşinii - singura eroare pe care i-aş atribui-o fiind, totuşi, autonomia estimată. Acum, deşi am acul indicator puţin sub jumătate (ceea ce înseamnă că sunt cam 30 l de benzină în rezervor) computerul îmi spune că mai pot parcurge doar 80 de km. Dar am mers numai în oraş, consumul arătat fiind de 14%. Dacă o duc la plimbare şi merg constant, sigur creşte autonomia estimată. Stai liniştit, că nici dacă ai bateria aproape descărcată nu-ţi va apărea vreo eroare în bord, sau, mă rog, vreun mesaj de eroare. Pe ditamai ecranul să nu ai o atenţionare referitor la tensiune prea mică sau altceva privind acumulatorul, mi se pare o prostie. Dar "aşa e modelu'"... Să se înţeleagă: consumul mediu este de 7,5-8%. Asta depinde dacă AC este pornit sau nu. Consumul extraurban variază între 5,5% şi 7,5%, în funcţie de viteză şi, cum spuneam, de AC. Am urcat-o şi la 180 km/h, prag la care aveam un consum instantaneu de 10%. Am mers 3 minute cu ea aşa, ca să văd cum se comportă - avea 9 ani maşina, mergea brici - după care am încetinit-o uşor-uşor la 130 km/h. Eram pe o autostradă nouă, în Grecia, asfalt impecabil, fără trafic - cu alte cuvinte, don't try this at home. Edited by PSC, 15 January 2018 - 14:22. |
#3
Posted 15 January 2018 - 14:43
PSC, on 15 ianuarie 2018 - 14:22, said:
Ce vechime are maşina? Eu am Primera de 1.6 şi, la circulaţie în coloană cu staţionări îndelungate ajung şi la 17% (o viteză medie de 8-9 km/h). Altfel, la o circulaţie normală n-ar trebui să treacă de 10-11%. Deocamdată, cu Primera mea din 2007 am un consum mixt de 7,5-8%, exact cum scrie la carte. Nicio intervenţie la motor, nici la distribuţie, doar schimbat uleiul la timp şi filtrele. Astea la reprezentanţă. Aşa am vrut eu, chiar dacă a fost, poate, un pic mai scump decât dacă aş fi făcut singur. Dar am avut satisfacţia de-a mă urca la volan, a demara şi a merge după cum am dorit, fără să-mi fie teamă de ceva. În aceşti ani (2007-2018) doar de trei ori am pus mâna pe joja de ulei. Când am văzut că nivelul se menţine unde trebuie, am mers pe încredere. Este posibil ca 22% să fie consumul instantaneu. Te uiţi numai la display? Dacă ai smartphone cu Android, îţi recomand să cumperi aplicaţia aCar. Are o interfaţă simpatică şi-ţi poţi ţine evidenţa mai bine decât o face calculatorul maşinii - singura eroare pe care i-aş atribui-o fiind, totuşi, autonomia estimată. Acum, deşi am acul indicator puţin sub jumătate (ceea ce înseamnă că sunt cam 30 l de benzină în rezervor) computerul îmi spune că mai pot parcurge doar 80 de km. Dar am mers numai în oraş, consumul arătat fiind de 14%. Dacă o duc la plimbare şi merg constant, sigur creşte autonomia estimată. Stai liniştit, că nici dacă ai bateria aproape descărcată nu-ţi va apărea vreo eroare în bord, sau, mă rog, vreun mesaj de eroare. Pe ditamai ecranul să nu ai o atenţionare referitor la tensiune prea mică sau altceva privind acumulatorul, mi se pare o prostie. Dar "aşa e modelu'"... Să se înţeleagă: consumul mediu este de 7,5-8%. Asta depinde dacă AC este pornit sau nu. Consumul extraurban variază între 5,5% şi 7,5%, în funcţie de viteză şi, cum spuneam, de AC. Am urcat-o şi la 180 km/h, prag la care aveam un consum instantaneu de 10%. Am mers 3 minute cu ea aşa, ca să văd cum se comportă - avea 9 ani maşina, mergea brici - după care am încetinit-o uşor-uşor la 130 km/h. Eram pe o autostradă nouă, în Grecia, asfalt impecabil, fără trafic - cu alte cuvinte, don't try this at home. e adevarat ca acel consum "average" daca plec de pe loc si accelerez brusc imi da instant 22% insa dupa scade undeva la 15% nu stiu cat de corect e afisat acel consum mediu ...cel mai bine o sa fac plinul si sa vad urban cat Km fac pana se aprinde becul ... tu pe Primera ta ai ESP ? eu in stanga la sofer nu am butonus pentru decuplare ESP si nici in bord nu am observat sa fie cand pun contactul |
#4
Posted 15 January 2018 - 14:55
Nu am ESP. Varianta mea e Visia, adică varianta de bază. Nici măcar proiectoare de ceaţă nu am (doar lămpi în spate).
ESP avea, la acea vreme, numai varianta cu motor de 1.8 şi peste. Cea cu motor de 1.6 nu avea. Are, în schimb, prin software, ceva de genul asistenţă în curbă şi asistent la frânarea de urgenţă (în paralel cu ABS). Nu conduc prea sportiv, în afară de viteză mai mare nu am alte exagerări la bord, de aceea nu ştiu exact cum sunt asistat în curbă. Nu lăsa "să se aprindă becul", rişti să superi catalizatorul. Când am cumpărat maşina, cei de la reprezentanţă mi-au spus că are 10 l de benzină în ea, cu toate astea nu s-a aprins niciun bec (acul era chiar pe marginea zonei roşii). Era (şi este) o benzinărie chiar lângă reprezentanţă, deci acei litri erau suficienţi pentru a ajunge cu maşina acolo şi a face plinul. Parcă 115 CP are motorul tău... al meu are 109 CP... n-ar trebui să ai un consum mediu mai mare de 1% decât al meu, în ipoteza că cutiile de viteze sunt identice. |
#5
Posted 15 January 2018 - 14:57
pai asta e ideea si eu stiam ca de la 1.8 in sus toate au ESP .. a mea nu stiu daca e Visia sau Tekna dar are senzori ploaie parbriz , 8 airbaguri , proiectoare ceata , camera mansarier , oglinzi electrice etc dar nu are butonul ala din stanga langa volan pentru activare/dezactivare ESP
|
#6
Posted 15 January 2018 - 15:03
Este posibil să ai varianta Acenta. Nici eu nu mai ştiu la care anume era ESP - Acenta sau Tekna.
A mai fost o variantă şi cu motor de 2.0, mi se pare că acolo Tekna era singura variantă disponibilă. Aia avea de toate, inclusiv scaunele din faţă încălzite. |
#7
Posted 15 January 2018 - 17:15
#8
Posted 15 January 2018 - 17:42
Pe bord iti apare 22% ? Probabil stai mult pe loc cu motorul pornit si creste consumul mediu + ca acuma e si rece afara.
|
#9
Posted 15 January 2018 - 19:36
TruculMagic, on 15 ianuarie 2018 - 17:42, said:
Pe bord iti apare 22% ? Probabil stai mult pe loc cu motorul pornit si creste consumul mediu + ca acuma e si rece afara. asta e imediat dupa plecare in 2-3 km de mers cu 1 a si a 2-a consumul average fiind de 17-22 % dupa scade la 14-15 da si afara sunt -10 grade ma asteptam ca un motor de 1.8 sa consume mai putin da na astept vara de acuma |
#10
Posted 16 January 2018 - 11:26
missionnad, on 15 ianuarie 2018 - 17:15, said: Cati km ai cu masina până in prezent? Amortizoare spate, rulment roata dreapta spate, bucşi şi pivot roata dreapta faţă, macara geam uşă şofer - astea sunt reperele importante pe care le-am înlocuit în intervalul 2007-2017. Am schimbat odată lichidul de frână (acum vreo doi ani, la al doilea set de plăcuţe schimbate, ocazie cu care am făcut şi o verificare amănunţită a sistemului de frânare, inclusiv reglarea frânei de mână), iar singurele becuri schimbate în aceşti ani sunt cele din faruri, pentru faza de întâlnire (de două ori - ultima dată anul trecut, în Burgas). În afară de faptul că maşina a devenit mai gălăgioasă (se aude mai tare vântul, la viteze de peste 110 km/h) şi a greieraşilor, n-am ce-i reproşa. Chiar nu mă aşteptam să reziste atât de bine pe drumurile noastre. Tot acum doi ani am schimbat şi cureaua de la accesorii, cum se spune acum. Edited by PSC, 16 January 2018 - 11:27. |
|
#11
Posted 16 January 2018 - 11:50
monolite, on 15 ianuarie 2018 - 19:36, said: asta e imediat dupa plecare in 2-3 km de mers cu 1 a si a 2-a consumul average fiind de 17-22 % dupa scade la 14-15 da si afara sunt -10 grade ma asteptam ca un motor de 1.8 sa consume mai putin Cu toate astea, cineva de la reprezentanţă mi-a spus că Primera a fost scoasă din fabricaţie pentru a lăsa loc Qashqai-ului şi că Qashqai ar avea acelaşi motor ca şi Primera (varianta 1.6), dar cu cai mai mulţi. De aici deduc că, dacă s-ar umbla puţin prin calculator, la varianta 1.6 s-ar mai adăuga trei cai şi, în loc de 109 CP, contra unui consum puţin mai mare, s-ar ajunge la 112 CP, dar şi la un demaraj mai bun. |
#12
Posted 18 January 2018 - 20:34
deja consumul de benzina mi se pare ultima problema... au parut alte probleme....
dimineaa cand a fost sub -10 grade nu a mai pornit... problema bujiile toate "ude" ....cu ulei... ars curatat OK pornit insa dupa un drum de 200 Km a 2-a dimineata a pornit prima data dar la 1ora dupa iar se repeta istoria..bujiile... ce poate sa fie ? garnitura chiuloasa ? segmentii ? |
#13
Posted 19 January 2018 - 14:30
Ce rulaj are motorul?
Eu am ajuns la 108.300 km în 11 ani fără 4 luni şi n-am avut niciodată problema asta. Primul rând de bujii l-am schimbat după 60.000 km, dar chiar şi atunci mergeau brici. Ulei pe bujii poate însemna ceva suspect la segmenţii de ungere, dacă e să mă iau după vechea tehnologie. Implicit, ar însemna consum de ulei. Ar trebui să vezi fum alb scos pe ţeava de eşapament şi să-ţi scadă nivelul de ulei. |
#14
Posted 19 January 2018 - 19:57
Pai ulei nu a consumat pana acum si de cand am luat-o am facut 2000 km cu ea si nu am avut problema asta... acum are 138.300 km
E posibil ca doar schimbul bujiilor sa rezolve problema ? Am mai citit ca ar putea fi garnitura capacului de la motor sau segmentii cum ziceai si tu Edited by monolite, 19 January 2018 - 19:58. |
#15
Posted 21 January 2018 - 13:00
intre timp am schimbat bujiile ( Beru ) undeva la 18 ron bucata si filtru de aer
surpriza e ca acum porneste OK iar consumul e undeva la 10-11 prin oras... se pare ca problema era la amestecul de combustibil filtru de aer fiind imbacsit calculatorul masinii baga mai multa benzina de unde consum mai mare si bujii ude cateodata rezolvarea e foarte simpla si ieftina deja ma pregateam de segmentare etc |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users