Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Proiect aerospatial personal
Last Updated: Jan 17 2018 22:59, Started by
starfire32
, Jan 14 2018 22:35
·
0
#20
Posted 15 January 2018 - 05:18
starfire32, on 14 ianuarie 2018 - 23:41, said:
Cred ca daca va fi ceva promitator, sigur se va gasi vreun prof de la facultatea din strada Polizu sa imi furnizeze tehnologia de know-how. Gandeste-te ca va fi o replica, cel mai probabil o pot face intreaga exclusiv din aluminiu sau policarbonat, nu neaparat otel sau mai stiu eu ce alt metal scump. Ii faci cadrul in prima faza de unde o sa iei dimensiunile nu stiu, apoi pe al aplici panourile care de regula-s nituite Profu tau de la aeronave n-are nici o treaba cu asta. Meseria lui e alta Aluminiul nu e ieftin, iti propun plexiglass pe care sa-l vopsesti daca zici ca macheta nu va fi functionala Deci, cadrele, lonjeroanele apoi aplici panourile si simulezi niturile. O sa-ti ia cativa ani pentru o macheta perfecta |
#21
Posted 15 January 2018 - 08:26
daca nu ma insala memoria, belu' ala, parca a aparut schema prin revistele modelism, de "dinainte". exista arhiva pe net, scanate toate, doar sa dai de ele si sa-ti iei materialul care-ti trebuie.
|
#22
Posted 15 January 2018 - 09:23
"Gandeste-te ca va fi o replica, cel mai probabil o pot face intreaga exclusiv din aluminiu sau policarbonat, nu neaparat otel sau mai stiu eu ce alt metal scump."
Daca pornesti de la premisa ca tabla de Al e mai ieftina decat cea de OlZn spre exemplu, e clar ca esti in totalitate pe dinafara subiectului. Sfatul meu e sa studiezi prima data piata de materiale, inainte de a cheltui degeaba o gramada de bani, dupa care sa ramai cu un depozit de deseuri de materiale ne refolosibile. Orienteaza-te spre o structura de lemn/mdf/placaje, mai degraba.Pe care, in caz de reusita, o invelesti cu poliplan, sau alte materiale asemanatoare. |
#23
Posted 15 January 2018 - 09:26
starfire32, on 14 ianuarie 2018 - 23:59, said:
Ce incerc eu sa fac este [...] o replica, o macheta, ceva pentru expozitie[...] Asa ca va rog sa lasati ironiile si sa veniti cu idei pertinente. Până la urmă e machetă sau replică nefuncțională? Cât acces o să aibă publicul (ai menționat expoziție) la componente? Dacă accesul este limitat, și gradul de detaliere este limitat. De obicei, orice model scratch-built începe cu documentare. În funcție de cât de corect vrei să fie modelul și ce vrei să faci cu el, îți stabilești gradul de detaliere. Poze, planuri originale, schițe, orice documentație posibilă e bine venită pentru că-ți dă informații despre componentele pe care o să le ai de construit. Din cauza dimensiunii, trebuie să începi cu o structură din cadre metalice care o să constituie baza de pornire și suportul pe care o să așezi celelalte componente, un fel de șasiu. Având în vedere că nu trebuie să zboare, poți să faci asta din tuburi de oțel (greutatea nu contează, doar rigiditatea). Ai fi surprins, dar aluminiul e mai scump decât oțelul ca material și ca ușurință de prelucrare. Nu oricine poate suda aluminu, pe când oțel... Pe șasiul respectiv trebuie să prevezi puncte de fixare pentru "caroserie", trenul de aterizare și elice, chestiile care "se văd". Trebuie să te gândești la ordinea de asamblare ca să nu te închizi singur într-un colț (să te trezești că nu mai ai acces la o zonă ca să adaugi acolo detaliile pe care le vroiai) Carcasa se face din GRP, din jumătăți sau mai multe componente, pe matriță din polistiren extrudat. tehnologia folosită este cea de la fabricarea bărcilor, caută pe net clipuri despre cum se face asta în mod practic. Matrița trebuie proiectată și construită separat, având grijă să prevezi elemente pentru îmbinare și elemente pentru montat accesoriile neapărat necesare (ramele geamurilor, uși, capacele trenului de aterizare, etc.) Accesoriile vizibile (sistemele elicelor, trenurile de aterizare, bordul, geamurile) vor trebui construite fiecare separat, fie după planuri fie improvizate. Aici depinde de cât de realistă vrei să fie replica/ macheta ta. Teoretic, la scara 1:1 poți face absolut tot, depinde doar de cât vrei să se vadă din model. Dacă nu are nimeni voie să se apropie de model la mai puțin de 1 metru de exemplu, orice componentă poate fi construită/simulată din plastic și polistiren extrudat, vopsite sau metalizate conform elementului pe care îl imită. O conductă hidraulică poate fi ușor imitată de o banală țeavă de PVC la dimensiunea potrivită, dacă nu trebuie să funcționeze. Scaunele pot fi sculptate din polistiren și vopsite, dacă oricum nu se va așeza nimeni pe ele și nu vor fi privite de aproape. Instrumentele de bord pot fi ecrane pictate/printate, etc. Cel mai probabil, cauciucurile vor trebui comandate separat, sau "aproximate" cu ceva disponibil în comerț. Cum spuneam, depinde de cât de realistă trebuie să fie macheta ta. Tehnicile folosite sunt cel mai ușor de găsit pe site-uri și forumuri dedicate modelismului. SP este un forum generalist, iar secțiunea de modelism e mai mult o glumă. Indiferent de metodele folosite, o să coste bani mulți de tot, timp și eforturi enorme. Din felul în care expui problema, nu pari pregătit pentru așa ceva... |
#24
Posted 15 January 2018 - 10:31
starfire32, on 14 ianuarie 2018 - 23:59, said:
Il voi face asa cum am specificat in totalitate din aluminiu sau policarbonat, materiale foarte ieftine, starfire32, on 15 ianuarie 2018 - 01:22, said:
Asa este, un girocopter este o aeronava simpla, construita acasa, cu un singur motor, la fel de simplu, cu performante reduse. Poate sa fie si motor de Dacia Logan ca performante, ca sa ridice o greutate totala de 110 kilograme. Visezi cai verzi pe pereti. |
#25
Posted 15 January 2018 - 11:31
buntzi, on 15 ianuarie 2018 - 09:26, said:
Scaunele pot fi sculptate din polistiren și vopsite, dacă oricum nu se va așeza nimeni pe ele și nu vor fi privite de aproape. Instrumentele de bord pot fi ecrane pictate/printate, etc... Eventual să plimbe şi vreo 2-3 amatori de senzaţii tari |
#26
Posted 15 January 2018 - 13:35
Tsunnnami, on 15 ianuarie 2018 - 05:18, said: Ii faci cadrul in prima faza de unde o sa iei dimensiunile nu stiu, apoi pe al aplici panourile care de regula-s nituite Profu tau de la aeronave n-are nici o treaba cu asta. Meseria lui e alta Aluminiul nu e ieftin, iti propun plexiglass pe care sa-l vopsesti daca zici ca macheta nu va fi functionala Deci, cadrele, lonjeroanele apoi aplici panourile si simulezi niturile. O sa-ti ia cativa ani pentru o macheta perfecta Panourile de plexiglas nu se formeaza asa usor la o geometrie asa complicata, ba chiar e mai greu decat sa formezi tabla. Cel mai la indemana este dupa cum s-a spus sa construiasca un mock-up al suprafetei exterioare din lemn sau polistiren masinat pe cnc, pe care sa modeleze panourile din fibra de sticla. Dupa care le decupeaza dupa cum ii vine mai bine. Apoi monteaza panourile peste un schelet din cadre din lemn +lise din cornier |
#28
Posted 15 January 2018 - 17:06
Peter Blood, on 15 ianuarie 2018 - 11:31, said:
Omul vrea să zboare cu macheta Eventual să plimbe şi vreo 2-3 amatori de senzaţii tari Ar fi interesant de aflat și ce rol ar fi trebuit să aibă în povestea asta tov. prof. de la Aeronautică, având în vedere că discutăm de o machetă. Mai așteptăm, poate mai intră și mai dă ceva lămuriri. |
|
#29
Posted 15 January 2018 - 18:47
Omul a comentat acest post:
britneysbitch, on 14 ianuarie 2018 - 23:04, said:
Pare promițător. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nFXCnzPXgHM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#30
Posted 16 January 2018 - 22:17
Sursa buna de inspiratieȘ
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NizBRLMDp4o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Aerospatialul nu este ieftin, si un tiriplici de avion ultra usor sare de 15.000 euro in cea mai cazona forma, un Aerostar Estival ajunge si la 100.000 euro, in functie de optiuni. |
#31
Posted 17 January 2018 - 22:59
Ce ai pus tu in poza e un Bell modificat in Airwolf filmul serial cu acelasi nume.Girocopterul nu are rotorul antrenat de motor numai de curentul de aer prin viteza de deplasare.Elicea din spatele girocopterului creeaza miscarea de translatie care va pune rotorul principal in miscare.
In locul tau as face fuselajul din cadre de placaj de 20mm si baghete de brad de 30x10mm.In locurile curbe as folosi polistiren extrudat care se poate fasona cu smirghelul si pila dupa curbura necesara. Dupa finalizare acoperit cu un strat de rasina cu fibra de sticla. Asa arata un girocopter: Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users