Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Dilema bujii

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
Ce credeti ca e mai performant, o bujie cu 4 electrozi sau o bujie cu iridium(iridium tt de la denso de exemplu)?

#2
cjo

cjo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 25.05.2016
Ambele, daca le schimbi cand precizeaza producatorul.

#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Aia recomandata de fabricantul motorului.

#4
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existã decât în matematicã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
cu iridium

#5
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,090
  • Înscris: 29.06.2005
Bujiile NGK recomandate pentru "utilajul" tau sunt cele mai recomandate.
Cele cu iridiu au avantajul unei durabilitati mai mari a electrodului central.
Cele cu `nspe electrozi de masa sunt mai mult marketing, ca oricum scanteia ia drumul cel mai scurt, catre un singur electrod.

#6
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,885
  • Înscris: 29.06.2006
ngk-urile cu iridiu dupa 70 de mii erau ca noi, nici un pic de uzura si distanta era cea initiala, le-am schimbat "ca trebuie" nu ca aveau ceva

#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,283
  • Înscris: 07.02.2003
Inutili numarul de electrozi, scanteia se produce intotdeauna doar la unul din ei, care e mai aproape sau are conditii mai bune.

#8
bobyploiesti

bobyploiesti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 18.02.2016
In cartea tehnică la Suzuki scrie ca  bujiile  NKG cu iridiu cu un singur electrod se schimba la 100 ooo de km,deci sunt de calitate

Edited by bobyploiesti, 14 January 2018 - 21:57.


#9
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Iridium, clar.
La mers obisnuit, de strada, merge orice bujie standard, iar cele cu iridium nu se justifica decat daca socotim durata de viata dubla fata de cele clasice.

#10
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 28.09.2009

View Post41ex, on 14 ianuarie 2018 - 21:40, said:

Ce credeti ca e mai performant, o bujie cu 4 electrozi sau o bujie cu iridium(iridium tt de la denso de exemplu)?
Daca vorbim de performanta, evident cele cu Iridium sunt mai ok.
Dar, depinde despre ce fel de performanta vorbim.

#11
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,601
  • Înscris: 24.04.2010

View Postflorinel, on 14 ianuarie 2018 - 21:48, said:

Bujiile NGK recomandate pentru "utilajul" tau sunt cele mai recomandate.
Cele cu iridiu au avantajul unei durabilitati mai mari a electrodului central.
Cele cu `nspe electrozi de masa sunt mai mult marketing, ca oricum scanteia ia drumul cel mai scurt, catre un singur electrod.
aia incerc sa le explic mereu si eu ....
dar unii nu vor sa inteleaga

Edited by mihaiduban, 14 January 2018 - 22:42.


#12
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
parca se zice ca e flacara mai stabila, isi alege mai usor o cale la electrozi mai multi, pe de alta parte mai mult metal nu e bun.

#13
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Haideti sa nu exageram; bujiile cu mai multi electrozi de masa au avantajul unei durate de viata marite si nu exista riscul unui rateu la aprindere, la rece. Scanteia va urma drumul cu cea mai buna conductivitate electrica; fiind mai multi electrozi de masa, nu va rata drumul. Posted Image
Din punctul meu de vedere, cele cu mai mult de un electrod de masa, au dejavantajul reglarii  gap ului.

Edited by iancuMIC, 14 January 2018 - 22:55.


#14
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
pai durata de viata mai mare (fata de cele obisnuite) presupune si gapuri mai stabile fiind mai multe.

#15
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postxcit, on 14 ianuarie 2018 - 21:51, said:

ngk-urile cu iridiu dupa 70 de mii erau ca noi, nici un pic de uzura si distanta era cea initiala, le-am schimbat "ca trebuie" nu ca aveau ceva
Nu trebuia sa le schimbi , eu cu un set ngk iridium am mers 115 k km cu vechiul SX4 si n-aveau nici pe dracu .

La " trocuta " de oras am pus cu 2 " poli " dar  diferenta nu am sesizat .

Edited by Baxon, 15 January 2018 - 00:09.


#16
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
se pare ca nu se renunta la 4 electrozi, cea mai avansata bujie are si iridium si platina si 4 poli. :)

http://in.bosch-auto..._iridium_fusion

#17
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,283
  • Înscris: 07.02.2003

View Post41ex, on 14 ianuarie 2018 - 23:20, said:

pai durata de viata mai mare (fata de cele obisnuite) presupune si gapuri mai stabile fiind mai multe.
Un studiu stiintific arata ca din contra, e mai instabila si are rezistenta interna scazuta in mers ceea ce afecteaza scanteia.

https://www.scienced...090447912000883

"Secondly, it is well known that as a spark channel forms between the two spark electrodes, the local resistance increases as the localized temperature grows due to the energy flow during the spark event. After a few sparks, the local resistance becomes high enough to cause the spark to seek paths with less resistance and this moves the spark channel around over a series of sparks to prevent the “arc welding”. The rotating spark in this case changes the spark plug orientation which affects smoothness of engine operation as mentioned earlier."
Conc: "Multiple ground electrode designed spark plugs significantly slow down the early flame development, due to the increase in heat loses and the reduction in flame growth due the restricted flow directions."

Edited by andreic, 15 January 2018 - 00:39.


#18
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
e parerea unuia singur, in timp ce producatorii care au angajati mai multi doctoranzi ca el continua sa spuna ca aduce beneficii si produc in continuare.

totusi, nu inteleg de ce toti producatorii precizeaza ca iridium e doar pt gpl/gaz.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate