Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

E permisul auto obtinut prea usor in Romania?

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

Poll: E permisul auto obtinut prea usor in Romania? (95 member(s) have cast votes)

Este permisul auto prea usor obtinut in Romania?

  1. Da (46 votes [48.42%] - View)

    Percentage of vote: 48.42%

  2. Nu (49 votes [51.58%] - View)

    Percentage of vote: 51.58%

Un examen mai greu ar reduce numarul de accidente?

  1. Da (41 votes [43.16%] - View)

    Percentage of vote: 43.16%

  2. Nu (47 votes [49.47%] - View)

    Percentage of vote: 49.47%

  3. Nu stiu (7 votes [7.37%] - View)

    Percentage of vote: 7.37%

Ar ajuta un examen mai scump dpdv al taxelor?

  1. Da (16 votes [16.84%] - View)

    Percentage of vote: 16.84%

  2. Nu (75 votes [78.95%] - View)

    Percentage of vote: 78.95%

  3. Nu stiu (4 votes [4.21%] - View)

    Percentage of vote: 4.21%

Vote Guests cannot vote

#37
cjo

cjo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 25.05.2016

 pasilla, on 14 ianuarie 2018 - 17:19, said:

Un exemplu:

Permisul auto cu numărul 249237, emis de Serviciul Permise Auto Argeş, pe 22 octombrie 2007, pe numele lui Cristian Victor Piedone Popescu, a fost obţinut  pentru vehicule din categoria A, B, BE, C şi CE, în urma examenului susţinut la 19.10.2007.

Ce sens mai are sa vorbim despre "ore de condus", despre taxe, despre exigenta, etc.
Slabut...Daca nu a luat si D-ul.

#38
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

 bitiro, on 14 ianuarie 2018 - 21:29, said:

In 1966 nu existau Daciile. Diferentierea de viteza a aparut mai tarziu pe considerente economice.
Volga/Pobeda/Warszawa, Trabantul, Dacia 1100 si Wartburgul aveau limita admisa la 70km/h.
De unde o am eu...cred ca tot postata pe forum acum cativa ani scrie decret viteza 1966. Pe de alta parte Dacia 1300 a intrat in productie in 1969.

Edited by SpeedDemon, 14 January 2018 - 22:28.


#39
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 27.09.2006

 SpeedDemon, on 14 ianuarie 2018 - 18:27, said:

Limitele de viteza is acceleasi de vreo 70 de ani incoace chit ca masinile au evoluat enorm si sunt mult mai manevrabile.
Ce uiti sa mentionezi e faptul ca acum masinile sunt de vreo 1000 de ori mai multe (numar arbitrar ales, pot fi de fapt muuuult mai multe) pe drum decat acum 30 de ani, de exemplu.
Cand eram copil mic, daca stateam pe marginea drumului undeva pe Turda-Cluj poate vedeam 10 masini intr-o jumatate de ora, acum pot vedea 10 masini in jumatate de minut.

Edited by LuvRaluK, 14 January 2018 - 22:35.


#40
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,088
  • Înscris: 29.01.2016
Situatia e mult mai complexa. Nu sunt doar cateva chestii, ci un sir destul de lung de probleme.
Autoritati :
1. Drumuri proaste/lipsa/insuficiente/inguste, autostrazi - le numeri pe degete, drumuri cu 2 benzi pe sens - o raritate.
2. Politia isi face partial treaba. Problema cea mai mare este ca e pusa pe spaga, pe panda, pe articulat. Cuvantul preventie nu exista. Si mai e o mare problema - este partinitoare de multe ori. Daca tu, cetatean normal faci ceva ce face si un bizon, bizonul scapa de amenda, tu nu. Bizonul da un telefon si politistul isi cere scuze ca l-a oprit, asta in cazul in care il opreste, ca de multe ori nu se intampla pt ca X6, X5, AMG, Porsche, Maseratti, Range Rover, etc si politistul stie ca acela nu e om de rand si nu se stie pe cine opreste. Tu ti-o iei de nu te vezi.
3. Consider ca ar trebui sa existe cateva ore in cadrul cursurilor de legislatie, in care sa te bombardeze cu imagini teribile de la cateva accidente. Luate pe cauze.
4. Ar trebui reintrodus poligonul, obligatoriu. Am vazut foarte multi care nu sunt in stare sa faca o parcare simpla, sa dea cu spatele, sau sa intoarca.
5. Ar trebui sa fie ore speciale de conducere defensiva (macar cateva) si de punere in cateva situatii care pot aparea pe drum, precum : redresare din derapaje, evitare obstacole care apar brusc, cum sa conduci pe ploaie si pe gheata. Bune, asta presupune locuri special amenajate, bani, persoane specializate, etc.
6. O parte din legi sunt ok, altele nu. La fel si amenzile. De ex, cel care face accident beat si omoara pe cineva, dupa ce iese din puscarie (in caz ca face), poate conduce din nou linistit.
Si mai sunt cateva probleme.
Acum, vina cetatenilor :
1. Lipsa de bun simt, lipsa de toleranta fata de ceilalti, ambitie, nervi la volan.
2. Ignorare cu buna stiinta a legilor, lipsa fricii de consecinte, incredere exagerata si total gresita in propriile capacitati (zmeii).
3. Foarte multi care se urca bauti sau chiar beti bine de tot la volan. Aici intra si drogatii. Pe astia ar trebui sa ii articuleze cel mai tare, mi se par cei mai periculosi.
4. Parcari total aiurea in locuri total aiurea, fara ca macar sa inteleaga ce se poate intampla din aceasta cauza.
5. Atitudinea care caracterizeaza un mare procent - mie nu mi intampla, ar trebui eliminata din cap de toti. Intr-o secunda ti se poate schimba viata si o poti schimba si pe a altora, si nu in bine...

Edited by Magicwisewolf, 14 January 2018 - 22:53.


#41
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,969
  • Înscris: 29.07.2017
Multe accidente au loc din inconstienta. Unii soferi nu isi dau seama ce urmari ar putea avea actiunile lor. Multi sunt ignoranti cu privire la defectiuni tehnice, neatenti, ambitiosi, urca beti la volan, etc.
Pe langa amenzi ar fi bine si obligarea celui care a calcat pe bec sa urmareasca filmari cu urmarile accidentelor.
Iar pentru cei prinsi bauti la volan ar merge si obligarea sa participe  o perioada de timp alaturi de smurd la descarcerari. Dupa ce ai auzit urletele ranitilor si ai carat cateva cadavre facute ferferita garantez ca nu mai consideri sofatul o joaca.

#42
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,999
  • Înscris: 07.11.2006

 afh, on 14 ianuarie 2018 - 16:56, said:

Nu, infrastructura e la pământ. D-aia sunt atât de multe accidente.
Strict legal, da, în general, conducătorii sunt de vină, dar, dpdv moral, autorităţile au o mare vină...

Nu,majoritatea accidentelor nu au nici o treaba cu infrastructura.Majoritatea accidentelor de circulatie se petrec datorita lipsei de educatie,nesimtirii la volan si nerespectarea in mod voit a codului rutier.
Cele de mai sus,coroborate cu "selectivitatea" organelor la impartirea sanctiunilor duc la haosul cvasigeneral din trafic.
Faptul ca un drum rutier este aglomerat nu ma face pe mine,conducator auto,sa ma doara-n cot de ceilalti particpanti la trafic si de nerespectarea codului rutier.Nu va fi niciodata o scuza,nu trebuie invocata si nu trebuie acceptata,infrastructura precara.

#43
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Da, scoala de soferi in RO e cam prea usoara. Prea putine ore.
Pacat ca s-a scos poligonul (era util pt porniri in rampa si parcari).

Desi nici aici nu e poligon, in FR scoala e teoretic mult mai temeinica. Muuulte chestionare, majoritatea cu o poza din trafic, luata de pe pozitia conducatorului, la care trebuie sa decizi ce faci in situatia respectiva.
Instructorul decide cand esti pregatit sa te prezinti la examen.  Unii abuzau, ca se te oblige sa mai platesti niste ore, dar nu vad cum s-ar putea altfel.
Oricum, au prioritate la examen scolile cu rezultate bune, deci nu e chiar tampit sistemul.

In plus, e o problema cu filtrarea candidatilor.
Romania, mai nou, sta foarte "bine" la numarul de analfabeti si la analfabeti functionali (cei care stiu sa citeasca totusi, dar nu inteleg nimic din text)

Multi dintre astia au permis. Asta se vede in trafic. Si cand ai in trafic o gramada de prosti fuduli ( sau mai academic spus, suferind de sindromul Dunning-Kruger https://ro.wikipedia..._Dunning-Kruger  ), soferi si pietoni, iese haosul care este.

Cu cat suntem mai plavani, cu atat ne credem superiori celorlalti si luam in p... pe toti: politie, colegi de trafic, profesori, medici, ingineri.

Testele psihologice ar trebui sa tina cont de noua realitate.
Iar daca statisticile spun ca majoritatea accidentelor sunt provocate de cei pana in 25 de ani, de ce nu se ridica limita de varsta de la care poti avea carnet?
...................

Alta problema e anarhia, civilizatia s-a construit peste tot cu pulanul, si de aia nesimtirirea castiga teren peste tot in lume, ca nu mai e voie cu represiunea, drepturile omului & shit.
Practic, politistii nu mai au autoritate, sunt prea putini si fara mijloace de proba.
Ne tot plangem ca stau in boscheti, dar viteza e printre putinele infractiuni pe care le pot PROBA efectiv cu aparatura lor.
O mare problema in Ro e claxonatul excesiv, unu' care sta prost cu nervii isterizeaza in lant pe toata lumea, dar cum PROBEAZA politistul ca X a claxonat aiurea?

Ia sa fie masini banalizate cu radar si camere video cu politisti cu body-cam peste tot, sa vedeti cum scade jmekeria pe strazi.

Legislatia e si ea perfectibila, incredibil cati pietoni se-arunca fara sa se uite, cati pietoni, biciclisti si carute umbla nesemnalizate noaptea pe carosabil, cati copii se joaca pe sosea cu trotuarul la dispozitie... si ce reactii agresive au cand ii atentionezi.
Asta pt ca au drepturi peste tot, daca-i lovesti din vina lor si tot tu platesti, deci abuzeaza.  Legea ar trebui sa fie clara, cu prioritate pe trecere si-atat, in rest sa-si pazeasca fundul.
Din dorinta legii de a-i proteja in orice conditii, unii ajung sa nu-si mai poarte de grija singuri, "ca-s obligati ceilalti" sa-i protejeze.


Infrastructura e de rahat, dar nu e o scuza. Totusi, pana la autostrazi, ar trebui reparate si marcate drumurile existente. Stiti cat ajuta noaptea pe ploaie sa ai macar banda din mijlocul drumului vopsita cum trebuie...
Plus limitele aberante de viteza, 50/h in sate interminabile de munte... cand s-ar putea rula lejer cu 70, cu exceptia centrului si a zonelor cu treceri de pietoni. Ce rost are sa pui limita de 50 si printre campuri, pana se termina intravilanul de pe harta?

Multe scuze, anarhie si multi prosti fuduli, asta-i.

Edited by zveroboi78, 15 January 2018 - 12:57.


#44
bitiro

bitiro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 678
  • Înscris: 07.03.2008

 SpeedDemon, on 14 ianuarie 2018 - 22:25, said:

De unde o am eu...cred ca tot postata pe forum acum cativa ani scrie decret viteza 1966. Pe de alta parte Dacia 1300 a intrat in productie in 1969.

Art 48 lit b - cu exceptia Volga, Pobeda, Warszawa.
Printul pe care l-ai pus sigur este dupa o republicare a legii.

#45
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,458
  • Înscris: 04.05.2006
Da, se obține prea ușor. Mulți posesori de permis, habar nu au de minimul necesar de legislație, pentru a putea conduce cât de cât in siguranța.

#46
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010
Luata de pe net.
Foarte multi dau dovada ca nu au obtinut permisul pe bune.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gAaj9YqUjOg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by ticusor, 17 January 2018 - 14:55.


#47
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010
Ala nici buletinul nu-l are "pe bune" ...
Mai mult ca sigur ii trebuie unul cu dunga rosie pe el.

#48
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 richelieu, on 15 ianuarie 2018 - 21:09, said:

Da, se obține prea ușor. Mulți posesori de permis, habar nu au de minimul necesar de legislație, pentru a putea conduce cât de cât in siguranța.
acum, cel putin in bucuresti, nu se ia usor dar nici greu (pentru cine vrea sa-l ia).
problema e ca multi vor permisul si atat nu-i intereseaza sa invete sa mearga.

pentru mine a fost clar cand am picat prima data ca inca am scapari si trebuie sa-mi educ reflexele.

Edited by arg, 02 February 2018 - 10:59.


#49
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 arg, on 02 februarie 2018 - 10:58, said:

pentru mine a fost clar cand am picat prima data ca inca am scapari si trebuie sa-mi educ reflexele.
Si totusi ai luat plasticul deci se ia usor !

Pacat ca s-a scos poligonul cu durata de timp pt parcurs . Ar pica mai mult de jumatate !

Edited by Baxon, 02 February 2018 - 11:03.


#50
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 Baxon, on 02 februarie 2018 - 11:02, said:

Si totusi ai luat plasticul deci se ia usor !
tu crezi ca am facut dreapta dreapta parcare in lung, vai ce bine conduci domnule sofer?

pun pariu pe o lada de bere ca 90% din posesorii de permis nu pot lua pe bune carnetul acum.
nici eu nu-l iau daca nu-s atent... pur si simplu se circula altfel.

Edited by arg, 02 February 2018 - 11:16.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate