Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

Cum sa construiesc casa?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

 DragosMK3, on 14 ianuarie 2018 - 21:23, said:

5..... Am incercat sa raman convins ca e bine ce face pana la "am cheltuit 10 mii de euro pe kit-ul de panouri fotovoltaice, invertoare si restul... pentru a limita factura de electricitate la 60 de lei pe luna" -.
6......Nu chiar doar ce imi place, e vorba si de constructi si de incalzire. Scara de beton costa si casa va trebui facuta mai mare. Scarile ( parter + etaj ) vor avea un volum de aer si o suprafata exterioara comparabila cu cea a unui dormitor. Conteaza? Da, la o casa de 3 dormitoare sa faci cu etaj e ca si cum ai construi inca o camera in plus.
7......Ca si suprafete, vor fi mici, am locuit o perioada intr-o casa prea mare si ca numar de camere si ca suprafete, facuta in anii '90, acum sunt alte vremuri, nu mai merge asa.
8......Am vazut ca exista caramida de 36 si 38 cm, unele din ele cu goluri de aer, altele cu vata minerala in acele goluri. Asa ceva voi folosi. Am vazut ca mai nou cel mai groase placi de polistiren sunt de 20 cm.
5: Depinde foarte mult de stilul de viata ales, si de.... sfatuitorii cu care ai de-a face. Depinde si de familie. Eu ma pot descurca confortabil cu 2500 de euro. Cineva cu doi copii si un pic mai "larg" la consum poate are nevoie de 4000. Cineva inca mai econom ca mine (tot la doua persoane) ar putea sa aiba nevoie doar de cca 1kWh in baterii si 1.5kWp, adica 1500 euro. Si inca ceva: daca ai reteaua electrica la poarta, NU e cazul sa te deranjezi cu fotovoltaicele. Poate peste cativa ani, caci trendul preturilor e inca pe scadere. Deocamdata TCO la baterii e la paritate cu energia de le Electrica. Mai pe larg putem discuta pe forumul dedicat..
6. Aici, tu decizi.. O scara de urcat dreapta (adica fara unghiuri, nu verticala) ocupa cca 6 mp, 3 la parter si 3 la mansarda. Nu e cine stie cat.
7: Camerele nu e nevoie sa fie prea mari, in special dormitoarele pot fi relativ micute (patul plus un metru si jumatate in fata si in dreapta sau stanga, si nu uita de sifonier si comoda, dar o bucatarie mai lunguta nu strica, o baie un pic mai larga iar nu strica, si de colo de colo se aduna. proiecteaza camerele cu mobila in ele, asa vei reusi sa faci o treaba mai buna. Reia si reia variantele de multe zeci de ori. Pe hartie. Strica un caiet-doua. Costa infim fata de casa.
Vei vedea la un moment dat in jurnalul meu cum am ajuns sa economisesc 3x8=24mp la constructie (suprafata desfasurata), facand totodata camerele destul de mari. Dar solutia probabil nu ti se potriveste daca ai familie cu copii.
8:  Caramida cu vata minerala e un moft, probabil costisitor. Iti pot demonstra cu cifre, dar sa zicem ia-ma pe cuvant deocamdata. Poti face casa din orice caramida sau ytong sau bca, peretele de 30-40cm va fi echivalent cu 5-7 cm de polistiren. Caramida are coeficientul de transfer termic intre 0.22-0.35W/mK, (iar cea mai buna e mult mai scumpa decat cea mai slabutza), BCA-ul si Ytongul au intre 0.15 (ala de se farama intre degete) si 0.35, adica aprox la fel. Polistirenul are intre 0.035 si 0.040 W/mK

#20
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Indiferent cum o faci asculta niste sfaturi, vad ca toata lumea da sfaturi bune dar mai vin cu o completare. Indferent ca e pe un nivel sau cu etaj asigura-te ca ai cel putin 1.2-1.5m acoperiti in fata usii de intrare. Daca e pe un nivel gasesti o solutie sa iesi cu acoperisul mai mult peste intrare, daca e pe doua nivele poti sa faci un balcon deasupra intrarii.
Daca nu faci asa o sa vezi ca termini casa si te apuci de facut tot felul de cotete de policarbonat prin fata usii.

Edited by PoeOvidiu, 15 January 2018 - 07:25.


#21
kondas

kondas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,012
  • Înscris: 01.10.2014

 addysoftware, on 14 ianuarie 2018 - 16:25, said:

........
Amplasarea camerelor e si ea foarte importanta, de exemplu eu am ajuns la concluzia ca cea mai buna amplasare pt bucatarie este la sud-est, cea mai buna amplasare a sufrageriei e pe sud-vest, cea mai buna amplasare a dormitorului e pe nord-vest. Dar, fireste, nu trebuie sa iei asta ca "litera de lege".
........
Sunt in aceeasi compartimentare cu cea expusa de tine, datorita pozitiei terenului fata de pct cardinale. Sunt curios insa de ce ai ajuns la concluzia ca ar fi aceasta cea mai buna amplasare. Ms

#22
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,089
  • Înscris: 17.01.2012
-P+M
-cărămidă+EPS și la ext și la int (e fantastic, așa vei avea peretele cald mereu...)
-cu balcoane (doar dacă ai deschidere... adik dacă gardul vecinului nu e peste tine)
-caută să ai spre N-E un perete făr-de-ferestre (cel mult ale băilor, a camerei tehnice...)
-acoperiș simplu (în 2 ape de e posibil) acoperit cu panouri sandwich (cel puțin 5 cm spumă poliuretanică, nu EPS), panouri montate de scândură - nu doar pe grinzi
-sub acoperiș mai adaugi 10 cm polistiren EPS inchis cu OSB + rigips (pt zugrăvire)
(obții astfel un acoperiș de pe care nu se va topi zăpada decât la primăvară)
-incearcă să ai o cameră garderobă, astfel vei face dormitoarele mai mici și vei economisi la incălzire (io am in dormitor doar pat si noptiere, plus incă o mică comodă cu sertare, restul textilelor stau in garderobă la o temp ceva mai mică: 17-18*C)
-incăperile incălzite inutil/din obligație (holuri, scară și băi) să fie cât mai mici
-izolatia exterioară să coboare sub nivelul solului, măcar un metru
-incălzirea să fie în pardoseală (economie + confort)
-inălțimea camerelor să nu depășească 2,35m după finisaje (n-am înțeles niciodată de ce trebuie 2,5m când io am 1,7, iar ușile au 1,9 sau 2m)
(la 150 mp utili faci economie de 22 mc volum de incălzit)

fă-o în doi ani: așa vei avea timp să lași betonul să cristalizeze timpul necesar (21 de zile ii trebuie)
in primul an fă-o la gri (cu acoperiș, ferestre, uși)
in al doilea termini

(io am făcut-o in trei ani, dar n-am nicio datorie la cămătari Posted Image )

PS: ce faci cu 3 dormitoare??? (io, în 4 ani, am avut 10 musafiri...peste noapte :) )

Edited by gushpi, 15 January 2018 - 14:02.


#23
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

 kondas, on 15 ianuarie 2018 - 11:09, said:

Sunt in aceeasi compartimentare cu cea expusa de tine, datorita pozitiei terenului fata de pct cardinale. Sunt curios insa de ce ai ajuns la concluzia ca ar fi aceasta cea mai buna amplasare. Ms
Eficienta energetica si luminozitatea.
Camerele dinspre est, sud si vest primesc lumina solara in ton cu necesarul meu si al sotiei pe timpul zilei. Ea gateste sau e de preferat sa gateasca dimineata si astfel am pus bucataria pe rasarit (dar "vede" si sudul); am geamuri si pe rasarit si pe sud, nu foarte mari dar amplasate potrivit: cele dinspre rasarit au cate cca 1.2m latime si 40cm inaltime si sunt fix intre corpurile superioare si cele inferioare; cel dispre sud este mai mare, 1,2 pe 1,5 cred, si rolul lui este iluminarea naturala a zonei sudice dar si accesul caldurii naturale (cand e soare).
Sufrageria are ferestre pe sud si vestul sudic; ea primeste cea mai mare parte a energiei termice iarna; de asemenea e foarte luminoasa si va fi o placere sa stau in ea ziua si seara.
Dormitorul (vest-nord-vest) prinde doar ultimele raze de soare, nu il incalzeste excesiv ca nu mai este timp (zona de munte, dar se pot planta si umbrare de vita sau iedera daca esti la campie), dar vara cand e soare pana la ora 8 seara va fi placut sa il vedem uneori cand coboara sub dealuri, si va incalzi oarescat si casa. La mine este foarte frig (inclusiv in iunie: cca 14 grade temperatura medie).
Pentru suplimentarea incalzirii voi avea cred niste panouri (12-18mp) cu aer cald pe sud, daca voi considera ca renteaza "deranjul"; sunt usor de facut si ieftne, dar necesita gauri (mari...) in pereti.

Edited by addysoftware, 15 January 2018 - 14:43.


#24
kondas

kondas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,012
  • Înscris: 01.10.2014

 addysoftware, on 15 ianuarie 2018 - 14:38, said:

...
Pentru suplimentarea incalzirii voi avea cred niste panouri (12-18mp) cu aer cald pe sud, daca voi considera ca renteaza "deranjul"; sunt usor de facut si ieftne, dar necesita gauri (mari...) in pereti.

Despre ce panouri vorbesti?

#25
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,987
  • Înscris: 21.01.2013

 gushpi, on 15 ianuarie 2018 - 13:40, said:

-P+M
-cărămidă+EPS și la ext și la int (e fantastic, așa vei avea peretele cald mereu...)
-cu balcoane (doar dacă ai deschidere... adik dacă gardul vecinului nu e peste tine)
-caută să ai spre N-E un perete făr-de-ferestre (cel mult ale băilor, a camerei tehnice...)
-acoperiș simplu (în 2 ape de e posibil) acoperit cu panouri sandwich (cel puțin 5 cm spumă poliuretanică, nu EPS), panouri montate de scândură - nu doar pe grinzi
-sub acoperiș mai adaugi 10 cm polistiren EPS inchis cu OSB + rigips (pt zugrăvire)
(obții astfel un acoperiș de pe care nu se va topi zăpada decât la primăvară)
-incearcă să ai o cameră garderobă, astfel vei face dormitoarele mai mici și vei economisi la incălzire (io am in dormitor doar pat si noptiere, plus incă o mică comodă cu sertare, restul textilelor stau in garderobă la o temp ceva mai mică: 17-18*C)
-incăperile incălzite inutil/din obligație (holuri, scară și băi) să fie cât mai mici
-izolatia exterioară să coboare sub nivelul solului, măcar un metru
-incălzirea să fie în pardoseală (economie + confort)
-inălțimea camerelor să nu depășească 2,35m după finisaje (n-am înțeles niciodată de ce trebuie 2,5m când io am 1,7, iar ușile au 1,9 sau 2m)
(la 150 mp utili faci economie de 22 mc volum de incălzit)

fă-o în doi ani: așa vei avea timp să lași betonul să cristalizeze timpul necesar (21 de zile ii trebuie)
in primul an fă-o la gri (cu acoperiș, ferestre, uși)
in al doilea termini

(io am făcut-o in trei ani, dar n-am nicio datorie la cămătari Posted Image )

PS: ce faci cu 3 dormitoare??? (io, în 4 ani, am avut 10 musafiri...peste noapte Posted Image )

cu eps la interior si cu inaltimea camerelor de 2,35 ai dat-o in gard.

#26
DragosMK3

DragosMK3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 05.02.2014
Va multumesc de sugestii si sfaturi!

@addysoftware:

Poti sa motivezi asezarea camerelor in modul propus de tine? Eu am terenul orientat spre strada spre Est, inspre Nord sunt niste copaci, iar inspre Vest si Sud sunt case. Nu e tocmai ideal... As fi preferat ceva liber spre Sud-Est, dar terenul are toate utilitatile la poarta, asta a contat cel mai mult, iar pretul a fost de cel putin de 2 ori mai mic decat ce am auzit ca s-a vandut in zona.

Am vazut pe net ca BCA-ul Ytong izoleaza bine si am citit pareri ca are probleme sau nu cu umezeala. Pana la urma cum e: "respira peretele" ? Se face mucegai? Sau cei care au patit asa au gresit altundeva? Daca da, unde?

 PoeOvidiu, on 15 ianuarie 2018 - 07:20, said:

Indiferent cum o faci asculta niste sfaturi, vad ca toata lumea da sfaturi bune dar mai vin cu o completare. Indferent ca e pe un nivel sau cu etaj asigura-te ca ai cel putin 1.2-1.5m acoperiti in fata usii de intrare. Daca e pe un nivel gasesti o solutie sa iesi cu acoperisul mai mult peste intrare, daca e pe doua nivele poti sa faci un balcon deasupra intrarii.
Daca nu faci asa o sa vezi ca termini casa si te apuci de facut tot felul de cotete de policarbonat prin fata usii.

Cam la asta ma gandeam, sa acopar usa de la intrare intr-un mod practic. Daca va fi cu etaj, probabil voi face un balcon la etaj si o terasa la parter. Balconul va fi folosit si pentru uscarea hainelor. Iar in fata usii de la intrare, e teoretic, cam inestetic, desi mie nu prea imi pasa de asta. Masina de spalat va fi la etajul unde sunt cele mai multe camere. Nu ii inteleg pe astia care isi fac 3 camere ( dormitoare ) la etaj si pun masina de spalat la parter. Le place sa care haine pe scari. Posted Image

 gushpi, on 15 ianuarie 2018 - 13:40, said:

-P+M
-cărămidă+EPS și la ext și la int (e fantastic, așa vei avea peretele cald mereu...)
-cu balcoane (doar dacă ai deschidere... adik dacă gardul vecinului nu e peste tine)
-caută să ai spre N-E un perete făr-de-ferestre (cel mult ale băilor, a camerei tehnice...)
-acoperiș simplu (în 2 ape de e posibil) acoperit cu panouri sandwich (cel puțin 5 cm spumă poliuretanică, nu EPS), panouri montate de scândură - nu doar pe grinzi
-sub acoperiș mai adaugi 10 cm polistiren EPS inchis cu OSB + rigips (pt zugrăvire)
(obții astfel un acoperiș de pe care nu se va topi zăpada decât la primăvară)
-incearcă să ai o cameră garderobă, astfel vei face dormitoarele mai mici și vei economisi la incălzire (io am in dormitor doar pat si noptiere, plus incă o mică comodă cu sertare, restul textilelor stau in garderobă la o temp ceva mai mică: 17-18*C)
-incăperile incălzite inutil/din obligație (holuri, scară și băi) să fie cât mai mici
-izolatia exterioară să coboare sub nivelul solului, măcar un metru
-incălzirea să fie în pardoseală (economie + confort)
-inălțimea camerelor să nu depășească 2,35m după finisaje (n-am înțeles niciodată de ce trebuie 2,5m când io am 1,7, iar ușile au 1,9 sau 2m)
(la 150 mp utili faci economie de 22 mc volum de incălzit)
fă-o în doi ani: așa vei avea timp să lași betonul să cristalizeze timpul necesar (21 de zile ii trebuie)
in primul an fă-o la gri (cu acoperiș, ferestre, uși)
in al doilea termini
(io am făcut-o in trei ani, dar n-am nicio datorie la cămătari  )
PS: ce faci cu 3 dormitoare??? (io, în 4 ani, am avut 10 musafiri...peste noapte :) )
Si mie imi place ideea de incalzire in pardoseala: e mai firesc sa vina caldura de jos in sus. La casa de la tara cand merg am uneori 22-23 de grade in camera si mi-e cald cand stau in pat. Dar imi e frig la picioare cand ma dau jos. E putin izolata sub parchetul pus in 1990 si ceva. Chiar e mai economica incalzirea in pardoseala? Nu se pierde energie prin parchet? Sau prin diverse pietre cum pun unii?

Probabil inaltimea va fi 2.10 maxim 2.20. Desi am 1.75 - 1.80m, nu pot scadea prea mult tavanul, pentru ca sunt pasionat de lustre interesante. Pe mine casele vechi cu tavan la 3.5 - 4 m ma streseaza, imi dau o stare de neliniste nu stiu de ce. Prin Sibiu am vazut pe cineva care si-a facut sediu de firma intr-o astfel de casa si a facut niste cadre de metal pentru a avea 2 nivele intr-unul. :)

De ce sa am un perete fara ferestre spre N-E ? Nu N-V ? Ca sa profit cat mai mult de rasaritul de la E ?

Cum se poate face izolatie exterioara sub nivelul solului?

Am vazut diferente mari de izolare ale acoperisului: la unele case zapada ramane pana se topeste si cea de pe pamant, iar la altele se topeste in timp ce ninge sau imediat dupa. Mie imi place zapada, vreau sa o pastrez cat mai mult. :)

Cu 3 camere vreau, din care una de zi si doua dormitoare. Musafirii pot dormi in living. Nici daca as avea multi bani nu as face camera de oaspeti. Bineinteles ca unii cand ma aud asa, imi spun ca o casa trebuie sa aiba minim 4 camere, ca o casa trebuie sa fie mai mare decat un apartament. Nu, casa trebuie sa fie atat de mare cat are nevoie fiecare.

E timp oricum m-as apuca, minim 2 ani va dura, din lipsa sumei totale necesare. Dupa ce am cumparat terenul, am ramas cu vreo 30 de mii, din care probabil 5 mii vor costa racordarea la utilitati si gardul, trebuie facut pe partea cu strada si pe minim o parte catre un vecin, asta va fi probabil un zid de BCA cu o fundatie ingropata in pamant, iar la exterior un gard de cadru de sarma umplut cu pietre si o poarta glisanta ca arata bine si ocupa mai putin loc. Sau zid in loc de gard si la exterior ca sa fie aspect industrial complet.

Edited by DragosMK3, 16 January 2018 - 00:21.


#27
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008

 sory695, on 14 ianuarie 2018 - 20:41, said:

daca vrei pareri de la cineva cu experienta de peste 25 ani in domeniu si ajutor in a urma pasii necesari inceperii proiectului si mai tz.  constructiei suna-ma sa vb 0735027901 Dumitru
Cu totii vrem pareri de la cineva cu o experienta atat de vasta... Puteti incepe..suntem numai ochi si urechi...
PS: Daca nu v-a sunat inca telefonul este pentru ca inca ne certam care sa fie primul care va lua aminte la sfaturile unui "guru" in domeniu...

 DragosMK3, on 14 ianuarie 2018 - 21:23, said:

Cunosc pe cineva care a facut un living open space cu deschidere catre scari si in lunile cand au fost -18 - 20 de grade incalzirea la toata casa costa aproape 2000 de lei. Daca nu se distra cu scari uriase si living deschis sigur il costa mai putin cu multe sute de lei. Anul viitor vrea sa isi faca tavan la living, oricat de aiurea ar suna asta.
Deja stii, sper, ca factura este direct proportionala cu nivelul de termoizolatie...deci problema cunostintei tale nu este din cauza livingului deschis sau a scarilor uriase ci pur si simplu din cauza termoizolarii insuficiente...de curiozitate sa intrebi cat termoizolant are sub pardoseala, dar in pod? la pereti nu are rost sa intrebi pentru ca raspunsul va fi mai mult ca sigur clasicul 10.
Referitor la dilema ta o casa parter are acelasi cost de intretinere ca si o casa cu etaj/mansarda daca ambele dispun de o izolatie termica foarte buna. In cazul constructiei la cheie balanta pare sa se incline spre o casa parter (costa mai mult) diferentele fiind cu atat mai mici cu cat discutam de o casa mica gen pana in 100 mp desfasurati. Trebuie puse in balanta un pic calculele: la o casa parter vei investi mai mult in izolarea placii de pe sol precum si in pod (aici sunt valorile R cele mai mari date si de normativ) pentru ca suprafata de izolat este mai mare, in schimb vei economisi pana la 10 mp din lipsa scarii (10*500 = 5000 euro) plus ca poti face un acoperis clasic in doua ape cu care mai tai din costuri...Personal as prefera o casa parter cu 20 cm de termoizolant la pardoseala, 20 pe pereti si 40 cm in pod evident cu incalzire in pardoseala pentru a beneficia de un randament maxim al unei centrale termice pe gaz in condensatie (este de stiut faptul ca cu cat temperatura agentului termic este mai scazuta cu atat aceste centrale sunt mai performante/economice)

 DragosMK3, on 14 ianuarie 2018 - 21:23, said:

Sigur ca voi folosi materiale care izoleaza bine. Nu clasicele "caramida Porotherm sau "tip Porotherm" - facuta de alte firme, de 24 cm si polistiren de 10 cm". Am vazut ca exista caramida de 36 si 38 cm, unele din ele cu goluri de aer, altele cu vata minerala in acele goluri. Asa ceva voi folosi. Am vazut ca mai nou cel mai groase placi de polistiren sunt de 20 cm.
Vei constata in urma unor calcule ca nu este rentabil dpdv economic sa ingrosi zidurile cu caramida...mai bine cu diferenta de la 36 si 38 pana la 24 sau 25 suplimentezi la termosistem...cea mai rentabila combinatie mi se pare de departe 25 cm caramida + 20 termosistem, restul sunt bani aruncati....aaa si daca te gandesti la caramida cu vata in goluri afla ca pretul este exorbitant de mare de 1000 lei/mc raportat la 250 lei/mc cat e o caramida normala sau 200 lei/mc cat e polistirenul...gandeste-te ca de banii astia iei o caramida normala cu 250 lei/mc si de restul de 750 lei/mc iei de 3 ori grosimea in polistiren...
PS: placile de polistiren se taie dintr-o masa bruta la dimensiunea ceruta... aici pe forum cred ca am vazut cel mai mult 22 cm la o casa...

Edited by brawnie, 16 January 2018 - 00:51.


#28
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

 kondas, on 15 ianuarie 2018 - 17:23, said:

Despre ce panouri vorbesti?
Pe net, in grupurile interesate de constructii solare circula diverse imagini cu panouri de aer cald din cutii de bere
Nu e nevoie sa fie facute din cutii de bere; de fapt e mult mai simplu:

Pentru un panou de - sa zicem - 2 mp, asezat pe orizontala sub nivelul ferestrelor: se face doar rama, din scandura bruta de cca 20 cm latime, se vor folosi doua geamuri la panou, ca si cand ai face un termopan; geamul e ieftin, 20 lei/mp; se frezeaza deci aceasta rama pentru a implementa geamurile.

Cutia nu are nevoie de fund. Ea va fi montata pe fatada de sud a casei. Nu se vopseste in negru, se poate folosi fie panza neagra fie hartie neagra, fie cu
un randament doar putin mai mic (cu cca 10-15%)(ptr cei ce vor o alta "estetica"), albastrul inchis sau verdele inchis sau orice alta culoare intr-un ton inchis.

Este nevoie de cateva fante (sau "gauri" sau "tunele", destul de mari, in perete, prin care va circula aerul, gauri amplasate in zona partii de jos si de sus a cutiei. Dimensiunea probabila optima ar fi de cca 10 x 20 cm. Aceste fante vor fi "astupate" cu "dopuri" de polistiren expandat cand nu este soare; de preferinta automatizat, dar se poate face si manual. Pur si simplu, chestiunea e cam complicat de implementat (implica "gauri" in pereti) si necesita manipulare manuala in zilele de iarna cu soare (deci ar trebui sa fie cineva acasa) sau niste automatizari cu motorase, parghii si alte prostioare de genul.... Dar... ar asigura, la cca 18 mp suprafata, in jur de 2,2-2,5 MWh suplimentari pe perioada necesara (octombrie-aprilie) in cazul climatului de la mine de acasa (care este climat depresionar, cu foarte multe zile noroase); e posibil ca la campie randamentul sa fie cu 50% mai bun. Daca exista expunere sudica. Altfel e inutil.

Panourile pot fi facute si la inaltimea de 2 m, deci cat camera, in zonele de langa geamuri. Efectul lor ar fi aproape acelasi, deoarece aerul cald produs, migrand in camera, s-ar duce la tavan si l-ar incalzi, acesta ar radia apoi infrarosu spre podea. Aerul circula prin convectie, si doar o parte din caldura s-ar pierde spre pod/acoperis. Tavanul incalzit stfel, chiar daca pare ca e incalzit inutil, de fapt ar preveni pierderea de caldura obtinuta prin alte mijloace (soba, centrala) si ar si radia in infrarosu o parte din energia acumulata.

Aici o posibila varianta de aparenta a fatadei cu aceste panouri. Culoarea insa trebuie sa fie mult mai inchisa. https://forum.softpe...0#entry18600337

 DragosMK3, on 15 ianuarie 2018 - 23:57, said:

@addysoftware:

Poti sa motivezi asezarea camerelor in modul propus de tine? Eu am terenul orientat spre strada spre Est, inspre Nord sunt niste copaci, iar inspre Vest si Sud sunt case. Nu e tocmai ideal... As fi preferat ceva liber spre Sud-Est, dar terenul are toate utilitatile la poarta, asta a contat cel mai mult, iar pretul a fost de cel putin de 2 ori mai mic decat ce am auzit ca s-a vandut in zona.

Motivatia tine de habituri, deci e posibil sa nu se aplice intocmai la tine; dar tine si de performanta energetica. Zona sudica are iarna de castigat de la soare (atat cat este) deci e preferabil sa se foloseasca pentru camerele care trebuiesc incalzite mai mult - de exemplu livingul, baia. E adevarat ca, daca ai centrala baia poate fi oriunde in fond. Apoi, dormitoarele e de preferat sa fie pe nord pentru ca pe vest vara sunt afectate de caldura soarelui de la apus, si in dormitoare o temperatura mai scazuta cu un grad, maxim doua ca cea din restul casei este okay; Bucataria e de preferat sa fie pe sud-rasarit daca cel/cea care gateste nu are serviciu, sau pe sud/vest daca are...

Am vazut pe net ca BCA-ul Ytong izoleaza bine si am citit pareri ca are probleme sau nu cu umezeala. Pana la urma cum e: "respira peretele" ? Se face mucegai? Sau cei care au patit asa au gresit altundeva? Daca da, unde?

Daca nu faci o hidroizolatie (i se spune "membrana anticondens") a zidului la interior, vaporii de apa din respiratie, aflati in casa la o umiditate relativa in jur de 40-60%, vor migra in perete si in perete vor da de temperaturi din ce in ce mai scazute; aerul poate suporta doar o anumita cantitate de vapori la o anumita temperatura, tot ce e peste condenseaza. Deci vaporii ce migreaza in perete se vor transforma in apa, eventual gheata (daca e foarte frig). Apa si zona umeda formeaza mucegai; gheata dar si apa insasi deterioreaza betonul din ytong sau bca dar si caramida.

Cam la asta ma gandeam, sa acopar usa de la intrare intr-un mod practic. Daca va fi cu etaj, probabil voi face un balcon la etaj si o terasa la parter.

Atat balconul cat si terasa au imense pierderi de caldura, deoarece betonul este un bun termoconductor; caldura ta din casa, de la placa parterului si a etajului, se va "scurge" prin aceste "radiatoare" catre mediul inconjurator. Atat balconul cat si terasa vor trebui termoizolate (si hidroizolate) de jur imprejur (deasupra si dedesubt) ceea ce inseamna o cheltuiala consistenta.

Balconul va fi folosit si pentru uscarea hainelor. Iar in fata usii de la intrare, e teoretic, cam inestetic, desi mie nu prea imi pasa de asta. Masina de spalat va fi la etajul unde sunt cele mai multe camere.

Maybe, dar face zgomot

Si mie imi place ideea de incalzire in pardoseala: e mai firesc sa vina caldura de jos in sus. La casa de la tara cand merg am uneori 22-23 de grade in camera si mi-e cald cand stau in pat. Dar imi e frig la picioare cand ma dau jos. E putin izolata sub parchetul pus in 1990 si ceva. Chiar e mai economica incalzirea in pardoseala? Nu se pierde energie prin parchet? Sau prin diverse pietre cum pun unii?

Nu se pierde energia prin parchet sau etc; energia aia care trece prin parchet este aia utila, care te incalzeste pe tine.

Tu trebuie sa eviti ca energia din IPAT sa plece "in jos" spre pamantul de sub casa; din aceasta cauza, acolo trebuie sa ai o termoizolatie FOARTE groasa. 5 cm e mizilic; iti pot calcula cu usurinta pierderea, de fapt ia hai sa presupunem:

Temp agent termic 33 grd (tipic)
Temperatura pamant sub casa 14 grade (normal e 12 dar se va incalzi de la IPAT)
Suprafata de transfer 120mp (sa zicem, la plezneala)
grosime polistiren extrudat 0.05m (5 centimetri)

P = Lambda x S x dT / g = 0.03 W/mK * 120 mp * (33-14)grd / 0.05 = 1368W
Q = P * t = 1368 x 24h = 32.8 kWh pe zi = 3.5...4.5 MWh pe iarna (in functie de cate zile pui iarna...)

Amendament: nu e nevoie de polistiren extrudat - care e foarte scump. Poti folosi expandat de 20cm asezat intr-o structura de lemn (de gen grinzi + OSB) care sa sustina mai departe sistemul de incalzire in shapa si restul (podeaua)

Probabil inaltimea va fi 2.10 maxim 2.20.

Io zic s-o faci ca la bloc minus 10 cm, dar ..aici tu hotarasti....

De ce sa am un perete fara ferestre spre N-E ? Nu N-V ? Ca sa profit cat mai mult de rasaritul de la E ?

Nord fara, pentru ca iarna nu aduce soare ci doar frig; vest fara, pentru ca vara intra caldura de la apus si poate fi foarte multa. Dar exista metode de a opri caldura de la vest, cu perdele naturale de vegetatie (de exemplu vita de vie). Pe nord insa chiar nu se pun ferestre, decat daca nu ai alternativa (de exemplu ptr o baie, hol sau camera tehnica, deci mai degraba ferestruici/luminatoare.

Cum se poate face izolatie exterioara sub nivelul solului?

Se izoleaza fundatia inca inainte de faza hidroizolarii

... Musafirii pot dormi in living. Nici daca as avea multi bani nu as face camera de oaspeti. Bineinteles ca unii cand ma aud asa, imi spun ca o casa trebuie sa aiba minim 4 camere, ca o casa trebuie sa fie mai mare decat un apartament. Nu, casa trebuie sa fie atat de mare cat are nevoie fiecare.

Aici este exact ce gandesc si eu. Ba a mea de ex chiar iese un pic mai mare decat as avea neaparata nevoie, dar... eh.
......

 brawnie, on 16 ianuarie 2018 - 00:48, said:

....Deja stii, sper, ca factura este direct ai vrut de fapt sa spui invers proportionala proportionala cu nivelul de termoizolatie...... sunt absolut de acord cu ce urma in loc de puncte-puncte. De fapt o sa sterg paragrafele cu care sunt de acord (adica majoritatea) si "quotez" doar ce impune anumite precizari.
..... la o casa parter vei investi mai mult in izolarea placii de pe sol precum si in pod (aici sunt valorile R cele mai mari date si de normativ) pentru ca suprafata de izolat este mai mare, mai investeste practic dublu si in pod, acoperis si fundatie, si scade in schimb pretul scarii si placii dintre etaje si al spatiului ocupat de acestea care se reflecta asa cum spui imediat in continuare in costuri la fundatie pereti si acoperis in schimb vei economisi pana la 10 mp din lipsa scarii (10*500 = 5000 euro) din ce am vazut de obicei in proiectele pe care le-am studiat pana mi-am proiectat propria casa, ce s-ar economisi prin lipsa casei scarilor se pierde in schimb la holuri, care sunt in aceste cazuri mult mai mari, pentru a avea acces "din toata casa la toata casa". plus ca poti face un acoperis clasic in doua ape cu care mai tai din costuri......
Vei constata in urma unor calcule ca nu este rentabil dpdv economic sa ingrosi zidurile cu caramida...mai bine cu diferenta de la 36 si 38 pana la 24 sau 25 suplimentezi la termosistem...cea mai rentabila combinatie mi se pare de departe 25 cm caramida + 20 termosistem, de acord cu un amendament: am calculat mai demult ca de exemplu limita de rentabilitate la polistiren este intr-adevar de cca 22 de cm, dar asta doar daca se considera constanta preturilor la energie (de orice fel) restul sunt bani aruncati....aaa si daca te gandesti la caramida cu vata in goluri afla ca pretul este exorbitant de mare de 1000 lei/mc  supertare, nu mai am nimic de comentat !!! Imens. Iar efectul e derizoriu, fata de aerul aflat deja in golurile respective

Edited by addysoftware, 16 January 2018 - 05:46.


#29
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,987
  • Înscris: 21.01.2013
cred ca nu realizezi cum arata o camera cu inaltimea de 2.10. eu zic sa pui mana pe o ruleta si sa faci niste simulari, niste masuratori la bloc, etc.

#30
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
Minim 2,5 metri inaltimea incaperilor altfel vei avea senzatia ca pica tavanul pe tine....

#31
vlad_semanatoru

vlad_semanatoru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 15.03.2017
Stie cineva cat e de buna cărămidă de la cemacon evoceramic 29 lms, vad ca are pret bun, nu fac reclama!?

#32
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,089
  • Înscris: 17.01.2012

 brawnie, on 16 ianuarie 2018 - 11:07, said:

Minim 2,5 metri inaltimea incaperilor altfel vei avea senzatia ca pica tavanul pe tine....
Ia să văd capu ' spart ...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate