Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Oare sunt alte radare sau ce ?

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#55
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007

View PostOxigen1234, on 12 ianuarie 2018 - 13:55, said:

@tchoara - exemplul 1 e si azi solutionat de proprietar, de exemplu o firma primeste o amenda pentru o masina la care sunt 3 soferi in schimburi - trebuie sa declare cine a condus sa fie penalizat

Nu este acelasi lucru, pentru ca sistemul de azi, de declarare de catre proprietar a identitatii soferului, se refera la indicarea unui sofer care a condus auto intr-un punct anume, savarsind o fapta contraventionala.

Ori exemplul meu (nr. 1) nu insinua ca nu stii pe cine sa pedepsesti. Exemplul pleca de la premisa ca AMBII soferi au condus pe portiunea unde se calculeaza viteza medie, si AMBII se fac vinovati de aceasta contraventie. Intrebarea era cum imparti sanctiunea intre ei, cum o individualizezi etc.

View PostOxigen1234, on 12 ianuarie 2018 - 13:55, said:

la exemplul 2 putem sa zicem ca amandoi soferii scot viteza medie 80 km/h? mai conteaza unde au depasit? nu trebuie pedepsiti amandoi?

Ba da, trebuie pedepsiti amandoi, dar proportional cu gravitatea faptei fiecaruia.

Un om care parcurge un tronson cu 60 km/h constant este mult mai inofensiv decat un dement care parcurge acelasi tronson cu 200-35-180-20-150-50.

View PostOxigen1234, on 12 ianuarie 2018 - 13:55, said:

din pacate legea nu poate pedepsi diferentiat gravitatea,

Ba da, de asta exista clase de sanctiuni.

Concret:

Quote

art.98:
(4) Clasele de sancțiuni sunt următoarele:
a. clasa I - 2 sau 3 puncte-amendă;
b. clasa a II-a - 4 sau 5 puncte-amendă;
c. clasa a III-a - de la 6 la 8 puncte-amendă;
d. clasa a IV-a - de la 9 la 20 puncte-amendă;

Si apoi ai faptele contraventionale, unde iti spune asa:

Quote

(1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice:

33. montarea pe autovehicul a unui sistem antifurt sonor a cărui durată a semnalului depășește mai mult de un minut consecutiv, iar intensitatea semnalului depășește pragul fonic prevăzut de lege;

Asadar, pui alarma de cioban, iei amenda din clasa a IV-a, adica intre 9 si 20 de puncte amenda, respectiv intre 1.305 RON si 2.900 RON.

De ce crezi ca sunt reglementate praguri si nu cuantum fix al sanctiunii? Pai tocmai de aia, pentru individualizare in functie de individ, conduita, gravitate, circumstantele savarsirii faptei etc.

Pentru ca nu este acelasi lucru sa ai pe masina alarma care suna 3 minute la 60db, si alta este sa pui pe masina alarma care suna 10 minute la 90 db, desi ambele se incadreaza in "mai mult de un anumit" si "peste pragul fonic".

Referitor la partea cu autorul moral, vezi ca nu mai stau lucrurile chiar asa. Am un prieten care s-a luat la sicane cu altu' in trafic, pe DN (1 banda la dus, 1 la intors), in afara localitatii, in cele din urma alalalt l-a depasit pe prietenul meu, s-a incadrat pe banda frumos in fata, apoi a franat la sicanare, moment la care amicul meu a tras de volan spre contrasens (na, asta a fost reflexul lui...), si a lovit frontal o masina care circula din contrasens.

Amicul - ambele picioare rupte, masina varza etc.

Ala si-a continuat frumos drumul, dar amicul avea camera video de trafic. S-a dus la Politie, a facut plangere, l-au gasit pe ala, i-au facut dosar penal.

Deci incep sa se mai schimbe vremurile alea de rahat cand iti zicea militeanul "daca nu te-a atins, nu e accident, el nu e vinovat, mai bine intrai in el".

#56
vio1971

vio1971

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.11.2016
intr adevar se schimba ,,vremurile alea de rahat,,  
mai nou cu instalarea acestor camere absolut vei simti ca mergi ca pe autostrada si multa prostime care se va bucura nespus de mult ca ,,uite ce amenzi multe se dau la vitezomani,,
MI-E GREATA  !!
din ciclul ,,sa mai facem niste bani pe spatele prostimii,, care de abia s taraie basinile [pardon ,rotile] pe drumurile infecte ale patriei FARA AUTOSTRAZI !
daca treci de Nadlac o sa ti dai seama cu adevarat ce inseamna sa mergi civilizat sute de km pe drumuri civilizate ! de aia isi si schimba romanul comportamentul pe afara : pentru ca are pe unde merge !!

#57
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
@tchoara - amicul avea camera video de trafic

au rezolvat-o pesedistii si pe asta in codul penal, nu va mai fi acceptata ca proba, in curand va deveni ilegal chiar si sa filmezi

#58
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View PostPoeOvidiu, on 10 ianuarie 2018 - 07:41, said:

Nu stau pe stanga la fel cu nu stau nici la noi.  Citeste tot.  "unde este stau." Adica unde este banda1 stau pe ea. La fel ma comport si in Ro si in vest, voi de ce va comportati diferit? De ce stiti sa respectati legislatia doar dincolo de granita? Ca dincoace de granita il mai si injurati pe ala ce o respecta pentru ca va incurca pe voi si nu o puteti incalca.
  Apropo, dar unde este doar o banda pe sens unde trebuie sa stau daca merg legal? Pe acostament ca sa nu incurc contravenientul?


Inseamna ca ai mers prea putin prin vest sau vb doar din auzite.

Legat de acostament, sa stii ca pe E85 eu fac loc altora si apreciez cand imi fac si mie altii. Nu am frustrari, nici macar daca ma intrece o Dacie desi am o masina puternica.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate