Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

Pentru cei care au mașini vechi de cel puțin 17 ani: de ce le mai folosiți? Sau sunteți colecționari?

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#37
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 jadcomp, on 08 ianuarie 2018 - 16:03, said:

Cielo credeam ca e EURO2. Sa nu imi spui ca e pe carburator cu delcou si ca nu are catalizator. Eu am crezut intotdeauna ca e cu injectie multipunct EURO2.
  Euro 2 nu stiu daca este. Este non euro si euro3 parca si 4. Diferenta e de catalizator. Si cel noneuro e cu injectie dar spre deosebire de E3 siE4 are delco si nu are catatlizator. Are injectie cu rampa comuna ca la toate masinile pe benzina, chiar si cele de generatie noua.
A, si nici distributia nu trebuie schimbata, e unul din putinele motoare care daca se rupe cureaua singura piesa ce trebuie schimbata e cureaua, in rest nimic nu e afectat.  Are aceasi curea de 10 ani.

Pe scurt, de ce tin masina veche?
Pentru ca intretinerea e gratis, pentru ca e in stare buna si pentru ca face fix ce ar face si aia mai noua dar cu niste costuri de exploatare mai mici decat aia noua.
Apropo, mai am doua masini mai noi, de 14 ani ambele. Peugeot si Citroen.

Edited by PoeOvidiu, 08 January 2018 - 16:35.


#38
AlbastruIndigo

AlbastruIndigo

    Anima Sola

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,998
  • Înscris: 16.09.2014

 djl, on 08 ianuarie 2018 - 15:22, said:


Colecţionar ştiu unul de pe celălalt topic... dar avem mai mulţi pe forum? Un colecţionar poate să folosească maşina şi în scop recreativ, dar o poate folosi şi în uz curent (des sau rar).

Yep, am (avem) o colectie de diferite modele Opel (Kadett, Ascona, Blitz, Manta). Nu stiu acum anii exacti, daca nu ma insel Kadett-ul este din '65 si, in afara de Ascona care abia a implinit vreo 35 de ani, celelalte au peste 40.
Le folosim numai in scop recreativ, diferite intalniri cu membri clubului, iesiri la plimbare cand e vreme frumoasa, expozitii (Kadett-ul o sa fie de maine pana sambata la o expozitie in Maastricht: https://www.intercla...astricht.nl/nl/ ) si ceva acte de caritate vara. In restul anului isi fac somnul de frumsete inchise bine, ferite de frig si umezeala. Pentru ca sunt jucarii al dreac de scumpe daca patesc ceva. La piese ma refer.

#39
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001
Conduc zi de zi:
vara Dacia 1100, productie 1971;
iarna Aro 11, productie 1999;
mai am
- ARO 243, productie 1993; folosit ptr plimbat albine si iesiri offroad;
- Tico productie 1999 - a fost masina de zi cu zi a sotiei pana acum 3 ani cand a facut up grade la Mitsu Colt .... acum este masina "de rezerva".

Attached Files


Edited by Tarzy, 08 January 2018 - 16:43.


#40
uzzy17

uzzy17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 29.08.2006
a mea are 200.000km, masina cumparata de noua care inca merge perfect. Ford focus pe benzina, automat. de ceas vinde-o ? am vrut sa iau Passat cc, un gunoi plin de probleme.

Edited by uzzy17, 08 January 2018 - 16:50.


#41
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,587
  • Înscris: 31.01.2010
Conduc un Patrol din 98 2.8l/ 6L pentru ca in aia te simti ca intr`o masina!
Are aprox 60Kkm, inca este tinara!

#42
Karogs

Karogs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 877
  • Înscris: 22.06.2006
Al meu Matiz e din 2005. Nu se incadreaza chiar in tiparul topicului, dar...nu l.as da pentru nici un alt atelaj. De ce? Tot ce tine de masina este ieftin. Asigurare, impozit, etc. Este perfect pt oras, dar si pt sosele. M.a dus peste tot prin EU. Am facut doua tururi(ultimul de 12.000 km), il planuiesc pe al 3 lea. Am incredere in orice moment sa plec oriunde in lume. Nu are pic de electronica sau sisteme de siguranta, dar piesa dintre scaun si volan functioneaza in parametri optimi.

De ce nu altceva? Nu sufar de imagine, drob de sare, nu am cont de facebook sa imi expun selfie.uri facute la volan, nu vreau sa fiu sclavul BMW, lacoste, bamboo, etc si nu am uitat de fapt utilitatea unui autovehicul, aceea ce a facilita transportul din A in B. Cand nu o sa am ce face banii, atunci o sa iau un atelaj nou. Dar oricum, ceva low cost gen Dacia.

#43
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 YourFan, on 08 ianuarie 2018 - 17:00, said:

Stai sa vezi ce-o sa va arda statul la buzunar (200€/an)
200 euro/an e mizilic sa nu fie 1200 euro c-atunci e bai !

 Tarzy, on 08 ianuarie 2018 - 16:33, said:

Conduc zi de zi:
vara Dacia 1100, productie 1971;
iarna Aro 11, productie 1999;
mai am
- ARO 243, productie 1993; folosit ptr plimbat albine si iesiri offroad;
- Tico productie 1999 - a fost masina de zi cu zi a sotiei pana acum 3 ani cand a facut up grade la Mitsu Colt .... acum este masina "de rezerva".
Ce-mi place ca la aro 243 ai antifurt pe volan Posted Image  , chiar asa ravnita e masina ?

#44
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Deja unii exagerati, sa folosesti Dacia 1100, aro 11 , tico si alte masini prin 2018 ca masini zilnice, sau sa faci 12k cu un matiz, e ceva iesit din comun.
Sunt si masini din anii 00 cu intretinere ieftina, care sunt mai puternice, evident o masina puternica iti ofera si confort mai mult (nu tremuri cand depasesti sau la 100km/h te simti de parca ai motorul in brate) + consuma mai putin, norma euro mai mare, taxe mai mici pe viitor.

Am avut si eu dacii luate de noi, dupa o perioada la fiecare 2-300km trebuia sa schimbi ceva piesa pe la motor (bujiile erau consumabile) , vedeti si voi ca ultimele dacii 1310 ramase pe drumuri, merg in suturi Posted Image)) cu cate un cilindru in minus + consumau cat un v6 modern (8-12%).
De exemplu Logan 1 pe benzina este o masina foarte buna pentru (consum, taxe, interetinere, fiabilitate, spatiu) pentru cei care nu se dau in vant dupa masinile noi (nu stiu de ce unii au impresia ca dupa 2010 masinile nu mai sunt bune, sau mai demult erau pana in 2005...). E drept ca deja si un VW polo e plin de senzori , touchscreenuri, etc , dar se poate lua si unul chel.

 Baxon, on 08 ianuarie 2018 - 17:07, said:

200 euro/an e mizilic sa nu fie 1200 euro c-atunci e bai !


Ce-mi place ca la aro 243 ai antifurt pe volan Posted Image  , chiar asa ravnita e masina ?


Daca reuseste cineva sa o porneasca Posted Image  Mai ales iarna.
200e e un mizilic ? Glumesti ? Majoritatea romanilor nu si-au luat motorizare mai mare de 2.0 deoarece impozitul era prea mare. Multi ne-am fi luat un motor pana in 2.600 ca se platea aproximativ 150-190euro impozit, dar am preferat sa nu dam decat 40-50euro la un motor de 2.0. De ce as da 200e la stat pentru o masina care valoreaza pana in 2-2500e (ca alea vor fi taxate mai mult). Cei 200e ii folosesc pentru mine. Oricum drumurile sunt praf. Autostrazi nu avem, inca avem drumuri neasfaltate, combustibilul e mai scump pe zi ce trece, taxe peste taxe in fiecare an si nu simt in nici un fel ca statul contribuie cu ceva bun. Posted Image

Edited by TruculMagic, 08 January 2018 - 17:16.


#45
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Avem in familie in "parcul rece" un MB A Class W168 productie 1999, 1.7D automat, ce buna este cand una din masinile principale iese din uz, da, masina veche de 19 ani care inca ticaie si porneste "la sfert" si schimba lin, este depasita moral, dar inca nu este de aruncat.

#46
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Karogs, on 08 ianuarie 2018 - 17:02, said:

De ce nu altceva? Nu sufar de imagine, drob de sare, nu am cont de facebook sa imi expun selfie.uri facute la volan, nu vreau sa fiu sclavul BMW, lacoste, bamboo, etc

Masina aia e strict pentru oras. Lasa tu firmele, nu toti purtam lacoste, insa lucrurile ieftine raman ieftine, ajungi sa platesti de 2 ori mai mult pe lucruri ieftine, decat daca ai fi luat de la inceput un lucru calitativ.
Tare as fi vrut sa fi fost in locul meu aseara cu matizul , sa fi pe un drum in urcare si sa te trezesti cu un microbus ca face curba pe contrasens si urca pe tine in viteza (noroc ca m-am bagat pe marginea unui sant, altfel era pe mine , si si-a vazut de drum). Atunci m-am gandit ca mi-ar prinde bine un Nissan Patrol cu bara din fier sau macar o masina din clasa mare. Sa vezi ce ti-ai fi dori sa iti cumperi apoi macar un Logan...

#47
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Eu deocamdata nu-mi schimb masina, datorita banilor. Rabla mea este fabricata in 2003 si de multe ori m-am gindit sa o schimb, insa daca o vind pe asta, nu iau multi bani pe ea, iar ca sa-mi iau alta mai buna, diferenta de pret mi se pare exagerat de mare. Un alt aspect ar fi ca in ultimi am mai tot schimbat una alata pe la ea si acum este intr-o stare destul de buna si citiva ani nu cred ca mai trebuie sa-i fac mare lucru. Bani bagati in ea au fost bagati treptat si nu sa simtit asa de tare la buzunar.

#48
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 TruculMagic, on 08 ianuarie 2018 - 17:15, said:

De ce as da 200e la stat pentru o masina care valoreaza pana in 2-2500e (ca alea vor fi taxate mai mult). Cei 200e ii folosesc pentru mine. Oricum drumurile sunt praf. Autostrazi nu avem, inca avem drumuri neasfaltate, combustibilul e mai scump pe zi ce trece, taxe peste taxe in fiecare an si nu simt in nici un fel ca statul contribuie cu ceva bun. Posted Image
Sunt de acord cu tine dar legea e lege nu e tocmeala si daca baga porcii astia taxele astea ce-o sa faci ? O sa vinzi masina ca sa umbli pe jos ca te zgarcesti la 200 euro in plus pe an la taxe ? Hai lamureste-ma cum nu o sa te supui legii si cum o sa fentezi tu plata ca-s curios ?!

#49
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Si inca ceva pentru cei care au aspirate pe benzina vechi si nu vor sa auda de masini cu turbina.
1) Sper ca nu faceti parte din cateogria cunoscutilor care spun ca un Opel astra din 96 1.6 benzina sau golf 3 din 94 1.8 benzina scot consumuri de 5-6% mediu ca nu va cred.
2) Un benzinar aspirat consuma in medie de la 7% in sus, in acelasi stil de condus un diesel scoate maxim 5%. Turbo nu pica la fiecare schimb de ulei, deobicei tine lejer 100.000km, depinde de cum iti ingrijesti masina. 2% in 100.000km sunt 2000 litrii de combustibil economisiti. 2000 litrii x 5.5lei litrul = 11.000lei economisiti in 100.000km. De banii aia schimbi turbo, ambreiaj, distributie si iti mai raman bani + puterea si cuplul pe care ti-l da in tot acest timp.

#50
Karogs

Karogs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 877
  • Înscris: 22.06.2006
Ai dreptate, dar daca te doare consumul, o pui pe gaz...

Matiz.ul, design proiectat de Giugiaro, cu rafinatul motor coreean de 800cmc, trei cilindrii in linie, 38kW si 69Nm, consuma la 100kmh maxim 6.5, iar in oras sare putin de 8. Afara ar consuma cu bataie spre 5 daca nu as avea o cutie portbagaj pe plafon.

Edited by Karogs, 08 January 2018 - 17:44.


#51
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 Baxon, on 08 ianuarie 2018 - 17:32, said:

Sunt de acord cu tine dar legea e lege nu e tocmeala si daca baga porcii astia taxele astea ce-o sa faci ? O sa vinzi masina ca sa umbli pe jos ca te zgarcesti la 200 euro in plus pe an la taxe ? Hai lamureste-ma cum nu o sa te supui legii si cum o sa fentezi tu plata ca-s curios ?!

Atata timp cat masina este euro 2 sau 3 (euro 1 sau non-euro sunt rare in acest moment) si nu valoreaza mai mult de 2000euro, o vand si trec la un ceva mai nou euro 4 chiar daca mai pun 1-1500e in plus.

 Karogs, on 08 ianuarie 2018 - 17:35, said:

Ai dreptate, dar daca te doare consumul, o pui pe gaz...

Instalatia costa, are nevoie de revizii/autorizatii odata la cativa ani parca, un filtru in plus de schimbat, uneori motorul nu rezista tare bine (in special astea vechi), statiile de alimentare cu gaz , cel putin in zona sunt cam inexistente (doar pe la orase exista in general). Spatiul in portbagaj este redus considerabil (mai ales daca e de clasa mica sau compacta).

#52
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007

 djl, on 08 ianuarie 2018 - 15:22, said:

Pentru cei care au maşini produse în maxim anul 2000: de ce le mai folosiţi? Adică nu aţi avut bani de altceva, vă plac maşinile vechi (din diverse motive, gen aspect, materiale folosite, fiabilitate şi durabilitate), v-aţi ataşat de maşină?
Colecţionar ştiu unul de pe celălalt topic... dar avem mai mulţi pe forum? Un colecţionar poate să folosească maşina şi în scop recreativ, dar o poate folosi şi în uz curent (des sau rar).
Masina mea e din 2006 functioneaza ireprosabil, nu bag multi bani in reparatii, nu consuna mult, arata bine.....de ce sa o schimb? Imi fac foarte bine treaba cu ea si am depasit varsta la care folosesti masina pentru agatat curve....

Edited by Clovis, 08 January 2018 - 17:41.


#53
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 TruculMagic, on 08 ianuarie 2018 - 17:35, said:

Atata timp cat masina este euro 2 sau 3 (euro 1 sau non-euro sunt rare in acest moment) si nu valoreaza mai mult de 2000euro, o vand si trec la un ceva mai nou euro 4 chiar daca mai pun 1-1500e in plus.
Deci asta inseamna ca bagi mai multi bani dintr-un foc , pt ca junghiul nu-l vinzi instant , mai ales ca si altii ar urma exemplul tau , nu ? Deci mai bagi inca 3000 de euro cel putin dintr-o data ca sa ai un utilaj care va cere 50 de euro ( euro6 ca la euro 4 marchezi 100 de euro nu 50 )  pe an , bani care ii vei plati oricum anual ... " buna " afacere ce sa-ti spun ...

Edited by Baxon, 08 January 2018 - 17:42.


#54
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

 Baxon, on 08 ianuarie 2018 - 17:07, said:

200 euro/an e mizilic sa nu fie 1200 euro c-atunci e bai ! Ce-mi place ca la aro 243 ai antifurt pe volan Posted Image , chiar asa ravnita e masina ?

pai .... inainte de aceasta masina am avut un 244 la care se pare ca a ravnit careva din moment ce nu l-am mai gasit peste noapte.


 TruculMagic, on 08 ianuarie 2018 - 17:15, said:

Deja unii exagerati, sa folosesti Dacia 1100, aro 11 , tico si alte masini prin 2018 ca masini zilnice, sau sa faci 12k cu un matiz, e ceva iesit din comun ...  

de ce te grabesti sa tragi concluzii ... eu unul nu gasesc nimic "exagerat" in a circula cu o masina veche ... spun veche nu si rabla / neintretinuta / etc

Am si masini "modene" pe care le folosesc la drumuri mai luni, dar senzatia de a conduce o "batranica" nu poate fi egalata.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate