Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Protest in favoarea masinilor electrice
#73
Posted 06 January 2018 - 02:01
liviu121314, on 05 ianuarie 2018 - 11:26, said:
Am avut ocazia sa calatoresc in Italia de anul nou, orasele mari au doar taxiuri prius hibrid si Renault ZOE full electric si foarte multe statii de incarcare publice la strada(arata ca un taxator de parcare american). Sunt si multe masini electrice personale inclusiv renault twizzy care ar fi considerat hidos la noi. In general daca privesti cum arata anumite lucruri in tari mai avansate tehnologic iti poti imagina cum va fi si la noi in 5+ ani Reno twizzy e considerat hidos oriunde, nu doar la noi. La noi nu va fi nici in 50 de ani cum este in tarile civilizate. Eu incarc Tesla acasa la trifazic, nu am timp sa stau in parcari si nici nu vad rostul . Eu cred ca in parcari se pune botul mai ales pt ca e mocangeala, iar romanul vrea orice e gratis. Chiar daca tot il costa timp sau produsele cumparate de la magazinul respectiv. |
#74
Posted 06 January 2018 - 02:11
Cu incarcarea acasa am vazut chiar in cartier la mine vreo 4-5 masini cu cablul conectat.
Aici bransamentul normal de monofazat este de 100A. Poate de aceea isi permit. In RO ar fi cam greu fara trifazic. |
#75
Posted 06 January 2018 - 02:48
cavaliere, on 06 ianuarie 2018 - 02:01, said:
Reno twizzy e considerat hidos oriunde, nu doar la noi. La noi nu va fi nici in 50 de ani cum este in tarile civilizate. Eu incarc Tesla acasa la trifazic, nu am timp sa stau in parcari si nici nu vad rostul . Eu cred ca in parcari se pune botul mai ales pt ca e mocangeala, iar romanul vrea orice e gratis. Chiar daca tot il costa timp sau produsele cumparate de la magazinul respectiv. Vorbesti prostii cu toate ca zici ca ai electrica. De obicei umblu cu acumulatorul plin, orice posesor de electrica (din Romania) asta cred ca face, sa nu ramana pe undeva, ca si asa statii de incarcare nu sunt. Asa ca din incarcatorul ala, daca iau curent de 4 lei si 50 de bani , ca o incarcare completa la mine costa 9 lei. (si mereu nici nu am stat sa astept, mi-am facut treaba si am plecat, daca am pus curent de 2 lei ! ) ....din cate se pare cand ai Tesla, ti se pare mare mocageala, 4 lei . Edited by MembruAnonim, 06 January 2018 - 03:00. |
#76
Posted 06 January 2018 - 03:09
Apropo de chestia asta cu ramasul in "pana prostului" de curent la o electrica..... cum se rezolva treaba ?, Ca nu vine nimeni cu o galeata de curent sa te ajute.... Ce solutie exista ?
|
#77
Posted 06 January 2018 - 03:12
O tractezi si se incarca in timp ce o tractezi...sau chemi o platforma. Ma mai gandeam la un generator, dar nu prea merge ca este greu si car inutil dupa mine 30-40 kg.
...dar solutia este o buna gestionare a curentului in functie de traseu, lasandu-ti mereu rezerve si nu pleci niciodata ca o fosila, cu " rezervorul" gol. L.E. Ar fi interesant sa tractezi o benzinara si cat o tractezi sa i se umple rezervorul. Edited by MembruAnonim, 06 January 2018 - 03:20. |
#78
Posted 06 January 2018 - 08:29
#79
Posted 06 January 2018 - 08:32
keta, on 06 ianuarie 2018 - 03:09, said:
Apropo de chestia asta cu ramasul in "pana prostului" de curent la o electrica..... cum se rezolva treaba ?, Ca nu vine nimeni cu o galeata de curent sa te ajute.... Ce solutie exista ? |
#80
Posted 06 January 2018 - 11:10
MembruAnonim, on 06 ianuarie 2018 - 02:48, said:
Vorbesti prostii cu toate ca zici ca ai electrica. De obicei umblu cu acumulatorul plin, orice posesor de electrica (din Romania) asta cred ca face, sa nu ramana pe undeva, ca si asa statii de incarcare nu sunt. Asa ca din incarcatorul ala, daca iau curent de 4 lei si 50 de bani , ca o incarcare completa la mine costa 9 lei. (si mereu nici nu am stat sa astept, mi-am facut treaba si am plecat, daca am pus curent de 2 lei ! ) ....din cate se pare cand ai Tesla, ti se pare mare mocageala, 4 lei . Daca de obicei umbli cu acumulatorul plin, inseamna ca ai rar nevoie sa o incarci la prizele publice, deci atunci care e nemultumirea ca gasesti locurile ocupate, daca tot ai nevoie de ele foarte rar?) |
#81
Posted 06 January 2018 - 11:21
MembruAnonim, on 05 ianuarie 2018 - 02:49, said:
Masina electrica o incarc in statia de incarcare special amenajata pentru masinile electrice. se recunosc usor, au desenata o priza. Oricum nu e in regula ca locurile de incarcat sunt ocupate abuziv....Asta tine de gradul de civilizatie al romanului ...Si stim cu totii ca romanul e un animal abia coborat din copac.... Edited by Clovis, 06 January 2018 - 11:23. |
#82
Posted 06 January 2018 - 11:44
cavaliere, on 06 ianuarie 2018 - 11:10, said:
Daca de obicei umbli cu acumulatorul plin, inseamna ca ai rar nevoie sa o incarci la prizele publice, deci atunci care e nemultumirea ca gasesti locurile ocupate, daca tot ai nevoie de ele foarte rar?) Pai cred ca se numeste range anxiety...are dreptate richelieu, putin mai sus. Edited by MembruAnonim, 06 January 2018 - 11:45. |
|
#83
Posted 06 January 2018 - 12:18
MembruAnonim, on 06 ianuarie 2018 - 11:44, said:
Pai cred ca se numeste range anxiety...are dreptate richelieu, putin mai sus. Nu stiu cum se cheama, eu de exemplu am range 400 +/- de km, oricum o incarc o data pe saptamana. Nu zic ca nu e meltenesc sa gasesti locurile alea ocupate, insa cred ca faci prea mare caz din asta, mai ales ca noi cu masini electrice avem pondere infinitezimala din total, deci ne aliniem la majoritate. Pe mine ma batea gandul sa imi iau un i3 de oras, dar pana la urma am abandonat ideea intrucat e si urata si oricum folosesc Tesla in oras si mai ales pt ca are autonomie mica si nu doresc sa stau sa incarc masina zilnic sau la doua zile. Este motivul pt care am renuntat si la smartphone dupa ce l-am spart pe ultimul acum cateva luni. |
#84
Posted 06 January 2018 - 13:26
Fi sigur ca daca aveam autonomia ta nu vedeai topicul asta....dealtfel, ti-as lua putin din bateria aia sa vad cam cum ai face, ti-as lua cat sa ramai cu 160 km, cat am eu....si aia 160 nici nu sunt 160 iarna, sunt vreo 120, dar fara caldura.
...dar mi-a trecut...am invatat de la iladi, priveste semnatura mea. Edited by MembruAnonim, 06 January 2018 - 13:28. |
#85
Posted 06 January 2018 - 18:26
Pana una alta e greu aici cu energia electrica fie la masini fie pentru consum casnic. Chestiile astea cu verde o sa reuseasca in Romania prin anul 2030 poate ...poate nici atunci
|
#86
Posted 08 January 2018 - 11:57
Vă agitaţi atât de mult în favoarea maşinilor electrice, dar uitaţi faptul că mulţi trăiesc din motorină (mai puţini din benzină, dar destui). Nu mă refer la marii magnaţi ai petrolului sau la vreun şeic, ci la găinarii care conduc camioane, TIR-uri, autobuze etc. şi nu se pot abţine să nu umble la rezervor.
Probabil că nu doar românii au obiceiul ăsta, dar la noi încă funcţionează traficul cu motorină. Cum să se dorească înmulţirea maşinilor electrice? N-am reuşit să aflu ce sistem au implementat grecii, încât acolo singurele autoturisme diesel sunt cele ale turiştilor. Şi eu mi-aş dori o Tesla care să urce la 100 km/h în 3 secunde, mai repede decât Ferrari şi cu o autonomie de peste 1.000 km. Fiindcă se pune problema şi unei deplasări în afara ţării, poate mergi pe coclauri unde n-ai o priză... ce faci în cazul ăsta? Dar infrastructura actuală şi nivelul (lăsat deliberat jos) la care sunt maşinile electrice acum nu-mi permit să mă gândesc serios în direcţia asta. Mai contează şi timpul de încărcare; una este să faci un plin în 2 minute şi alta este să pierzi timpul 40 minute cu încărcarea la 50% a acumulatorilor. În loc de trapă pe plafon, ar fi bună (probabil) o baterie solară, care măcar să-ţi asigure minimul necesar deplasării fără a trebui să reîncarci. Se pot găsi soluţii, dacă se doreşte. Bineînţeles că nu sunt de acord cu parcatul unde nu este permis; din 1993, de când am carnet (şi apoi permis) de conducere, n-am parcat absolut niciodată pe locurile pentru handicapaţi, chiar dacă erau singurele disponibile. Ce o fi aşa de greu să respectăm nişte reguli banale? |
#87
Posted 11 January 2018 - 10:37
....sa revenim la primul post.
Nu stiu daca cineva a punctat acest aspect. Politia nu are atributii in parcarile si pe drumurile private, se poate interveni doar daca proprietarul locului respectiv solicita punctual asta. Acesta este motivul pentru care nici locurile de parcare pentru handicap nu pot fi eliberate decat daca exista bun simt. Solutia cu blocarea rotilor este cea mai simpla, insa si aici sunt alte probleme de logistica. |
|
#88
Posted 11 January 2018 - 13:33
PSC, on 08 ianuarie 2018 - 11:57, said:
În loc de trapă pe plafon, ar fi bună (probabil) o baterie solară, care măcar să-ţi asigure minimul necesar deplasării fără a trebui să reîncarci. Se pot găsi soluţii, dacă se doreşte. Din pacate nu prea exista scurtaturi din astea. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users