Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Alegere Makita sau Bosch pentru scule prelucrare PAL in regim hobby

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#37
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postloock, on 04 ianuarie 2018 - 22:22, said:

Am avut si Festool CXS specificata 16 Nm care se cam chinuie la 4 x 30, deculeaza, strange greu, etc.
Cei 16 Nm sunt la insurubare dura (metal pe metal).
La insurubare moale (holsurub in lemn sau in diblu) are specificat 10 Nm (GSR are 15 Nm).


View Postloock, on 04 ianuarie 2018 - 22:22, said:

intra uneori mai greu in treptele de viteza fata de makita unde nu am vazut astfel de probleme la scule noi.
DDF483 (brushless)
HP332 (brushless)
HP331
DF031

Toate intra greu in viteza si tot asa au fost si cand au fost noi-noute. Mai greu ca orice am incercat de la Bosch, nou sau vechi.

#38
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006

View Postunbrutus, on 04 ianuarie 2018 - 22:32, said:

e ca si cum ai spune ca dacia e made in france pt ca renault e grup francez...

inca o data, makita nu sint made in japan ci made in china.

In rest, hai sa lasam ironiile, mai ales cand nici nu ne pricepem

Am zeci de scule Makita ( zi zeci de la alti fabricanti).
Majoritatea makitelor mele sunt facute in China si sunt foarte bune.
Am si 2 facute in Japonia ( una chiar luata anul trecut), 3 facute in UK, una facuta in USA ( folosesc evident alt incarcator).
Makita made in RO inca n-am nimerit pana acum. Au de mai multi ani fabrica la Branesti si sunt si importatorul oficial, insa pana acum n-am nimerit romanesti.
Ultima facuta in Japan e o freza de pestisori (biscuit jointer) si are un switch negru old school cu ON/OFF adancit si umplut cu vopsea alba, insa care clampane cum n-am vazut niciodata nici macar la no-name chinezesti....in rest e OK...
Am luat anul trecut si un multicutter Makita pe cablu made in China si am fost dezamagit ca a scazut calitatea, cablu cauciucat mai putin fain, miros de polimerizare incompleta si la TPE ( inserturile de elastomer de pe carcasa) si la valiza si posibil si la HDPE -nu sunt sigur,  dar mirosea ca papucii chinezesti scosi pe usa din spate a fabricii noaptea in schimbul ilegal...
N-am mai patit asta niciodata la Makita luate inainte, nici la DDF 480 luata in 2016, nici la altceva.
Sper sa nu se generalizeze problema.

Edited by loock, 04 January 2018 - 22:58.


#39
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006

View Postkolfleading, on 04 ianuarie 2018 - 22:43, said:

Cei 16 Nm sunt la insurubare dura (metal pe metal).
La insurubare moale (holsurub in lemn sau in diblu) are specificat 10 Nm (GSR are 15 Nm).

Folosesc scule de zeci de ani si fac si service la ele pt doua fabrici.
Era vorba evident de pozitia maxima fara limitator.
Din punctul nostru de vedere,  patron, mai multi montajisti si eu - senior designer si service-man ocazional, e teapa CXS-ul.
Si oamenii la montaje il folosesc doar pe pozitia fara limitator.
Pus in treapta 1 de 16 Nm, nu strange cat strang altele pe pozitie de 6 Nm ( calibrate sau cu limita cunoscuta)
De treapta 2 nici nu se pune problema sa o foloseasca in ea, chit ca celelalte scule in general le prefera in 2 pt viteza.

Au acum niste Wurth - clona de GSR 14,4 2 Li made in Germany ( GSR e facut in Malaezia...), care au 34  Nm si se descurca cu ele in treapta 2. Nu sunt f grozave, par cam firave.
Exista si GSR 14,4 2 Li PLUS care dezvolta 59 Nm, dar parerea mea e ca trage prea multi amperi din acumulatorii de 2Ah, si ii uzeaza prematur.
E usoara dar asta din cauza constructiei care lasa de dorit.
Gasesc modele mai bune la Makita.



DDF483 (brushless)
HP332 (brushless)
HP331
DF031

Toate intra greu in viteza si tot asa au fost si cand au fost noi-noute. Mai greu ca orice am incercat de la Bosch, nou sau vechi.

Stiu care sunt brushless.
Eu scriam de inelul dubios de mic al limitatorului de cuplu care e mecanic.
Am multe scule brushless, si inca de mai multi ani, dar deocamdata nu sunt convins.
1. Autonomia marita nu este evidenta. GSR 10,8 2 Li tine f mult cu perii si cu 2 Ah.
DDF 480 cu 18V 2Ah nu tine prea mult, e drept ca are 54 Nm la turatie putin mai mare - nu f mare..
2. pretul pt. motorul capsulat cu perii e mult mai accesibil la Makita si nu au nici driver electronic care costa cat scula luata la oferta - sunt unele oferte mai deosebite, nu pretul de catalog, dar se gasesc si e cam aiurea sa dai pe motor si driver mai mult decat pe scula intreaga ( fara acumulatori, incarcator, valiza).
3. poate cel mai enervant e zgomotul la modelele brushless makita, fac foarte mult zgomot la turatia maxima, nu de la driver ci de la ventilatorul de turatie f mare care e pus pe un motor cu diametru putin mai mare si viteza tangentiala devine o problema serioasa...
GSR 10,8 2 Li e mult mai silentios.

Legat de cutia de viteze, nu sunt multumit de Boschurile contemporane facute in Malaezia.
La Makita - cele folosite de mine - care sunt destul de multe, inclusiv modele noi, intra usor in viteza, si intra decis si bine.
La DF330 se face praf repede angrenajul daca e folosita serios - asta e alta problema, dar noua intra si se misca usor.
La Bosch insa si la modele mai low de Bosch albastru de genul GSR 1440, dar si la modele mai pricopsite de genul GSR 10,8 2 Li, uneori cutia nou-nouta nu intra bine in treapta 1, nu se duce butonul pana la capat, si nu butonul e de vina ci angrenajul facut mai prost. Cand porneste scula, se trage singura pana la capat in T1, insa daca e pusa in sarcina inainte sa intre complet se uzeaza si face praf mult mai repede. Dupa ceva uzura se intampla sa nu mai intre nici in T2, si asta e si mai nasol pt ca nu se mai trage singura, si daca e pusa si in sarcina se face praf imediat angrenajul pt ca e o coroana de plastic turnata direct pe carcasa angrenajuklui la interior, plus coroana actuatoare, care si cand prind bine au 2mm de cuplare, si daca nici nu intra bine face praf dintii de plastic si pa-pa instant angrenajul care la Bosch costa si semnificativ mai mult decat la makita ( la scule din aceeasi clasa de putere ).
Cu Makita n-am avut astfel de probleme.
La Bosch am patit asta si la cutia noua de schimb scumpa, si la scula nou nouta...
Nu e vorba de erori de montaj sau service.
Fac asa si scule noi neumblate in ele.
Iar la cele la care am schimbat cutia, am verificat de mai multe ori si aveau actuatorul si toate cele puse la locul lor f bine, chiar si rasfacute si rasverificate.
Niciodata n-am patit pana acum asa ceva la Makita.
Totusi deocamdata prefer GSR 10,8 2 LI / 12V-15 pt. clasa ei, chiar daca nu e perfecta, chiar daca nu are cioc sub tragaci, chiar daca nu e f ergonomica dar e OK, chiar daca se scot greu acumulatorii din ea, si chiar daca uneori nu intra bine in T1 direct din buton. Insa e destul de puternica si fiabila.

Edited by loock, 04 January 2018 - 23:39.


#40
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
Apropo de scos/bagat acumulatori, vad ca avem experiente diametral opuse si am pus mana pe zeci de scule Makita si Bosch.
La toate Makitele folosite de mine intra si ies extrem de usor acumulatorii, dar se fixeaza decis si solid.
La Bosch sunt nemultumit doar de cum se scot acumulatorii de 10,8/12 Li-ion, foarte greu.
La Makita 14/18V se apasa pe un buton alb, si ies/intra usor.
Si cei de 14,4 si 18V la Bosch se manevreaza mai greu fata de makita la scos si bagat...
La Makita e ceva mai dubios la incarcator pt 18 si 14,4V cu scosul acumulatorilor, la scule nu am vazut probleme.
Acumulatori noi de 10,8/12max cu patina Makita nu am folosit.
Am folosit Makita de 10,8 care se introduc in maner ca la DF330, care intra f usor dar au capacitate mica asa ca nu iau.
Am folosit de 14,4 si 18V Li-ion cu patina.
Am folosit Makita NiCd si NMH de 12V si de 14 si iar intra si ies f usor dar sunt cam mari si nu intra in LBoxx 102... Posted Image
NiMH makstar n-am incercat sa bag in Lboxx - o sa incerc...

G-uri de 1,3 Ah am pus mana la cineva dar nu am experienta, nu mai retin cum ies/intra.
Eu nu iau asa ceva.
N-am mai luat sub 2 Ah din 2006.

Edited by loock, 04 January 2018 - 23:54.


#41
Legi

Legi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,619
  • Înscris: 24.05.2014

View Postunbrutus, on 04 ianuarie 2018 - 22:32, said:


e ca si cum ai spune ca dacia e made in france pt ca renault e grup francez...

inca o data, makita nu sint made in japan ci made in china.

In rest, hai sa lasam ironiile, mai ales cand nici nu ne pricepem


Pe langa faptul ca ai facut o comparatie nereusita, poti spune ca automobilele Dacia nu au tehnologie frantuzeasca in ele?

Iar daca te am deranjat ma poti ignora, nu ma supar.

#42
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
Makita made in China sunt in general multe modele excelente ( nu toate dar destule).

Am si Makita made in Japan una de acum 8 ani si una de anul trecut.

Am si Makita made in UK - chiar 3 bucati. Una e o bormasina pe cablu care a fost abuzata rau-rau-rau in fabrica 15 ani si de abea anul trecut i-am schimbat tragaciul care are variator de turatie din apasare, acum doi ani am reparat cablul care e inca cel orginal, iar in rest e neschimbat nimic, am pus niste vaselina dar era inca OK si cea veche. A facut saraca 15 ani de multe mii de ori sarcini care cereau teoretic scula cu un cuplu dublu, cu angrenaj demultiplicator pe care nu-l are, si totusi a facut fata lejer.

Am si una facuta in SUA ( incarc acumulatorul in incarcator european de 230V ac).

Am povestit mai sus ca ultima facuta in Japan e un biscuit jointer (freza de pestisori) si de noua clampane switchul ca la o jucarie, cum n-am vazut nici la no-nameuri chinezesti, si cu atat mai putin la makita made in China care in general sunt foarte bune.

Makita se fabrica sau asambleaza si in RO, insa inca n-am nimerit.

Acum 10 ani pe unele Makite facute in China nu scria pe scula unde sunt facute, dar erau mai bine facute decat astea de acum pe care scrie...
Scria desigur Aichi Japan fara made in, insa scria undeva mic pe supra-cutia de carton PRC si se putea verifica si dupa serie pt cunoscatori...
Acum in general scrie si pe cele chinezesti care sunt facute in China, a mai disparut marca aichi Japan de pe unele, si scrie Makita Jean-Baptist Vinkstraat 2, 3070, Belgium, si sub asta scrie Made in China direct pe actibildul de pe scula care are si seria, denumirea, acreditarile, etc.

Cand e facuta in alta parte, scrie iar clar Made in USA, Made in Japan, etc.

Edited by loock, 05 January 2018 - 00:18.


#43
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,561
  • Înscris: 08.03.2017
"Makita se fabrica sau asambleaza si in RO, insa inca n-am nimerit."
Am eu un pendular 4329 fabricat in ro, merge excelent, am lucrat cu el de s-a urat el de mine .Am avut un gst 150 si l-am dat dupa o lucrare , am pus laminat intr-o camera de 3/4 si am devenit un mic arnold ,greu si gros pentru lucrari fine , este ceva asa, o trecere spre drujba , sa tai grinzi, copaci, butoaie de tabla, tevi de canalizare etc , makita e o bijuterie , pentru mine "toarta" ma avantajeaza, nu sunt profesionist sa cunosc scheme acrobatice de taiere .

Edited by ldpe, 05 January 2018 - 08:14.


#44
alinescoo

alinescoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,767
  • Înscris: 21.11.2005
GSR 10,8 2 LI 12V-15 arata foarte asemanator cu Metabo Powermaxx pe care il am, cred ca sunt comparabile. De aceea am zis ca sa iau si o varianta cu impact.

Dar dilema mare ramane Makita SP6000 sau Bosch GTK 55... Parca incep sa inclin inspre GTK55 din cauza sinei care pare mai ok si totusi zic unii ca are ceva din Mafell in el... Pe de alta parte nu are acel reglaj sa tai stratul superior de lamitant si am vazut ca se plang unii ca ar avea probleme cu setarea unghiului, cum ca e greu sa il faci la 90 de grade.

Edited by alinescoo, 05 January 2018 - 08:47.


#45
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postloock, on 04 ianuarie 2018 - 23:14, said:

Era vorba evident de pozitia maxima fara limitator.
...
Pus in treapta 1 de 16 Nm,
...
De treapta 2 nici nu se pune problema
...
DDF 480 cu 18V 2Ah nu tine prea mult, e drept ca are 54 Nm
Exista doua metode de a masura cuplul la bormasini / surubelnite electrice.

Cuplul la insurubarea tare (dura) - hard torque.
Insurubarea tare este o insurubare care merge la cuplu foarte foarte mic pana aproape de final. Apoi cuplul creste brusc si maximul se atinge in mai putin de o rotatie.
De exemplu daca strangi un surub metric cu piulita, metal pe metal.
La insurubarea tare se vede de fapt inerția rotorului masinii.

Cuplul la insurubarea moale - soft torque.
Insurubarea moale este o insurubare la care cuplul creste gradual de la inceput, iar cuplul maxim se atinge pe durata a cel putin 2 rotatii (720 grade).
Asta este cuplul pe care il vezi cand bagi un holsurub in lemn sau intr-un diblu.
Cuplul moale este cel care iti arata cu adevarat forța masinii!

Dupa cum vezi, n-are nici o treaba cu treapta 1, treapta 2, etc.

Cateva exemple:

TXS / CXS  (hard / soft): 16 / 10 Nm.
GSR 12V-15 (hard / soft): 30 / 15 Nm.
HP332   (hard / soft): 35 / 21 Nm.
DDF480 (hard / soft): 54 / 36 Nm.

Si mai este o problema: multi producatori specifica cuplul moale (soft torque) cu acumulatorii cei mai mari, cu doua randuri de celule in paralel (4 / 5 / 6 Ah). Din astea se poate trage un curent instantaneu mai mare. In realitate, cu acumulatori cu un singur rand de celule (2 Ah etc), cuplul la insurubarea moale nu ajunge cat scrie in reclama...

Attached Files


Edited by kolfleading, 05 January 2018 - 09:16.


#46
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,994
  • Înscris: 07.11.2006

View Postalinescoo, on 04 ianuarie 2018 - 17:52, said:

Mersi. M-ar ajuta mult daca ati spune si motivul pentru care faceti o recomandare.

La fel cum ne-ar ajuta si pe noi sa ne expui motivele care te-au facut sa te opresti doar la cele doua marci Posted Image

#47
alinescoo

alinescoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,767
  • Înscris: 21.11.2005
@adisz din cate stiu eu, fierastraie cu sina de calitate ar mai fi de la
- Maffel care sunt foarte scumpe si nu se justifica in regim hobby
- DeWalt DWS520 care e ca si pret intre Festool si Bosch/Makita insa nu am citit pareri prea ok despre firma care se ocupa de service in perioada de garantie.. De asemenea si numarul de service-uri dupa post-garantie e mai redus.
- Festool e de asemena scump, in jur de 2700 lei cu o sina de 1.4m plus pretul la restul componentelor.

Am vazut ca pe piata sh se gasesc produse la preturi mai mult decat acceptabile, festool sub 1000, makita la 5-600 lei insa nu ma incanta deloc sa iau ori ceva cu probleme tehnice, ori ceva furat.

Deci practic, pot spune ca am ales cele 2 marci prin prisma regimului hobby in care le voi folosi si a preturilor lor care se incadreaza in bugetul alocat.

#48
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,994
  • Înscris: 07.11.2006
Am intrebat pentru ca am vaga impresie ca doresti sa-ti confectionezi singur mobila.Gresesc?
Si daca hobby-ul se termina aici,ramanand doar eventualele lucrari sporadice,este pacat sa dai o caruta de bani.Chiar si no-name-uri isi fac treaba.

Daca nu-i pentru cele de mai sus,atunci ramai la cele doua marci alese de tine,alegand de la fiecare ce ofera mai bun performanta/pret.

#49
alinescoo

alinescoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,767
  • Înscris: 21.11.2005
Pentru inceput vreau sa imi fac singur mobila si apoi tot felul de proiecte pe langa casa. Imi place sa lucrez si cu lemnul si vorba unui coleg, poate hobby se transforma in ceva mai serios. Am avut si scule mai slabe care ba s-au stricat ba nu au performantele pe care le doresc.

Edited by alinescoo, 05 January 2018 - 13:45.


#50
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006

View Postkolfleading, on 05 ianuarie 2018 - 09:00, said:

Exista doua metode de a masura cuplul la bormasini / surubelnite electrice.

Cuplul la insurubarea tare (dura) - hard torque.
Insurubarea tare este o insurubare care merge la cuplu foarte foarte mic pana aproape de final. Apoi cuplul creste brusc si maximul se atinge in mai putin de o rotatie.
De exemplu daca strangi un surub metric cu piulita, metal pe metal.
La insurubarea tare se vede de fapt inerția rotorului masinii.

Cuplul la insurubarea moale - soft torque.
Insurubarea moale este o insurubare la care cuplul creste gradual de la inceput, iar cuplul maxim se atinge pe durata a cel putin 2 rotatii (720 grade).
Asta este cuplul pe care il vezi cand bagi un holsurub in lemn sau intr-un diblu.
Cuplul moale este cel care iti arata cu adevarat forța masinii!

Dupa cum vezi, n-are nici o treaba cu treapta 1, treapta 2, etc.

Cateva exemple:

TXS / CXS  (hard / soft): 16 / 10 Nm.
GSR 12V-15 (hard / soft): 30 / 15 Nm.
HP332   (hard / soft): 35 / 21 Nm.
DDF480 (hard / soft): 54 / 36 Nm.

Si mai este o problema: multi producatori specifica cuplul moale (soft torque) cu acumulatorii cei mai mari, cu doua randuri de celule in paralel (4 / 5 / 6 Ah). Din astea se poate trage un curent instantaneu mai mare. In realitate, cu acumulatori cu un singur rand de celule (2 Ah etc), cuplul la insurubarea moale nu ajunge cat scrie in reclama...

Lasi impresia ca nu ai lucrat cu scule bune si inventezi teorii care nu au legatura cu realitatea.

Eu folosesc de zeci de ani scule, si mai fac si personal service la unele folosite in fabrica.

Cu makita 6270 din 2007 de 30 Nm bag hotzsuruburi de 6 x 60 fara pregaurire in 4 PAL-uri suprapuse - 72mm, in treapta 1 ( demonstrativ, pt ca in practica nu se recomanda asa ceva).
Si am bagat si cu B&D de 11 Nm 6x60 fara pregaurire prin 3 PAL-uri suprapuse 54mm.
Si cu GSR 10,8 2 Li pot sa fac asta cu acumulatorii de 2ah din care scula trage probabil cel putin 20+ A in sarcina.

Cu DDF 480 pot sa dau gauri de 38mm si sa insurubez fara pregaurire 6 x 100, 6 x 120, 6x150, si cu pregaurire bag si 7 x 200.

Nu are legatura cu realitatea ce poveststi, pt ca eu vorbesc de holtsuruburi lungi, nu de inertia de la capatul cursei.
Si doar idiotii strang pana la capat cu viteza maxima, pt ca forteaza si scula, angremnajul, isi strica si incheietura mainii, si mai ingroapa si floarea de neam prost, care normal trebuie sa ramana frumos la fata, ingropata doar pana sta in plan.

Sigur ca mandrina si rotorul are inertie, energie cinetica, dar nu asa se masoara cuplul la o scula profesionala.
Poate la chinezarii de 2 lei...
Energia cinetica se foloseste la insurubare doar la sculele cu impact tangentuial.
La cele normale exista, dar mai mult strica si incurca, si scula trebuie controlata din tragaci, incetinita si oprita la fix - altfel nu esti meserias si faci prostii.

Legat de curentul tras din acumulatori, eu am scris despre asta de zeci de ori in diverse postari, si am amintit inclusiv in acest thred ca este ceva important.
Insa GSR 10,8 2 LI poate sa traga destul din acumulatorul de 2Ah cu 3 celule in serie.
La fel si DDF 480 din acumulatorul de 2Ah cu 5 celule in serie ( trage peste 21 A, destul cat sa alimenteze motorul de 360 W).

Sunt insa scule de putere pt care este f important sa folosesti acumulatori cu doua randuri de celule, am scris asta de zeci de ori.
Chiar si atunci cand fabricantul scrie ca e OK si cu cei mici, logica spune ca acei acumulatori vor fi abuzati se se deterioreaza, si in general nici scula nu ajunge la puterea maxima.

Nu as pune la DDF 481 de 115 Nm decat cu doua randuri de celule.
Makita chiar forteaza asta, evitand pana acum sa fabrice acumulatori de 3Ah cu un singur rand de celule, pt a nu crea confuzie printre cei care nu se pricep f bine. Bosch a introdus foarte recent de 3Ah cu un rand, Festool are de un an, si Metabo iar f recent e in avangarda cu 3,5 Ah si 7Ah cu doua randuri.
La Festool T18C e OK cu cei de 2,6 si 3 Ah compacti pt ca scula dezvolta 50 Nm @ 450 RPM.
La GSR 10,8 2 LI/12V-15 iar e OK cum e si cu 2Ah, dezvolta 30 Nm @ 350-400 RPM. Diferenta de viteza e pt ca acumulatorul proaspat incarcat are tensiune mai mare decat cea nominala 12V in loc de 10,8, insa scade imediat in sarcina...
Nu as pune la pendular sau circular sau bormasina f puternica, sau rotopercutanta, decat acumulatori cu doua randuri, din care scula poate sa traga si pestre 40 A.
360 W ca are DDF 480 e la limita pe la 21 A.
Celulele utilizate la scule de acest gen suporta 21 A.
Nu suporta insa 25A - la 25 A se deterioreaza abrupt de la prima utilizare, le scade definitiv capacitatea.
De asta nu as pune de 2Ah nici la DDF 484 chit ca am vazut kituri cu 2Ah. Are tot 54 Nm insa are turatie semnificativ mai mare, deci trage mai multi amperi, si asta inseamna ca forteaza prea mult acumulatorii cu un singur rand de celule.
Si Bosch are la GSR 14,4 2 LI PLUS ( cu accent pe PLUS) cuplu de 59 Nm si la GSR 18 2 LI PLUS 63 Nm la 500 RPM, si consider ca e cam mult pt acumulatorii cu un rand de celule.
DDF 480 are 360 W si dezvolta brushless 54 Nm la 400 RPM.
Am ales anume acest model pt ca in urma calcului - am gasit specificata si puterea motorului - chestie destul de rara, am calculat ca acumulatorii cu un rand de celule fac fata fara probleme, si doream obligatoriu ca scula sa nu sara de 1,5 Kg ( sarit doar 40 de grame). Cu dei de 3/4/5/6 mai sarea cu inca ~ 300 grame, 250 grame numai celulele, si interesul meu atunci era zero.

Sunt scule care dezvlta putere mai mica cu acumulatori cu un rand de celule.
Unele ii si strica rapid.
Sunt si modele care au specificatii diferite de putere in f de acumulatorii utilizati, de ex la Milwaukee sunt mai multe moele asa. Unele probabil ca incearca sa si protezeze acumulatorii mai mici de sarcina prea mare, insa asta cere electronica de putere care la pret acesibil suporta ea o uzura mare...

La sculele de putere peste 360 W, si la cele care trag continuu curent mare, folosesc doar acumulatori cu doua sau mai multe randuri de celule.

Edited by loock, 05 January 2018 - 15:01.


#51
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

Nu are legatura cu realitatea ce poveststi
Eu vorbesc de modul standardizat de masurare a cuplului la surubelnite si masini de gaurit profesionale (ISO 5393)

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

eu vorbesc de holtsuruburi lungi, nu de inertia de la capatul cursei.
Atunci nu mai cita cuplurile pentru insurubari tari, ca provoci confuzii.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

Sigur ca mandrina si rotorul are inertie, energie cinetica, dar nu asa se masoara cuplul la o scula profesionala.
La o scula profesionala se masoara cuplul in doua moduri si se specifica doua numere.
Numarul mai mare este pentru insurubarea tare (hard torque), unde conteaza inerția rotorului.
Numarul mai mic este pentru insurubarea moale (soft torque), unde se vede cu adevarat forța masinii.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

La fel si DDF 480 din acumulatorul de 2Ah cu 5 celule in serie ( trage peste 21 A, destul cat sa alimenteze motorul de 360 W).
DDF 480 este specificata ca avand 380 W putere mecanica la varfu' sculei.
Asta inseamna ca puterea electrica absorbita este mai mare, pentru ca driverul electronic si motorul au un randament limitat (in jur de 75%), deci puterea electrica de varf este cel putin pe la 500 W.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

Makita chiar forteaza asta, evitand pana acum sa fabrice acumulatori de 3Ah cu un singur rand de celule, pt a nu crea confuzie printre cei care nu se pricep f bine.
Sau evita din motive comerciale, sau poate este in urma cu investitiile si cercetare/dezvoltare de noi tipuri de acumulatori.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

La GSR 10,8 2 LI/12V-15 iar e OK cum e si cu 2Ah, dezvolta 30 Nm @ 350-400 RPM.
30 Nm este cuplul la insurubarea tare, aia cu inertia rotorului.
La bagat holsuruburi in lemn, producatorul spune ca scoate max. 15 Nm.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

Bosch are la GSR 14,4 2 LI PLUS ( cu accent pe PLUS) cuplu de 59 Nm si la GSR 18 2 LI PLUS 63 Nm la 500 RPM, si consider ca e cam mult pt acumulatorii cu un rand de celule.
59 Nm si 63 Nm este cuplul la insurubarea tare, aia cu inertia rotorului.
La bagat holsuruburi in lemn, producatorul spune ca scot max. 21 / 24 Nm.
Si chiar scrie in manual ca valoarea cuplului depinde de tipul de acumulator utilizat. Te las pe tine sa ghicesti cu care acumulator are forta mai mare.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

am gasit specificata si puterea motorului - chestie destul de rara,
DeWalt a initiat acest trend, pentru a se diferentia de concurenta. Ei au botezat asta UWO (Unit Watts Out).
Makita, pentru a putea concura cu DeWalt, au incercat si ei sa se adapteze trendului.
http://www.dewalt.co...ue-really-means

http://toolsinaction...cd780c2-review/

Din pacate, in ultimii ani, nici macar DeWalt nu prea mai specifica UWO la sculele lor recent lansate.

View Postloock, on 05 ianuarie 2018 - 14:34, said:

Lasi impresia ca nu ai lucrat cu scule bune si inventezi teorii care nu au legatura cu realitatea.
Hai sa lasam insultele gratuite si atacurile la persoana...

Attached Files


Edited by kolfleading, 05 January 2018 - 15:54.


#52
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
La sculele cu angrenaj demultiplicator cu una/doua/trei/patru viteze mecanice, nu intereseaza strangerea cinetica pt ca ea este o cretinitate imbecila deoarece strica angrenajul, strica bitul, strica incheietura utilizatorului, strica piesele insurubate prin ingroparea grosolana a florii - se intampla asta si de la cuplul normal, dar daca o lasi necontrolata sa intre ciobaneste, si poate chiar rupe holtzsuruburi.
Exista holtzsuruburi pe care eu le-as interzice, de 3,5 x peste 25,  3,5 x 30, 3,5 x 35, 3,5 x40) la care se rup foarte usor florile la insurubare fara sa ajungi la strangere inertiala, chiar si la 9 Nm.
3,5mm sunt in general pt. glisiere, au floare mai mica care se ingroapa ma bine in glisiere, cu PZ1, si 16-18-20-25 e uzual.
La 30 deja se rup imediat si cu limitator de cuplu daca e pus pe pozitia maxima, pt ca pt a ingropa fara pregaurre 3,5 x 30+ deja cuplul necesar numai pt asta e mai mare decat tine floarea fara soc cinetic.

La cele cu perii sunt abuzate si periile si motoarele daca se opresc brusc in sarcina maxima.

In cazul in care exista un iso care masoara asa ceva, e o cretinitate imbecila aplicarea si specificarea lui exclusiva fara a include cuplul la rotatie normala in f. de treapta aleasa.
Poate sa fie un avertisment suplimentar, dar specificarea lui exclusiva este o aberatie.

E posibil ca unele scule sa fie specificate dupa standarde diferite.
Poate din cauza asta unele sunt mult mai puternice decat altele, si eventual si mai fiabile.
GSR-ul 12v-15 este specificat heavy duty, iar 10,8 2 Li care este aceeasi scula cu denumirea anterioara este catastrofal mai puternic si catastrofal mai fiabil fata de Makita DF330 ( si sunt fan makita...) si este de asemenea mai fiabil decat Metabo Powermaxx si clona Maffel de powermaxx, cu toate ca sunt si fan Maffel, dar la sculele lor care chiar sunt performante.

Sculele bune dezvolta real un cuplu mare de rotatie in urma demultiplicarii in angrenaj, nu este nevoie de fortare inertiala.
Ambreiajul cu alunecare are o limita maxima in f de scula de 3-6-8-10-12 Nm care este mult mai mica decat cea fara limitator si in timpul rotatiei normale, nu doar la capat.

Edited by loock, 05 January 2018 - 16:29.


#53
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
Pt. strangere cinetica la capat ai nevoie de viteza sau turatie in acest caz.
Energia cinetica creste in relatie cu patratul vitezei. ( Ec = m v2/2 ).
Dupa teoria asta ai avea cuplu de 9 X mai mare in treapta de viteza mare, insa in practica e invers ( nu 9 X dar oricum invers...)
In practica cuplu in treapta 1 de viteza mica este mult mai mare decat in treapta 2, si nu doar se specifica in unele manuale treaba asta, dar este foarte usor de observat in practica daca folosesti scula, repet strangere normala chiar si cu viteza mica si moderata din tragaciul cu variator de turatie pe cursa.
Si cu 60 RPM, ( nu doar 350-2000) sau si mai putin, in treapta 1 ai cuplu mult mai mare decat in treapta 2 de turatie mai mare, cu toate ca dupa teoria cu inertia ar fi trebuir a fie mult invers.
Uneori cuplul in T2 e ceva mai mare decat diferenta raportului demultiplicator, dar e totusi mai mic decat in T1.
Asta se poate explica si pt ca la capat ar putea sa straga putin cinetic si sa recupereze putin de aici, insa in practica se intampla asta si la viteze mici fara sa apesi tragaciul la maxim. Explicatia e alta - unele angrenaje de bormasini - majoritatea de altfel, au trepte coaxiale si in T2 se roteste si T1 si scula are si in T2 o parte din cuplul din T1.
Angrenajul de T2 e blocat doar in T1.
In T2 sunt ambele libere.
Dar asta sti daca folosesti sculele...

Edited by loock, 05 January 2018 - 16:48.


#54
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
mai, gata, omu a cerut opinie ce sa cumpere si discutia a ajuns incat tre sa scot de la naftalina manualu de fizica...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate