Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Softuri vanzare, de productie si HORECA
Last Updated: Jan 05 2018 18:53, Started by
Courage
, Jan 04 2018 01:16
·
0
#1
Posted 04 January 2018 - 01:16
Acum cca o luna, o prietena m-a rugat sa ma interesez de un soft pentru productie si vanzare in domeniul alimentar.
Fata nu dorea decat sa mearga, sa fie usor de folosit, de preferinta ieftin si mai ales sa poate sa se integreze cu comenzile de pe site. HORECA e un domeniu imens si foarte dezvoltat, asa ca eu mi-am zis: sigur exista o solutie cloud pentru asta, cu abonament lunar decent si API-uri pentru a integra comenzile online. Orice cautari am facut pe google, aveam cam aceleasi rezultate, dar mai ales reclama Adsense. Ce nu era reclama Adsense erau site-uri facute pe genunchi, cu limbaj de lemn, fara detalii, fara preturi sau versiuni demo. Asteapta sa ii contactezi! Si uite asa, dupa multe mailuri, cateva intalniri si multi draci am ajuns la cateva concluzii personale (nu am pretentia de generalizare): 1. Cand ceri demo/trial al sistemului deja se uita de parca vrei sa le furi solutia/nevasta. Imediat apare discutia costurilor de implementare... demo. 2. Daca ceri solutie cloud, se uita la tine ca la un nebun, iar daca ceri integrare cu un site incep sa se enerveze, pentru ca "avem de multa vreme in plan aceste functionalitati. Daca platiti, le facem pt dumneavoasta (apoi le vindem si altora)." In fine, am testat mai multe solutii, care mai de care mai "cutting edge". Am testat sistem online facut in Silverlight si chiar unul cu componente Flash! Unii mi-au cerut niste preturi ametitoare pentru acces la API, pt ca acel API a costat sa fie dezvoltat... Despre manual de utilizare.. e excelent daca exista cat de cat. Nu cereti poze sau video! Unii inteleg prin cloud VNC! Mi-au iesit ochii din orbite! Adica sa lucrez in sistemul lor folosind remote administration? WTF... In fine, iata un mic rezumat pentru cei interesati de o solutie de gestiune (optional productie) si vanzari. Niciuna nu e perfecta, dar merg. 1. Pentru orice vanzator tip POS solutia initiala pare a fi Saga Publine. Saga e un program de gestiune gratuit, dar care cere bani pentru suport. Prinde foarte bine sistemul, pt ca daca musti cascavalul si devii client captiv. E pe ideea: lucrurile gratuite sunt cele mai scumpe. 2. Daca nu ai nevoie de productie, ci doar gestiune si vanzare tip magazin, atunci ai doua solutii ieftine si bune: Smartbill.ro si Facturis-online.ro Facturis are si versiune non-cloud, care e mult mai dezvoltata si permite facilitati de productie. Exista trial, deci poti sa te joci. Suportul este excelent si foarte rigid. Pregatiti-va sa fiti asaltati de mailuri incurajatoare, la persoana I! Problema mare apare atunci cand pica netul, iar asta e inevitabil (la tine sau la ei)! Pica netul... suni un prieten si injuri. 3. Business Online Control Panel - o solutie complet in cloud, cu foarte multe optiuni si integrari (platforme de magazine online gen Magento, Opencart etc), integrare cu emag si shopmania, integrare cu payment procesor, export pentru Winmentor, Ciel, Saga etc. Au pana si creare de cont automat pentru demo, unde ai toate facilitatile; e o placere a automatizarii. Au si API oferit gratuit; un API complex. E un produs foarte lucrat ca facilitati, dar interfata e execrabila; ma durea capul la un moment dat. O multime de layere pop-up, butoane asezate aiurea etc. Un bun designer web ar putea face o opera de arta din acest serviciu. Curba de invatare pt mine a fost enervant de abrupta, iar sa inveti "fata de la contabilitate (ce raspunde si la telefon, face si vanzari etc)" sa il foloseasca... e sinucidere curata. Recunosc ca una dintre problemele mea a fost ca fiecare aplicatie are o altfel de implementare a notiunii de "gestiune". 4. Dupa ce m-am lamurit cu rapiditatea lucrului in cloud si disponibilitatea serviciilor in caz de "pana de fibra", eu m-am oprit (obosit) la MicroERP Programul se misca excelent, foloseste ca baza de date firebird (foarte rapida), cu server embeded. Cred ca e facut in Delphi. Programul este foarte bibilit, cu extrem de multe optiuni criptice de configurare, dar are fisiere de suport bine gandite, pentru operatiile principale. Mai mult, exista si tutoriale pe youtube. Are full trial 30 de zile. Daca il dezinstalezi si reinstalezi, ai din nou 30 de zile. E ff util pentru a invata sa il folosesti. Dupa ce treci de frustrarea celor 1000 de optiuni de configurare, utilizarea este destul de placuta. Am niste comentarii la partea de usability, dar vine si cu sincronizare cu site web (platforme custom sau consacrate), deci bifeaza inca o cerinta. Zic aproape, pentru ca sincronizarea e foarte limitata. E gandit pe arhitectura client-server. Il poti rula local sau in retea. Exista si versiune MicroPOSonline, care pot lucra de sine statatoare; daca pica conexiunea la net ele functioneaza, iar informatiile se sincronizeaza mai tarziu. |
#2
Posted 04 January 2018 - 02:00
#3
Posted 04 January 2018 - 08:07
O solutie tip cloud implica o baza de date aflata intr-un datacenter, unde de te conectezi cu un client. Acest client poate fi un browser sau o aplicatie de sine statatoare (asta ar fi de preferat, pt ca ai putea lucra temporar si offline).
Ar implica un abonament lunar de cativa euro (vezi Facturis-Online si Smartbill). Implica costuri minime cu hardware pentru o afacere mica, care nu doreste sa detina hardware puternic sau sa achizitioneze un ERP propriu. O astfel de solutie iti permite sa iti scalezi afacerea fara mari dureri de cap pe viitor din acest punct de vedere. O alta cerere ar fi existenta unui API pentru dezvoltarea unui site sau a unor micro-aplicatii proprii. |
#4
Posted 04 January 2018 - 08:25
cred ca sedona ofera asa ceva dar la mine cel putin daca pica netul pica si partea de contabilitate. deci offline nu prea pot lucra...
Edited by belogerer, 04 January 2018 - 08:26. |
#5
Posted 04 January 2018 - 08:26
Da... Contabilitatea ar fi mult mai facila, tinuta in solutii cloud, care sa permita diverse listari cerute de lege.
De multe ori m-am intrebat de ce contabilitatea nationala a TVA nu e tinuta pe o solutie cloud serioasa oferita de ANAF. S-ar exclude, practic, aproape toate posibilitatile de frauda, ca toate facturile si TVA-ul aferent ar trebui bagate acolo si TVA-ul dedus si colectat, ar rezulta foarte clar. Plus ca s-ar elimina bataia de cap cu contribuabilii platitori de TVA inactivi, suspendati, etc. - aplicatia n-ar permite introducerea de facturi cu TVA deductibitl daca furnizorul apare ca inactiv. Plus ca s-ar simplifica 100 de registre si hartzoage de TVA care acum se tin offline sau chiar pe hartie, inclusiv declaratiile inutile la ANAF care ar putea fi generate de sistem. |
#6
Posted 04 January 2018 - 11:11
@rosix - asta e o situatie ideala, dar noi nu reusim sa tinem un sistem mult mai simplu: cel al sanatatii.
Stiu din povesti cum se aleg astfel de produse (povestit candva de cineva) pt restaurante. Trebuie sa existe o scurtatura de taste care face sa dispara nota de plata din sistem -> nu mai trebuie sa bati bon fiscal -> banii ajung in buzunar. Din auzite, toate programele au astfel de smecherii, altfel nu le foloseste nimeni. Programele ar trebui certificate! Asta e primul pas impotriva evaziunii! Niciun producator de soft nu ar mai face astfel de "bug-uri". Din ce am citit, in US exista programe certificate in care poti face contabilitatea. Nu sunt SF de folosit, dar rezultatul poate fi "impins" pe server fiscului intr-un format acceptat. Noi abia am scapat de discheta, am trecut la cdrom, iar la declaratia online ne-am poticnit, desi avem fibra pe toate gardurile. Apropo de Smartbill, eram la un magazin si vanzatoarea nu stia ce sa faca. Le picase conexiunea la datacenter, nu mai raspundea nimeni la suport, asa ca totul era mort. Probabil ar fi trebuit sa ai si o solutie offline, de batut pe casele de marcat, dar e prea analogica pt noua generatie. |
#7
Posted 05 January 2018 - 01:08
Courage, on 04 ianuarie 2018 - 08:07, said:
O solutie tip cloud implica o baza de date aflata intr-un datacenter, unde de te conectezi cu un client. Acest client poate fi un browser sau o aplicatie de sine statatoare (asta ar fi de preferat, pt ca ai putea lucra temporar si offline). De ce ai dori sa depinzi de legatura la Internet (viteza/stabilitate/etc)? Courage, on 04 ianuarie 2018 - 08:07, said:
Implica costuri minime cu hardware pentru o afacere mica, care nu doreste sa detina hardware puternic sau sa achizitioneze un ERP propriu. Tot legat de hardware, orice NAS mai rasarit stie acum sa ruleze un server mySQL + HTTP cu module de genul PHP (sau ce folosesti in backend). Courage, on 04 ianuarie 2018 - 08:07, said:
O alta cerere ar fi existenta unui API pentru dezvoltarea unui site sau a unor micro-aplicatii proprii. |
#8
Posted 05 January 2018 - 09:24
Pui problema din punctul de vedere al unei afaceri deja mari.
Majoritatea afacerilor sunt mici, le afli rapid cifra de afacere de la Reg Comertului, iar mergand seara poti vedea cate bonuri au vandut in ziua respectiva. Poti evalua rapid starea lucrurilor, daca chiar esti interesat. Chiar nu sunt niste date atat de "senzitive", adica e mult mai important incerci sa iti tii cheltuielile initiale si lunare la minim. Cu un abonament de ~ 20 eur/luna te descurci fara sa te doara capul. Smartbill nu face fata succesului pt afacerile mici, deci modelul merge. Vezi grila de preturi. Nu uita ca preturile la cloud s-au prabusit si sunt intr-o continua scadere. |
#9
Posted 05 January 2018 - 18:53
Contabilitatea (si nu numai) nu reprezinta doar "cifra de afaceri", ci clienti, furnizori, facturi, comenzi, preturi, discounturi, salarii etc (date care nu sunt publice si care pot reprezenta succesul sau falimentul). Degeaba imi tin "cheltuielile lunare la minim" daca datele mele ajung la concurenta.
Cat despre "preturile la cloud", tot nu reusesc sa inteleg la ce te referi. Hosting? Si-i zicem "cloud" doar pentru ca suna bine? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users