Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Chiar imi pare rau ca mi-am luat anvelope de iarna! Zapada e tot mai rara.
#37
Posted 02 January 2018 - 13:53
alexx1402, on 02 ianuarie 2018 - 13:45, said: Quote îOrdonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011. Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. babarzotea, on 02 ianuarie 2018 - 13:47, said:
Ai zis "hop!", hm? Mr_Woppit, on 02 ianuarie 2018 - 13:49, said:
Ideea este ca in asigurari se foloseste orice scuza pentru a refuza plata. |
#38
Posted 02 January 2018 - 13:56
Aia de stau bara la bara pe DN1 acum, sigur au nevoie de niste anvelope de iarna mai de soi. Au speriat si iarna cu dotarile lor.
Ne mai miram ca vedem vara la 40 de grade anvelope de iarna pe masini? E adevarat ca zapada poti prinde si in luna Mai-August! Asta de acum pe unde o fi oare? Daca va zic ca am si lanturi in portbagaj, o sa radeti!? Edited by arab, 02 January 2018 - 14:03. |
#39
Posted 02 January 2018 - 13:58
Quote Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011. Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Deci? Care lege trebuie sa o respecte daca circula pe vremea asta? Edited by alexx1402, 02 January 2018 - 13:58. |
#40
Posted 02 January 2018 - 13:58
YOUR_GOD, on 02 ianuarie 2018 - 13:48, said:
Ba da, pe cuvant! ... Daca-i zapada, gheata, polei pe drum, e obligatorie anvelopa de iarna. Daca nu-i zapada, gheata, polei pe drum, nu-i obligatorie anvelopa de iarna. A fost greu? Edited by ericmario, 02 January 2018 - 13:59. |
#41
Posted 02 January 2018 - 14:06
arab, on 02 ianuarie 2018 - 13:07, said:
Voi ce parare aveti? Chiar mi-e mila, sa vad cum se tocesc degeaba noile anvelope de iarna, in conditii de toamna continua. Avem aceeasi parere ca si tine. Eu nu mi-am luat niciodata anvelope de iarna - in primul rand pentru ca nu circul mult (daca da o ninsoare las masina parcata si aleg alte variante), iar in al doilea rand, nu sunt convins de eficienta lor (o anvelopa de iarna reduce distanta de franare cu numai 10%, deci fix pola). Dupa parerea mea, rostul anvelopelor de iarna e mai mult sa nu te intalnesti cu politia... Intr-o tara civilizata, soselele nu ar trebui sa fie acoperite niciodata cu gheata, zapada sau polei cum scrie in lege, ar trebui sa se ocupe cineva de ele si atunci nu ai mai avea nevoie de anvelope de iarna. Iar, la capitolul franare, fa un test simplu cu ambele tipuri de anvelope la peste 60kmh sa vezi cum te duci sanie.... Cele de iarna, sunt ceva mai bune la zapada framantata, intr-adevar, dar cam atat. Edited by rosix, 02 January 2018 - 14:17. |
#42
Posted 02 January 2018 - 14:06
Chiar,o firma de asigurari ce motive ar putea sa invoce sa nu te despagubeasca,in cazul unui accident in ianuarie la 17-18 grade daca ai cauciucuri de vara?
|
#43
Posted 02 January 2018 - 14:09
Niciunul zic eu! E la fel ca vara, la munte, cand da o lapovita. Esti cu cele de vara, ca e vara! La limita trebuia sa stii si sa te incalti cu bocancii!
Edited by arab, 02 January 2018 - 14:12. |
#44
Posted 02 January 2018 - 14:14
ericmario, on 02 ianuarie 2018 - 13:58, said: Daca nu-i zapada, gheata, polei pe drum, nu-i obligatorie anvelopa de iarna. Well ... eu zic ca o sa fie fun sa dai in judecata firma x de asigurari, ca sa demonstrezi cu experti in Iulie, ca pe 12 Ianuarie la ora 8 dimineata cand mergeai la lucru si te-ai proptit in ala din fata, nu era polei sau inghetat pe jos desi era ianuarie si ca alea 13 grade anuntate de meteo ca maxim, se aplica atat la pranz cat si dimineata la 8. |
#45
Posted 02 January 2018 - 14:18
Exista arhiva meteo! Exista politie, exista poze si filme, exista martori etc!
|
#46
Posted 02 January 2018 - 14:19
arab, on 02 ianuarie 2018 - 14:09, said:
Niciunul zic eu! E la fel ca vara, la munte, cand da o lapovita. Esti cu cele de vara, ca e vara! La limita trebuia sa stii si sa te incalti cu bocancii! La Brasov, poate mai ai de urcat dealuri cand e acoperit cu zapada (ex: in Poiana) dar noi, la ses, nici macar dealuri n-avem de urcat cand ninge... |
|
#47
Posted 02 January 2018 - 14:22
arab, on 02 ianuarie 2018 - 14:18, said:
Exista arhiva meteo! Exista politie, exista poze si filme, exista martori etc! Nu ai idee cum functioneaza treaba asta cu asigurarile, este? Sistemul este construit sa para ca este "pentru soferi", "pentru siguranta participantilor la trafic", etc dar de fapt, este facut ca sa permita spatiu minim de manevra, cu cat mai putine zone gri, astfel incat daca ai calcat pe linie, sa poti fi faultat. Poate ca unii dau in judecata, poate ca unii reusesc sa castige dar majoritatea si-o iau pentru ca aveau cauciucuri de vara in Ianuarie. Dupa cum spuneam, succes in demonstratii Edited by Mr_Woppit, 02 January 2018 - 14:27. |
#48
Posted 02 January 2018 - 14:30
Eu incep sa le montez cat mai tarziu pe cele de iarna. Pana acum 01 noiembrie-01 martie era intervalul, anul asta le-am pus in 10 decembrie dupa prima dimineata cu bruma (la ora 09:30 cand plec eu).
Nu circul mult si mai ales 2-3 zile dupa un viscol nu pot scoate masina din curte pentru ca dureaza pana se degajeaza aleea lunga de 50 de metri. In zapada mare risti sa ramai suspendat cu burta/scutul iar pe gheata te duci sanie cu orice fel de anvelopa, deci doar pe zapada mica pe carosabil sau un pic de gheata discontinua ar fi utile. Doar in decembrie 2014 am mers la tara in zapada umeda pe drum neasfaltat iar prin ianuarie 2016 am urcat o panta tot la tara care era partial inghetata pe marginea unui rau, tot m-am chinuit ceva sa o urc. Cand ninge, in nici un caz nu parasesc orasul. Am ramas cu set de iarna Debica Frigo din 2011 de la tata care a murit in 2014, el a pus de iarna dupa ce a intrat intr-o duba in ianuarie 2010. De vara am Pirelli din 2015, luate de urgenta pentru ca erau tocate rau cele de vara vechi si nu se auzise de All Season sau Cross Climate inca. |
#49
Posted 02 January 2018 - 14:30
Mr_Woppit, on 02 ianuarie 2018 - 13:25, said:
Exceptand momentul in care esti implicat intr-un accident si casco iti refuza plata, ca nu ai cauciucuri de iarna si afara desi nu era zapada, era frig si inghetat pe jos si daca aveai anvelope de iarna opreai in timp si bla bla Pe gheata o masina la care nu poti decupla ABS-ul e pericol. Tin minte cand si-a "parcat" unu Mercedesul nou in cotetul meu fara ABS acum ceva ani. Cat despre cauciucurile de iarna, eu cel putin le urasc, am invatat totusi sa le umflu mai tare, nu conduc masina personala pe zapada in general, renteaza doar pt cei care fac naveta la servici si trebuie sa stie ca pot ajunge in orice zi. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TJsV2ORMsms?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ideea e ca rahaturile cum ca anvelopele de iarna is bune la temperaturi scazute sau dume din astea sunt doar marketing. Pe zapada au avantaj si atat. |
#50
Posted 02 January 2018 - 14:30
ericmario, on 02 ianuarie 2018 - 13:58, said:
Si atunci de ce continui cu offtopic-ul asta? Spuneam ca anvelopepe all season nu pot egela unele dedicate, apoi am dezvoltat putin. Daca te deranjeaza ce scriu, citeste numai ce-ti place sau chiar nu mai citi. Edited by YOUR_GOD, 02 January 2018 - 14:30. |
#51
Posted 02 January 2018 - 14:32
All seasonul e bun daca mergi in conditii regulamentere... eu totusi nu m-as risca vara la un 200+ cu all season. Cat despre nebunii care merg cu anvelope de iarna vara, grija mare, anvelopa de iarna vara lungeste distanta de franare cu zeci de metri. Am all season pe masina de serviciu, iarna pe zapada sunt relativ degeaba.
Edited by SpeedDemon, 02 January 2018 - 14:33. |
|
#52
Posted 02 January 2018 - 14:34
SpeedDemon, on 02 ianuarie 2018 - 14:30, said:
La ce te referi, la sistemul automat de franare sua la controlul tractiunii? Eu simt ca al doilea isi face treaba iarna. Si pentru colegul de mai sus, ai cumva dreptate, cauciucurile de iarna nu schimba tot si la franare cu 60 kmph, se poate sa nu simti mai mult decat cei 10%, da rla manevrare, masina raspunde mai bine. |
#53
Posted 02 January 2018 - 14:34
Anvelopele de iarna nu sunt doar pentru zapada. Sunt si pentru temperaturi scazute. Temperaturi scazute vor fi prin Ianuarie si Februarie . Nu trebuie sa fie tot timpul , ajunge sa fie o singura data , pe o franare ...si sa faci un accident pentru ca o anvelope de vara devine ca sticla la -20 de grade din cauza compozitiei mai dure . Daca anotimpul rece isi va diminua manifestarile specifice ( frig , zapada , polei , etc ) probabil ca o optiune va deveni si anvelopa All season . Eu am avut astfel de anvelope dar personal nu le agreez prea tare . Vara sunt slabe pe ploaie , iarna sunt slabute in conditii mixte de trafic . Este drept ca pentru cineva care sta in Bucuresti ( de exemplu ) plate parea o idee proasta sa auba doua randuri de anvelope dar chiar si asa , masina inseamna mobilitate , inseamna ca poti pleca oricand , oriunde , adica si la munte si la mare . Daca ai anvelope de vara si vrei revelion la munte ...unde mergi cu guma de vara si te prinde iarna , poti face accident . Este prea riscant. Eu sunt Brasovean . Iarna vine oricum . Poate nu mai este ca anii trecuti, dar prefer sa am anvelope de sezon .
Edited by JurasikMan, 02 January 2018 - 14:35. |
#54
Posted 02 January 2018 - 14:37
Eu zic ca e o idiotenie mai mare sa mergi vara cu cauciucul de iarna decat invers. Iarna la sol sunt -20 C in cazuri extreme si vara pe canicula sunt +70 C, cam mare diferenta.
SpeedDemon, on 02 ianuarie 2018 - 14:32, said:
All seasonul e bun daca mergi in conditii regulamentere... eu totusi nu m-as risca vara la un 200+ cu all season. Cat despre nebunii care merg cu anvelope de iarna vara, grija mare, anvelopa de iarna vara lungeste distanta de franare cu zeci de metri. Am all season pe masina de serviciu, iarna pe zapada sunt relativ degeaba. Edited by Neaceasca85, 02 January 2018 - 14:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users