Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

roadtrip catre Capul Nord - 2019

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#37
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

View Postnigh7ang3l, on 01 ianuarie 2018 - 21:29, said:


Iceland suna foarte bine, e trecuta pe lista de 'must see', clar, chiar ne uitam zilele trecute la un city break acolo. Oricum, cel mai scump e drumul. Aparent mai punem un pin pe harta, Svalbard (trebuie sa ma documentez, inca nu stiu prea multe de spre subiect). Aici cel mai probabil va fi un drum cu avionul pana acolo inclus in discutie. Insa momentan ne limitam la continent.


Spre Islanda se gasesc zboruri la preturi foarte bune cu Easyjet din Basel. Gasesti chiar si in iunie la 70-80€ de persoana dus-intors.

#38
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

View Postscoty, on 24 decembrie 2018 - 15:25, said:


De tinut minte, multumesc, sper sa fie vreme buna in august, am ales aceasta luna (voi pleca pe 05.08.2019) findca din stataistici reiese ca este luna cu cele mai putine precipitatii la Nordkapp!

Foloseste waze si nu ai probleme.
Noi nu am puscat nicio amenda.
In general traficul e cam gol in august si se scot timpi buni respectand regulile.
Atentie, nu exista chestia cu 10 km peste limita, daca te-o luat camera sau postolu radar si cu 5 km iei amenda.

In suedia pe A toti merg mai tare cu 10-20 de km dar niciunu peste 130-140. Eu am mers in ritm cu ceilalti.

In Norvegia pe dnuri nici sa vrei nu poti merge mai tare, is drumuri dificile si nu se justifica sa zbori.

Eu am cam mers legal, nu am.simtit nevoia ca in ro sa o calcam.

Am avut 2 locuri unde ne-am dat petecul, la intors de la.capul nord pe drumul spre alta, e pustietate si e un platou cu drum drept, si acolo am dat tare, era noapte ora 3 , pustiu, sosea libera, lumina(ca nah,soarele era pe cer).
Si inca o data pe canion(defileu) la Alta pe drumulspre Kautokeino E45, era frumos.si cu curbe drumul si necirculat, am dat jos fetele si noi baietii ne-am dat cateva ture asa pentru sufletul nostru.

In Suedia sunt multe camere,  dar sunt semnalizate din timp cu tot cu viteza pe care trebuie sa o ai.
In Finlanda pe e75 Kemi-Rovaniemi, erai nesemnlaizate. Bine, era un panou ce anunta ca vor fi camere nesemnalizate in urmatorii 50 de km.

Dar pe Waze is semnalizate corespunzator.


#39
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005

View Postqew, on 10 ianuarie 2019 - 09:48, said:

Foloseste waze si nu ai probleme.
Noi nu am puscat nicio amenda.
In general traficul e cam gol in august si se scot timpi buni respectand regulile.
Atentie, nu exista chestia cu 10 km peste limita, daca te-o luat camera sau postolu radar si cu 5 km iei amenda.

In suedia pe A toti merg mai tare cu 10-20 de km dar niciunu peste 130-140. Eu am mers in ritm cu ceilalti.

In Norvegia pe dnuri nici sa vrei nu poti merge mai tare, is drumuri dificile si nu se justifica sa zbori.

Eu am cam mers legal, nu am.simtit nevoia ca in ro sa o calcam.

Am avut 2 locuri unde ne-am dat petecul, la intors de la.capul nord pe drumul spre alta, e pustietate si e un platou cu drum drept, si acolo am dat tare, era noapte ora 3 , pustiu, sosea libera, lumina(ca nah,soarele era pe cer).
Si inca o data pe canion(defileu) la Alta pe drumulspre Kautokeino E45, era frumos.si cu curbe drumul si necirculat, am dat jos fetele si noi baietii ne-am dat cateva ture asa pentru sufletul nostru.

In Suedia sunt multe camere,  dar sunt semnalizate din timp cu tot cu viteza pe care trebuie sa o ai.
In Finlanda pe e75 Kemi-Rovaniemi, erai nesemnlaizate. Bine, era un panou ce anunta ca vor fi camere nesemnalizate in urmatorii 50 de km.

Dar pe Waze is semnalizate corespunzator.

Mulumesc, la waze ma gandeam si eu pentru camere ca navigatia de pe masina nu cred ca mi le daPosted Image

#40
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005

View Postnigh7ang3l, on 01 ianuarie 2018 - 19:19, said:

Salut, guys!

Ca tot a inceput 2018 (La multi ani !), deja planuim aventura pentru 2019. De ceva timp avem in gand sa ajungem la Capul Nord, inconjurand Marea Baltica. In timp ce tastez imi zboara gandul la Aurora Boreala (da, ar fi frumos daca am ajunge in perioada respectiva), cat si la Autostrada Atlanticului (deja asta va fi la intoarcere). Momentan e inca in stadiul de 'hai sa o facem si pe asta', asa ca daca a mai avut cineva tentative de asa ceva, sfaturile sunt mai mult decat bine venite !

Cum stati cu pregatirile, ati stabilit traseul? Eu voi pleca pe 5 august, am stabilit traseul, acu ma interesez de cazari, dar ce vad pe booking ma ingrozeste, cred ca voi apela la camping!

#41
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
Am intrat in linie dreapta cu pregatirile pentru Nordkapp, am stabilit traseul, mai trebuie sa ma hotorasc cu cazarile, poate sa-mi spuna cineva cum sunt preturile la casute in campingurile din Suedia si Norvegia si care sunt conditiile, ma refer la grupurile sanitare, bucatarii, casute. Multumesc anticipat!

#42
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
Nimeni, nimic, nu mai vrea nimeni la Nordkapp!

#43
dasca

dasca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 17.08.2010
Anul asta nu, la anul am in plan 35 de zile in Scandinavia...

#44
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Noi eram 4 persoane, si scopu era sa dam pana in 100 de euro pe casuta la camping.

Conditiile is decente. In campingurile unde am fosr am vazut multi scandinavici,  inclusiv masini considerare de lux(bmw seria 5 nou) in Romania, cazati la camping langa noi.

Am folosit campungurile de casute in Suedia, Finlanda si Norvegia.

La Alta a fost parca 350 de lei pe noapte o casuta de 4.

#45
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
Multumesc @qewPosted Image

#46
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
Poate cineva sa-mi spuna care sunt taxele de drum ce trebuie achitate in Suedia si Norvegia si cum se achita?

#47
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
Am ajuns la Nordkapp și m-am întors dupã aproape 9000 km fãcuți in doua sãptãmâni și douã zile, când recapitulez pun și poze, am prins zile superbe in Norvegia, doar o zi cu ploaie. Am luat și o amenda de parcare in Trondheim, știe cineva daca o trimit in Romania la executare?

#48
Mariusr13

Mariusr13

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 21.08.2013

View Postscoty, on 19 august 2019 - 15:59, said:

Am ajuns la Nordkapp și m-am întors după aproape 9000 km făcuți in doua săptămâni și două zile, când recapitulez pun și poze, am prins zile superbe in Norvegia, doar o zi cu ploaie. Am luat și o amenda de parcare in Trondheim, știe cineva daca o trimit in Romania la executare?

Salut! La anul in iulie am sa dau si eu o fuga pana la Nordkapp. Astept sa ne spui cum a fost! Cat te-a costat? Cum ai rezolvat-o cu cazarea? Cum ai reusit sa iti iei amenda ? Cum ai platit taxele de drum in Norvegia? Sau astepti sa vina ?
Din ce am inteles de pe forum ca ar trimite-o in Ro, dar dupa ceva timp!
Multumesc anticipat!

#49
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
O sa fac un review cand centralizez toate fotografiile am in jur de 3000, am plecat din Piatra Neamt prin Polonia pana la Swinoujscie, prima noapte de cazare am avut-o in Cracovia apoi la Swinoujscie, dupa care alm luat ferry pana la Treleborg si cazare doua nopti la Stockholm. De aici am mers snur pe E4 pana la Lulea, unde m-am cazat apoi am mers pana la Honnisvag unde m-am cazat o noapte. Dupa accea am mers la Nordkapp (sunt 25 km pana acolo) am sta la Nordkapp cca 3 ore, dupa care am luat la crosetat fiordurile Norvegiene, (in genral am mes pe E6) prima oprire la Tromso, apoi Lofoten, Trondheim si Oslo iarasi doua nopti. Cazarea am avut exclusiv la hotel de trei si patru stele, am vrut si la camping, cel putin in apropiere de Nordkapp, dar cand am vazut ca o casuta costa in jur de 90 euro si camera de hotel 110 am ales hotelul, rezervari pe booking, in ziua plecarii de la locul unde m-am cazat. Am luat amenda pe care am platit-o deorece nu am fost atent la orar si am stat la un starbucks 5 minute peste ora 8 dimineata iar cand m-am intors am constatat ca acea cafea m-a costat 63 euro, adica cafeaua plus 60 euro amenda. Taxe de drum nu se platesc in Suedia iar in Norvegia m-am inscris pe Euro Parking Collection dar pana acum nimic, un coleg de pe forum care locuieste in Norvegia mi-a spus ca turistii (masinile cu nr. strain nu platesc taxe de drum sau poduri) la ei sunt peste tot camere de taxare, si camere de viteza dar sunt anuntate. Despre preturi motorina 7-7.5 lei, cazari 70-120 euro, am mancat in Stockholm si Oslo la restaurantele Jensen Bofhous cu 11 euro pana la ora 16, per total am facut 9000 km, excursia a fost superba, ma mai duc in Norvegia poate la anul ca nu am exploarat zona de sud spre Bergen.

Edited by scoty, 09 September 2019 - 08:07.


#50
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
What a country, what the ride, an amazing journey!
Titlul de mai sus reprezinta cel mai bine, superba calatorie pe care am facut-o incepand cu data de 04.08.2019, pentru a descoperi Norvegia, tinta fiind Nordkapp.
Dar sa incepem cu inceputul (sper sa dau si informatii utile, care sa fie de folos si altor colegi de pe forum, asa cum mi-au fost de folos cele citite de mine aici) am plecat la ora 7 din Piatra Neamt, cu destinatie Cracovia. Pana la Cracovia am mai mers in primavara de Pasti, asa ca drumul nu ar fi trebuit sa aiba surprize. Nu au fost doar ca am ales traseul prin Poprad, care m-a dus prin zona statiunilor Zakopane pe unde am trecut foarte greu, fiind foarte aglomerat (tin sa precizez ca am plecat in aceasta calatorie in luna August, deoarece era trecuta in statisticile privind Nordkapp ca luna cu cele mai putine precipitatii, nu recomand aceasta luna pentru calatorii in UE deoarece toata lumea este in vacanta si este aglomerat peste tot). Daca este sa mergeti spre Cracovia, chiar daca se merge mai putin pe autostrada recomand traseul prin Novy Sqcz, este mult mai liber. Am ajuns in jur de ora 23 la Cracovia, la un hotel foarte bun si foarte aproape de centura orasului si anume Metropolo by Golden Tulip Krakow, unde ne-am cazat (despre cazarile intermediare nu cred ca merita sa scriu un review separat, voi scrie unde am stat mai mult de o noapte). Hotelul ofera camera de patru stele si un mic dejun generos si o parcare mare pentru masina la 62 euro/noapte. Alt avantaj al acestui hotel, pentru cei care sunt in tranzit este ca se ajunge usor de pe centura la el.
A doua zi dupa ce am servit micul dejun am plecat pe autostrada A 4 pe directia ¦winouj¶cie, de unde urma a doua zi sa luam feribotul pana in Suedia la Trelleborg. Autostarazile in Polonia sunt foarte aglomerate si mai ales se sta la coada pana la jumatate de ora la portile pentru plata, deci pierzi practic tot avantajul vitezei de 140 km/ora cu care ai voie sa circuli, plus am dat fiind evident August de nenumarate blocaje in trafic. Nu am fost atent si GPS – ul masinii fiind setat pe traseul cel mai rapid (in continuare A4 trebuia sa merg pe drumul rapid S3, dar care avea foarte multe lucrari) m-a dus prin Germania pe langa Berlin, am ocolit cca 100 km, dar pana la urma am mers mult mai repede ,,no speed limit” si am ajuns la destinatie pe la ora 19.
Am avut in Polonia o experienta neplacuta din cauza mea evident: la o spalatorie auto, am dat cardul bancar contactless din mana operatorului la un ghiseu pentru a plati prestatia si am constatat cand am venit in tara ca a fost colnat, noroc ca banca emitenta sa sesizat la timp si m-a anuntat ca mi-a blocat cardul, pe care l-a reinoit dupa accea.
La ¦winouj¶cie, am avut cea mai proasta cazare la Hotel B&A de trei stele care de fapt arata ca de cel mult o stea, singurul avantaj era ca se afla foarte aproape de terminalul de ferry. Dupa ce am ajuns am mers la un peco si am alimentat fiindca stiam ca in Suedia preturile sunt mult mai mari, in Polonia preturile la motorina sunt ca la noi sau chiar mai mici.
Ziua urmatoare, ne-am prezentat la coada cu o ora inainte de plecare la terminalul de fery TT Line, asa cum era specificat pe biletul cumparat cu doua saptamani inainte cu 113 euro, masina plus doi pasageri.  Dupa cca ½ ore ne-am imbarcat si la ora 9 am plecat spre Trelleborg unde am ajuns dupa cca 6 ore.
A fost prima mea experienta cu ferry, am facut multe fotografii si filme, am servit micul dejun si pranzul pe vapor preturile fiind comparabile cu restaurantele din Romania.
Vremea a fost deosebita, temperatura in aer de cca 20 grade si fara vant puternic, marea cu valuri mici care nu se faceau simtite din cauza marimii vaporului.
La ora 15, 30 am debarcat la Trelleborg si am luat-o spre Stockholm unde am avut cazare la un Hotel de apartamente, Hamilton Apartments Hotel Danderyd, unde am stat doua nopti si despre care o sa scriu un review separat, conditii foarte bune dar greu de gasit, dar sa nu anticipam.
Prin Suedia in deplasarea mea spre Nord am mers numai pe E4, drum european care este si autostrada si drum expres si drum national. Pe acest drum am mers pana la Lulea si am experimentat si sistemul doi plus unu, adica pe o portiune sunt doua benzi despartite de banda de pe contrasens de parapet metalic iar dupa cca 15 km aceasta banda devine una singura si pe contrasens sunt doua benzi. Condusul pe acest drum este foarte placut, in afara zonei de pe langa marile orase nu este trafic aglomerat, am mers cate 50-100 km fara sa gasesc localitati sau masini, in schimb peisajele sunt superbe, chiar daca natura nu a fost asa generoasa ca in Norvegia, sunt foarte multe lacuri si trebuie vrand nevrand sa opresti sa faci fotografii si filme (in toata calatoria am strans cca 350 Gb film si vreo 220 Gb foto).
De la Treleborg pana la Stockhlom sunt cca 645 km, pe care i-am facut in cca 8 ore, asta pana am ajuns la intrare in oras unde era un accident si unde am stat cca ½ ora, oricum sau miscat foarte repede si au dat drumul la circulatie (pe tot parcursul de cca 5000 km prin Suedia si Norvegia am vazut doar doua accidente, unul la intrare in Stockholm si unul pe langa Trondheim, pe un drum national, unde deasemenei nu am stat deloc doar am incetinit si am respectat indicatiile politistilor pentru ocolirea zonei). Dupa aceasta am avut parte de o noua aventura cu GPS – ul masinii, am setat adresa si numarul locatiei dar nu am setat (fiindca nu puteam si cartierul unde se afla hotelul respectiv Sollentuna) si am constatat ca in Stockholm sunt doua strazi cu acelasi nume si binenteles GPS-ul m-a dus la adresa gresita intr-o padure, (orasul fiind construit pe mai multe dealuri impadurite pe mai multe insule) unde am dat peste un card de caprioare, care mergeau linistite pe strada printre case si care nu s-au speriat probabil obisnuite cu masinile, asta la ora 24. Vazand ca am ajuns unde nu trebuie am apelat la Google Maps unde am pus coordonatele hotelului si am ajuns dupa parcurgerea a mai multe tuneluri si pasaje de pod am ajuns in sfarsit pe la 1,30 la hotel unde ma astepta un receptioner somnoros care mi-a facut cazarea.
A doua zi am luat cate un bilet de o zi de la un magazin din apropiere pentru toate mijloacele de transport in comun si am inceput sa vizitam orasul Stockholm.
Am ajuns in centru trei statii cu autobuzul si apoi trei cu metroul, pana la gara centrala din Stockholm.
De aici am luat-o agale spre Gamla Stan, dupa care ne-am deplasat la Catedrala si apoi la Palatul Regal, dar nu am avut rabdare sa asteptam schimbarea garzii regale, ne-am intalnit cu ei pe podul care duce spre palat. Am facut un ocol destul de mare si am ajuns la Primaria din Stockholm, o cladire impresionanta dar care din pacate nu am putut sa o vizitam pe interior, deoarece era inchisa, fiind suspendate vizitele pentru trei zile.
De la primarie am luat tramvaiul si am mers pe frumoasa insula Djurgården, care a fost un fost parc de vanatoare regal, acum pus la dispozitia publicului, am vazut inclusiv conacul de vanatoare al regelui. Dupa acesta lunga plimbare in care am vazut putin din frumosul oras Stockholm ne-am deplasat in centru unde am luat masa la restaurantul Jensens Bøfhus, (multumesc lui @BOGDAN DSN pentru pont), unde am mancat doua portii de coaste si doua boluri de salata mare plus apa plata la pretul de 28 euro, un pret foarte bun, dar cu conditia sa comanzi pana la ora 16, caci dupa aceasta practic se  dubleaza preturile. Servirea a fost foarte buna si destul de rapida, bolurile de salata ti le umpli singur de la un saladbar.
Dupa acesta am plecat spre gara centrala unde am apelat la una din numeroasele d-soare ghid din gara care foarte amabile iti arata linia de unde trebuie sa iei metroul, trenul, tramvaiul, etc. din neatentie nu am retinut la ce linie am ajuns cand am venit de la hotel. Cam atat despre Stockholm, las fotografiile sa vorbeasca de la sine.
In ziua urmatoare dupa ce am alimentat in Stockholm la un Circle K, lant de benzinarii foarte cunoscut in peninsula scandinava, am plecat spre Nord, pe E4 de-a lungul Suediei spre Lulea unde aveam cazare si am facut pana acolo 904 km, cu multe opriri pentru fotografii, peisajul este deosebit si nu poti sa treci in viteza fara sa te opresti. Ca o curiozitate am cautat un magazin Ikeea, care au restaurant sa mancam dar sunt foarte putine in Suedia si nu am gasit pe aceasta ruta, am mancat prin benzinarii, care sunt de fapt niste fast fooduri, motorina/benzina iti iei singur platind cu cardul la pompa. In aceste benzinarii in Suedia si in Norvegia se gaseste cel mai vandut produs al lor si pe care il savureaza localnicii si anume (nu stiu cum se cheama, limbile suedeza si norvegiana sunt imposibile pentru mine) un carnat din carne, tocata mare care in mijloc are cascaval si care este invelit la exterior in bacon subtire. Acest carnat este o delicatesa si este facut pe gratar si servit ca hotdog.
Am ajuns in jurul orei 22 la Lulea unde aveam cazare la Best Western Plus Savoy Lulea, un hotel extraordinar cu un mic dejun deoasebit cum rar am vazut in UE. Nu am avut timp desi era inca zi afara sa ne plimbam prin Lulea, am facut-o in schimb a doua zi de dimineata cand ne-am plimbat putin prin centru si de-a lungul portului. Lulea este un orasel foarte frumos si este cel mai nordic oras al Suediei.
Cate ceva despre circulatia cu masina in Suedia si Norvegia (doua lucruri care nu mi-au placut in tarile nordice, pretul la motorina 7-7,5 lei/litru si limitarile de viteza cu 30 km/ora in unele localitati) ca tot vorbim de viteza in localitati in zona trecerilor de pietoni limitarea este de 30 km/ora, sunt foarte multe limitari in localitati de 40, 50 km/ora in afara localitatilor limitarile sunt de 60, 70, 80, 90 km/ora, viteza maxima cu care este permis sa se circule pe drumurile nationale. Pe drumurile expres cele despartite de parapeti metalici limitarea este de 100 km/ora daca nu sunt curbe daca sunt curbe limitarea este de 90 km/ora. Pe autostrada limitarile sunt de 110 km/ora. Aceste viteze sunt valabile in ambele tari. Se circula cu viteza legala in localitati nici un km in plus (amenzile sunt uriase) si sunt in localitati camere radar dar care sunt presemnalizate si uneori sunt doua una dupa alta semnalizate corespunzator, iar cea de a doua exista chiar daca este intr-un tunel. In schimb in afara localitatilor se circula in general cu 10-20 km/ora in plus fata de viteza legala, nu am inatlnit niciun alt fel de radar nici politie pe marginea drumului.
S-a discutat pe forum despre taxele de drum din Suedia si Norvegia si pot sa va spun ca in Suedia nu se platesc taxe de drum dar in Norvegia ca turist trebuie sa va inregistrati masina pe EPC (European Parking Collection) si veti primi acasa dupa cca 2-3 luni pe mail factura, in timp ce scriam acest review mi-a venit notificarea ca am de platit 74 euro taxa de drum (in factura sunt trecute data, ora si locul pe unde am trecut prin fata camerelor de taxare (sunt pe anumite portiuni de drum, poduri sau intrare in orase) iar pe site am vazut si poze cu numarul masinii, la fel cu data si ora trecerii.
Dupa acest oras in drumul nostru spre Nordkapp am parasit E4 am mers pe E10, pana am trecut in Finlanda, dupa care am intrat pe E8 si am mers pe acest drum national si pustiu, nu sunt aproape deloc localitati doar turme de reni, pe care i-am vazut imediat ce am trecut cercul polar, desi semnele de circulatie prin care eram atentionati despre reni erau prezente si in Suedia.
Am luat masa tot la o benzinarie in Finlanda unde am gasit un restaurant cu meniu ,,all can you eat’’ la 11 euro/persoana, in meniu era si o salata cu carne de ren dar care nu m-a dat peste cap si am mancat ceva care semana cu un papricas de pui cu ciperci la noi si o supa de rosii, foarte bune amandoua, cafea si apa plata la discretie sau sucuri.
Motorina putin mai ieftina in Finlanda in jur de 1.3 euro/litru si se plateste la fel direct la pompa cu cardul. Practic in toata peninsula scandinava nu am avut nevoie de bani cash, nu stiu cum arata coroana suedeza sau norvegiana, nu le-am vazut pe nicaieri, toata lumea plateste cu cardul chiar si la toaleta.
Am intrat in Norvegia pe drumul E 45 si aici am fost oprit de un tip in uniforma de politist sau vames care vorbea la telefon in mijlocul strazii si pe care am vrut sa-l ocolesc fiindca nu mi-am dat seama ca acolo este granita si care mi-a facut semn sa trag pe dreapta (la intrarea dinspre Suedia in Finlanda nu era nimeni).
M-am conformat si m-a intrebat daca am ceva de declarat si l-a raspunsul meu ca ce ar trebui sa declar m-a intrebat din nou daca am alcool, tigari sau droguri in masina si i-a spus ca nu am asa ceva, dupa care m-a rugat sa ma dau jos din masina si eu si sotia si sa deschid haionul masinii sa vada ce avem in portbagaj. Ne-am conformat si am vazut ca se duce la o duba alaturata si vine cu o namila de caine lup care s-a apucat sa miroasa masina in interior si pe la bagaje, dupa care negasind nimic mi-a dat drumul urandu-mi vacanta placuta in Norvegia!
Distanta dintre Lulea si Alta in Norvegia este de 602 km si in afara de reni si cel mult 20 masini, nu am vazut pe nimeni, erau anuntate din loc in loc diverse locatii de campare dar nu erau chiar langa drum si curios ca desi erau si cateva mici localitati unde vedeam case, utilaje agricole, gazon tuns nemteste, dar nici urma de oameni. Unde or fi locuitorii acestor tari nu stiu, in afara marilor orase nu prea i-am vazut. Mi-au placut foarte mult casele lor, simple, din lemn majoritatea, functionale fara a fi opulente desi nu se poate spune despre locuitorii acestor tari ca sunt saraci cel putin Norvegia stiu ca statistic are cel mai ridicat nivel de trai din Europa.
Inainte de a ajunge la Alta am trecut prin canionul Alta, foarte frumos desi a plouat putin in acea dupa masa, (am vizitat Alta un oras de raspantie din nordul Norvegiei, toate drumurile spre nord duc la Alta la intoarcere de la Nordkapp), acum am stat si am mancat ceva la un fast food dintr-un mic mall dar nu ceva deosebit desi fast foodul era plin de lume.
Dupa Alta am luat-o vioniceste spre nord 207 km spre Honningsvag, cel mai nordic oras de pe continentul numit Europa si unde aveam cazare la Hotelul Scandinc. Orasul Honninsvag se afla ca si Nordkapp, pe insula Mageroya pe care se ajunge stabatand un tunel de 7,5 km aflat la 210 m sub nivelul marii (am starabatut in aceasta calatorie zeci de tuneluri mici si mari, fara numar). Dupa ce treci de Alta peisajul este aprope lipsit de vegetatie si pustiu, rar intalnesti o masina, sunt cateva case de vacanta pe ici colo. Cu toate asta peisajul era deosebit de frumos, (mai ales ca s-a oprit si ploaia), se merge de-a lungul fiordului Prosanger initial pe drumul European E6 (acest drum strabate Norvegia de la Nord la Sud) apoi pe E69 care merge pana la Nordkapp.
Pe la ora 22 am ajuns la Scandic Honninsvag, un motel de fapt care face parte din lantul hotelier Scandic, dar care are doar pretul de la acel lant hotelier (in jur de 100 euro) dar avand in vedere ca, casute din campingul apropiat aveau pretul de 90 euro am preferat aceasta cazare deoarece ne oferea si mic dejun (care a fost foarte generos si foarte divers si a compensat intr-un fel lipsurile cazarii) si in plus se afla la 25 km de tinta finala Nordkapp.
A doua zi dupa mic dejun ne-am deplasat la Nordkapp, cu emotii in ceea ce priveste vremea, caci desi la Honningvag era soare nu se stie cum e vremea la Nordkapp deoarece situatia se poate schimba de la o ora la alta si puteam gasi ceata groasa.
Din fericire Nordkapp ne-a primit cu o vreme nesperat de frumoasa, soare din plin, temperatura era in jur de 6 grade cu vant moderat, se simtea intradevar cat 4 grade dar nu conta am ajuns la capatul lumii! Pentru intrare se plateste in functie de numarul de presoane, indiferent de masina in jur de 28 euro/persoana, de fapt platesti parcarea si facilitatile oferite de complexul de la Nordkapp.
Senzatia data de acest loc este deosebita, nu se poate descrie in cuvinte, ce simti cand esti fata in fata cu maretia Oceanului Artic mai bine zis Marea Barents!
Am facut filmari si fotografii  atat in exterior cat si in interiorul complexului, unde este prezentata prin diorame istoria descoperirii aceste zone incepand cu anul 1553 si pana in zilele noastre.
M-a impresionat povestea tanarului rege Rama V al Siam-ului caruia i-a placut atat de mult zona incat a stat un an intreg aici.
De consemnat ca de fapt geografic cel mai nordic punct al europei continentale este o limba de pamant aflata la cativa Km in aval de compexul Nordkapp si la care se poate ajunge pe jos dar pe alta ruta.
Dupa cca 3 ore am plecat cu regret si cu deja dorinta de a reveni din nou candva aici, spre Tromso unde avea cazare rezervata pentru acea zi.
Am trecut din nou prin Alta unde ne-am oprit pentru a lua masa la un mic restaurant tip fast food, local, nu gasiti in zona fast food-uri de la firmele consacrate gen Mc Donalds, in afara de marile orase in Norvegia nu se gasesc firmele cunoscute in domeniul fast food.
In drum spre Tromso am mers pe deja pe celebrul E6 de-a lungul a mai multor fiorduri foarte frumoase care ne faceau sa ne oprim pentru fotografii din 10 in 10 km. Asta a facut ca sa pierdem ultimul ferry spre Tromso de la Oderdalen deoarece era duminica si deja era ora 20 si a trebuit sa o luam de-a lungul fiordului Lyngen cca 100 km, fapt care a facut sa ajungm la Tomso tot tarziu adica la 23,30 (nu am regretat calatoria de-a lungul fiordului caci peisajul a fost foarte frumoas, la fel ca si in jurul altor fiorduri pe care am mers, dar de data asta fiind in mare viteza nu ne-am mai oprit pentru fotografii, am filmat doar, din masina.
Ne-am cazat la Sydspissen Hotel, un hotel de trei stele, fara nimic deosebit de remarcat. A doua zi dupa mic dejun, ne-am plimbat putin prin oras dupa care am trecut cu masina podul si am vizitat Catedrala Nordului, o biserica de constructie moderna, dar fara a fi ceva desosebit, deosebita  este panorama orasului vazut din fata esplanada acestei catedrale.
Dupa aceea am plecat spre insulele Lofoten, mai precis spre capitala acestor insule orasul Svolvaer, aflat in mijlocul arhipeleagului si unde aveam rezervata cazare la Fast Hotel Marina.
Am parcus in aceasta zi cca 420 km, cu foarte multe opriri pentru filmari si fotografii, asa cum am spus mai sus peisajele din fiordurile norvegiene te fac opresti din metru in metru si vremea a fost minunata fara ploaie si cu cerul senin.
Am ajuns in jur de ora 19 la Svolvaer dupa ce ne-am oprit de nenumarate ori pe aceste insule pentru ca peisajele sunt intradevar umitoare. La Svolvaer am experimentat o cazare fast, adica la hotel nu era nimeni doar turisti, am primit pe mail codul de acces in hotel si in camera, in loby in loc de receptie erau o sala de mese, cu automate de cafea, ceai free si o zona cu fotolii unde puteai sa stai si sa privesti la TV. Tot pe mail mi s-a spus ca voi gasi in fata usii a doua zi de dimineata micul dejun intr-o punga termogena.
Dupa ce ne-a cazat am mers sa vedem orasul si sa vedem la ce ora aveam ferry a doua zi spre Skutvik pentru a ajunge din nou pe continent si pe E6.
A doua zi am luat feribotul (in Norvegia feriboturile sant ca autobzele asigura transportul regulat intre diverse puncta ca sa scuttezi distantele pe care le-ai face pe sosea de-a lungul fiordurilor.
Calatoria cu feribotul a durat 2,3 ore fiind o ruta mai lunga dar foarte frumoasa fiindca de pe ferry vezi in toata splendoarea lor insulele  Lofoten, plus alte insulite pe lanaga care treci, am vazut si cum se creste celebrul somon norvegian, in numeroase viviere plasate intre aceste insulite.
De la Skutvik am luat-o spre E6 si apoi spre Trondheim, cca 879 km, am urcat la un moment dat destul de mult, peisajul fiind aproape alpin fara vegetatie si cu muntii cu varfurile pline de zapada (eram in 12 august) si astfel am ajuns in Svartisen National Park, in zona unde se trece cercul polar la Artic Circle Center, care este de fapt o parcare mare cu un complex care are un restaurant si un magazin pentru suvenire.
De aici am luat-o in viteza mare spre Trondheim, dar din pacate a trebuit sa merg tot cu viteza melcului pe anumite portiuni deoarece aici Drumul European E6 este transformat in autostrada si vrand nevrand treci prin nenumarte santiere, cu limitari si semafoare.
Si trecand de cercul polar am avut parte si de noapte pe la ora 23 si de o ploaie torentiala, care a doua zi s-a transformat intr-o ploaie mocaneasca de toamna. Dar avand in vedere ca in general Norvegia este o tara unde ploua mult, faptul ca eu in 11 zile nu am prins decat o zi cu ploaie m-a facut sa nu fiu prea suparat pe vreme.
Am ajuns la Trondheim la hotel pe la ora 1, ne-am cazat si la fel am fost informat ca voi gasi a doua zi dimineata mic dejunul intr-o punga termogena in fata usii. Acest fel de mic dejun este o mare pacaleala fiindca ai in punga un sandwich cu sunca si branza, un suc prost si un mar, fata de un mic dejun bufet suedez este foarte putin oricum nu am mancat decat merele. Au fost singurele locuri de cazare unde am avut asa ceva, in rest am avut parte de mic dejun foarte bun, complex si cu foarte multe fructe.
In Trondheim am reusit sa iau si prima amenda de 600 coroane (60 euro), fiindca m-am dus sa beau o cafea la Starbucks si deoarece in fata cafenelei era un santier se montau dale noi, tabela pe care erau afisate datele parcarii, era acoperita cu plastic si parcometrul unde plateai parcarea cu cardul, nu functiona afisa o avertizare in norvegiana, am dedus ca acolo nu se plateste. Evident am dedus gresit si dupa ce am baut cafeaua, am stat cca 20 min, am gasit amenda sub stergator pe parbriz. Am platit-o cand am ajuns in RO, fiindca pentru asta a trebuit sa merg la banca.
In Trondheim nu am stat fiindca ploua si a plouat toata ziua pana am ajuns intr-o alta localitate foarte frumoasa, care este un fel de statiune de ski si anume Orsta. Pentru a ajunge aici am schimbat trei feryy, am incetcat sa ajung si la Atlantic Ocean Road, dar ploua si m-am gandit ca nu are rost fiindca nu puteam sa ies din masina si sa fac fotografii.
Cand am ajuns la Orsta, ploaia s-a oprit si am putut sa vizitam statiunea care este foarte frumoasa si este inconjurata de niste munti maiestuosi.
Am fost cazati la un hotel deosebit de patru stele, Hotell Ivar Aasen.
De la Orsta a doau zi, deja la ora 8 era soare si cerul senin, am plecat spre fiordul Gerianger iar de la localitatea Hellesylt am luat un feribot care ne-a plimbat 1.3 ore pe apa prin fiordul Gerianger, considerat cel mai frumos fiord al Norvegiei. Este intradevar foarte frumos dar sincer sa fiu nu stiu care este mai frumos mie mi-au placut toate, peisajele sunt fantastice si daca in Elvetia am mers 300 km sa vad o cascada care cade de la 150 metri aici ai cascade de acest fel din 10 in 10 km si daca pana acum nu eram hotarat care tara (sub aspectul peisajelor) este mai frumoasa dintre Austria si Elvetia, m-am hotarat dupa aceasta calatorie, este Norvegia!
De la Gerianger am urcat pe Eagle Road pana la un punct de view de unde se vede fiordul de sus peisajul este foarte frumos, nu sunt cuvinte sa descrii ceea ce vezi. Dupa aceasta am mers pe DN 63 pana la Trollstigen (drumul trolilor) comparabil ca diefrenta de nivel si numar de curbe cu Pasul Stelvio, doar ca acesta din urma, se afla la o altitudine mai mare. Am facut numeroase fotografii pana a ajunge la Trollstigen si la punctul de view amenajat acolo dupa care am coborat pe drum, din pacate nu poti opri pe drum fiindca nu sunt parcari si drumul este destul de ingust, incat daca te intalnesti cu un autocar trebuie sa te retragi in anumite alveole create in acest scop. Drumul este strabatut de o cascada foarte frumoasa.
Singura parcare in afara de cea de sus este cea de la baza drumului.
De aici am luat-o DN 63 pana am dat de E 136 pana am ajuns din nou in E6 cca 437 km pana la Oslo unde am stat doua nopti la Hotel Voksenåsen.
Treaseul in lungul E136, este la fel deosebit de spectaculos, aici am gasit acea serie de cascade la care faceam referire mai sus.
Am ajuns la Oslo la ora 22, am bajbait putin pana am ajuns la hotel care era construit pe un deal, intr-o padure (am vazut ca au un adevarat cult sa faca resorturi pentru cazare in paduri in fara oraselor) langa trambulina olimpica si de unde noaptea se vedea foarte frumos Oslo. Si despre acest hotel deosebit voi scrie un review separat.
A doua zi, am luat un bilet pentru 24 ore pe toate mijloacele de transport in comun si am plecat cu metroul (un tren de suprafata de fapt), care serpuieste foarte placut pe dealul cu trambulina, pana la gara centrala din Oslo.
Din gara centrala am luat un tramvai pana la Parcul Vigeland, un parc tematic cu statui din bronz si granit, toate proiectate de Gustav Vigeland. Una dintre cele mai populare statui ale parcului, este Sinnataggen (bãiatul furios). Sculpturile reprezinta fiinta umana in toate ipostazele ei de la nastere pana la moarte.
În punctul cel mai înalt al acestui platou și al parcului se aflã un adevãrat monolit de 14 metri, compus din 121 de figuri umane.
Gustav Vigeland este unul din cei mai reprezentativi sculptori ai Norvegiei si a lucrat la sculpturile din acest parc timp de 20 ani.
Parcul este impresionant si trebuie vazut neaparat daca ajungeti in Oslo.
Dupa parc am luat din nou tramvaiul si am mers in zona centrala si ne-am plimbat prin zona de promenada Aker Brygge, o zona cu multe restaurante si terase cu arhitectura moderna deosebita si cu o marina foarte frumoasa. Printre aceste restaurante se afla si un restaurant Jamie Oliver, dar care era cam pustiu, cel putin la ora pranzului cand ne-am plimbat pe acolo. In apropiere de aceasta zona se afla Nobel Pace Center si imediat Primaria din Oslo, o cladire austera dar foarte frumoasa cel putin pe interior, cu foarte multe picturi murale ce reprezinta evolutia omului si a meseriilor practicate de acesta.
Dupa ce am vizitat primaria, am mers la acelasi lant de restaurante Jensens Bøfhus care l-am gasit in Stockholm, unde am servit masa in aceleasi conditii, doar ca aici a durat ceva mai mult servirea si nu stiu de ce ca nu erau multi clienti la ora 14 cand am ajuns noi.
Dupa ce am servit masa am mers sa vedem, parlamentul din Oslo, dar numai pe din afara ca era inchis, teatrul National, Caterdrala din Oslo, dar care era deasemeni inchisa, Palatul Regal si deoarece se implineau 100 ani de la primul concert al filamonicii din Oslo, am asistat pret de o ora gratuit in fata Palatului Regal la cateva reprezenatatii ala acestei prestigioase institutii.
Dupa aceasta am luat un autobuz si ne-am deplasat la Opera din Oslo o constructie foarte moderna ce sugereaza un aisberg care se ridica din mare, am urcat pe acoperis pana la cel mai inalt punct, de unde ai un view deosebit asupra orasului si apoi am vizitat cladirea operei pe interior.
Dupa aceasta am luat din nou un autobus pana in gara centrala si de acolo metroul pana la hotel deoarece se facuse deja ora 20. Cam asta a fost aventura din Oslo, oras in care mi-am propus sa revin in anul viitor, cand voi vizita partea de sud a acestei uimitoare tari, in care nu am mai avut timp sa ajung, ma refer aici la Bergen, fiordul Flam, Preikestolen, etc.
A doua zi am plecat de dimineata de la hotel, am luat motorina pentru ca era mai ieftina ca in Nord, cca 1,4 euro si am plecat pe autostrada (vit. max. 110 km/h) dar am mers ca toata lumea cu 120-130 km/h spre Trelleborg, de unde la 16,30 aveam bilet la feribot spre Polonia. Am facut cei 591 km in vreo 6 ore, deoarece am avut parte si de un ,,stau” undeva in apropiere de Malmo si am ajuns la feribot printre ultimii si m-au bagat si pe mine intr-un coltisor, in rest tot feribotul era plin de tiruri.
Calatoria a decurs fara probleme si am ajuns la Swinoujscie pe la 23,30, dar de cazat am rezervat la o pensiune intr-o localitate mai in interior, deoarece preturile in aceasta statiune, un fel de Mamaia de la noi, sunt mult mai mari decat in restul Poloniei, asa ca am preferat sa merg pana la Goleniów, (74 km) unde am stat la Vila Park cu 52 euro, cu mic dejun si parcare inclusa.
De aici a doua zi am traversat toata Polonia pana la Katowice, in Slovacia unde ne-am cazat la Novotel, un hotel din grupul Accor care ofera conditii deosebite cu mic dejun si parcare masina incluse totul in 57 euro, am mai facut economie avand in vdere preturile mari la cazare pe care le-am dat in Norvegia.
A doua zi dupa mic dejun a urmat ziua cea mai lunga, drumul spre RO unde am ajuns in jur de ora 19 in Oradea, unde ne-am cazat la o pensiune rezervata pe booking cand stateam la coada in vama.
Cam asta a fost calatoria si aventura mea spre Nordkapp, Norvegia este o tara putin mai scumpa decat alte tari din UE, dar nu cu mult (daca ma gandesc ca un coleg de serviciu care a fost in Italia mi-a zis ca a dat 1.6 euro pe litrul de motorina, in Norvegia am dat maxim 1,45 atunci nu mai e asa de scumpa, iar daca o compar cu un hotel de patru stele dar servicii de trei, la Baile Tusnad la care am fost in toamna si unde pentru cazare si mic dejun am dat 98 euro iar nu mi se mai pare scump ca am dat 100 euro pe cazare cu mic dejun si parcare la masina la un hotel de patru stele in Norvegia).
Sper ca acest review sa inspire si pe altii asa cum cele scrise aici m-au inspirat pe mine si daca aveti intrebari nu ezitati sa le puneti.

Si alte fotografii tot de aici:

Attached Files



#51
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
In continuare

Attached Files


Edited by scoty, 10 November 2019 - 21:40.


#52
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,583
  • Înscris: 01.07.2006
Felicitari pentru tur, am si eu in vedere partea de sud-est a Norvegiei cu masina inchiriata din Oslo, pana acolo cu avionul (distanta rutiera prea mare pentru noi din Iasi, nu sunt asa rezistent), 10 zile, probabil in iunie 2020.
Apoi in alt an ne gandim sa mergem la Tromso, dar cu avionul din Oslo (cam scump, dar distanta cu masina dus-intors e, iarasi, prea mare) si de acolo cu masina inchiriata, ori spre zona Lofoten, ori combinata cu un drum pana la Nordkapp si retur, apoi avion inapoi la Oslo.

De acord ca turul de acasa cu masina pana la Nordkapp, trecand si prin Suedia etc., e in sine o aventura extraordinara, pe care o faci o data-n viata si mi-ar place ff mult ideea, dar...trebuie sa ne cunoastem limitele (mai ales ca sunt singurul sofer) :)

#53
valentinag

valentinag

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 558
  • Înscris: 10.08.2007
absolut UAU!

#54
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,757
  • Înscris: 18.04.2007
N-am numărat nopțile, ați plecat pe 4 aug, Cât a durat toată excursia ?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate