Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Dacia Logan - probleme la directie
#19
Posted 30 December 2017 - 21:18
In general masinile cu tractiune fata au predispozitie la subvirare (fie la acceleratie /frana brusca) iar masinile cu tractiune spate au predispozitie la supravirarare.
Acum mai sunt niste chestii: Pneurile tale sunt uzate uniform ? sau pe fata ai pneuri noi schimbate si pe spate nu le-ai schimbat ? Presiunea in pneuri este aceasi ? sau la cele din spate este mai mica ? Daca presiune la pneurile din spate este mai mica decat cea recomandata pentru masina ta, atunci la carosabil umed este posibil sa apara fenomenul acvaplanarii (practic suprafata de contact la rotile din spate, se micsoreaza si iti "fuge" spatele) la actiune fortei centrifuge. Edited by navistar_eagle, 30 December 2017 - 21:20. |
#20
Posted 30 December 2017 - 21:24
navistar_eagle, on 30 decembrie 2017 - 21:18, said:
In general masinile cu tractiune fata au predispozitie la subvirare (fie la acceleratie /frana brusca) iar masinile cu tractiune spate au predispozitie la supravirarare. Acum mai sunt niste chestii: Pneurile tale sunt uzate uniform ? sau pe fata ai pneuri noi schimbate si pe spate nu le-ai schimbat ? Presiunea in pneuri este aceasi ? sau la cele din spate este mai mica ? Daca presiune la pneurile din spate este mai mica decat cea recomandata pentru masina ta, atunci la carosabil umed este posibil sa apara fenomenul acvaplanarii (practic suprafata de contact la rotile din spate, se micsoreaza si iti "fuge" spatele) la actiune fortei centrifuge. 1. eu asa zic, nu am sesizat o diferenta, daca mi-ai putea spune la ce sa ma uit mai exact, as face-o fara probleme. sunt montate de 2 luni maxim pe masina, pe fata sunt 2 pneuri noi - hankook, de anul acesta, pe spate sunt 2 resapate, mai vechi de prin 2010 (nu mai tin minte exact). m-am gandit si eu la varianta sa fie cauciucurile de vina (dupa montarea casetei..), insa nu imi pot da seama care din cele 4 ar putea fi de vina. Daca ar fi cele de pe fata, atunci mi se pare destul de dezamagitor, avand in vedere ca au fost cumparate de noi. Si da, am mai citit despre chestia ca ele se schimba impreuna toate 4 si toate celelalte, insa vremurile traite sunt cam grele. Ironia ar fi ca cele care sunt montate acum pe spate, anul trecut au fost pe fata si am intrat in niste nameti din care sincer sa fiu, am zis ca nu mai vad lumina zilei, insa am ramas uimit de cat de bine 'muscau' din zapada. 2. da, presiunea este aceiasi in toate 4 si anume 2.2 bari. alta solutie la care ma gandeam era sa fac schimbul, sa le trec pe cele de pe spate pe fata si sa vad atunci cum s-ar prezenta treaba.. Edited by Vladuut, 30 December 2017 - 21:27. |
#21
Posted 30 December 2017 - 21:32
Anvelope bune si pe puntea spate, abordare corecta a virajelor ( fara acceleratie excesiva ca nu te ajuta la nimic), verificare si corectare a presiunii anvelopelor (2,0) si aia e.
Intotdeauna trebuie sa stii ce masina conduci si sa te adaptezi specificului acesteia. In general Loganul are tendinta sa subvireze in curbe stranse, pe accelerare. Daca aveai ESP, era altceva. |
#22
Posted 30 December 2017 - 22:14
Vladuut, on 30 decembrie 2017 - 21:24, said:
2. da, presiunea este aceiasi in toate 4 si anume 2.2 bari. alta solutie la care ma gandeam era sa fac schimbul, sa le trec pe cele de pe spate pe fata si sa vad atunci cum s-ar prezenta treaba.. Dupa ce testezi la presiunea de 2 poti sa schimbi si rotile intre ele . |
#23
Posted 30 December 2017 - 23:11
bicosu, on 30 decembrie 2017 - 21:14, said:
Am rezolvat problema cu tragerea franei de mana si accelerat puternic. In felul asta patineaza doar spatele, controlat iancuMIC, on 30 decembrie 2017 - 21:32, said:
Daca aveai ESP, era altceva. Vladuut, on 30 decembrie 2017 - 21:24, said:
2. da, presiunea este aceiasi in toate 4 si anume 2.2 bari. Edited by andreic, 30 December 2017 - 23:14. |
#24
Posted 30 December 2017 - 23:17
La opelul meu producatorul zice 2.2 bari pe spate cand e goala si cand e cu 5 persoane si bagaje 3.2 bari.Nu vad cum sa ti se para 2.2 mult.
On topic:Eu zic ca e de la cauciucuri, punele inapoi pe alea de vara si fa un test sa vezi. |
#25
Posted 30 December 2017 - 23:21
fqx, on 30 decembrie 2017 - 23:17, said:
La opelul meu producatorul zice 2.2 bari pe spate cand e goala si cand e cu 5 persoane si bagaje 3.2 bari.Nu vad cum sa ti se para 2.2 mult. 2.2 e presiune fata pe roti de 175 - 185 cu minim 55-65 balon. E in cartile autovehiculelor. Spate de regula e 2.0 sau 2.1 daca e cu motor mare din serie. Edited by andreic, 30 December 2017 - 23:27. |
#26
Posted 31 December 2017 - 00:13
r629935, on 30 decembrie 2017 - 20:54, said:
Pai are relevanta mare. Cat ai condus, si in ce sezon? E oarecum normal sa pierzi aderenta pe asfalt umed, in viraj si acceleratia blana. Dar depinde de viraj, depinde puterea masinii, de cauciucuri. La prima vedere, cred ca ai atins limitele anvelopelor. Care sunt sub asteptarile tale pe ploaie. Vladuut, on 30 decembrie 2017 - 20:59, said:
despre ce ploaie discutam aici ? Vladuut pentru tine n-are importanta ce experienta de condus ai, nu conteaza ca e mazga pe jos, nu conteaza performantele pneului in diferite conditii: zapada, ploaie, uscat, temperaturi scazute/ridicate. Nu conteaza ce dot au cauciucurile. Dar schimband doar doua, cred ca te-ai uitat la bani si ai luat de unde e mai ieftin. Si ele or fi stat de 10 ani in depozit. Cand am citit prima data de schimbat caseta de directie, mi-am zis: "ce nemernici". Dar daca le-oi fi raspuns si lor asa... Edited by r629935, 31 December 2017 - 00:13. |
#27
Posted 31 December 2017 - 00:20
am inteles, iar acum trecem la partea cand romanasul isi da cu parerea asa gratuit, ca dupa cum se stie, e ceva normal.
cum e posibil sa atingi limita unei anvelope noi, dupa nici 2 luni de la montare, fabricata anul asta pe o PLOAIE mentionata de tine. nu te supara, despre ce ploaie vorbim totusi ? nu mai fi atat de ofensat, ca nu ai de ce. ps: daca incerci iar sa vii cu o explicatie din asta 'beton', iti multumesc anticipat pentru ajutor si iti doresc un an nou numai cu bine. Edited by Vladuut, 31 December 2017 - 00:28. |
#28
Posted 31 December 2017 - 01:06
andreic, on 30 decembrie 2017 - 23:21, said:
Vorbim de Logan si asemenea pe roti stock, Renault etc... 3.2bari zici ? E furgoneta sau ai citit in PSI presiunea si ai crezut ca sunt bari sau e invers, 2.3 ? Nici eu la bicicleta n-am atata si stii ca la bicle presiunea e mare fata de masini... 2.2 e presiune fata pe roti de 175 - 185 cu minim 55-65 balon. E in cartile autovehiculelor. Spate de regula e 2.0 sau 2.1 daca e cu motor mare din serie. |
|
#29
Posted 31 December 2017 - 07:33
Legat de presiune. Masina da senzatia de derapare si daca e presiunea prea mica in roti. La fel si daca e prea mare. La fel da senzatia si un amortizor spate defect dar ala il simti ca danseaza masina la gropi. Sau joc mare la rulmentii de pe spate. Toate dau senzatia ca "fuge spatele" desi nu intotdeauna derapeaza.
Rotile se umfla conform specificatiilor producatorului. Nu cum zice Dorel de la vulcanizare. Ca el stie una si buna 2.2-2.4. Nu il intereseaza ce masina e. La Peugeot am 2.6 fata si 2.6-3.0 spate conform producatorului dar la vulcanizare toti baga 2.4 chiar daca le atrag atentia ei o tin pe a lor ca atat trebuie asa ca de la vulcanizare merg acasa si umflu rotile. Ca sa nu tot umflu/desumflu spatele dupa cat incarc merg cu 2.8 tot timpul. Edited by PoeOvidiu, 31 December 2017 - 07:36. |
#30
Posted 31 December 2017 - 09:19
Vladuut
Daca am inteles eu bine, fenomenul negativ care apare este prezent dupa schimbarea anvelopelor. Respectiv marca mentionata de tine. Nu conteaza ca sunt noi. Fiecare anvelopa are o eticheta lipita pe ea, cu doua compartimente. Pe una este inscriptionata o pompa de combustibil, care ne informeaza despre consum. Pe cealalta o anvelopa cu niste picaturi de ploaie. Aceasta ne arata care este aderenta in conditii de carosabil umed. Ambele au niste litere. De la A -G. Este foarte usor de citit si interpretat aceste semnificatii. Cu cat literele sunt mai aproape de inceputul abecedarului, cu atat calitatea si pretul sunt mai mari. Prima si cea mai imporrtanta caracteristica a unei anvelope, este elasticitatea. Ele trebuie sa retina socurile primite si sa aiba o buna priza la carosabil. Anvelopele tale de pe fata fac parte din categoria celor semi rigide. Cele resapate sunt evident non calitate. Presiunea ideala pentru masina ta acun este de 2,2/spate/fata. In sezonul rece se recomanda o presiune cu 0,2 bari mai mare. Aceasta poate sa fie nitel mai scazuta dimineata, dar dupa ce rulezi cateva sute de m. revine la normal. Seara sau cand te retragi, poate sa fie mai crescuta cu 0,1-0,2 bar. Aceste diferente sunt practic fara nici o relevanta. Nu faceti niciodata presiunea la statiile de alimentare. Acele manometre sunt decalibrate. Nu le verifica nimeni si sunt folosite in diferite conditii de cine vrea si cine nu vrea. Acolo se umfla mingii, colaci, saltele, biciclete... La atelierele acreditate de rar, metrologia manometrelor este obligatorie. La solicitarea clientilor se poate solicita verificarea cu acel manometru de rezerva care este obigatoriu. Acum sunt multe auto care au senzori de presiune la bord si arata ce se afla in pneuri. Serviceul respectiv nu prea isi permite sa aiba reclamatii. Parerea mea este sa apelezi la un prieten care are acelasi tip de auto si aceleasi dimensiuni la pneuri. Incearca sa faci un schimb de roti intre voi si vezi ce si cum se prezinta aderenta la carosabil umed. Nu cred ca te costa prea mult. Daca iti este prieten adevarat, accepta Sa ne spui daca mai persista dupa aceasta, acel inconvenient. |
#31
Posted 31 December 2017 - 10:41
PoeOvidiu, on 31 decembrie 2017 - 07:33, said:
Legat de presiune. Masina da senzatia de derapare si daca e presiunea prea mica in roti. La fel si daca e prea mare. La fel da senzatia si un amortizor spate defect dar ala il simti ca danseaza masina la gropi. Sau joc mare la rulmentii de pe spate. Toate dau senzatia ca "fuge spatele" desi nu intotdeauna derapeaza. Rotile se umfla conform specificatiilor producatorului. Nu cum zice Dorel de la vulcanizare. Ca el stie una si buna 2.2-2.4. Nu il intereseaza ce masina e. La Peugeot am 2.6 fata si 2.6-3.0 spate conform producatorului dar la vulcanizare toti baga 2.4 chiar daca le atrag atentia ei o tin pe a lor ca atat trebuie asa ca de la vulcanizare merg acasa si umflu rotile. Ca sa nu tot umflu/desumflu spatele dupa cat incarc merg cu 2.8 tot timpul. presiunea a fost de 2.2 in toate 4 rotile si iarna trecuta si nu am avut probleme, culmea, cu anvelope resapate. am sa incerc sa modific presiunea si eventual sa inversez si rotile, sa vad cum se prezinta fenomenul. cum am mai zis, la o constatare facuta la un alt service, mi s-a spus ca ar fi din flanse, ca ar avea un joc, insa eu ma gandeam mai degraba sa nu fie din ax-ul care face legatura dintre caseta si volan, acolo sa existe un joc.. clepsidra2018, on 31 decembrie 2017 - 09:19, said:
Vladuut Daca am inteles eu bine, fenomenul negativ care apare este prezent dupa schimbarea anvelopelor. Respectiv marca mentionata de tine. Nu conteaza ca sunt noi. Fiecare anvelopa are o eticheta lipita pe ea, cu doua compartimente. Pe una este inscriptionata o pompa de combustibil, care ne informeaza despre consum. Pe cealalta o anvelopa cu niste picaturi de ploaie. Aceasta ne arata care este aderenta in conditii de carosabil umed. Ambele au niste litere. De la A -G. Este foarte usor de citit si interpretat aceste semnificatii. Cu cat literele sunt mai aproape de inceputul abecedarului, cu atat calitatea si pretul sunt mai mari. Prima si cea mai imporrtanta caracteristica a unei anvelope, este elasticitatea. Ele trebuie sa retina socurile primite si sa aiba o buna priza la carosabil. Anvelopele tale de pe fata fac parte din categoria celor semi rigide. Cele resapate sunt evident non calitate. Presiunea ideala pentru masina ta acun este de 2,2/spate/fata. In sezonul rece se recomanda o presiune cu 0,2 bari mai mare. Aceasta poate sa fie nitel mai scazuta dimineata, dar dupa ce rulezi cateva sute de m. revine la normal. Seara sau cand te retragi, poate sa fie mai crescuta cu 0,1-0,2 bar. Aceste diferente sunt practic fara nici o relevanta. Nu faceti niciodata presiunea la statiile de alimentare. Acele manometre sunt decalibrate. Nu le verifica nimeni si sunt folosite in diferite conditii de cine vrea si cine nu vrea. Acolo se umfla mingii, colaci, saltele, biciclete... La atelierele acreditate de rar, metrologia manometrelor este obligatorie. La solicitarea clientilor se poate solicita verificarea cu acel manometru de rezerva care este obigatoriu. Acum sunt multe auto care au senzori de presiune la bord si arata ce se afla in pneuri. Serviceul respectiv nu prea isi permite sa aiba reclamatii. Parerea mea este sa apelezi la un prieten care are acelasi tip de auto si aceleasi dimensiuni la pneuri. Incearca sa faci un schimb de roti intre voi si vezi ce si cum se prezinta aderenta la carosabil umed. Nu cred ca te costa prea mult. Daca iti este prieten adevarat, accepta Sa ne spui daca mai persista dupa aceasta, acel inconvenient. iti multumesc pentru raspuns si da, ce spui tu in legatura cu un prieten ar fi foarte bine si indicat, insa nu am niciunul care sa aiba o masina ca a mea sau cu dimensiunile la 'gume' ca ale mele. ramane sa le inversez pe ale mele si sa modific presiunea, o sa vedem ce-o sa iasa, ceva trebuie sa se intample. Edited by Vladuut, 31 December 2017 - 10:44. |
#32
Posted 31 December 2017 - 11:17
Ce flanse au zis ca au joc? La amortizoare? Abureala de luat banii sau de Dorei imbracati in salopete frumoase cu ifose de mecanici pe la un service mare care sunt pe langa diagnoza mecanica. Flansele uzate suna, bat ca toti dracii. Ce imi plac mie service-urile. Mergi, reclami un defect, iti fac diagnoza, schimba piesa, platesti si la final iei masina cu acelasi defect cu care ai dus-o. Si pana la urma ce ai platit? Sa iti schimbe o piesa care functiona perfect si sa ti-o lase aia defecta pe masina.
Cred ca ii puneam sa imi puna inapoi caseta veche deoarece dupa schimbarea piesei indicate de ei defectul a ramas. Sau daca vor ei sa o lase aia noua dar nu platesc nici manopera nici piesa ca nu am de ce, nu trebuia schimbata. Caseta aia si manopera trebuia sa i-o retina din leafa mecanicului care a facut diagnoza nu sa i-o bage pe gat clientului. Edited by PoeOvidiu, 31 December 2017 - 11:21. |
#33
Posted 31 December 2017 - 11:32
da, de la amortizoare. pai asta e chestia, ca nici eu nu mai schimb nimic pana nu ma lamuresc cu cauciucurile. si mie imi este ciuda ca nu am de unde sa stiu de acum daca a fost caseta sau nu cu adevarat, dar de acum faptul e consumat, sper sa fie de la 'cauciuce' si sa nu fie ceva de la ax sau mai stiu eu ce.
Edited by Vladuut, 31 December 2017 - 11:33. |
|
#34
Posted 31 December 2017 - 11:35
Vladuut
Ai mai multe variante de incercat cu alte anvelope (roti). - incerca la un atelier mai rasarit. Solicita sa-ti puna alte roti. Cine se respecta are in dotare asa ceva. Te costa putin. - roaga un taximetrist sa-ti imprumute 10-15 minute rotile. Cauta sa fie intr-o perioada moarta de trafic. Il intrebi cat doreste sa-i dai ca si bani. Cred ca ceva simbolic. Nu-ti recomand sun absolut nici o forma sa pui resapate pe fata. |
#35
Posted 31 December 2017 - 11:43
Poate va invatati incet incet ca in service se merge pentru schimb de consumabile. Pentru defecte de tipul bucsi, rotule, curele etc. Altfel te mananca de bani si schimba jumatate masina pana nimereste si piesa defecta.
Invatati sa intrati pe forumul marcii sa cereti sfaturi si eventual o recomandare de mecanic. Eu pentru reparatii si dignoze complex o duc la un mecanic recomandat pe forum. Ii zic defectul, face diagnoza si imi zice pretul reparatiei. Daca el a gresit nu ma intereseaza. La final daca masina e reparata ii dau cat ne-am inteles. Mi-a facut cu 1300 de lei reparatie la care fostul propietar bagase deja 1500 de euro pe pompa de inalta, pompa din rezervor, injectoare etc si masina era tot defecta. Ajung la persoana recomandata de forum, face o diagnoza care a durat vreo cateva zile si ma suna. Costa 1300. repar-o. Ulterior isi da seama ca erau mai multe probleme care dadeau simptomele alea si nu le depistase dar nu a cerut un ban in plus. El atat a cerut sa imi repare masina nu sa schimbe x piesa. La service de ce nu procedeaza la fel? Imi derapeaza usor masina. Ok, e caseta, te costa 1800 reparatia. Dar daca tot derapeaza si dupa nu au decat sa schimbe toata masina, eu tot 1800 le dau ca nu e vina mea ca ei au chiulit la cursurile de mecanica. |
#36
Posted 31 December 2017 - 11:43
@ vladut / ceva asemanator am patit eu , la putin timp dupa ce am facut o revizie generala la loganul de serviciu ( numai ca este cu servo ) , pina cind n-am mai rezistat si m-am dus direct la mecanicul meu nu unde fusese in service !!!
O singura privire si mi-a gasit buba . caseta de directie slabita . A strins suruburile si totul este ok . Costul reparatiei , o sticla de pepsi si o cafea . Dar daca nu ma duceam la el ..... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users