Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Acumulatori cu Litiu - stocare energie regenerabila
#37
Posted 31 December 2017 - 17:05
doega, on 31 decembrie 2017 - 13:28, said:
.... Dar la mine au costat 400 euro fara tva si ma gandesc la o ghidusie pentru la anul prin octombrie, nu spun ce! vast, on 30 decembrie 2017 - 22:08, said:
Addy, ca tu esti electronist, ce parere ai de balancerele active la care am postat link pe pagina precedenta?.. vast, on 29 decembrie 2017 - 23:05, said:
....De asemenea, cine doreste sa aiba bateriile perfect echilibrate in permanenta, sugerez urmatoarele balancere active ce functioneaza cu curenti de pana la 6A nominal si 10A in peak: https://greenstore.a....48efd458Ov7YIS Dupa ce am pus litiul in functiune si am vazut cat de putin se debalanseaza in timp si cat de putina energie se iroseste pe balancerul pasiv (cu rezistente) am renuntat la idee ca fiind absolut inutila si nerentabila. Balancerul activ la LiFePO4 [deci NU la Li-Ion] ar "face efectiv ceva" doar pe intervalul 0-15% SOC si pe 95-100%SOC. Adica acolo unde de exemplu la un vehicul electric oricum e indicat sa nu ajungi; si daca ajungi curentii de balansat sunt mari si nu mai e timp. Intre 20 si 90% SOC balancerul activ sta de pomana pt ca tensiunile intre celule difera doar cu cativa mV. Edited by addysoftware, 31 December 2017 - 17:10. |
#38
Posted 31 December 2017 - 17:11
Pai Adi, daca tu spui ca te-au costat 350 euro/kwh si eu zic ca m-au costat 400 fara tva, nu se intelege?
Da 400/kwh iar transport fix-pix la nivel de kwh. Numai ca acum sunt cu 20% mai ieftine, adica am dat 3000 euro/300ah/3.2v iar acum sunt cam 2400 de euro. Preturile scad cu 15-20% la dublarea productiei fie ea locala sau mondiala. Tesla, cu o fabrica, a dublat productia si ca si consecinta preturile au scazut. |
#39
Posted 31 December 2017 - 19:30
addysoftware, on 31 decembrie 2017 - 16:13, said:
Ref la injumatatirea calculata de doega, as preciza ca injumatatirea "duratei de viata" datorata curentului mare de incarcare si descarcare as vedea-o mai degraba ca pe o injumatatire a numarului de cicli. Efectul de ansamblu ar fi insa aproape asemanator, doar ca injumatatirea numarului de cicli datorata incarcarii rapide ar fi calculata simultan cu injumatatirea datorata descarcarii rapide, deci s-ar socoti doar o data, nu de doua ori. PS Referitor la poza, nu a remarcat nimeni nimic? Edited by doega, 31 December 2017 - 19:31. |
#40
Posted 01 January 2018 - 00:43
doega, on 31 decembrie 2017 - 19:30, said:
3.Pai nici eu nu le tin tot timpul in 2C, si nimeni nu prea ar avea cum, ca intr-o juma de ora de 2C le-ai golit de la SOC 100 la SOC 0. 2C doar pt scurt timp, cand e neaparat nevoie, si de preferinta nu prea des... Ele tin si 4-5C ptr cateva secunde (as zice 10-30; depinde foarte mult de marca); tin si 10C ptr o secunda-doua, cat sa pornesti un motor masiv. Sigur ca le afecteaza; nu sunt facute pentru 10C, ca litiu-titanatul; exista baterii speciale pt 10C, dar sunt mai scumpe si oricum n-au 2000 de cicli, abia au 300-500. Sigur ca daca le folosesti pe alea la 1C tin peste 2-3000 de cicli. 4. Nu-mi dau seama ce arata acolo. Par sa fie parametrii de incarcare sau descarcare la un electrovehicul. Edited by addysoftware, 01 January 2018 - 00:53. |
#41
Posted 01 January 2018 - 03:37
4.Ah.. Nu ; e instalatia ta, asa-i? 45-56o sunt Fahrenheit... asta m-a indus in eroare.
Ce sa observ ciudat? nu mi se pare nimic ciudat, dar nici nu e ceva evident... si sunt cam ostenit, ca de revelion mda.. |
#42
Posted 01 January 2018 - 07:38
Nu, sunt gradele Celsius a placii de baza. Ajunge si pe la 60 cand e forjat chargerul. Nu va mai tin mult in suspans, dar pana scriu postul poate remarca cineva. Are legatura cu modul de exploatare a bateriilor, bineinteles.
|
#43
Posted 01 January 2018 - 10:24
Cineva care se descurca mai bine cu americana californiana, poate sa ne spuna ce tips & tricks zice nenea din film referitor la Bottom Balancing? Cica bateriile de pe o masina au fost salvate, dupa ce au fost descarcate foarte adanc de proprietar, datorita faptului ca initial a fost facut un BB.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/rQC_9TwyjTk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai jos sunt alte doua filme interesante: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AdLVk-KVcL0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qpe2UwvFPXg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#44
Posted 01 January 2018 - 11:06
Vast, am vazut primul film de cel putin 20 de ori pana sa-mi notez si sa calculez totul. Spune exact ce am scris si eu, le-a dus la 0v si si-au revenit. Acum ceva date:
Tot pack-ul trebuie sa aiba 126v, deci apreciez ca sunt 35 de baterii la 3.6v. Proprietarul le-a descarcatt la sub 28v, deci undeva IN MEDIE la 0.8v, dar sigur unele aveau 0v. Si spune ce am zis eu, bateriile nu se strica la 0v decat daca ai reverse current (polarity), adica daca ramane cel putin o baterie incarcata si trece curent invers prin restul. Atunci restul sunt distruse. Si mai zice ceva confuz nenea mecanicul cu tip of the day. Prima data zice ca trebuie sa te asiguri ca la BB celulele sunt debalansate cand sunt incarcate. Apoi zice ca trebuie sa ai tensiune egala in curba de incarcare. Presupun ca se rezuma asa: faci BB si cand le incarci pana la 3.4v sa zic, toate sa aiba aceleasi voltaje dar nu te opresti. Te duci cu incarcarea pana un element ajunge la 3.55-3.6v si sa apara acea debalansare datorita capacitatilor diferite. A doua chestie pe care o zice, e exact ce am spus eu. Nu fa BB prima data si apoi sa uiti de ele ca dupa 20 de cicluri o sa ai surprize. Cum am zis, cel mai slab sa devina, de fapt, cel mai mare. El efectiv zice sa folosesti bateriile asa cum sunt macar un ciclu, apoi sa faci BB ca altfel trebuie sa il refaci. Lucru confirmat de mine si recomandat ca dupa 1-3 luni sau 20 de cicluri sa verifici tensiunile elementelor la 3.15v. Si ar trebui sa fie perfect echilibrate, daca nu, refaci BB la 2.7v. |
#45
Posted 01 January 2018 - 11:57
Pai la ce zicea nenea mecanicul ma refeream, ca dadea ceva ponturi si pe care nu le-am inteles bine din americaneasca lui.
|
#46
Posted 01 January 2018 - 12:56
In al doilea video, tipul habar nu are de ce inseamna BB. La 12'30'' zice ca vii cu masina acasa si daca ai BB, iti descarca bateriile apoi le incarca. E putin cam tampitzel rau tipul
Despre al treilea, nici nu vreau sa discut. Iti faci la minicicluri de risti sa iti afecteze bateriile. Si la fel, ce se intampla daca da gres utilajul? De ce sa ma risc cu tot felul de scule si bascule pe bateriile mele? Ca sa castig un 5.465%? Nope! |
|
#47
Posted 01 January 2018 - 19:16
vast, on 01 ianuarie 2018 - 10:24, said:
Cineva care se descurca mai bine cu americana californiana, poate sa ne spuna ce tips & tricks zice nenea din film referitor la Bottom Balancing? Cica bateriile de pe o masina au fost salvate, dupa ce au fost descarcate foarte adanc de proprietar, datorita faptului ca initial a fost facut un BB. Bull shit. BB este ok pentru de-alde d-astia care nu vor sa foloseasca bateriile cu BMS sau il ignora. Dar nu este ok pentru baterii. Eu unul nu o sa mai raspund la chestii de-astea. Pierd timpul si ma enerveaza. Daca avea BMS nu mai era nevoie sa le "salveze". Edited by addysoftware, 01 January 2018 - 19:17. |
#48
Posted 01 January 2018 - 20:08
Adi, nu te supara, te rog! Ce vroia sa spuna e ca folosind BB nu distrugi bateriile niciodata. Atat! Sunt absolut deacord cu tine ca trebuie LVD si HVD, nu neaparat BMS, dar unii nu vor si nu au. Si tot nu isi distrug bateriile. Cum sa fie OK pentru baterii ca le duci la 0 volti, si ei stiu asta. Dar la TB le distrugeau pe aproape toate, asta e ideea si asta trebuie retinut. Tipul a fost ignorant daca a dus pack-ul de la 126v la sub 28v. Dar nu le-a distrus.
|
#49
Posted 01 January 2018 - 22:06
Pe yutube sin tot felu de tepe daca va luati dupa acesti indivizi o sa va distrugeti acumulatori care nu sint prea eftini trebuie respectate tensiunile de incarcare si descarcare.
Edited by aerodinamic_32, 01 January 2018 - 22:07. |
#50
Posted 01 January 2018 - 23:28
doega, on 01 ianuarie 2018 - 20:08, said:
....Ce vroia sa spuna e ca folosind BB nu distrugi bateriile niciodata. Atat! Sunt absolut deacord cu tine ca trebuie LVD si HVD, nu neaparat BMS,.... Chestia e ca nu exista LVD si HVD fara BMS; cele doua (LVD si HVD) apartin celui de-al treilea; al treilea poate exista fara ele, dar cele doua nu pot exista fara al treilea; Imagineaza-ti BMS fara releele de hvd si lvd, sa sune doar o alarma si omul sa faca deconectarea (cum le zice si numele, LVD si HVD sunt deconectoare, adica niste switchuri sau relee capabile sa intrerupa DC in curenti si tensiuni destul de mari); dar nu pot face nimic doar ele (releele) fara cel de-al treilea (bms-ul) care le da comanda. Edited by addysoftware, 01 January 2018 - 23:32. |
#51
Posted 02 January 2018 - 12:10
In off-grid LVD e invertorul si HVD e chargerul, insa nu o fac pe fiecare element. Si da, recomand si eu un alt dispozitiv, pentru siguranta, care sa faca LVD si HVD la nivel de element.
|
|
#52
Posted 03 January 2018 - 18:14
@ady, poti da cateva exemple de Bms-uri care setezi lvd si hvd .
Pe piata exista cu ele prestabilite, ori prea jos lvd ori prea sus hvd. |
#53
Posted 03 January 2018 - 21:59
Doega are unul, "whizbang" ii zicea el.
Eu pt mine, l-am facut eu, cu potentiometri cu care pot ajusta in limite suficiente (de ex la mine intre 3.3-3.8V respectiv 2.5-3.0) tensiunea la care actioneaza. Pentru "sus" am reglat-o la 3.55V iar ptr "jos" la 2.7V doega, on 02 ianuarie 2018 - 12:10, said:
In off-grid LVD e invertorul si HVD e chargerul, insa nu o fac pe fiecare element. Si da, recomand si eu un alt dispozitiv, pentru siguranta, care sa faca LVD si HVD la nivel de element. Attached Files |
#54
Posted 03 January 2018 - 22:51
addysoftware, on 03 ianuarie 2018 - 21:59, said:
Doega are unul, "whizbang" ii zicea el. Eu pt mine, l-am facut eu, cu potentiometri cu care pot ajusta in limite suficiente (de ex la mine intre 3.3-3.8V respectiv 2.5-3.0) tensiunea la care actioneaza. Pentru "sus" am reglat-o la 3.55V iar ptr "jos" la 2.7V Momentan am si un monitor cu alarma. LE Mi-am adus aminte! Ar mai fi charger-ul de la Dacian care e si LVD si HVD si charger si echilibrare TB. Numai ca daca folosesti si echilibrarea e moartea vietii cu cei 0.2a, in primele 3 luni stai cu bateriile intre 30-80% SOC daca nu le faci tu manual TB inainte de a le instala. Pentru ca daca o celula a ajuns la 3.55 deconecteaza chargerul (si cred ca o descarca) apoi reia incarcarea dar a trecut ziua. Iar la 3v deconecteaza invertorul. Recomand sa dai disable la balancing si sa faci BB apoi il folosesti (pe el ca charger) la HVD, iar pentru LVD are niste configurari si setari in functie de invertor ca sa il poata opri. Edited by doega, 03 January 2018 - 23:03. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users