Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Acumulatori cu Litiu - stocare energie regenerabila
#19
Posted 30 December 2017 - 20:21
LE aia au pus-o in scurt cands-a umflat asa.
vast, on 30 decembrie 2017 - 08:54, said: .....La litiu ai facut descarcarea si incarcarea initiala dupa cum a scris Doega, apoi ai setat valorile de LVD si HVD si gata, te bucuri de ele. Tu crezi ca eu sau Doega sau Addysoftware stam cu ochii pe ele ca pe butelii? BMS-ul "sta cu ochii pe ele" tot timpul, nu oboseste, si daca e bine facut... tine mai mult ca bateria. In general utilizatorul mai se uita din cand in cand la coulumbometru, ca sa nu se trezeasca ca a consumat prea mult si e seara si bateriile sunt descarcate... In rest, e mult mai usor ca la Pb, nu-ti pasa ca de o luna n-a iesit soarele. Generator? Ce-i aia? Sting televizorul devreme si stau la laptop, am becuri mici, locale, apa curenta si telefon, muzica, ne ajunge. |
#20
Posted 30 December 2017 - 20:24
Da Adi, dar cine nu are ochi sa vada si minte sa inteleaga degeaba ragusim noi pe aici. Rinaldoparaipan mi-a confirmat intamplarea de ieri; si la el s-a luat curentul cam o ora. Litiu e mama bateriilor, nu ai nicio grija.
|
#21
Posted 30 December 2017 - 20:37
doega, on 30 decembrie 2017 - 09:42, said:
TB nu ofera nici un avantaj ci doar probleme si griji ca te lasa BMS-ul. Plus ca la Litiu, cu cat le tii mai jos de 3.55v cu atat poti sa-ti dublezi viata. Legat de 3.55V si mai jos: pai se poate regla. Al meu/tau e reglat pe la 3.5V. Permite cca +/- 0.1-0.15V doega, on 30 decembrie 2017 - 09:42, said: ....De ce nu? Pentru ca cel mai des bateriile se distrug sub 2v. Daca faci TB atunci cand bateriile ajung la 2.5*8=20v macar un element v-a avea 3v iar unul 2v. Daca BMS-ul de 100$ nu face, s-a defectat, doarme etc deconectare atunci vei avea la final ceva de genul: 0, 0.5 ,0, 0.3 ,0, 0.4 , 0.7, 0.2 v. In acest moment ai distrus cei 3 elementi cu 0v datorita tensiunii inverse. Daca folosesti BB, la 20v toti cei 8 elementi au 2.500v. Daca vei continua, la final ai 0v la toti si nu distrugi niciun element. Doar ca ai pierdut cam 10 cicluri respectiv 0.1-0.5% din capacitate in functie de producator. LE. Candva, cand o sa am timp mai mult, o sa ma apuc sa fac si unul cu bottom balance.. Edited by addysoftware, 30 December 2017 - 20:39. |
#22
Posted 30 December 2017 - 20:38
Si de ce as integra un aparat care ma tine 100 de ani daca nu e necesar? De ce nu BB si gata, de ce sa marisc si sa asimilez riscurile unor rebuturi la componente de 1/100.000 cand nu e necesar.
Ce castig? Energie? Nu. Viata? Nu. Siguranta? Nu. Griji? Da. Costuri? Da. Riscuri? Da. Cabluri? Da. Ce spui tu se aplica, oarecum, dar se va renunta, la EV. La stocare energie pentru casa garantez ca nu e necesar. |
#23
Posted 30 December 2017 - 21:52
doega, on 30 decembrie 2017 - 20:38, said:
Si de ce as integra un aparat care ma tine 100 de ani daca nu e necesar? De ce nu BB si gata, de ce sa marisc si sa asimilez riscurile unor rebuturi la componente de 1/100.000 cand nu e necesar. Ce castig? Energie? Nu. Viata? Nu. Siguranta? Nu. Griji? Da. Costuri? Da. Riscuri? Da. Cabluri? Da. Ce spui tu se aplica, oarecum, dar se va renunta, la EV. La stocare energie pentru casa garantez ca nu e necesar. Siguranta? Da. Griji? Mai putin ca in caz ca stai fara. Riscuri: la fel, mai putin decat fara. Cabluri? daca niste firisoare de 0.5mm se pot numi cabluri... ma rog. Costuri? Mi se pare derizoriu. HVD/LVD oricum trebuie sa ai deci nu intra la costuri diferite. Singurul element suplimentar la balancer e o rezistenta (sau mai multe in paralel/serie) plus un tranzistor pe fiecare celula, care costa in functie de implementare intre 1 si 2 lei/celula. |
#24
Posted 30 December 2017 - 22:08
Addy, ca tu esti electronist, ce parere ai de balancerele active la care am postat link pe pagina precedenta?
Nu mai stiu la care dintre modele aveau postat si un filmulet unde aratau cat de rapid se echilibrau celulele dupa ce erau montate aceste balancere. |
#25
Posted 31 December 2017 - 08:51
Vezi Adi, d-aia e bine ca avem 2 abordari diferite, fiecare poate sa aleaga.
Whizbang-ul cu shuntul imi da SOC-ul. La mine LVD e invertorul Victron si HVD Midnite-urile. Plus BMS-ul de la tine cand imi termin raftul/panoul. Acum am prea multe matze p-acolo si nu am spatiu. Urmeaza sa spun din experienta mea si mai ales a altora cum cred eu/ei ca ar trebui exploatate in cele 2 moduri: total fara retea si ca in cazul meu, cu retea. In primul rand trebuie precizat ca desi sunt LiFePO4, bateriile comandate de pe aliexpress au caracteristici net inferioare celor de pe ev-power etc. La ele nici nu pot sa ma refer pentru ca nu am gasit utilizatori care sa le fi testat ani de zile. Doar ce pot sa spun este ca se verifica regula ca le scade viata la jumatate pentru fiecare greseala (persistenta de-a lungul timpului) importanta in exploatare. Edited by doega, 31 December 2017 - 08:52. |
#26
Posted 31 December 2017 - 09:59
Eu am instalat SBMS 120 de la Dacian. Insa ca sa pot folosi protectiile LVD si HVD trebuie sa pun niste SSR-uri pe partea de 220 V a invertorului. Invertorul meu nu permite LVD mai sus de 24 V.
Nu reusesc insa sa duc bateriile in SOC 100. Am setat bulk = absorb = 27.5 V pe chargerul invertorului iar la SOC 84 curentul absorbit este 0 A si chargerul intra in Float. Ce ziceti? Sa cresc tensiunea pe Bulk? Screenshot_20171230-072905.png 49.99K 68 downloads |
#27
Posted 31 December 2017 - 10:21
Sun cateva reguli de AUR in exploatarea curenta, zilnica. Nu ca de cateva ori s-a intamplat sa... Mai jos vorbesc de metoda cu BB.
1. Niciodata sa nu sara temperatura de 35 de grade in camera. La descarcari cu amperaje mari, temperatura interioara creste cu ~20 de grade, adica la 55. Orice exploatare indelungata la peste 35 de grade le scade viata in ani la jumatate. Este probat si o sa va dau exemplu mai jos. Sunt opinii care spun ca tinute intre 5 si 10 grade le-ar dubla viata. Asta nu stiu sigur, dar a spus-o un inginer care a lucrat pentru multi producatori de vehicule electrice. 2. Sa nu se descarce cu mai mult de amperajul recomandat. De obicei e intre 0.33C si 0.5C. La cele no name eu nu as sari de 0.2C. 3. Sa nu se incarce cu mai mult de amperajul recomandat. De obicei e intre 0.33C si 0.5C. La cele no name eu nu as sari de 0.2C. (Ponta de mai sus ) 4. Sa se evite descarcarile sub 80% DOD. Fiecare descarcare sub 80% DOD scade 2 cicluri la 80% DOD. Adica, daca la 80% ai 2000 de cicluri, la 90% DOD ai 800-1000. Daca folosesti BB si din greseala le-ai dus la 100% DOD, respectiv la 0(zero) volti le va scadea ~10 cicluri, adica ai doar 200. Acum bine, daca esti fraier de 200 de ori, nu meriti LiFePO4. 5. Mai jos e in functie daca ai sau nu ai retea: a. Ai retea. In mod normal se dimensioneaza bateriile ca sa te tina aproximativ 2 zile pana la 80% DOD. In zilele in care nu ai aport si se preconizeaza ca nici maine iar bateriile, in prima seara, au ajuns la 50-60% eu recomand si fac asta, sa bagi din retea astfel incat a doua zi sa mai ai macar 30%. Pentru 0.5 bani/kwh nu merita sa faci un ciclu la 80%. b. Nu ai retea. Aia e. Nu merita sa te chinui sa pornesti generator & staff daca bateriile nu au ajuns la 3.15v (80% DOD). La Winston mai ai inca 4999 de cicluri. 6. Metoda de incarcare. Sunt 2 metode in functie de absorb. Va rog sa observati atent diferentele. a. Fara absorb sau cu absorb 1 minut. E complicata, periculoasa si nu se preteaza la off-grid, ci mai mult la vehicule electrice (EV). Necesita management ca sa deconecteze incarcarea in caz ca sare un element de 3.8v. Se seteaza o tensiune de bulk de 3.6v si float de 3.35-3.75v. Trebuie sa ai aport sanatos si constant, ajungi la 3.6v si imediat in float. Daca un element a ajuns la 3.8v treci in float. Complicat dar eficient si rapid pentru EV. b. Cu absorb. Se seteaza bulk la aproximativ 3.4v (vezi in primul post cum se determina) si absorb de 2 ore vara si 3 iarna. In absorb tensiunea poate creste pe unele elemente peste 3.4v, pana pe la 3.55-3.6v, respectiv 99% SOC. Orice salt peste 99% SOC le afecteaza iar la 100% le scade viata la jumatate. Apoi float la 3.35-3.75v. Eu am bulk 3.4 si float 3.35v. FAPT Mie imi scade de la 27.2v la 26.3 in doar 30-70wh scosi din baterii. Nu am ce cauta peste 3.4v, nu am nici 100wh pana la 3.6v. 7. NICIODATA nu le stochezi (neutilizate) pe perioade mai mari de 1-2 luni la SOC peste 30%. Adica LE DESCARCI pana pe la 3.2v si asa le tii si 5 ani. 8. Nu ai cum sa le distrugi decat daca te chinui. Nu ai ce sa verifici, masori, testezi, cantaresti si mai stiu eu ce. Nu iau foc, nu bubuie, nu fac gaze, le poti tine sub pat. LE 9. Foarte important. Absorbul trebuie oprit cand in baterii nu mai intra mai mult de 0.05C. Eu unul zic ca se poate seta chiar si mai mult. Altfel le distrugi in timp. Adica in 100Ah nu mai intra decat 5A. Exemplu postat pe forum de acumulatori. Un nebun s-a gandit sa faca EV cu LiFePO4. Doar ca era prin tarile calde si dupa 2 ani bateriile au murit. Normal, pentru ca: 1. Le-a exploatat la peste 35 de grade. 1/2 din viata. 2. Le-a incarcat la amperaje mari. 1/2 din viata. 3. Le-a descarcat la a amperaje mari. 1/2 din viata. 4. Probabil, le-a dus sub 80% DOD. 1/2 din viata. Facand un calcul: 2ani *2*2*2*2= 32 de ani. Nu zic 32, dar macar 20 tot l-ar fi tinut in sistem off-grid. Mai ramane problematica incarcarea la sub 0 grade. Asta nu stiu, se pare ca in Siberia le incarca si la - 40 de grade insa o componenta esentiala este Ytriul. Winston-ul are 42% in componenta. Asta le da rezistenta la temperaturi extreme cu + sau - si un plus de 1000 de cicluri la 80% DOD. KLAUSS Bine ca mi-ai amintit sa mai adaug ceva FOARTE IMPORTANT la postul anterior. klauss1977, on 31 decembrie 2017 - 09:59, said:
Eu am instalat SBMS 120 de la Dacian. Insa ca sa pot folosi protectiile LVD si HVD trebuie sa pun niste SSR-uri pe partea de 220 V a invertorului. Invertorul meu nu permite LVD mai sus de 24 V. Nu reusesc insa sa duc bateriile in SOC 100. Am setat bulk = absorb = 27.5 V pe chargerul invertorului iar la SOC 84 curentul absorbit este 0 A si chargerul intra in Float. Ce ziceti? Sa cresc tensiunea pe Bulk? Edited by doega, 31 December 2017 - 10:23. |
#28
Posted 31 December 2017 - 10:25
SBMS ul calculeaza SOC -ul folosind un shunt pe baza energiei care intra/iese in/din baterii.
|
|
#29
Posted 31 December 2017 - 10:47
klauss1977, on 31 decembrie 2017 - 09:59, said:
......Insa ca sa pot folosi protectiile LVD si HVD trebuie sa pun niste SSR-uri pe partea de 220 V a invertorului. Invertorul meu nu permite LVD mai sus de 24 V..... Nu neaparat SSR (e scump). Invertorul tau are buton de on-off? Daca da, se poate folosi un mic montajutz-montajuletz care costa cativa lei si care sa opreasca invertorul comandat de semnalul LVD. 2017-12-31_10-38-38.png 12.83K 87 downloads 2017-12-31_10-37-06.png 7.68K 65 downloads O sa analizez pe rand: doega, on 31 decembrie 2017 - 10:21, said:
1. Niciodata sa nu sara temperatura de 35 de grade in camera. La descarcari cu amperaje mari, temperatura interioara creste cu ~20 de grade, adica la 55. Orice exploatare indelungata la peste 35 de grade le scade viata in ani la jumatate. Este probat si o sa va dau exemplu mai jos. Sunt opinii care spun ca tinute intre 5 si 10 grade le-ar dubla viata. Asta nu stiu sigur, dar a spus-o un inginer care a lucrat pentru multi producatori de vehicule electrice. ..... Daca avem bateriile in pod (naiba le tine acolo) si toata vara temperatura in pod este ziua de 40 grd, avem deci aproximativ 150 zile cu cate 12 ore (bateriile au inertie si dimineata dar si seara) deci 75 de echivalent-zile la temperatura de cca 30-35 grd. Bateriile vor imbatrani in cele eq 75 zile cu eq 150 zile. Reversul este si el adevarat, adica tinute la 10-15 grd bateriile vor avea viata aproximativ dublata Asta e valabil si la plumb La temperaturi mai scazute de 10 grd C litiului ii scade binisor capabilitatea de a ceda si accepta sarcina, iar la temperaturi sub zero grade este practic periculos/distructiv sa-l incarci (dar n-are nimic daca il descarci, decat ca devine "cam lenes". Ma rog, la uz casnic nu se cunoaste, dar la vehicul electric se cunoaste bine). |
#30
Posted 31 December 2017 - 11:17
doega, on 31 decembrie 2017 - 10:21, said:
..... 2. Sa nu se descarce cu mai mult de amperajul recomandat. De obicei e intre 0.33C si 0.5C. La cele no name eu nu as sari de 0.2C. 3. Sa nu se incarce cu mai mult de amperajul recomandat. De obicei e intre 0.33C si 0.5C. La cele no name eu nu as sari de 0.2C. .... Am folosit bateriile mele no-name tip "pungutza" (firma GTK, by the way, sunt destul de "potente") de multe ori la cca 20-30A adica 0.3-0.5C incarcare si 1.5kW adica 30A dar si pana la 80-100A adica 1.2-1.3C descarcare, si nu par sa fi scazut in capacitate. Nu se incalzeau DELOC la 80-100A. Doar terminalele se incalzeau, sunt niste tablitze cam subdimensionate, si legaturile dintre ele eu le-am facut cu sarme si suruburi si nu au contact prea grozav, avansez ca probabil 1 miliohmi per contact (5 fire a cate 5 miliohmi). Dar vom vedea mai precis peste cativa ani. N-am de gand sa le menajez (ma rog, nici n-o sa le fortez la 1C prea des, la 1C sunt totusi 5kW... si nu am nevoie prea des, doar cand fac dus vara "la instant electric", dar la 0.5C o sa le folosesc destul de des.), au costat 350 euro/kWh. Ieftine. 2017-08-18 18.48.42.jpg 93.37K 221 downloads 2017-08-22 15.27.00.jpg 94.05K 204 downloads doega, on 31 decembrie 2017 - 10:21, said:
... 4. Sa se evite descarcarile sub 80% DOD. Fiecare descarcare sub 80% DOD scade 2 cicluri la 80% DOD. Adica, daca la 80% ai 2000 de cicluri, la 90% DOD ai 800-1000. Daca folosesti BB si din greseala le-ai dus la 100% DOD, respectiv la 0(zero) volti le va scadea ~10 cicluri, adica ai doar 200. Acum bine, daca esti fraier de 200 de ori, nu meriti LiFePO4. ... Cine le duce la zero volti poate sa le si arunce. Daca ai BMS cu LVD, nu se vor duce niciodata la zero volti ca nu le lasa BMS-ul. Inca o paranteza. Daca am celulele echilibrate "sus", cand golesc bateriile iarna pana la 2-5%, doar una din celule va fi golita la 2-5%, celelalte vor fi la 3-6-8%. Celula mai slaba, care e ciclata mai adanc, se va putea completa peste cativa ani cu o celula de capacitate mica ( sa zicem 20% din cea mare) in paralel, cu fire nu prea groase, calculate a.i. curentul si utilizarea acesteia sa fie echilibrate cu restul bateriei. doega, on 31 decembrie 2017 - 10:21, said:
5. Mai jos e in functie daca ai sau nu ai retea: a. Ai retea. In mod normal se dimensioneaza bateriile ca sa te tina aproximativ 2 zile pana la 80% DOD. In zilele in care nu ai aport si se preconizeaza ca nici maine iar bateriile, in prima seara, au ajuns la 50-60% eu recomand si fac asta, sa bagi din retea astfel incat a doua zi sa mai ai macar 30%. Pentru 0.5 bani/kwh nu merita sa faci un ciclu la 80%. b. Nu ai retea. Aia e. Nu merita sa te chinui sa pornesti generator & staff daca bateriile nu au ajuns la 3.15v (80% DOD). La Winston mai ai inca 4999 de cicluri. 5.b absolut de acord. E noapte. S-au descarcat? Te culci. E si maine o zi. Daca maine e vreme de-aia neagra de tot si nu baga decat 50W (200Wh/zi) in baterii, abia atunci sa zicem ca merita sa pornesti generatorul, o juma-de-ora, hai o ora.. Edited by addysoftware, 31 December 2017 - 11:04. |
#31
Posted 31 December 2017 - 11:20
Adi, tu vorbest la zero volti, de TB. La BB nu e asa, e cum am zis eu.
Postez filmul cu cel care a facut asta daca il gasesc, dar tipul asta a facut-o. Reverse polarity le distruge, dar la BB nu ai, ca toate ajung la 0 SOC in acelasi timp. E testat de el. https://www.youtube....juSa49DJFYltOTw |
#32
Posted 31 December 2017 - 11:26
doega, on 31 decembrie 2017 - 10:21, said:
..... 7. NICIODATA nu le stochezi (neutilizate) pe perioade mai mari de 1-2 luni la SOC peste 30%. Adica LE DESCARCI pana pe la 3.2v si asa le tii si 5 ani. 8. Nu ai cum sa le distrugi decat daca te chinui. Nu ai ce sa verifici, masori, testezi, cantaresti si mai stiu eu ce. Nu iau foc, nu bubuie, nu fac gaze, le poti tine sub pat. 9. Foarte important. Absorbul trebuie oprit cand in baterii nu mai intra mai mult de 0.05C. Eu unul zic ca se poate seta chiar si mai mult. Altfel le distrugi in timp. Adica in 100Ah nu mai intra decat 5A. 9.Absolut. Cand (la peste 3.5V) scade curentul la 0.1C sau 0.05 (e doar 1-2 minute intre 0.1 si 0.05C) sunt practic aproape full si supraincarcarea nu face decat sa le forteze inutil. doega, on 31 decembrie 2017 - 11:20, said:
Adi, tu vorbest la zero volti, de TB. La BB nu e asa, e cum am zis eu. Postez filmul cu cel care a facut asta daca il gasesc, dar tipul asta a facut-o. Reverse polarity le distruge, dar la BB nu ai, ca toate ajung la 0 SOC in acelasi timp. E testat de el. https://www.youtube....juSa49DJFYltOTw Tu ai zis zero volti, si zero volti pe celula e distructiv. Zero SOC nu e zero volti ci 2.5 volti. Edited by addysoftware, 31 December 2017 - 11:30. |
#33
Posted 31 December 2017 - 11:36
Da, sustin, sub 1v volt, aproape zero volti, nu zero SOC. Nu le distrugi ci le scazi ~10 cicluri la 80%. Adica le poti duce de 500 de ori sub 1v sau 0 volti.
Va sfatuiesc sa ascultati tot, dar la 1'50'' zice ca le-a dus sub 1 volt, adica a stors tot tot din ele, de 10 ori. La zero volti e greu sa le duci chiar daca te chinui mult, dar tot nu cred ca le distrugi. Are tot Winston. LE Ce vroiam sa zic: Sub 1v practic nu mai ai nici macar 5w. Sigur unele baterii din tot bancul lui s-au dus la zero volti. Oricum nu mai conteaza 1v sau 0v, ideea e ca nu le distrugi, ceea ce la alte baterii nu stiu daca iti permiti asa ceva. Deja simt ca are sens topicul separat pentru Litiu, e cu totul diferit de alte baterii. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/N7scKCQlfYs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by doega, 31 December 2017 - 12:00. |
|
#34
Posted 31 December 2017 - 12:40
#35
Posted 31 December 2017 - 13:28
pyxyit, on 31 decembrie 2017 - 12:40, said:
Interesant cum ai verificat ca scade viata la jumatate. O explicatie, un calcul, ceva ? O sa mai am inca un post pe partea de tips&tricks, adica niste chestii care te pot ajuta sa le exploatezi sau sa iti exploatezi la maximum instalatia. Pun o poza si va intreb, ce vi se pare ciudat? LE Adi, acum am vazut postul tau cu exploatarea. Pai tu da-le-n freza nene pana nu mai poti. Normal ca asa trebuie, ca trebuie sa avem review-uri si peste 3-4 ani in care sa confirmam miturile astea. Dar la mine au costat 400 euro fara tva si ma gandesc la o ghidusie pentru la anul prin octombrie, nu spun ce! Attached FilesEdited by doega, 31 December 2017 - 13:41. |
#36
Posted 31 December 2017 - 16:13
pyxyit, on 31 decembrie 2017 - 12:40, said:
Interesant cum ai verificat ca scade viata la jumatate. O explicatie, un calcul, ceva ? De exemplu: temperatura cu cateva grade mai mare la orice obiect care functioneaza pe baze fizico-chimice - termenul "obiect" include baterii, semiconductoare, condensatori de orice tip, motoare (izolatia acestora), chiar si rezistoare, cinescoape, LCD-uri, tuburi fluorescente, LED-uri - injumatateste durata de viata. Ca sa precizam: cele cateva grade sunt, din cate stiu, variabile cu temperatura (deci trebusoara e valabila ca valoare numerica doar in jurul a 20-30 grd C) si cu mediul la care se face referire:
Ref la injumatatirea calculata de doega, as preciza ca injumatatirea "duratei de viata" datorata curentului mare de incarcare si descarcare as vedea-o mai degraba ca pe o injumatatire a numarului de cicli. Efectul de ansamblu ar fi insa aproape asemanator, doar ca injumatatirea numarului de cicli datorata incarcarii rapide ar fi calculata simultan cu injumatatirea datorata descarcarii rapide, deci s-ar socoti doar o data, nu de doua ori. Edited by addysoftware, 31 December 2017 - 16:15. |
Anunturi
▶ 4 user(s) are reading this topic
1 members, 2 guests, 1 anonymous users
viocons72