Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD
#37
Posted 29 December 2017 - 09:01
Asa se spunea si la motoarele diesel acum 20-30 de ani ca turbina le forteaza, bla bla. Intre timp a devenit ceva standard si nu cred ca mai exista motor diesel fara turbina la autoturisme.
Deja revolutia a inceput si la motoarele pe benzina si foarte putini producatori mai ofera motoare pe benzina fara turbina. De obicei singurele modele care inca au ramas fara turbina sunt versiunile cele mai ieftine. Edited by Kroghy, 29 December 2017 - 09:02. |
#38
Posted 29 December 2017 - 09:01
#39
Posted 29 December 2017 - 09:03
#40
Posted 29 December 2017 - 09:03
Baxon, on 29 decembrie 2017 - 09:01, said:
Pt ca uzura este mai accentuata decat in cazul celor aspirate . adrian_r5, on 29 decembrie 2017 - 09:03, said:
ai si argumente ? Edited by Kroghy, 29 December 2017 - 09:05. |
#41
Posted 29 December 2017 - 09:08
Kroghy, on 29 decembrie 2017 - 09:03, said:
Adica acel motor tine numai 700 mii de km in loc sa tina 900 mii de km pana cand are nevoie de segmentare. Absolut neglijabil in conditii normale. Kroghy, on 29 decembrie 2017 - 09:03, said:
Culmea ar fi ca folosint materiale mai bune, motorul cu turbina sa fie chiar mai rezistent si nu e deloc exclus sa fie asa. Ceva date concrete ai sau iti place sa fabulezi ? P.S. Vorbim de benzina ( sa nu confundam treaba ) . Edited by Baxon, 29 December 2017 - 09:09. |
#42
Posted 29 December 2017 - 09:08
Vezi ca era un Logan cu peste 1 mil km fara segmentare. Si in discutia respectiva erau multi care spuneai de taxiuri prin B care se apropiau de 1 mil km tot fara segmentare.
Poate ca nu toate motoarele sunt la fel de bune ca cele de Logan dar 900 mii km cred ca ajunge si un motor de japoneza care se stie ca foloseste cele mai invechite tehnologii, sau orice alt producator de motoare aspirate desi e din ce in ce mai greu de gasit producatori care sa nu fi trecut la motoare moderne cu turbina. Baxon, on 29 decembrie 2017 - 09:08, said:
Ceva date concrete ai sau iti place sa fabulezi ? Intre timp, impozitele, taxele si consumul mai mic la motoarele mici cu turbo sunt foarte concrete. Impozitul la motor 1.0 turbo este de aprox. 60 ron. Impozitul la motorul 1.6 fara turbo este de aprox 140 ron. Edited by Kroghy, 29 December 2017 - 09:12. |
#43
Posted 29 December 2017 - 09:11
Kroghy, on 29 decembrie 2017 - 09:08, said:
Vezi ca era un Logan cu peste 1 mil km fara segmentare. Si in discutia respectiva erau multi care spuneai de taxiuri prin B care se apropiau de 1 mil km tot fara segmentare. Da-mi tu un exemplu de logan cu turbo care are 1 milion de km fara segmentare , fara reparatie turbina , hai ca astept ! Edited by Baxon, 29 December 2017 - 09:12. |
#44
Posted 29 December 2017 - 09:15
#45
Posted 29 December 2017 - 09:39
Kroghy, on 29 decembrie 2017 - 09:08, said: Intre timp, impozitele, taxele si consumul mai mic la motoarele mici cu turbo sunt foarte concrete. Impozitul la motor 1.0 turbo este de aprox. 60 ron. Impozitul la motorul 1.6 fara turbo este de aprox 140 ron. Astept sa dai exemplu de motor pe benzina cu turbo care are milionul de km fara reparatii ! Intai raspunde la asta daca tot te-ai dat cocos ca stii atatea ! Dar nu ai argumente asa ca recunoaste ca fabulezi ca deobicei , in afirmatii |
#46
Posted 29 December 2017 - 09:44
Motorul de 1 litru cu turbina pe langa ca plateste impozite si taxe mai mici se si simte mai puternic si e mai placut la condus fata de unul 1.6 fara turbina.
Cel cu turbina accelereaza decent si la turatii mici in timp ce cel aspirat e lesinat la turatii mici si trebuie turat ca sa-si arate puterea. Motorul cu turbina castiga pe toate planurile. Edited by Kroghy, 29 December 2017 - 09:47. |
|
#47
Posted 29 December 2017 - 09:45
#48
Posted 29 December 2017 - 09:50
Kroghy, on 29 decembrie 2017 - 09:44, said:
Motorul de 1 litru cu turbina pe langa ca plateste impozite si taxe mai mici se si simte mai puternic si e mai placut la condus fata de unul 1.6 fara turbina. Motorul cu turbina castiga pe toate planurile. Nu contesta nimeni ca " se simte " mai puternic si e mai placut la condus - asta e in functie de perceptia soferulu , daca e teribilist ca tine da e mai fun de condus un turbo , In concluzie castiga doar la capitolul taxe si impozite ca la fiabilitate inca nu a demonstrat nimic . |
#49
Posted 29 December 2017 - 10:14
#50
Posted 29 December 2017 - 10:26
Paullik, on 27 decembrie 2017 - 23:05, said:
Salut, Am pus ochii si am facut test drive la o Kona cu motor de 1L 120CP, mai exact: Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD. Specificatii conform Hyundai: Capacitate cilindrica: 998 Benzina 120 CP la 6000 RPM Cuplu maxim(Nm/rpm) 172 / 150Q - 4000 Cutie manuala, 6 viteze Consum urban 6.3 Consum extraurban 5.0 Consum mediu 5.4 Greutate 1308kg Euro 6 3 cilindri Lamuriti-ma va rog frumos daca motorul acestei masini este dimensionat corect si cum ar trebui sa privesc lucrurile? Eu pana acum le-am privit sa zicem pur financiar, desi cred ca un motor mai mare pe o masina SUV compact nu ar strica. Este mic acest motor pentru masina asta? Am avut tot felul de discutii cu rudele/prietenii, de la faptul ca un motor mai mare este mai fiabil pe termen lung, el nefiind supraincarcat cand masina urca o rampa si este f. incarcata, dar un motor mai mare = consum mai mare sau nu (parerile sunt impartite). Pana la faptul ca un motor mai mic consuma mai putin in teorie, dar daca il forteti (vezi cazul cu urcatul cu masina incarcata) are sanse sa consume mai mult pt. ca nu face fata, lucru care va duce la uzura rapida in timp. M-ar ajuta o parere din exterior. Eu am citit toate posturile si nu am reusit sa inteleg raspunsul la intrebarea ta, reusesc sa citesc doar replici in contradictoriu, taioase si fara substanta. Presupun ca anduranta motorului nu poate fi cunoscuta la acest moment, insa poate cativa dintre utilizatorii motoarelor mici supraalimentate, care poseda si folosesc masinile de cel putin 4 ani, ar trebui sa ne lamureasca asupra capabilitatilor, punctelor slabe si punctelor forte ale acestor tipuri de motoare. Totusi ma gandesc la faptul ca mai toate pravaliile au adoptat tehnica downsize supraalimentat deci or sti ei ceva, or fi facut ei ceva studii de anduranta ca nu cred ca atata amar de "oameni de stiinta" s-ar avanta sa scoata pe piata aceste motorizari. Personal am mers cu o Octavia cu motor de 1 l si mi-a displacut total cum se comporta motorul tragand dupa el hardughia cu 4 persoane si bagaje, doar eu in masina sa zicem ca in opinia mea se comporta relativ onorabil, dar nici pe departe OK. Am mai observat ca atunci cand era incarcata la viteza de 140 km/h reusea un consum de 11,5l/100 km - mi se pare exagerat de mare. Mai mult imi doresc un test drive cu Kona de 1,6 turbo, motor care sunt convins ca va propulsa in mod OK caroseria masinii in toate conditiile. Cele bune! |
#51
Posted 29 December 2017 - 13:11
NGCM51, on 29 decembrie 2017 - 10:26, said:
Am mai observat ca atunci cand era incarcata la viteza de 140 km/h reusea un consum de 11,5l/100 km - mi se pare exagerat de mare. Mai mult imi doresc un test drive cu Kona de 1,6 turbo, motor care sunt convins ca va propulsa in mod OK caroseria masinii in toate conditiile. Cele bune! Te-ai uitat la consumul instant care depinde de foarte multe lucruri. Media nu poate depasi 8 % la acea viteza, daca nu mai mica, chiar si incarcat. In rest complet de acord cu tine ca motorul de 1,6 turbo va face mai bine fata in orice situatie, asta nu inseamna ca cel de 1.0 nu va face fata doar ca nu va avea aceeasi dinamica. Din acest motiv la Ford mi-am luat 1,5 ecoboost si nu 1.0 ecoboost. Dar m-am incadrat in buget. Daca nu ma incadram imi luam si 1.0 ecoboost. Referitor la ceea ce spun unii pe aici ca unul mic turbo nu ar fi fiabil ca unul aspirat si nu atinge 1000k km, e posibil sa fie adevarat dar utilizatorul nu cred ca si-l ia pentru taximetrie iar daca va face 25k km pe an sigur vor pica altele inainte sa pice motorul. Cei de la autobild au testat Focus 1.0 ecoboost pe 150k km si nu au inregistrat nici-o problema la motor. In plus motorul acesta de la Ford are deja vechime pe piata fara a se inregistra probleme deosebite, deci toata discutia asta cu fiabilitatea la un motor de 1.0 este fara rost la un utilizator normal. |
|
#52
Posted 29 December 2017 - 13:31
Din pacate aveam calculatorul setat pe consumul mediu nu pe cel instant care variaza de la o secunda la alta, deci 11,5 l/100 km erau socotiti de la ultima resetare pe care am facut-o in Bucuresti iar verificarea consumului am facut-o la Mamaia. Deci cine stie, oi fi mers cu frana de mana trasa daca ziceti ca trebuia sa pape 8 si la mine a papat 11,5 ? La intoarcere nu am mai verificat consumul dar acum am sunat utilizatorul si dupa 8.000 de km parcursi declara, singur in oras ore de varf medie 12/100 , afara regim de autostrada 140km/h 9,5- 10% , 90 km/h cca6l/100.
Cele bune! |
#53
Posted 29 December 2017 - 15:27
Ford4, on 29 decembrie 2017 - 13:11, said: Referitor la ceea ce spun unii pe aici ca unul mic turbo nu ar fi fiabil ca unul aspirat si nu atinge 1000k km, e posibil sa fie adevarat dar utilizatorul nu cred ca si-l ia pentru taximetrie iar daca va face 25k km pe an sigur vor pica altele inainte sa pice motorul. Cum inca nu a fost testat 6 ani da-mi voie sa fiu sceptic ; dpmdv nu accept motoarele mici cu turbine facute sa reziste un 150k km ca apoi sa incepi sa bagi bani cu nemiluita , posibil sa nici nu renteze sa repari fierul vechi ci sa te reorientezi spre alta noua . Cam asta e directia de vreo cativa anisori , se renunta la aspirate din mai multe motive si nici unul nu e ca fac ceva mai fiabil ! Daca ne luam dupa logica , nu s-ar mai cumpara masini noi la fiecare ciclu de 4-6 ani daca ar fi masinile fiabile dpdv tehnic , peste 10 ani . Am condus auto cu turbo ,ca sa vad diferenta fata de aspirat si pe mine personal nu m-a convins asa ca , cat timp mai poti opta pt apirat o sa sustin asta mereu . Ca unii au alte preferinte si alte posibilitati financiare ( sa schimbe des masina ) e treaba lor si banii lor |
#54
Posted 29 December 2017 - 17:12
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users