Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 

Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#19
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Poate se refera la cei 120 de cai obtinuti la 6.000 rpm, ceea ce e cam mult, chiar si pentru benzina. Cred ca pe 3-4000 rpm obtine cam 80-100 cai, suficienti cat sa miste masina.

#20
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

View PostPololica, on 28 decembrie 2017 - 11:07, said:

Poate se refera la cei 120 de cai obtinuti la 6.000 rpm, ceea ce e cam mult, chiar si pentru benzina.
Nu mai spune prostii, asa e la toate motoarele pe benzina.
Motoarele pe benzina mai ales cele aspirate au puterea maxima la peste 5000 rpm.
Kona 1.0: 120 cai la 6000 rpm
Vitara 1.6: 120 cai la 6000 rpm
Duster 1.2: 125 cai la 5250 rpm
Logan 1.6: 105 cai la 5750 rpm
cireasa de pe tort: Dacia 1310: 54 cai la 5250 rpm
Multe japoneze au motoare care ajung la puterea maxima la peste 7000 rpm, de ex. Honda Accord la 7200 rpm

Edited by Kroghy, 28 December 2017 - 11:30.


#21
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View PostKroghy, on 27 decembrie 2017 - 23:11, said:

120 de cai
Duster care e mai mare nu are motor asa puternic.
Pe cuvintu' tau ?

#22
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
In aproximativ 17k Euro, din gama SUV-urilor mici, benzina, 2WD, in afara de Kona si Vitara ( despre care s-a mai vorbit pe aici), ai ca si alternative si:
- Kia Stonic - 2WD cu motorul 1.0 T-GDI este sensibil mai ieftin decat Kona, mai rapid ( 0-100 km/h in 10,3 s fata de 12 s la Kona) dar ceva mai micut ( 2 cm in lugime / 4 latime si 6 inaltime - desi nu pare, 3-4 cm la o masina nu-i chiar putin, daca se regasesc in spatiul interior);
- Mazda CX-3, 2WD, 2.0 benzina, tot 120 CP, DAR este muuult mai rapida ( 0-100 km/h in 9,0 s fata de 12,0 s la Kona) si cu o tinuta de drum excelenta. Unde mai pui ca aici avem un motor clasic, aspirat, cu o fiabilitate deja dovedita, pe cand motorul turbo de 1 l de la Hyundai-KIA este inca prea "proaspat" ca sa stim ce si cum ...
Eu unul, as merge pe CX-3.
As alege Kona doar in versiunea 1.6 T-GDI  7DCT si 4WD - dar deja pretul variantei asteia se cam duce-n balarii ....
Dar, pana la urma, este o chestie de gusturi si de asteptari.

PS: In buna traditie Hyundai, daca nu intentionezi sa faci achizitia in perioada imediat urmatoare, datele problemei se vor schimba in ce privste preturile - dupa minim 6 luni de la lansare, vor incepe sa apara reducerile si "promotiile" ... permanente.

#23
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostKroghy, on 28 decembrie 2017 - 11:23, said:

Nu mai spune prostii, asa e la toate motoarele pe benzina.
Motoarele pe benzina mai ales cele aspirate au puterea maxima la peste 5000 rpm.
Kona 1.0: 120 cai la 6000 rpm
Vitara 1.6: 120 cai la 6000 rpm
Duster 1.2: 125 cai la 5250 rpm
Logan 1.6: 105 cai la 5750 rpm
cireasa de pe tort: Dacia 1310: 54 cai la 5250 rpm
Multe japoneze au motoare care ajung la puterea maxima la peste 7000 rpm, de ex. Honda Accord la 7200 rpm

Nu sunt prostii, dar sa la 6000 e mult. La 5.000-5.500 sunt puterile maxime la majoritatea benzinarelor. Ce ajunge si depaseste 6.000 sunt deja duse aproape de extrem pentru a beneficia de puterea motorului, care oricum mi se pare aberant sa duci asa sus turatia pentru a beneficia pe un motor (de capacitate mica) de putere mai mare (si nici in 75-80% din timp nu se va ajunge la mai mult de 75% din putere). Mai bine iti iei un motor mai mare (pe la 2 litri) daca vrei putere pe benzina.

#24
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postmarr, on 28 decembrie 2017 - 11:46, said:

In aproximativ 17k Euro, din gama SUV-urilor mici, benzina, 2WD, in afara de Kona si Vitara ( despre care s-a mai vorbit pe aici), ai ca si alternative si:
- Kia Stonic - 2WD cu motorul 1.0 T-GDI este sensibil mai ieftin decat Kona, mai rapid ( 0-100 km/h in 10,3 s fata de 12 s la Kona) dar ceva mai micut ( 2 cm in lugime / 4 latime si 6 inaltime - desi nu pare, 3-4 cm la o masina nu-i chiar putin, daca se regasesc in spatiul interior);
- Mazda CX-3, 2WD, 2.0 benzina, tot 120 CP, DAR este muuult mai rapida ( 0-100 km/h in 9,0 s fata de 12,0 s la Kona) si cu o tinuta de drum excelenta. Unde mai pui ca aici avem un motor clasic, aspirat, cu o fiabilitate deja dovedita, pe cand motorul turbo de 1 l de la Hyundai-KIA este inca prea "proaspat" ca sa stim ce si cum ...
Eu unul, as merge pe CX-3.
As alege Kona doar in versiunea 1.6 T-GDI  7DCT si 4WD - dar deja pretul variantei asteia se cam duce-n balarii ....
Dar, pana la urma, este o chestie de gusturi si de asteptari.

PS: In buna traditie Hyundai, daca nu intentionezi sa faci achizitia in perioada imediat urmatoare, datele problemei se vor schimba in ce privste preturile - dupa minim 6 luni de la lansare, vor incepe sa apara reducerile si "promotiile" ... permanente.
Cu diferenta ( enorma ) ca Vitara are 4x4 la banii aia ,

#25
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Bai dar urata mai e Kona asta.
Faruri ca la Citroen, iar semnalizarile spate puse in bara arata fix ca porcul.

#26
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu discut ideea de motor de 1L turbo pt ca pe unii ii coafeaza, pe altii nu, nici aspectul, ca daca nu iti placea nu intrebai de masina, in schimb pot sa ii spun altceva. Greutatea mica a motorului o va face cel putin interesanta la condus odata ce te-ai pus in miscare, indiferent de situatie dar iti va face zile fripte iarna cand vei vrea sa urci un deal sau cand vrei sa inaintezi cu viteza mica prin zapada mai mare. Greutatea pe puntea spate e aceeasi indiferent de motor dar cea a puntii fata nu e iar daca trebuie sa tragi cat mai usor greutatea de oe puntea spate e bine sa ai greutate cat mai mare pe puntea fata.
Altfel, odata pusa masina in miscare distributia mai buna a maselor nu aduce decat beneficii pt siguranta si dinamica.

#27
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,726
  • Înscris: 06.07.2005

View PostPaullik, on 28 decembrie 2017 - 00:33, said:

Dar matizul, comparativ, are 900kg (rotunjit mult in sus), Kona are aprox. 1300kg.
Matizul la 826 kg are 64 de cai.
Kona la 1233 kg are 120.

View PostPololica, on 28 decembrie 2017 - 11:48, said:

Nu sunt prostii, dar sa la 6000 e mult. La 5.000-5.500 sunt puterile maxime la majoritatea benzinarelor.
O groaza au la 6000 si la 5000 au foarte putine modele, nu stiu de unde le scoti.
Cand aveai putere maxima 75 de cai la 5500 era mai bine ? Posted Image

View Postunderb, on 28 decembrie 2017 - 14:28, said:

iti va face zile fripte iarna cand vei vrea sa urci un deal sau cand vrei sa inaintezi cu viteza mica prin zapada mai mare.
Sunt sigur ca ramane in zapada cu garda la sol mare ca n-au facut astia motorul mai greu.
Sa le explici si alora cu Fiat panda de problema asta.

#28
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Legat de ce simti tu in legatura cu motorul, masina nu va parea submotorizata odata ce treci de 2000rpm. Are cuplul maxim acceptabil pt un motor turbo adica 170Nm de la 1500 pana la 4000 dar in treptele mari sub 2000rpm probabil va exista un lag (o intarziere) intre apasarea pedalei si momentul in care motor va incepe sa traga.

View Postvimann, on 28 decembrie 2017 - 14:36, said:

Sunt sigur ca ramane in zapada cu garda la sol mare ca n-au facut astia motorul mai greu.
Sa le explici si alora cu Fiat panda de problema asta.
Pai ii las pe cei cu Panda diesel sa le explice celor cu motor de 1.1 benzina. Multi cred ca e de la cuplu. Nu are nicio legatura. Vb de tractiune fata. La 4x4 lucrurile stau putin diferit. Oricum, hai sa nu deturnam topicul cu o discutie mare despre un lucru mic in contextul topicului si anume influenta distributiei maselor asupra aderentei pe zapada.

Edited by underb, 28 December 2017 - 14:47.


#29
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ca sa lamurim si istoria cu puterea maxima la 6000, motorisca de fapt mentine puterea maxima pana la 6000 dar o are dinainte de 5500 (~5300rpm)
http://www.automobil...ykres_power.php

Multe masini turbo au caracteristica cu puterea maxima pe un palier de turatie, fiind atinsa destul de jos uneori.
Tgdiul de 100 de cai atinge puterea maxima la 4000 si ceva Rpm si o tine pana spre 6000.

Edited by underb, 28 December 2017 - 15:11.


#30
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Foarte bun graficul ala.
A lamurit exact nimic. Posted Image

#31
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Am observat ca apare gol acum, nu ca cel initial :)
Cine il vrea il gaseste pe situl de unde era imaginea.
Puterea maxima e intre 5300 si 6000.

#32
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Mie mi se pare interesant verisorul lui Kona, Kia Stonic. Preturile sunt decente, dar motorizarile...

#33
NGCM51

NGCM51

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 173
  • Înscris: 26.09.2008
Uite aici ceva opinii specializate:

http://www.autoexpre...uk/hyundai/kona

#34
tibitim2000

tibitim2000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 31.10.2011
Aceste motoare de capacitate mica cu turbo cred ca sunt construite cu structura de rezistenta pentru 120 de cai, nu pentru capacitatea lor mica.Turbo le ajuta de la turati mai mici sa ajunga la 90% din puterea maxima ,cea ce e mai bine decat la un motor aspirat de aceasi putere.Intrebare: De ce aceste motoare sunt mai fortate?

#35
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Turbina le ajutat si la ce spui tu, sa ajunga la putere mare incepand cu turatii mici dar in acelasi timp le ajuta si sa ajunga la puteri mult mai mari. Din acest motiv unii spun ca sunt fortate, pentru ca fara turbina nu ar ajunge la 120 de cai din 1 litru.
Tehnologia este folosita de zeci de ani la motoarele diesel iar uzura suplimentara este neglijabila.
Daca motorul cu turbina este fortat atunci si motorul cu cutie de viteze este la fel de fortat pentru ca munceste mai greu in viteza a 5-a decat in viteza 1. Insa in ambele cazuri e ceva normal.

Edited by Kroghy, 29 December 2017 - 08:59.


#36
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View PostKroghy, on 29 decembrie 2017 - 08:56, said:


Tehnologia este folosita de zeci de ani la motoarele diesel iar uzura suplimentara este neglijabila.
Este neglijabila la motoare diesel ca la benzina e diferita problema .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate