Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD
Last Updated: Jun 11 2022 11:48, Started by
Paullik
, Dec 27 2017 23:05
·
0
#19
Posted 28 December 2017 - 11:07
Poate se refera la cei 120 de cai obtinuti la 6.000 rpm, ceea ce e cam mult, chiar si pentru benzina. Cred ca pe 3-4000 rpm obtine cam 80-100 cai, suficienti cat sa miste masina.
|
#20
Posted 28 December 2017 - 11:23
Pololica, on 28 decembrie 2017 - 11:07, said:
Poate se refera la cei 120 de cai obtinuti la 6.000 rpm, ceea ce e cam mult, chiar si pentru benzina. Motoarele pe benzina mai ales cele aspirate au puterea maxima la peste 5000 rpm. Kona 1.0: 120 cai la 6000 rpm Vitara 1.6: 120 cai la 6000 rpm Duster 1.2: 125 cai la 5250 rpm Logan 1.6: 105 cai la 5750 rpm cireasa de pe tort: Dacia 1310: 54 cai la 5250 rpm Multe japoneze au motoare care ajung la puterea maxima la peste 7000 rpm, de ex. Honda Accord la 7200 rpm Edited by Kroghy, 28 December 2017 - 11:30. |
#21
Posted 28 December 2017 - 11:33
#22
Posted 28 December 2017 - 11:46
In aproximativ 17k Euro, din gama SUV-urilor mici, benzina, 2WD, in afara de Kona si Vitara ( despre care s-a mai vorbit pe aici), ai ca si alternative si:
- Kia Stonic - 2WD cu motorul 1.0 T-GDI este sensibil mai ieftin decat Kona, mai rapid ( 0-100 km/h in 10,3 s fata de 12 s la Kona) dar ceva mai micut ( 2 cm in lugime / 4 latime si 6 inaltime - desi nu pare, 3-4 cm la o masina nu-i chiar putin, daca se regasesc in spatiul interior); - Mazda CX-3, 2WD, 2.0 benzina, tot 120 CP, DAR este muuult mai rapida ( 0-100 km/h in 9,0 s fata de 12,0 s la Kona) si cu o tinuta de drum excelenta. Unde mai pui ca aici avem un motor clasic, aspirat, cu o fiabilitate deja dovedita, pe cand motorul turbo de 1 l de la Hyundai-KIA este inca prea "proaspat" ca sa stim ce si cum ... Eu unul, as merge pe CX-3. As alege Kona doar in versiunea 1.6 T-GDI 7DCT si 4WD - dar deja pretul variantei asteia se cam duce-n balarii .... Dar, pana la urma, este o chestie de gusturi si de asteptari. PS: In buna traditie Hyundai, daca nu intentionezi sa faci achizitia in perioada imediat urmatoare, datele problemei se vor schimba in ce privste preturile - dupa minim 6 luni de la lansare, vor incepe sa apara reducerile si "promotiile" ... permanente. |
#23
Posted 28 December 2017 - 11:48
Kroghy, on 28 decembrie 2017 - 11:23, said:
Nu mai spune prostii, asa e la toate motoarele pe benzina. Motoarele pe benzina mai ales cele aspirate au puterea maxima la peste 5000 rpm. Kona 1.0: 120 cai la 6000 rpm Vitara 1.6: 120 cai la 6000 rpm Duster 1.2: 125 cai la 5250 rpm Logan 1.6: 105 cai la 5750 rpm cireasa de pe tort: Dacia 1310: 54 cai la 5250 rpm Multe japoneze au motoare care ajung la puterea maxima la peste 7000 rpm, de ex. Honda Accord la 7200 rpm Nu sunt prostii, dar sa la 6000 e mult. La 5.000-5.500 sunt puterile maxime la majoritatea benzinarelor. Ce ajunge si depaseste 6.000 sunt deja duse aproape de extrem pentru a beneficia de puterea motorului, care oricum mi se pare aberant sa duci asa sus turatia pentru a beneficia pe un motor (de capacitate mica) de putere mai mare (si nici in 75-80% din timp nu se va ajunge la mai mult de 75% din putere). Mai bine iti iei un motor mai mare (pe la 2 litri) daca vrei putere pe benzina. |
#24
Posted 28 December 2017 - 13:22
marr, on 28 decembrie 2017 - 11:46, said:
In aproximativ 17k Euro, din gama SUV-urilor mici, benzina, 2WD, in afara de Kona si Vitara ( despre care s-a mai vorbit pe aici), ai ca si alternative si: - Kia Stonic - 2WD cu motorul 1.0 T-GDI este sensibil mai ieftin decat Kona, mai rapid ( 0-100 km/h in 10,3 s fata de 12 s la Kona) dar ceva mai micut ( 2 cm in lugime / 4 latime si 6 inaltime - desi nu pare, 3-4 cm la o masina nu-i chiar putin, daca se regasesc in spatiul interior); - Mazda CX-3, 2WD, 2.0 benzina, tot 120 CP, DAR este muuult mai rapida ( 0-100 km/h in 9,0 s fata de 12,0 s la Kona) si cu o tinuta de drum excelenta. Unde mai pui ca aici avem un motor clasic, aspirat, cu o fiabilitate deja dovedita, pe cand motorul turbo de 1 l de la Hyundai-KIA este inca prea "proaspat" ca sa stim ce si cum ... Eu unul, as merge pe CX-3. As alege Kona doar in versiunea 1.6 T-GDI 7DCT si 4WD - dar deja pretul variantei asteia se cam duce-n balarii .... Dar, pana la urma, este o chestie de gusturi si de asteptari. PS: In buna traditie Hyundai, daca nu intentionezi sa faci achizitia in perioada imediat urmatoare, datele problemei se vor schimba in ce privste preturile - dupa minim 6 luni de la lansare, vor incepe sa apara reducerile si "promotiile" ... permanente. |
#26
Posted 28 December 2017 - 14:28
Nu discut ideea de motor de 1L turbo pt ca pe unii ii coafeaza, pe altii nu, nici aspectul, ca daca nu iti placea nu intrebai de masina, in schimb pot sa ii spun altceva. Greutatea mica a motorului o va face cel putin interesanta la condus odata ce te-ai pus in miscare, indiferent de situatie dar iti va face zile fripte iarna cand vei vrea sa urci un deal sau cand vrei sa inaintezi cu viteza mica prin zapada mai mare. Greutatea pe puntea spate e aceeasi indiferent de motor dar cea a puntii fata nu e iar daca trebuie sa tragi cat mai usor greutatea de oe puntea spate e bine sa ai greutate cat mai mare pe puntea fata.
Altfel, odata pusa masina in miscare distributia mai buna a maselor nu aduce decat beneficii pt siguranta si dinamica. |
#27
Posted 28 December 2017 - 14:36
Paullik, on 28 decembrie 2017 - 00:33, said:
Dar matizul, comparativ, are 900kg (rotunjit mult in sus), Kona are aprox. 1300kg. Kona la 1233 kg are 120. Pololica, on 28 decembrie 2017 - 11:48, said:
Nu sunt prostii, dar sa la 6000 e mult. La 5.000-5.500 sunt puterile maxime la majoritatea benzinarelor. Cand aveai putere maxima 75 de cai la 5500 era mai bine ? underb, on 28 decembrie 2017 - 14:28, said:
iti va face zile fripte iarna cand vei vrea sa urci un deal sau cand vrei sa inaintezi cu viteza mica prin zapada mai mare. Sa le explici si alora cu Fiat panda de problema asta. |
#28
Posted 28 December 2017 - 14:45
Legat de ce simti tu in legatura cu motorul, masina nu va parea submotorizata odata ce treci de 2000rpm. Are cuplul maxim acceptabil pt un motor turbo adica 170Nm de la 1500 pana la 4000 dar in treptele mari sub 2000rpm probabil va exista un lag (o intarziere) intre apasarea pedalei si momentul in care motor va incepe sa traga.
vimann, on 28 decembrie 2017 - 14:36, said:
Sunt sigur ca ramane in zapada cu garda la sol mare ca n-au facut astia motorul mai greu. Sa le explici si alora cu Fiat panda de problema asta. Edited by underb, 28 December 2017 - 14:47. |
|
#29
Posted 28 December 2017 - 15:05
Ca sa lamurim si istoria cu puterea maxima la 6000, motorisca de fapt mentine puterea maxima pana la 6000 dar o are dinainte de 5500 (~5300rpm)
http://www.automobil...ykres_power.php Multe masini turbo au caracteristica cu puterea maxima pe un palier de turatie, fiind atinsa destul de jos uneori. Tgdiul de 100 de cai atinge puterea maxima la 4000 si ceva Rpm si o tine pana spre 6000. Edited by underb, 28 December 2017 - 15:11. |
#31
Posted 28 December 2017 - 16:19
Am observat ca apare gol acum, nu ca cel initial
Cine il vrea il gaseste pe situl de unde era imaginea. Puterea maxima e intre 5300 si 6000. |
#33
Posted 28 December 2017 - 19:14
|
#34
Posted 29 December 2017 - 08:48
Aceste motoare de capacitate mica cu turbo cred ca sunt construite cu structura de rezistenta pentru 120 de cai, nu pentru capacitatea lor mica.Turbo le ajuta de la turati mai mici sa ajunga la 90% din puterea maxima ,cea ce e mai bine decat la un motor aspirat de aceasi putere.Intrebare: De ce aceste motoare sunt mai fortate?
|
#35
Posted 29 December 2017 - 08:56
Turbina le ajutat si la ce spui tu, sa ajunga la putere mare incepand cu turatii mici dar in acelasi timp le ajuta si sa ajunga la puteri mult mai mari. Din acest motiv unii spun ca sunt fortate, pentru ca fara turbina nu ar ajunge la 120 de cai din 1 litru.
Tehnologia este folosita de zeci de ani la motoarele diesel iar uzura suplimentara este neglijabila. Daca motorul cu turbina este fortat atunci si motorul cu cutie de viteze este la fel de fortat pentru ca munceste mai greu in viteza a 5-a decat in viteza 1. Insa in ambele cazuri e ceva normal. Edited by Kroghy, 29 December 2017 - 08:59. |
#36
Posted 29 December 2017 - 08:59
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users