Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD
Last Updated: Jun 11 2022 11:48, Started by
Paullik
, Dec 27 2017 23:05
·
0
#1
Posted 27 December 2017 - 23:05
Salut,
Am pus ochii si am facut test drive la o Kona cu motor de 1L 120CP, mai exact: Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD. Specificatii conform Hyundai: Capacitate cilindrica: 998 Benzina 120 CP la 6000 RPM Cuplu maxim(Nm/rpm) 172 / 150Q - 4000 Cutie manuala, 6 viteze Consum urban 6.3 Consum extraurban 5.0 Consum mediu 5.4 Greutate 1308kg Euro 6 3 cilindri Lamuriti-ma va rog frumos daca motorul acestei masini este dimensionat corect si cum ar trebui sa privesc lucrurile? Eu pana acum le-am privit sa zicem pur financiar, desi cred ca un motor mai mare pe o masina SUV compact nu ar strica. Este mic acest motor pentru masina asta? Am avut tot felul de discutii cu rudele/prietenii, de la faptul ca un motor mai mare este mai fiabil pe termen lung, el nefiind supraincarcat cand masina urca o rampa si este f. incarcata, dar un motor mai mare = consum mai mare sau nu (parerile sunt impartite). Pana la faptul ca un motor mai mic consuma mai putin in teorie, dar daca il forteti (vezi cazul cu urcatul cu masina incarcata) are sanse sa consume mai mult pt. ca nu face fata, lucru care va duce la uzura rapida in timp. M-ar ajuta o parere din exterior. |
#2
Posted 27 December 2017 - 23:11
#3
Posted 27 December 2017 - 23:16
#4
Posted 27 December 2017 - 23:18
Totul e ok. Se numeste evolutie. La motoarele diesel se foloseste tehnologia supra-alimentarii de mult timp. Ba chiar nimeni nu-si poate imagina un diesel fara turbo. E normal ca si anticele benzinare aspirate sa intre in lumea moderna.
1 litru si 120 de cai e ceva normal pentru 2018, este standardul actual, vezi Ford 1.0 EcoBoost sau VW 1.0TSI, etc. Edited by Kroghy, 27 December 2017 - 23:27. |
#5
Posted 27 December 2017 - 23:26
Pe un ton de gluma (sau nu):
Full disclosure, lucrezi la hyundai? Serios: Mersi, dar mai astept si alte pareri daca mai citeste cineva. |
#7
Posted 28 December 2017 - 00:14
Paullik, on 27 decembrie 2017 - 23:05, said:
Am avut tot felul de discutii cu rudele/prietenii, de la faptul ca un motor mai mare este mai fiabil pe termen lung, el nefiind supraincarcat cand masina urca o rampa si este f. incarcata, dar un motor mai mare = consum mai mare sau nu (parerile sunt impartite). Pana la faptul ca un motor mai mic consuma mai putin in teorie, dar daca il forteti (vezi cazul cu urcatul cu masina incarcata) are sanse sa consume mai mult pt. ca nu face fata, lucru care va duce la uzura rapida in timp. Sunt de acord cu Kroghy, astea-s motoarele de acum. Daca matiz urca, asta de ce n-ar face fata la urcat ? Cand masina va ajunge sa aiba probleme la motor, n-o sa mai fii tu de mult proprietarul ei... |
#8
Posted 28 December 2017 - 00:33
#10
Posted 28 December 2017 - 00:37
Paullik, on 27 decembrie 2017 - 23:26, said:
Pe un ton de gluma (sau nu): Full disclosure, lucrezi la hyundai? Serios: Mersi, dar mai astept si alte pareri daca mai citeste cineva. Parerea mea este sa te orientezi ( cat mai ai de unde alege ) spre un motor aspirat daca vrei fiabilitate in timp . |
|
#11
Posted 28 December 2017 - 00:39
Baxon, on 28 decembrie 2017 - 00:37, said:
Daca te iei dupa kroghy nu ajungi nicaieri . pe alt topic zicea ca motoarele in 3 cil is praf . Parerea mea este sa te orientezi ( cat mai ai de unde alege ) spre un motor aspirat daca vrei fiabilitate in timp . marius87ism, on 28 decembrie 2017 - 00:35, said:
Ce pret are? |
#12
Posted 28 December 2017 - 00:41
Ai alternativa la Suzuki Vitara cu motor 1,6 120 CP la pret mai bun .
http://www.suzuki.ro...1-6-spirit-2wd/ In plus poti alege varianta allgrip ( 4x4 ) http://www.suzuki.ro...assion-allgrip/ sau http://www.suzuki.ro...spirit-allgrip/ Dpmdv este peste Hyundai cu mult . Edited by Baxon, 28 December 2017 - 00:42. |
#13
Posted 28 December 2017 - 09:43
Numai mie mi se pare cuplul ala penal de putin pentru asemenea masina?
Ma rog, nu ca puterea aia de 120CP ar fi mai prejos. Ai 120CP la 6K, dar cine dracu schimba constant la 6K? In mod normal schimbi pe la 4K, altfel incepe sa flencane nevasta, ca de ce mergi ca nebunu'... Ceea ce inseamna (in functie de graficul de putere/cuplu), ca, in mod constant, ai undeva la sub 80 CP la roata, ceea ce mi se pare foarte putin... |
#14
Posted 28 December 2017 - 09:46
Acelasi lucru se intampla si la motoarele aspirate, tot la turatii mari e puterea. Insa la un motor cu turbina puterea incepe sa fie prezenta inca de la 2000 rpm si nu de la 4000 rpm ca la aspirate. Daca tu vrei 120 de cai la 2000 rpm atunci ai nevoie de un motor cu putere maxima de aproximativ 200 cai putere. Kona nu e in clasa masinilor cu 200 de cai putere.
Cuplul de 170Nm e chiar foarte bine, mult peste majoritatea benzinarelor. De exemplu Vitara cu motorul ala antic de 1.6 are cuplu mai mic desi are capacitate cilindrica senzibil mai mare Asta inseamna progresul si tehnologia. Japonezii sunt blocati in trecut pe tehnologii vechi si depasite. Coreenii folosesc tehnologii noi, mai performante si scot putere si cuplu mai mare din 1.0 fata de japonezi cu 1.6. Edited by Kroghy, 28 December 2017 - 09:51. |
#15
Posted 28 December 2017 - 09:47
Consumul mi se pare cam mic, chiar daca are 3 cilindri (consumul mediu de doar 5.4 cand extra e de 5???). Stiu ca japonezele sunt mai aproape de consumul real, dar parca nici chiar asa. Mi se pare cam la limita maxima motorul de 1 litru. Vezi ce motoare mai mari ai (1.2-1.6). Pe Sparkul meu am 4 cilindri si 63 cai la 5400 rpm (din 7.000 teoretic). In 6.000 esti aproape de maximul motorului (parca nu se recomanda, mecanic, sa se ajunga in turatia maxima) din cauza uzurii foarte mari.
|
|
#16
Posted 28 December 2017 - 10:33
@initiator: parca ai zis ca ai si facut drive test! Nu a fost ok?
|
#17
Posted 28 December 2017 - 10:41
Decat sa-mi iau kona cu 17.000euro slab dotat, cu cel mai slab motor, doar de dragul ca este noua (si o sa pierzi exagerat la revanzare), m-as uita la o clasa mai sus cu 1-2 ani vechime, ceva gen Hyundai Tucson 2016 cu 50-60.000km bine dotat cu garantie ramasa multi ani.
Gasesti in jurul sumei de 17-19.000euro, se mai poate negocia. https://www.autovit....html#eef97f3c7a https://www.autovit....html#eef97f3c7a Sau un suv mai veritabil putin, kona este strutocamila, nu ii inteleg pe astia care isi cumpara masina "crossover" pentru oras, cu tractiune 2x4, nu te ajuta cu absolut nimic in oras aceasta masina, maxim sa urci de 2 ori pe an borduri. |
#18
Posted 28 December 2017 - 10:52
tchoara, on 28 decembrie 2017 - 09:43, said:
Numai mie mi se pare cuplul ala penal de putin pentru asemenea masina? Ma rog, nu ca puterea aia de 120CP ar fi mai prejos. Ai 120CP la 6K, dar cine dracu schimba constant la 6K? In mod normal schimbi pe la 4K, altfel incepe sa flencane nevasta, ca de ce mergi ca nebunu'... Ceea ce inseamna (in functie de graficul de putere/cuplu), ca, in mod constant, ai undeva la sub 80 CP la roata, ceea ce mi se pare foarte putin... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users