Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior
 ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 

Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
166 replies to this topic

#1
Paullik

Paullik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 05.07.2008
Salut,

Am pus ochii si am facut test drive la o Kona cu motor de 1L 120CP, mai exact: Hyundai Kona 1.0T-GDi 120CP 2WD.
Specificatii conform Hyundai:

Capacitate cilindrica: 998
Benzina
120 CP la 6000 RPM
Cuplu maxim(Nm/rpm) 172 / 150Q - 4000
Cutie manuala, 6 viteze
Consum urban 6.3
Consum extraurban 5.0
Consum mediu 5.4
Greutate 1308kg
Euro 6
3 cilindri

Lamuriti-ma va rog frumos daca motorul acestei masini este dimensionat corect si cum ar trebui sa privesc lucrurile?
Eu pana acum le-am privit sa zicem pur financiar, desi cred ca un motor mai mare pe o masina SUV compact nu ar strica.

Este mic acest motor pentru masina asta?

Am avut tot felul de discutii cu rudele/prietenii, de la faptul ca un motor mai mare este mai fiabil pe termen lung, el nefiind supraincarcat cand masina urca o rampa si este f. incarcata, dar un motor mai mare = consum mai mare sau nu (parerile sunt impartite).
Pana la faptul ca un motor mai mic consuma mai putin in teorie, dar daca il forteti (vezi cazul cu urcatul cu masina incarcata) are sanse sa consume mai mult pt. ca nu face fata, lucru care va duce la uzura rapida in timp.

M-ar ajuta o parere din exterior.

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
120 de cai pt. un mini suv e mai mult decat suficient. Gandeste-te ca Duster care e mai mare nu are motor asa puternic.
Daca te referi la raportul cai putere/cilindree atunci totul este perfect normal.
Incearca si Kia Stonic.

Edited by Kroghy, 27 December 2017 - 23:12.


#3
Paullik

Paullik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 05.07.2008

View PostKroghy, on 27 decembrie 2017 - 23:11, said:

120 de cai pt. un mini suv e mai mult decat suficient. Gandeste-te ca Duster care e mai mare nu are motor asa puternic.
Daca te referi la raportul cai putere/cilindree atunci totul este perfect normal.
Incearca si Kia Stonic.
Bun, 120 de cai, dar capacitatea cilindrica?
Faptul ca e in 3 cilindri motorul, e de bine?

Matizul are motor in 3 cilindri, 800cc.

#4
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Totul e ok. Se numeste evolutie. La motoarele diesel se foloseste tehnologia supra-alimentarii de mult timp. Ba chiar nimeni nu-si poate imagina un diesel fara turbo. E normal ca si anticele benzinare aspirate sa intre in lumea moderna.
1 litru si 120 de cai e ceva normal pentru 2018, este standardul actual, vezi Ford 1.0 EcoBoost sau VW 1.0TSI, etc.

Edited by Kroghy, 27 December 2017 - 23:27.


#5
Paullik

Paullik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 05.07.2008
Pe un ton de gluma (sau nu):
Full disclosure, lucrezi la hyundai? Posted Image

Serios:
Mersi, dar mai astept si alte pareri daca mai citeste cineva.

#6
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Nu, eu sunt fan VW. Das auto!

#7
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,725
  • Înscris: 06.07.2005

View PostPaullik, on 27 decembrie 2017 - 23:05, said:

Am avut tot felul de discutii cu rudele/prietenii, de la faptul ca un motor mai mare este mai fiabil pe termen lung, el nefiind supraincarcat cand masina urca o rampa si este f. incarcata, dar un motor mai mare = consum mai mare sau nu (parerile sunt impartite).
Pana la faptul ca un motor mai mic consuma mai putin in teorie, dar daca il forteti (vezi cazul cu urcatul cu masina incarcata) are sanse sa consume mai mult pt. ca nu face fata, lucru care va duce la uzura rapida in timp.

Sunt de acord cu Kroghy, astea-s motoarele de acum.
Daca matiz urca, asta de ce n-ar face fata la urcat ?
Cand masina va ajunge sa aiba probleme la motor, n-o sa mai fii tu de mult proprietarul ei...

#8
Paullik

Paullik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 05.07.2008

View Postvimann, on 28 decembrie 2017 - 00:14, said:

Sunt de acord cu Kroghy, astea-s motoarele de acum.
Daca matiz urca, asta de ce n-ar face fata la urcat ?

Ok, astea sunt motoarele de acum, asta pot sa inteleg.
Dar matizul, comparativ, are 900kg (rotunjit mult in sus), Kona are aprox. 1300kg.

#9
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012
Ce pret are?

#10
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View PostPaullik, on 27 decembrie 2017 - 23:26, said:

Pe un ton de gluma (sau nu):
Full disclosure, lucrezi la hyundai? Posted Image

Serios:
Mersi, dar mai astept si alte pareri daca mai citeste cineva.
Daca te iei dupa kroghy nu ajungi nicaieri . pe alt topic zicea ca motoarele in 3 cil is praf .

Parerea mea este sa te orientezi ( cat mai ai de unde alege ) spre un motor aspirat daca vrei fiabilitate in timp .

#11
Paullik

Paullik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 05.07.2008

View PostBaxon, on 28 decembrie 2017 - 00:37, said:

Daca te iei dupa kroghy nu ajungi nicaieri . pe alt topic zicea ca motoarele in 3 cil is praf .

Parerea mea este sa te orientezi ( cat mai ai de unde alege ) spre un motor aspirat daca vrei fiabilitate in timp .
Un motor aspirat? explica te rog.

View Postmarius87ism, on 28 decembrie 2017 - 00:35, said:

Ce pret are?
undeva la 17.000 euro

#12
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Ai alternativa la Suzuki Vitara cu motor 1,6 120 CP la pret mai bun .
http://www.suzuki.ro...1-6-spirit-2wd/

In plus poti alege varianta allgrip ( 4x4 )
http://www.suzuki.ro...assion-allgrip/
sau
http://www.suzuki.ro...spirit-allgrip/
Dpmdv este peste Hyundai cu mult .

Edited by Baxon, 28 December 2017 - 00:42.


#13
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Numai mie mi se pare cuplul ala penal de putin pentru asemenea masina?

Ma rog, nu ca puterea aia de 120CP ar fi mai prejos. Ai 120CP la 6K, dar cine dracu schimba constant la 6K? In mod normal schimbi pe la 4K, altfel incepe sa flencane nevasta, ca de ce mergi ca nebunu'... Ceea ce inseamna (in functie de graficul de putere/cuplu), ca, in mod constant, ai undeva la sub 80 CP la roata, ceea ce mi se pare foarte putin...

#14
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Acelasi lucru se intampla si la motoarele aspirate, tot la turatii mari e puterea. Insa la un motor cu turbina puterea incepe sa fie prezenta inca de la 2000 rpm si nu de la 4000 rpm ca la aspirate. Daca tu vrei 120 de cai la 2000 rpm atunci ai nevoie de un motor cu putere maxima de aproximativ 200 cai putere. Kona nu e in clasa masinilor cu 200 de cai putere.

Cuplul de 170Nm e chiar foarte bine, mult peste majoritatea benzinarelor. De exemplu Vitara cu motorul ala antic de 1.6 are cuplu mai mic desi are capacitate cilindrica senzibil mai mare

Asta inseamna progresul si tehnologia. Japonezii sunt blocati in trecut pe tehnologii vechi si depasite. Coreenii folosesc tehnologii noi, mai performante si scot putere si cuplu mai mare din 1.0 fata de japonezi cu 1.6.

Edited by Kroghy, 28 December 2017 - 09:51.


#15
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Consumul mi se pare cam mic, chiar daca are 3 cilindri (consumul mediu de doar 5.4 cand extra e de 5???). Stiu ca japonezele sunt mai aproape de consumul real, dar parca nici chiar asa. Mi se pare cam la limita maxima motorul de 1 litru. Vezi ce motoare mai mari ai (1.2-1.6). Pe Sparkul meu am 4 cilindri si 63 cai la 5400 rpm (din 7.000 teoretic). In 6.000 esti aproape de maximul motorului (parca nu se recomanda, mecanic, sa se ajunga in turatia maxima) din cauza uzurii foarte mari.

#16
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
@initiator: parca ai zis ca ai si facut drive test! Nu a fost ok?

#17
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Decat sa-mi iau kona cu 17.000euro slab dotat, cu cel mai slab motor, doar de dragul ca este noua (si o sa pierzi exagerat la revanzare), m-as uita la o clasa mai sus cu 1-2 ani vechime, ceva gen Hyundai Tucson 2016 cu 50-60.000km bine dotat cu garantie ramasa multi ani.

Gasesti in jurul sumei de 17-19.000euro, se mai poate negocia.

https://www.autovit....html#eef97f3c7a
https://www.autovit....html#eef97f3c7a

Sau un suv mai veritabil putin, kona este strutocamila, nu ii inteleg pe astia care isi cumpara masina "crossover" pentru oras, cu tractiune 2x4, nu te ajuta cu absolut nimic in oras aceasta masina, maxim sa urci de 2 ori pe an borduri.

#18
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Posttchoara, on 28 decembrie 2017 - 09:43, said:

Numai mie mi se pare cuplul ala penal de putin pentru asemenea masina?

Ma rog, nu ca puterea aia de 120CP ar fi mai prejos. Ai 120CP la 6K, dar cine dracu schimba constant la 6K? In mod normal schimbi pe la 4K, altfel incepe sa flencane nevasta, ca de ce mergi ca nebunu'... Ceea ce inseamna (in functie de graficul de putere/cuplu), ca, in mod constant, ai undeva la sub 80 CP la roata, ceea ce mi se pare foarte putin...
Le cam amesteci cuplu , putere , rotatii , in final daca ai avea intr-adevar permis de conducere si ceva minim de experienta la volan ai stii ca nu utilizezi puterea maxima decat foarte foarte rar la o masina , Sau tu esti Schumacher si esti pe circuit 100% din timp ?!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate