Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Conversia unui alternator in generator

- - - - -
  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#19
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Daca te uiti, la orice masina, fulia de la alternator e mai mica decat cea de pe arbore, adica alternatorul se invarte cu o turatie mult mai mare decat motorul, in medie, dublu, adica atunci cand motorul sta la relanti, adica aproape 1000 rpm, alternatorul are 2000, si abia incarca, trebuie turat. Daca invarti alternatorul cu o masina de gaurit, pe la 1000 rpm, nu o sa incarce nimic. Toate eolienele industriale sau comerciale au un angrenaj ce multiplica turatia generatorului. Lantul ala de bicicleta e frectie la piciorul de lemn. Cauta o fulie de la cuva unei masini de spalat automate, o curea pe masura.

#20
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 adrianmardare31, on 15 decembrie 2017 - 23:57, said:

Domnule Viorel chestia este ca vreau sa-l fac eu si chiar am gasit gata facut la un domn cu 200 lei, era pe olx  . Despre motorul LG am inteles ca e bun dar are putini wATI. o BATERIE   micuta nenorocita de motoscuter chiar mi se incarca cu un motor de masina de spalat din alea vechi de pe vremea lui Ceaucescu,  are doar 4 magneti, neodim de 14 kg forta bucata. Cum mi-a zis Domnul Keta am sa cumpar un alternator de 24 v . Chiar astazi am gasit la un sofer de buss si-mi vinde unul cu  100 de lei bucata.  Domnule Rumegus am vazut chestia cu franarea la  Dinamul ce l-am facut din motorul de masina de spalat.   Am la el o elice de 95 cm diametru , ia un pic de turatie cred, maxim 120-sa spun 150 rot/min si franeaza puternic pana la 60 rot/min ....chiar acum am venit de afara si m-am uitat un pic cum invarte ,e aprox 20km/h vantul acum.  Am pus o punte de redresare ce merge intr-un controler solar, dar vad ca incarca ( doar e continuu curentul dupa punte)

La elicea ta de 95cm diametru, motorul de LG este de vreo 3 ori supradimensionat ca putere și îți va trebui o elice de 1.5m diametru,dar dacă tu crezi că poți obține ceva cu un alternator calculat pentru mii de ture, încearcă, dar nu cred că vei obține mare brânză, pentru că ai nevoie de o turație de cel puțin 2 ori mai mare decât în cazul în care folosești un generator radial axial de la LG !!! Au mai încercat și alții cu alternatoare și au dat chix, iar cei care au reușit folosesc eoliană cu minim 7 pale, pentru a ridica turația în detrimentul cuplului ! Posted Image

#21
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
DOMNULE KETA SA STITI CA MI-A IESIT PROIECTUL. n-AM CU CE MASURA AMPERAJUL DAR AM PUS UN SNUR SI ZIC UNDEVA LA 120 ROT PE MIN APRINDE BECUL DE FAR DA NU EXAGERAT. DACA TRAN UNDEVA SA TREC LA 200-SA SPUNEM 300 ROTATII/MIN SE APRINDE TARE BECUL CA LA MASINA.   DA STITI CA AGATA BINISOR( CREDEAM CA SCAP CU O ELICE DE 1 M DIAMETRU DIRECT OPE AX, DAR SIGUR NU VA FI ASA. Alternatorul este de 28 v si l-am lasat cu tot cu punte redresoare ce o avea pe el.     CREDETI CA DACA II PUN O PUNTE REDRESOARE DE 12 V CASTIGA VREO 3 V IN PLUS LA ACEEASI ROTATIE 120 ROT/MIN ? aM SA INCERC SA PUN CATEVA POZE

#22
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Puntea nu face decat sa redreseze ceea ce furnizeaza alternatorul, ca este de 12 sau 24 conteaza doar daca se depaseste acea tensiune, cand respectiva punte se va arde (depinde de constructie) s-ar putea sa ai surpriza si fie identice acele elemente de redresare.

Pot sa pun pariu ca ai montat magnetii perfect paralel cu sloturile de pe stator, adica nu ai citit despre eliminarea acelui efect de agatare prin inclinarea magnetilor la un anumit unghi, dar mai poti experimenta....

Ca sa vezi efectul maxim de agatare pune in scurt plusul si minusul de la iesire si incearca sa invarti cu mana.

Daca ai conectat un bec de far de 12 V (normal) si se aprinde bine , atunci ai undeva la 60 W obtinuti, cam 5 A.

Pentru incarcare bateriei tale nu ai nevoie de un curent prea mare (maxim 2A), asa ca ai putea folosi un step-up convertor, care te ajuta sa castigi ceva tensiune , dar pierzi din amperaj. (si mai si costa)
Problema insa ramane la cum vei antrena acel alternator.

Edited by keta, 19 December 2017 - 00:43.


#23
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
N-as putea spune ca se invarte exagerat de greu.  Cred ca o elice in 4 pale la 1 m pala, ar invarti alternatorul, bineinteles cu multiplicator. Mai exact cred ca mi-ar scoate 12 v cu o foaie de bicicleta mare si pinionul mic de pe roata de spate la 20-25 km/h vant .  Elicea ce o am facuta pe motorul de masina de spalat la 25 km/h vant sincer nu o opresc daca strang cu 2 degete cat de tare pot( si strang destul de tare )   de axul alternatorului.  Chiar ma gandeam la un step-up convertor daca s-ar putea monta dupa puntea redresoare si sa renunt la acel multiplicator.  Ramane sa merg maine pe la dedeman sa mai iau 1 m teava pvc de 22 diametru si 5 mm grosime sa mai construiesc p elice in 4 pale , mai am inca doua la magazie si i-as pune 6 ca sa fie cuplu in cazul in care folosesc multiplicator .   Vine acus vacanta si am cateva zile full sa ma apuc de constructie :).
Aveti dreptate, nu m-am interesat de acel efect de agatare. Am citit despre el stiam ca exista dar n-am inclinat magnetii, ma gandeam ca inclinarea magnetilor nu face decat sa reduca randamentul alternatorului. Da ori mi se pare mie, ori, chiar sunt un pic inclinati polii de fabrica ai acelui rotor foarte putin 3-4 grade.
Multumesc mult !!

#24
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
Am cumparat o foaie de bicicleta cu 48 dinti si am sa ii fac eu un pinion pe axul alternatorului cu 6 dinti, cam asa vad ca mi-ar iesi. Elicea o sa fie din PVC de 22 diametru. Am sa-l tai in 4 , mai am 2 pale si voi face o elice cu 6 pale.Diamterul elicei o sa fie de 180cm .
  Cred ca o sa aiba destul cuplu la 12-15 km/h vant sa-mi invarta alternatorul. Sper sa mearga asa sa nu mai folosesc step-up convertorul( am cumparat unul dar da doar 100 w pe iesire,  ridica de la 3,5 -14 v tensiunea pana la 12-35 , depinde cum il reglez

#25
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Pai nici nu ai nevoie de mai multi wati de la step-up convertor la ceea ce ai tu nevoie. O baterie de genul ce ai se incarca cu un curent de 1/10 din capacitatea sa.

#26
GeorgeTrisina

GeorgeTrisina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,815
  • Înscris: 19.12.2011

 adrianmardare31, on 14 decembrie 2017 - 19:59, said:

DOMNULE AM VAZUT CUM SE BOBINEAZA, La urma urmei pot incerca si sa bobinez n-ar fi o mare problema(timp sa fie)  acum nu stiu cu ce grosime si cate spire ar trebui ca sa am pe bobina  la turatii mai micute . Normal mi-ar trebui 150-maxim 200 w sa am.   Am vazut ceva servomotoare cica merg ok si am niste cunostinte in Germania, ce mi-ar putea cumpara de acolo . Pe ebay .de se gasesc multe.

Al meu e un alternator de pe un ford 1700 diesel 1997
Daca tot rebobinezi statorul fa-l cu 4 perechi de poli si-ti da tensiune la turatia de 750rpm

#27
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
Multumesc Domnule Keta!! Aproape am terminat treaba ( angrenajul lant pinioane ) . chiar m-am apucat sa invart cu mana foaia de bicicleta cu un cui si aprinde becul de masina si elicea la 2m diametru in 4 pale am pus o de proba si undeva la 10 km .h vant invarte usuor, se mai opreste( nici n-am centrat bine rotile dintate) maine daca am timp am sa le centrez si poate de mai am teva o pun pe treaba.    daca as mai pune 2 pale ar merge lejer la 10 km/h vant, la urma urmei cred ca merge si asa, problema e sa se rodeze un pic pinioanele ca nu calca chiar asa bine pe șant si totusi le-am cumparat de noi.
Domnule George Trisina credeti-ma ca nu e nevoie sa trec peste 200 rot /min si-mi da tensiunea de 12 v sa spun maxim 250 rot/min. Oricum nu mai bobinez nimic, in cel mai bun caz voi folosi un step up converter reglabil

TOTUSI nu v-am intrebat ceva.   Eu mai am un generator ce functioneaza si-mi incarca bateria scoate 12 v la 10-14 km/h/  . Daca s lega in paralel puntile redresoare la generatorul ce-mi merge si asta cel construiesc acum ar merge fara sa mai folosesc step up convertorul?

#28
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Daca vrei sa legi ceva legi doar de la iesirea din punti (cand ai + si - )  ,

Daca le legi in paralel (si presupunem ca au aceeasi tensiune) atunci curentul de incarcare furnizat se insumeaza.

Ma indoiesc ca generatorul ce-l mai ai incarca bateria la 12 V. O baterie incarcata are 13,8 V.

Pentru incarcarea unei baterii de genul ai nevoie de 14-16 V si sa ai si un releu regulator de incarcare, ca altfel o fierbe daca ai vant.

#29
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017

 keta, on 23 decembrie 2017 - 00:48, said:

Daca vrei sa legi ceva legi doar de la iesirea din punti (cand ai + si - )  ,

Daca le legi in paralel (si presupunem ca au aceeasi tensiune) atunci curentul de incarcare furnizat se insumeaza.

Ma indoiesc ca generatorul ce-l mai ai incarca bateria la 12 V. O baterie incarcata are 13,8 V.

Pentru incarcarea unei baterii de genul ai nevoie de 14-16 V si sa ai si un releu regulator de incarcare, ca altfel o fierbe daca ai vant.

Am un motor trifazic ars de 3 kw 24 poli.  Ce grosime ar trebui sa il bobinez sa pot scoate 200 w din el? As vrea sa cumpar sarma de cupru emailat sa ma apuc sa bobinez unul. Cat despre alternator, m-am convins, bine construit comapact  dar are nevoie de turatie mare... la mine cel putin 200 rot /min este nevoie  obtin 12 v si asta la vant de peste 20 km/h cu angrenaj foaie de bicicleta si pinion mic cu elice de 2 m diametru

#30
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Cred ca te pui la o munca peste puterile tale.

#31
autom2

autom2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,556
  • Înscris: 26.01.2007
Gandeste un sistem care blocheaza automat elicea cand viteza vantului este mai mare decat ce ai gandit tu. Vezi ca e pericol sa decapitezi pe cineva!

#32
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
Probabil da o fi peste puterile mele...n-am nici prea multe scule( strung , freza) Toate le fac la flex, ciocan, bormasina si aparat de sudura.    Domnule la un sistem de blocat elicea nu m-am gandit, oricum am un generator mai mic si franeaza singurel( de la campul magnetic) ia turatie si iar franeaza.....da niste vibratii de tremura stalpul  :)) nici chiar asa, dar vibreaza destul de tare

Oricum asta-mi ramane de facut...Bobinat motor trifazic numai ca nu prea stiu cam ce grosime sa ii dau la bobinaj

#33
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Din pacate el este in situatia inversa, NU are nevoie de blocare are nevoie de mai multa putere

#34
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017

 keta, on 23 decembrie 2017 - 16:36, said:

Din pacate el este in situatia inversa, NU are nevoie de blocare are nevoie de mai multa putere

Domnule ce parere aveti despre acest motor? Are 4 poli bobinaj destul de gros, ar fi o treaba simpla de pus 4 magneti neodim, pe care deja ii am.   O sa agate, dar am vazut ca e nevoie de cuplu asa ca ...( aseara am pus inca 4 pale pe elicea de 1m diametru si , trece de acea forta ce agata usor acel motor vechi ce l am de-mi tine bateria la limita de supravietuire minima:) .    O nelamurire mai am in cazul polilor
Trebuie sa formez 4 poli .    Daca as folosi magneti de dimensiuni mai mici si as pune pentru a forma un pol unul langa celalalt 6 magneti cu polaritatea - inspre stator, apoi alti 6 urmatorul pol cu polaritatea+ inspre stator ar merge? Ce ar trebui sa respect, distanta magneti, lipiti ?

Attached Files



#35
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,687
  • Înscris: 23.01.2010
Ce mult iti place sa-ti complici existenta incercind cu lucruri neadecvate scopului final.
cu cit ai mai putine bobine cu atit trebuie turatie mai mare.Cu cit ceri turatie mai mare prin multiplicator cu atit trebuie sa maresti forta.Ca sa maresti forta trebuie sa ai vint si pale bune de tractiune.Toate se leaga in cascada,daca ar fi asa de usor....ce bine ar fi.
Mai bine cumpara-ti o eoliana,daca vrei 200W urmareste ceva de 1000W,Si doar asa mai ramine o singura necunoscuta de rezolvat: VINTUL
Succes!
Sarbatori Fericite!!! tuturor!Posted Image

#36
adrianmardare31

adrianmardare31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 03.12.2017
M-am uitat la domnul ce a facut acest generator si am si vb cu domnul. Nu pare o turatie asa de mare sa obtin 12 v. As avea nevoie de maxim 20 km/h vant si elice de 1m in 8 pale ca sa aiba si forta in cazul in care agata tare. IN functie de agatare am sa stabilesc si nr de pale (cu cat mai putin cu atat viteza de rotatie mai mare dupa cum stiam)


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XGHn1yzgbZ0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Apropo de eoliana de 1 kw....aia costa peste 1300 de lei, bani ce nu prea ii am, dar magneti si elice + un motor le pot cumpara cu 300 lei

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate