Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Achizitionare masina SH
Last Updated: Dec 15 2017 10:03, Started by
AlexBurza
, Dec 10 2017 13:00
·
0
#19
Posted 10 December 2017 - 15:45
baubig, on 10 decembrie 2017 - 15:34, said:
daca esti paranoia...e grav...pai si cand te insori ce faci... ea iti va spune ca a mai fost doar unul inaintea ta...tu ce faci te gandesti o fi fost peste 15? Mda... nu e vorba de paranoia, e vorba ca am strans foarte greu banii astia...si chiar nu as vrea sa ii arunca asa...vreau sa incerc sa fac o investitie cat mai buna. Eu ma gandeam la ceva gen un G6, sa aibe in jur de 120.000-150.000 km, macar 105 cai. Crezi ca gasesc ceva ok la 6000 euro? Edited by AlexBurza, 10 December 2017 - 15:56. |
#20
Posted 10 December 2017 - 16:01
normal ca este f ok ,golf 6 ...trebuie sa ai rabdare si timp sa cauti ....bafta
|
#21
Posted 10 December 2017 - 16:15
AlexBurza, on 10 decembrie 2017 - 15:45, said:
Mda... nu e vorba de paranoia, e vorba ca am strans foarte greu banii astia...si chiar as vrea sa ii arunca asa...vreau sa incerc sa fac o investitie cat mai buna. Masina e o cheltuiala. Cu masina esti bucuros de 2 ori: Cand o cumperi, si cand o vinzi. Daca ai strans banii greu, m-as uita foarte atent la costurile de intretinere a unei masini. Foarte multi nu realizeaza cati bani se duc pe masina. Daca o sa cumperi benzina si nu o ai ghinion de vreo rabla, 500lei/luna e un minim de cheltuieli pe luna. ~100lei - rca ~10lei - rovinieta ~40 lei - parcare acasa, parcare ocazionala in oras ~200lei - reparatii, intretinere: spalat, ulei, placute, itp Iti mai raman 150 lei combustibil. Adica ~28 litri benzina. La un consum mediu de 7.5, vin vreo 370km/luna. Adica vreo ~4500km/an Poate mai scutesti la reparatii, mai parchezi pe trotuar si mergi mai mult. La fel de bine poti sa iti mai iei cate o amenda. Sa te mai lase in mijlocul campului si sa platesti platforma. Deci 500lei/luna e o suma orientativa minima. Cat despre masina aleasa Golf6, cu siguranta e o masina placuta, echilibrata. Daca... o alegi bine. Inteleg de ce aleg romanii VW, stiu feelingul. Insa riscurile sunt mai mari. Strict in situatia data, prima masina, bani stransi greu. Ca prima masina as alege ceva de 3000 de euro. Daca alegi bine, devalorizarea va fi mai mica. Si peste 2 ani, poti vinde si iti iei probabil G7. Daca alegi prost, e o lectie mai ieftina. |
#22
Posted 10 December 2017 - 16:34
Quote Deci 500lei/luna e o suma orientativa minima. o.O !?! poate daca face 2k km pe luna si pui si benzina in banii aia. in rest calculul tau e pe langa mult. vb de masini "normale". |
#23
Posted 10 December 2017 - 17:14
AlexBurza, on 10 decembrie 2017 - 15:32, said:
M-am demoralizat complet:)) Eu inteleg ce spui.si ai dreptate.Dar nu prea am cum sa imi dau seama ca masina aia cu 80.000 km a foat forjata, sau ca aia de 200.000 nu are defapt 300.000:) nu? Nici nu stiu ce sa mai fac:) bani de masina noua nu am |
#24
Posted 10 December 2017 - 17:20
smoke, on 10 decembrie 2017 - 16:34, said:
o.O !?! poate daca face 2k km pe luna si pui si benzina in banii aia. in rest calculul tau e pe langa mult. vb de masini "normale". Cu 500 lei cumperi 94litri de benzina. Sa presupunem ca reusim sa facem cei 2000km. Asta inseamna 94litri/ 2000km => consum combinat 4.7litri la suta. Presupunem ca ar fi posibil cu G6 benzina, iti raman 0 lei pentru celelalte cheltuieli. |
#25
Posted 10 December 2017 - 17:25
Părerea mea e să cauți un Golf mai puțin rulat, sub 100000 de km, dar e drept că e aproape imposibil să găsești așa ceva in banii tai. Sau sa te uiți și la ceva gen Toyota Auris. Nu are ea un "w" argintiu pe capota. Dar sunt șanse mai mari sa o găsești de la proprietar și în stare tehnica impecabila (așa cum ziceau colegii). Plus că, în privința fiabilității , vorbim de o Toyota. Sunt șanse mai mari sa ajungi sa bagi bani într-un VW , decât într-o Toyota. Și îți spun asta din experiența. Eu am Mitsubishi de 3 ani. Nu am dat mult pe el. Avea 6 ani și 20000 de km, de la proprietar. In prima faza am vrut Ford Fiesta. Am dar doar peste samsari care vindeau tot felul de cazane rupte și "ambalate frumos". In 40000 de km am schimbat ulei, filtre, cureaua de accesorii de doua ori, niste bielete și amortizoarele pe spate. Un Polo echivalent avea până acum 200000 de km. Eu am acum 62000 de km și asta se simte. Și mai mult ca sigur următoarea mea mașina tot japoneza va fi. Nu știu exact ce anume... sa vad ce buget am. Dar in principiu tot ceva compact... Auris sau Civic.
Nu zic că VW sunt mașini slabe. Însă mie mi se par supraevaluate, mai ales la noi. Și pregătește-te să dai peste mașini dubioase și vândute de niste dubioși. E o combinație la noi când vine vorba de mașini nemțești. Edited by LauCalin, 10 December 2017 - 17:27. |
#26
Posted 10 December 2017 - 17:29
AlexBurza, on 10 decembrie 2017 - 15:08, said:
Deci sa inteleg ca si tu, mi-ai recomanda mai degraba sa o cumpar de la o persoana fizica, care a folosit masina ca si masina personala si nu de la deleri? Am avut noroc. Maina are doi ani si jumatate la mine, am mers mult cu ea. |
#27
Posted 10 December 2017 - 17:34
Pentru initiator-daca poti sa mai strangi bani si ai timp,adica nu te preseaza achizitia masinii,ar fi bine sa o faci.Un G6 nu gasesti in banii aia si,cum spunea cinava mai sus,ar fi bine sa o poti lua sub 100k km.Nici achizitia uneia prin Weltauto nu te scuteste de probleme si nu ai siguranta 100% ca aia sunt kilometrii reali.Eu mi-as lua,daca as fi in situatia ta,Logan nou sau cat mai nou.
|
#28
Posted 10 December 2017 - 17:48
|
#30
Posted 10 December 2017 - 18:10
Depinde ce urmărești. Cumperi un Logan cu 40-50000 de km și încă atâti km (cel puțin) schimbi ulei, filtre, becuri și bagi benzina. O Astra, mai ales daca are orice motor in afara de 1.4 aspirat și dotări de baza, are undeva pe la 120-150000 de km. Un Golf ar "bate" undeva pe la 150-160000 de km. Și inevitabil ușor, ușor pot apărea și probleme. Nu grave și nu neapărat costisitoare. Dar enervante si care te pun pe drumuri, să cauți mecanici, piese, rezolvări pe forumuri etc. Pentru mine asta înseamnă disconfort și timp pierdut. Pentru că sunt posibilități sa le eviți. Eu m-aș uita la Golf 6 sau Astra, dacă aș avea cel puțin 8000 de euro. Adică un buget suficient de mare astfel încât să poți să găsești mult mai ușor mașini chiar ok. E plina tara de chilipiruri cu dotări bune, ani relativ ok de fabricație și motoare mai puternice. După ce le rulează nemții in draci, românii le iau de bune. Mă rog, fiecare face ce vrea cu banii lui.
|
#31
Posted 10 December 2017 - 18:44
baubig, on 10 decembrie 2017 - 15:06, said:
Ce mah??? de unde drac le scoateti...auzi la el vopsea mai rara si optiune...))) si care este probl daca mai vinde si alte masini...paranoia e in floare....ce crezi ca face un samsar o cump de la pers fizice sa zicem pe pret cat mai low si pe urma mai pune si el ceva ...pfff mare scofala ... Inca nu am intalnit samsar la care cand ajung sa fie masina asa cum a zis la telefon. Ala ce am refuzat il intreb : ceva becuri, probleme marunte? Doar un bec dar e de la un senzor, e 25 de lei senzorul. Serios? Si de ce nu l-ai schimbat? Aia ce am luat-o. ceva probleme? Da, are un bec in bord aprins dar nu stim de la ce ca s-a aprins de curand si nu prea mai ciculam cu masina. Ajung si vad ca e de la ABS asa ca am acceptat defectul. Urmeaza sa identific de unde e exact. Masina nu avea nici RCA, i-au facut seara cand am zis ca merg sa o cumpar a doua zi. Oameni seriosi, fara smecherii. Intre samsar si un propietar care vinde masina dupa ce a folosit-o cativa ani si si-a luat alta e o singura diferenta. Unul urmareste sa scoata profit cat mai mare deci daca are defecte care sunt scump de remediat incearca sa le mascheze iar unul incearca sa obtina un pret corect pe masina care a folosit-o si acum nu o mai foloseste. Dar la roman ii place sa fie mintit. In urma cu 5 ani voiam sa vand Cielo. Pai samsarii vindeau cazaturi cosmetizate si vai de ele, cunosc marca si modelul deci stiam, le vindeau langa mine cu 1500 de euro si eu nu puteam sa il dau cu 1200. Ca omul cand venea ii aratam masina si ii aratam maruntisurile care nu sunt ok dar nu m-au deranjat. Adica mi se parea normal sa ii spun sa stie ce cumpara, dar ei preferau alea "mintite", intr-o stare mult mai proasta decat a mea dar cu defectele ascunse si mascate, masini care dupa maxim 2-3 luni deveneau epave. Samasarii mi-au oferit 1100 atunci pe masina si am refuzat categoric. Ca stiam ca ajunge in targ cu 1600-1700 in doua saptamani maxim. Si cineva cumpara cu 1700 o masina de 1200. Edited by PoeOvidiu, 10 December 2017 - 18:57. |
#32
Posted 11 December 2017 - 11:14
r629935, on 10 decembrie 2017 - 16:15, said: Masina e o cheltuiala. Cu masina esti bucuros de 2 ori: Cand o cumperi, si cand o vinzi. Daca ai strans banii greu, m-as uita foarte atent la costurile de intretinere a unei masini. Foarte multi nu realizeaza cati bani se duc pe masina. Daca o sa cumperi benzina si nu o ai ghinion de vreo rabla, 500lei/luna e un minim de cheltuieli pe luna. ~100lei - rca ~10lei - rovinieta ~40 lei - parcare acasa, parcare ocazionala in oras ~200lei - reparatii, intretinere: spalat, ulei, placute, itp Iti mai raman 150 lei combustibil. Adica ~28 litri benzina. La un consum mediu de 7.5, vin vreo 370km/luna. Adica vreo ~4500km/an Poate mai scutesti la reparatii, mai parchezi pe trotuar si mergi mai mult. La fel de bine poti sa iti mai iei cate o amenda. Sa te mai lase in mijlocul campului si sa platesti platforma. Deci 500lei/luna e o suma orientativa minima. Cat despre masina aleasa Golf6, cu siguranta e o masina placuta, echilibrata. Daca... o alegi bine. Inteleg de ce aleg romanii VW, stiu feelingul. Insa riscurile sunt mai mari. Strict in situatia data, prima masina, bani stransi greu. Ca prima masina as alege ceva de 3000 de euro. Daca alegi bine, devalorizarea va fi mai mica. Si peste 2 ani, poti vinde si iti iei probabil G7. Daca alegi prost, e o lectie mai ieftina. Cheltuieli anuale:
On topic: cumpara o masina de maxim 5.000E si cu ce ramane fa-i revizia din bara in bara. Si pe mine m-a costat 1200 lei revizia cand am laut-o pe a mea, dar a schimbat tot ce era de schimbat (inclusiv distributie). Nu stii cum a fost condusa. |
#33
Posted 11 December 2017 - 12:14
Colegu' compari mere cu pere.
Daca refaci calculele pentru masina dorita de initiator, nu pentru Matiz (Sau Spark, nu-mi amintesc) se dau calculele peste cap. Prima si cea mai evidenta, GPL. Se dubleaza costurile cu combustibilul. Da. Poate pune GPL, dar costa. Si pana o amortizeaza, calculele cu benzina raman valabile. A doua e la rca. Initiator zicea minim 105 cai parca. Adica ceva intre 1.2TSI si 1.6 simplu. Ceea ce inseamna alta cilindree. Plus ca e mai tanar, 27ani. Adica aproape de 1200 lei. Sa nu uitam ca tarifele sunt momentan, plafonate. Deci ajungem la 450 lei. Mai zic de diferente din piese, manopera? Amenzi? (ca nu cred ca iti vine sa birjaresti Matizul, la fel ca un G6 ) La polul opus, putem merge oricand fara rca, fara itp, cu masina troncanind, nespalata, cu gpl montat la vreun var, cu restante la impozit din amenzi, cu cauciucuri resapate vechi de 10 ani. Se poate chiar mai ieftin de 250 lei/luna. O demonstreaza mare parte din masinile care sunt la vanzare. Edited by r629935, 11 December 2017 - 12:15. |
|
#34
Posted 11 December 2017 - 13:49
Eu la banii tai, dar asta este doar parerea mea, as lua o Skoda Octavia 2 facelift cu motor de 1.6 Diesel 105 cai, la vreo 120000-150000 km si cu ceva dotari. Eu asta urmaresc de vreo 2 luni. pentru mine. Am plecat de la Ford Focus(renuntat ,piese scumpe si consum maricel), Opel Astra(renuntat, masina mai prosta ca un Logan si consuma mult). masini japoneze (Mazda, Honda, Nissan, scumpe, costuri mari intretinere si piese-afara din spatiul comunitar). Am la munca Skoda Octavia de 1.6 si le fugarim de vreo 2 ani de le sar capacele la propriu si nu au nici o problema. Cu a mea am facut doar eu 75000 km si nu am schimbat decat consumabilele. motorul este super bun. trage bine, consum mic pentru 1.6 diesel.
|
#35
Posted 11 December 2017 - 14:19
De acord cu specificarea la GPL, de asta am si mentionat. Poate trece de diesel si tot acolo ar ajunde (bugetul ii permite sa se gandeasca la o masina cu motorina). O instalatie noua de GPL (la service agreat AGR si autorizat RAR)+omologarea la RAR nu depaseste 3000 lei. De asta am si zis sa nu depaseasca 5.000E.
Si pe mine m-a costat RCA 600 lei pe 6 luni (deci 1200 pe an), dar la urmatorul am prins cu plafonarea. Acum nu stiu cat de ok ("la obraz") a fost treaba asta pentru colegul nostru, intrucat nu mai sunt aceleasi plafoane maxime. Pentru RCA isi poate lua o cilindree mai mica, cu o putere mai mica. Calculele facute de mine sunt pe un Spark 2007 cu motor de 1 L (995 cmc). La consum pot oferi o informatie de la un Lodgy cu motor de 1.6 L: 9-10% (benzina) in oras. La diesel parca e la jumate. |
#36
Posted 11 December 2017 - 16:49
legat de cheltuieli - eu m-am gandit la mine...dar vad ca altii au sume mult mai mari din cauza rca si consum mai ales. eu am un consum mediu de 5.5 diesel si rca e 340 pe 1an. deci calculul facut pt mine e destul de corect
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users