Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Discutii despre chargeback BF 2017

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
44 replies to this topic

#37
tigerheart

tigerheart

    Savage Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,893
  • Înscris: 07.08.2008

View Postdoktoru, on 10 decembrie 2017 - 00:26, said:

La platile online, serviciul financiar al comerciantului asteapta bunul de livrare al produsului pe care l-ai cumparat (semnatura, eventual pe care-o dai curierului ca ai primit produsul si chitanta) si dupa aia au dreptul sa traga banii din banca. Atita timp cit n-au chitanta +/- semnatura, ciuciu bani. Igen?
Nu e igen. Chiar nu e adevarat acest lucru. Am comandat recent de la un magazin online romanesc ceva, banii au fost deblocati si eu nici nu am primit produsul. Nu are nici o legatura blocarea sumei cu livrarea produsului/serviciului. Exista o perioada de 3-5 zile in care suma e blocata, indiferent de felul platii. Bancii nu ii pasa daca ti-a livrat produsul sau ce alte intelegeri ai cu o firma la care ai facut o plata online.

RealThing, mai bine muti discutia intr-un subiect dedicat.

Edited by tigerheart, 10 December 2017 - 12:59.


#38
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Pentru ca a aparut o disputa inversunata cu privire la acest subiect pe topicul BF 2017, discutiile cu privire la chargeback vor fi mutate aici. Topicul va ramane in zona, avand in vedere ca este un instrument de plata tot mai utilizat in Romania. Succes si fara jigniri/atac la persoana, va rog.

#39
lelali

lelali

    Vrăjeală, multă vrăjeală!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,645
  • Înscris: 07.11.2009
Pana la urma, ce vreti sa stiti? :huh:

In mod normal, in urma unei comenzi anulate / retur in termenul legal , nu e nevoie de refund/chargeback/refuz la plata (exceptand cumparaturi din America &co), dar da, exista termen de rambursare suma - de obicei, maxim 30 de zile. Asta pentru ca: banii trebuie sa ajunga in contul comerciantului ca el sa poata trimite inapoi. E chestie de contabilitate, nu rea-vointa. De BF am anulat comanda Emag - banii s-au intors in 3 zile.


Refuzul la plata il faci prin cerere catre banca atunci cand ai tranzactii pe care NU le-ai facut.
De exemplu, locuiesti in Bucuresti dar faci cumparatura in kurkistan, zimbabuci sau ghana. Chiar si Vaslui, daca demonstrezi ca fizic nu aveai cum sa fii acolo. Poate dura si 6 luni, se fac investigatii, sunt proceduri.

#40
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
Refuz la plata poti face in mai multe motive. Vezi aici: https://forum.softpe...8#entry22099747

Acum 2-3 ani m-am certat 2 luni cu emag sa-mi dea banii inapoi... Din pacate nu stiam ca pot face refuz la plata pentru produse nelivrate...

#41
doktoru

doktoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 30.12.2005

View Posttigerheart, on 10 decembrie 2017 - 12:47, said:

Nu e igen. Chiar nu e adevarat acest lucru. Am comandat recent de la un magazin online romanesc ceva, banii au fost deblocati si eu nici nu am primit produsul. Nu are nici o legatura blocarea sumei cu livrarea produsului/serviciului. Exista o perioada de 3-5 zile in care suma e blocata, indiferent de felul platii. Bancii nu ii pasa daca ti-a livrat produsul sau ce alte intelegeri ai cu o firma la care ai facut o plata online.

Ba e! numa' ca citim ceva si intelegem altceva!
Te cred ce spui (pentru conformitate, ai verificat personal rubrica de "sume blocate" sau "hold" si banii nu mai erau?), dar in situatia ta, in conditii normale asta n-ar fi trebuit sa se intimple! Ce zici tu e un abuz al comerciantului.
Eu nici n-am afirmat ca bancii ii pasa daca produsul ti-a fost livrat sau nu.
Am zis ca cel de la care ai cumparat, comerciantul, nu ar trebui sa-ti incaseze banii daca nu ti-a livrat produsul! (vezi mai jos postarile mele).
Banca, la instructiunile tale, pune la dispozitie suma, dar comerciantul are toata responsabilitatea pentru retragerea ei.

View Postdoktoru, on 04 decembrie 2017 - 08:27, said:

...
Ca un fapt divers, daca nu stiati: comerciantul  nu are dreptul sa incaseze banii (din hold, pusi la dispozitia comerciantului) daca nu are dovada ca produsul a intrat in posesia cumparatorului sau, eventual, ca  produsul a fost expediat spre acesta. ...

View Postdoktoru, on 10 decembrie 2017 - 00:26, said:

...
La platile online, serviciul financiar al comerciantului asteapta bunul de livrare al produsului pe care l-ai cumparat (semnatura, eventual pe care-o dai curierului ca ai primit produsul si chitanta) si dupa aia au dreptul sa traga banii din banca. Atita timp cit n-au chitanta +/- semnatura, ciuciu bani.
...

"Regulile Visa si Mastercard in ceea ce priveste tranzactia cu carduri spun ca suma poate fi incasata de comerciant numai in momentul in care acesta are un document prin care se poate face dovada ca produsul a intrat in posesia clientului sau macar ca exista dovada ca respectivul produs a fost expediat catre client, adica exista dovada unui document de transport.
In cazul in care comerciantul incaseaza banii inainte sa expedieze comanda, contul comerciantului va fi inchis imediat de catre integrator deoarece nu se pot incasa fondurile de catre comerciant fara sa existe dovada ca produsele/serviciile au fost livrate catre client.
Nu se pot incasa banii fara sa existe dovada livrarii produselor care fac obiectul respectivei tranzactii. Daca un comerciant face acest lucru este ilegal. Nici integratorul/procesatorul de tranzactii online, banca detinatoare a cardului sau Visa/Mastercard nu permit acesta procedura."
(traducere aproximativa. Chargeback EU report. Directive 2007/64/EC on payment services in the internal market si Directive 2008/48/EC on credit agreements for consumers. Legislatie EU la care Romania, membra fiind, e obligata sa adere. Ca sa nu mai vorbim de regulile de buna practica impuse de Visa si Mastercard pe care, deasemenea, bancile si comerciantii romani sint obligati sa le respecte).

Nu contest ca mai exista si abuzuri sau nereguli. Nu contest ca totul suna a parfum a trandafiri si ca ar trebui sa fie roz si cu floricele si ca... in relitate, in anumite cazuri, nu e asa. Dar regula/legea, pe care ar trebui s-o repecte toata lumea, asta e!



View Postlelali, on 10 decembrie 2017 - 13:32, said:

...
Refuzul la plata il faci prin cerere catre banca atunci cand ai tranzactii pe care NU le-ai facut.
De exemplu, locuiesti in Bucuresti dar faci cumparatura in kurkistan, zimbabuci sau ghana. Chiar si Vaslui, daca demonstrezi ca fizic nu aveai cum sa fii acolo. Poate dura si 6 luni, se fac investigatii, sunt proceduri.

Cum adica "tranzactii pe care nu le-ai facut"???
Ce spui tu e frauda, furt, inselatorie, maradona.
Eu povestesc de (trei) plati facute PERSONAL, cu bunastiinta, cu 3D si tot tacimul, cu date furnizate de mine in deplinatatea facultatilor mintale si in deplina  cunostiinta de cauza si pentru care am apelat, cu succes, la chargeback.

Edited by doktoru, 10 December 2017 - 16:16.


#42
doktoru

doktoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 30.12.2005
An Overview of Chargeback Reason Codes.
Printre alte zeci de motive:
The merchant billed the cardholder before sending the products.
The merchant didn’t send the items by the agreed up delivery date.
Non-receipt of Merchandise.

Pentru studiu:
Chargeback reason codes for Visa and Mastercard.
Mastercard - pdf, 420 de pagini
Visa - pdf, 95 pagini
+ paginile oficiale ale lor

Edited by doktoru, 10 December 2017 - 16:51.


#43
lelali

lelali

    Vrăjeală, multă vrăjeală!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,645
  • Înscris: 07.11.2009
Domn' doktor, am dat exemple reprezentative. :D
Gen nurofen e pentru dureri de cap, dar poate trata si PMS-ul. -_-

#44
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
nu am spus ca nu exista acele reguli ale visa/mc, insa in practica nu sunt aplicabile in ro.

#45
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
De ce nu ar putea fi aplicabile? Sunt reguli impuse de MC/Visa.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate