Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Discutii despre chargeback BF 2017

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
44 replies to this topic

#19
doktoru

doktoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 30.12.2005
easy90rider are dreptate.
Procedura se cheama refuz la/de plata (sau chargeback) si este o politica de buna practica implementata de Visa si/sau de Mastercard (de o gramada de timp!!!), n-are nicio legatura cu banca in sensul ca bancile sint obligate, prin utilizarea cardurilor, sa se alinieze politicilor acestora. 3D-ul e alta mancare de peste, nici-o legatura una cu alta.
Se aplica pentru ORICE tranzactie efectuata cu cardul respectiv, indiferent ca a fost autorizata sau nu!
Cerere la banca emitenta a cardului. Motivatie (aici, bancile au politicile lor pentru a limita abuzurile!). Termen de 30 de zile (la unele banci e chiar mai mare). Se poate comisiona de catre banca (la unele e gratuit).
Probat personal, de-a lungul anilor, in 3 cazuri: o tranzactie in tara si 2 afara. BCR si Raifeissen. Fara probleme. Banii inapoi.
Ca un fapt divers, daca nu stiati: comerciantul  nu are dreptul sa incaseze banii  (din hold, pusi la dispozitia comerciantului) daca nu are dovada ca produsul a intrat in posesia cumparatorului sau, eventual, ca  produsul a fost expediat spre acesta. In cazul de fata, mai mult ca sigur ca, sumele aferente produselor nelivrate de emag se gasesc in continuare in contul cumparatorului si nu au fost incasate (inca) de comerciant.

Edited by doktoru, 04 December 2017 - 08:39.


#20
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
@doktoru , ai o gramada de info fara nici o baza fiscala/bancara.

1. dupa cateva zile sau uneori in aceeasi zi tranzactia se proceseaza (deci trece din faza de asteptare in cea de finalizata) si banca nu mai are nici un control.
2. daca ai semnat cu 3d secure, poti sa faci x declaratii de refuz, ca se considera ca ai acceptat plata.
3. bancile nu au nici o treaba cu comerciantii, si nici vreun control. Tu crezi ca suna cei de la banca sa verifice daca ti s-a livrat produsul? :))

Pe scurt , in cazul platilor in RO (majoritatea fiind cu 3d secure): odata platit produsul si tranzactia finalizata, banii sunt in contul beneficiarului, astfel, singura varianta de ramburs este sa rezolvati cu beneficiarul, total normal si legal.
Pt cei care platesc si cardul si nu citesc conditiile (si in special termenul : x zile) de rambursare a banilor in cazul unei tranzactii anulate: deranjati bancile aiurea, doar nu sunt ele vinovate ca nu cititi, asumati-va vina.

#21
doktoru

doktoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 30.12.2005

View Postdj_cristi, on 04 decembrie 2017 - 12:37, said:

@doktoru , ai o gramada de info fara nici o baza fiscala/bancara.


Un ultim off-topic scurt:
Dragul meu, cultura ta bancara e aproape nula si, din cauza asta, esti intr-o eroare extrem de mare. Ce-i mai trist e ca pari si sigur pe tine! Ca-n bancu' ala cu nu conteaza ce prostii spui ci cit de sigur esti pe tine cind le spui!
Mai studiaza si-o sa-mi dai dreptate.
In fine, n-are sens sa mai pierdem vremea.
Un singur lucru: data viitoare cand mai cumperi ceva cu cardul, orice, TV 4K, covrigi, alifie sau iaurt, online sau direct cu cardul, verifica la 1-2-3-... zile, rubrica de "Sume blocate" sau cum ii zice.
Gata! ... si scuze!

#22
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
@doktoru : adu argumente nu jigniri !
am facut sute de tranzactii online si le-am urmarit, dupa cum spuneam, se pot finaliza si intr-o zi de exemplu, nu stiu de unde ai scos-o ca tb sa tina mai mult.

Oricum , ti-am demontat toate inventiile cu refuz de plata si alte dezinformari. Accepti conditiile si platesti cu cardul-> iti asumi riscul, stiu ca multi vor sa nu-si asume nici un risc si daca se poate sa comande un produs si apoi sa faca si refuz de plata, dar nu este posibil legal/practic.

#23
doktoru

doktoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 30.12.2005
Scuza-ma Cristi, n-am avut niciodata intentia mea sa te jignesc!

#24
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007

View Postdj_cristi, on 04 decembrie 2017 - 12:37, said:

@doktoru , ai o gramada de info fara nici o baza fiscala/bancara.

1. dupa cateva zile sau uneori in aceeasi zi tranzactia se proceseaza (deci trece din faza de asteptare in cea de finalizata) si banca nu mai are nici un control.
2. daca ai semnat cu 3d secure, poti sa faci x declaratii de refuz, ca se considera ca ai acceptat plata.
3. bancile nu au nici o treaba cu comerciantii, si nici vreun control. Tu crezi ca suna cei de la banca sa verifice daca ti s-a livrat produsul? Posted Image)

Pe scurt , in cazul platilor in RO (majoritatea fiind cu 3d secure): odata platit produsul si tranzactia finalizata, banii sunt in contul beneficiarului, astfel, singura varianta de ramburs este sa rezolvati cu beneficiarul, total normal si legal.
Pt cei care platesc si cardul si nu citesc conditiile (si in special termenul : x zile) de rambursare a banilor in cazul unei tranzactii anulate: deranjati bancile aiurea, doar nu sunt ele vinovate ca nu cititi, asumati-va vina.
Adica daca imi fac un site shmecher si implementez 3d-shit si vand chestii fictive, tu nu vei putea cere banii inapoi? Nu prea cred...

View PostDany_Darke, on 04 decembrie 2017 - 19:53, said:

apropo, la al catelea sms mergi sa ridici coletul?

azi cand am fost m-a intrebat ziua in care am primit primul sms. dupa mine a mai fost cineva care tot intreba de colet si nu gasea avizul. a intrebat cate sms-uri a primit si a zis ca doar 1. apoi de la ghiseu i-a zis ca abia dupa al 2-lea sa revina sa ridice coletul.

eu primul sms l-am primit ca a ajuns in posta respectiva, iar al 2-lea a fost ca pot ridica coletul.
Cand pe posta-romana apare ca poate fi ridicat, merg si ridic. De obicei in aceasi zi primesc primul (si ultimul) SMS. - Valabil doar la colete emag. Cele internationale pot fi ridicare doar a doua zi!

https://imgur.com/BUnoWEr

Edited by easy90rider, 08 December 2017 - 10:58.


#25
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006

View Posteasy90rider, on 08 decembrie 2017 - 10:56, said:

Adica daca imi fac un site shmecher si implementez 3d-shit si vand chestii fictive, tu nu vei putea cere banii inapoi? Nu prea cred...

era vorba de banca, deci raspunsul meu este NU , nu prin banca. Politie, judecata, etc. Oricum sansele sunt mici sa-ti recuperezi banii, de vina e cel care cumpara/ofera fara sa se informeze, e dreptul oricui sa ceara, e plin online-ul de scam-uri.

#26
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
Exista mai multe motive pentru care poti cere chargeback. Inclusiv pentru servicii neprestate sau produse nelivrate sau pentru produse defecte sau care nu seamana cu descrierea produsului!
3dShit protejeaza COMERCIANTUL de refuz de plata pentru frauda.

Edited by easy90rider, 08 December 2017 - 11:38.


#27
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
in instanta poate, insa bancile din ro nu au nici o legatura / implicare in asa ceva.

#28
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
Nu in instanta! Chargeback-ul / refuzul de plata nu instanta o acorda/rezolva, ci banca. Aici gasesti o lista cu cateva motive pentru care poti cere chargeback/refuz la plata.

#29
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
bun, in practica : sa presupunem ca o banca din ro si-ar pierde timpul cu asa ceva , adica ar accepta o plangere pe motiv de produs nelivrat. Sa presupunem ca ar avea si oameni la call-center care se ocupa de asa ceva, iau legatura cu magazinul respectiv (daca se poate). Singura varianta in care ar putea sa faca charge-back-ul, ar fi daca magazinul ar confirma ca nu se pot livra produsele pt ca nu le mai pot furniza , ceea ce este absurd sa ajungi prin banca aici pt ca oricum ti-ar fi anulat / refundat magazinul tranzactia. In oricare din celelalte variante (magazinul spune ca s-a livrat, sau ca nu s-a depasit termenul lor, sau nu poate fi contactat, etc) , banca nu are ce face, ba mai mult, te poate incarca cu reclamatie nejustificata.

Deci daca ai intradevar o neintelegere fondata (frauda / magazinul sustine ca ti-a livrat si este invers) raman celelalte cei legale mentionate mai sus, varianta cu chargeback nefiind utilia / posibila aici.
Repet, orice comerciant are un termen de refund in cazul unei tranzactii, peste care banca / chargeback-ul nu poate interveni.
Singura varianta rapida este cea in care tranzactia mai este inca in asteptare (avand in vedere ca in general la platile locale / ro dureaza maxim 1 zi asteptarea) si comerciantul contacteaza banca sau anuleaza din sistemul lui tranzactia, cand ati stabilit de comun acord anularea.

#30
mynameismada

mynameismada

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 05.09.2005
Si bancile din Romania accepta asa ceva. Cel putin banca mea(Unicredit), o face. Exista si un comision "refuz de plata nejustificat", prin care daca in urma verificarilor se dovedeste ca nu ai dreptate, ti se ia un comision suplimentar(30 ron la Unicredit). Probabil daca am dreptate cu chargeback-ul, se ia un comision de la magazin, deci banca isi scoate oricum banii cu verificarile.

#31
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007

View Postdj_cristi, on 08 decembrie 2017 - 15:05, said:

bun, in practica : sa presupunem ca o banca din ro si-ar pierde timpul cu asa ceva , adica ar accepta o plangere pe motiv de produs nelivrat. Sa presupunem ca ar avea si oameni la call-center care se ocupa de asa ceva, iau legatura cu magazinul respectiv (daca se poate). Singura varianta in care ar putea sa faca charge-back-ul, ar fi daca magazinul ar confirma ca nu se pot livra produsele pt ca nu le mai pot furniza , ceea ce este absurd sa ajungi prin banca aici pt ca oricum ti-ar fi anulat / refundat magazinul tranzactia. In oricare din celelalte variante (magazinul spune ca s-a livrat, sau ca nu s-a depasit termenul lor, sau nu poate fi contactat, etc) , banca nu are ce face, ba mai mult, te poate incarca cu reclamatie nejustificata.

Deci daca ai intradevar o neintelegere fondata (frauda / magazinul sustine ca ti-a livrat si este invers) raman celelalte cei legale mentionate mai sus, varianta cu chargeback nefiind utilia / posibila aici.
Repet, orice comerciant are un termen de refund in cazul unei tranzactii, peste care banca / chargeback-ul nu poate interveni.
Singura varianta rapida este cea in care tranzactia mai este inca in asteptare (avand in vedere ca in general la platile locale / ro dureaza maxim 1 zi asteptarea) si comerciantul contacteaza banca sau anuleaza din sistemul lui tranzactia, cand ati stabilit de comun acord anularea.

Toate bancile care au carduri Visa/Mastercard sunt obligati sa respecte regulille lor. Visa/Mastercard dicteaza regulile chargeback-ului.

Daca magazinul nu are dovada livrarii ... banca nu va accepta "dar am livrat".

Bineinteles daca ceri chargeback prea des sau ceri si cererea ta e nejustificata, vei plati.

Chargeback am avut doar la paypal, pentru colete cumparate si nelivrate de pe ebay.

#32
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
vorbesc strict de bancile din ro si plata la comerciant in ro, prin paypal e alta discutie.

si in practica, nu in teorie. Bine , nici in teorie nu au dreptul legal sa anuleze o tranzactie in cazul in care magazinul nu are dovada livrarii, legal au voie sa o anuleze doar daca magazinul le da acceptul. Sunt irelevante regulile mastercard/visa, bancile se supun legilor aplicabile in tara respectiva, astfel banca nu este instanta de judecata, si nu poate lua o decizie printr-un simplu telefon la comerciant si o banuiala. Exista proceduri, etc.

Pana la proba contrarie (sa spuna cineva care a avut un astfel de caz si sa demonstreze ca o banca din ro a contactat magazinul si in lipsa unei dovezi a livrarii a anulat tranzactia) consider discutia incheiata.

#33
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
TOATE bancile trebuie sa respecte regulile impuse de Visa/Mastercard. Daca ei zic ca, clientul poate cere refuz la plata (chargeback) pentru nelivrarea unui produs, pai bancile din RO trebuie sa accepte si sa investigheze situatia. Nu vor? Nu-i nimic, te plangi la Visa/Mastercard.

#34
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
Vorbim de Romania, unde nu exista platforme electronice / infrastructura pentru asa ceva. Doar nu crezi ca se baga Visa/MC sa investigheze, neputand oricum sa faca nimic.

Si oricum acele posibilitati de chargeback mi se par abuzive,  deschid usa multor posibile abuzuri pentru clientii care dau tepe. Banca nu ar trebui sa aiba nici o autoritate in relatia client - comerciant, deoarece nu este politie, trebuie doar sa rezolve problema la un acord comun a celor 2 parti.

Cunosc tranzactii anulate in cazuri in care posesorii si-au bagat datele de card pe site-uri fantoma si s-au trezit cu sume retrase, si cu ajutorul bancii au schimbat cardul si au anulat tranzactiile respective, mai exact banca te ajuta sa-ti repari greseala in loc sa simti pe pielea ta greseala, pe acest sistem multi poti plati servicii online si apoi suna la banca si spun ca nu au fost ei (tranzactie neautorizata). Din pacate exista foarte multe portite legale pt infractiuni, ca si cu posibilitatea de retur al unui produs achizitionat la distanta, etc. Clientii se gandesc numai la ei, nu deschid ochii sa vada cat de mult s-a deteriorat comertul cu aceste clauze aberante.

Edited by dj_cristi, 08 December 2017 - 19:24.


#35
doktoru

doktoru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 30.12.2005

View Postdj_cristi, on 08 decembrie 2017 - 15:05, said:

...
Singura varianta rapida este cea in care tranzactia mai este inca in asteptare (avand in vedere ca in general la platile locale / ro dureaza maxim 1 zi asteptarea) si comerciantul contacteaza banca sau anuleaza din sistemul lui tranzactia, cand ati stabilit de comun acord anularea.

Daca ti-am (mai) zis ca habar n-ai si ca... nu stiu ce, zici ca te jignesc!
Holding-ul (asteptarea aia de care zici tu) dureaza intre 3 si 5 zile la bancile din Romania, timp in care, chiar daca tu ai plecat cu produsul acasa, banii SINT INCA LA TINE, in contul tau!!! Comerciantul de la care ai cumparat nici macar nu miroase banii in intervalul asta de timp!!! PRICEPI??? Asta in cazul in care folosesti fizic cardul! La platile online, serviciul financiar al comerciantului asteapta bunul de livrare al produsului pe care l-ai cumparat (semnatura, eventual pe care-o dai curierului ca ai primit produsul si chitanta) si dupa aia au dreptul sa traga banii din banca. Atita timp cit n-au chitanta +/- semnatura, ciuciu bani. Igen? (S-a tot discutat aici ca cei care au platit online BF-ul vs. ceilalti cu ramburs la livrare au primit produsele mai tarziu pt. ca, emagu' s-a vazut cu sacii-n caruta si d-aia i-a aminat. Fals! apropos de banii incasati).
2. Ti-am (mai) spus ca am experienta PERSONALA cu 3 (trei) cazuri de chargeback. (Si pentru ca motivul a fost intemeiat nici N-AM FOST COMISIONAT!!!) Crezi ca postez de dragul de-a posta sau cum? Tu nu si nu! Tine-o-nfipta Niculino!!!
Nu stiu de unde scoti tu prostiile astea si le spui cu atata siguranta! Si te mai crede dracu' si lumea care citeste p-aici!
In fine! N-are rost! Imi pierd timpu' de pomana cu...

Scuza-ma RealThing! Da, stiu, nu mai fac!, e ultima replica pe tema asta, da' m-apuca (si pe mine) citeodata!!!

Edited by doktoru, 10 December 2017 - 00:42.


#36
dj_cristi

dj_cristi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,666
  • Înscris: 26.01.2006
trista dezinformare din partea ta, am incheiat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate