Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Rosmar Hreasca - masina viitorului.

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
163 replies to this topic

#91
Ugho

Ugho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 22.11.2017

View Postsoarce, on 13 decembrie 2017 - 00:12, said:

Dar nu exista un video cu deplasarea masinii macar 20-30 de metri?? ca eu nu inteleg... se deplaseaza autonom sau nu?
Din cate se pare, prismele alea de blocare sunt niste ventuze ce fac vid pentru o aderenta mai buna, ca masina sa fie trasa inainte cu putere, deci au nevoie de o suprafata perfecta pentru a se lipi, in toate demonstratiile se foloseste parchet laminat, gresie, linoleum, etc. inca nu am vazut nicio demonstratie pe asfalt sau pe pamant, de aceea nu exista niciun clip cu masina mergand pe distante mai mari.

#92
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View Postdanvlas, on 10 decembrie 2017 - 04:51, said:

E principiul Munchausen. Te scoti singur din mlastina cu cal cu tot tragandu-te de par.
Uite asta e sinteza cea mai buna a ,,inventiei".
Insa potrivit proverbului lui Murphy (nu e vorba de colegul nostru) ,,Un nebun arunca o piatra in balta si 100 intelepti se chinuie sa calculeze cum sa o scoata" si de la acest principiu dupa cum vezi rezulta discutii academice gen:
- Ba esti nebun? Ce om sa aiba puterea sa ridice un cal cu mana?
- Asta cam asa e, greu de scos si calul. Nici pentru om nu ar fi usor, ar trebui sa fie unul musculos dar usor care sa faca usor flotari si sa aplice o acceleratie de minim 2g pentru a se ridica din mlastina. Bine, presupunem si ca ar avea un par foarte des si rezistent incat sa nu se rupa
- Ce treaba are g? E vorba de acceleratie, care se masoara in m/s^2
- Nene, mai citeste fizica, e vorba de forta, care e in Newtoni (de la nenea ala care n-a fost atent si i-a picat un mar in cap).
- Forta ar trebui sa invinga nu doar greutatea ci si frecarea cu mlastina
- Oare cat de tare ar trebui sa stranga parul in pumn ca sa nu alunece? E si aia o forta necesara, miu frecare palma-par e destul de slab
- Are parul mai lung si-l infasoara pe mana
- Cred ca doar cu tragere n-ar reusi, mai degraba ar trebui sa aplice impulsuri de tragere suficient de puternice, astfel incat prin conservarea impulsului ar ajungea deasupra mlastinii
- Ba da voi nu v-ati gandit ca in carte baronul Munchausen era destul de batran, probabil chel si avea peruca?

#93
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,681
  • Înscris: 21.06.2016
Din cite am inteles eu din filmulet masina functioneaza. Nu are nevoie de ventuze, cred ca e suficient sa blocheze rotile selectiv .
Dar asta nu insemn aca orice aiureala care merge inainte e un concept rezonabil si avantajos de vehicol.

#94
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,118
  • Înscris: 25.02.2007
Buna idee.
As avea totusi cateva sugestii de modificare.
Desfiintate complet rotile, desfiintate ventuzele si inlocuite cu pernute aderente si gheare, inlocuit actuatorul liniar orizontal cu unul liniar vertical sustinut de unul rotativ si masina sa fuga pe aceste picioare astfel create.
Pentru viteza, renuntat la aer comprimat si inlocuit cu actionare electromagnetica.

Schimbarea directiei se poate face prin schimbarea traiectoriei picioarelor. Gen "trage mai mult intr-o parte si mai putin (sau franeaza) pe cealalta parte".

Tadaaaa.

ps - chiar si o idee tampita poate sa aduca inspiratie cuiva :)

#95
soarce

soarce

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,467
  • Înscris: 02.10.2008

View PostUgho, on 13 decembrie 2017 - 08:09, said:

Din cate se pare, prismele alea de blocare sunt niste ventuze ce fac vid pentru o aderenta mai buna, ca masina sa fie trasa inainte cu putere, deci au nevoie de o suprafata perfecta pentru a se lipi...
Chiar si pe parchet pe o distanta mai scurta, vroiam sa vad un ciclu complet cu blocare, deblocare, pistonare etc. In filmulete e ca si cum ai da un sut...

Probleme:
- aerul comprimat dezvolta suficienta putere pentru a deplasa un vehicul de sa zicem 500Kg? (in film era mult mai eidficator sa vedem o deplasare autonoma chiar si de 4-5 metri, cu toate angaralele montate pe masina: butelie, baterie...)
- ca sa te lipești cu ventuzele alea ai nevoie de timp, nu este instantaneu. La viteze mai mari poate fi o limitare, plus probleme de fiabilitate...

#96
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View Postvrajitoruldinoz, on 13 decembrie 2017 - 10:08, said:

Din cite am inteles eu din filmulet masina functioneaza. Nu are nevoie de ventuze, cred ca e suficient sa blocheze rotile selectiv .
Dar asta nu insemn aca orice aiureala care merge inainte e un concept rezonabil si avantajos de vehicol.
Mai sa fie, faptul ca niste pistoane imping o gogomarla pe roti sprijinita in ventuze inseamna ca ,,masina functioneaza"? As putea pune pariu ca in stadiul ala doar o singura impingere functioneaza.

#97
Ugho

Ugho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 22.11.2017

View Postsoarce, on 13 decembrie 2017 - 12:33, said:

Chiar si pe parchet pe o distanta mai scurta, vroiam sa vad un ciclu complet cu blocare, deblocare, pistonare etc. In filmulete e ca si cum ai da un sut...

In filmuletul acesta la 1:45 se vad doua impulsuri: prismele sunt fixate pe sol, masina e impinsa, rotile revin apoi in pozitia initiala, prismele sunt fixate iar pe sol, masina e franata si apoi primeste un nou impuls. Cam asa o sa mearga probabil masina: accelerand si franand continuu.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1m16pOgHXn4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Ugho, 13 December 2017 - 13:38.


#98
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Eu pun pariu ca daca pui acea butelie de aer comprimat pe un carut de hipermarket si ii dai drumul aerului, carutul ala se va deplasa pe o distanta de vreo 10 ori mai mare decat minunea tehnica prezentata, care e un consumator inutil de energie. Pe vremuri ii zicea "legea conservarii impulsului", nu stiu daca s-a abrogat intre timp sau nu.

#99
chflorin

chflorin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,993
  • Înscris: 11.01.2011
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NBeky4EuyBc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#100
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017
Hmmm...aberatii cu exceptia faptului ca daca ai un motor care functioneaza pe principiul ca nu invarte roata ci comprima aerul in spate sa obtina miscare posibil sa eviti anumite frecari si sa obtii un randament mai bun
In rest am mai propus eu alta chestie nu stiu cat de viabila legata tot de aer: si anume alternatorul unei masini electrice sa fie invartit de aer comprimat astfel la statie nu ti-ai incarca masina cu electricitate ci cu aer comprimat , in 3 minute esti gata iar in timpul deplasarii alternatorul incarca poarte din bateriile consumate deja

View Postchflorin, on 13 decembrie 2017 - 16:21, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NBeky4EuyBc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Perfect pentru deplasarea pe distante scurte sau chiar mai lungi daca ar exista niste statii de reincarcare. Problema se pune de viteza obtinuta. Ar fi excelent pentru inlocuirea bicicletelor.

Iata aici despre masinile pe aer
https://en.wikipedia...pressed_air_car
Problema principala aparand la temperatura gazului cand expandeaza sau se comprima.
Poate ar fi rezolvata daca tancurile alea de aer ar fi pe principiul sacilor umflati adica sa nu aiba o dimensiune fixa

#101
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,681
  • Înscris: 21.06.2016

View PostHansolo, on 13 decembrie 2017 - 13:04, said:

Mai sa fie, faptul ca niste pistoane imping o gogomarla pe roti sprijinita in ventuze inseamna ca ,,masina functioneaza"? As putea pune pariu ca in stadiul ala doar o singura impingere functioneaza.

Dracia construita de el ca "proof of concept" are toate valvele actionate manual din "telecomanda" de aia nu poate sa treaca printr-un ciclu complet. Si evident faptul ca trebuie sa fie legata la aer comprimat (o "mica" problema a conceptului, ca si cum ai avea o masina electrica cu fir).
Pe de alta parte sint sigur ca s-ar putea face ceva functional pe principiul asta, adica nu e nimic fizic imposibil. Transformarea miscarii pistonului in forta de tractiune prin blocarea rotii intr-un sens si eliberarea ei in sensul celalat nu pare a fi ceva foarte greu, cel putin la cum imi imaginez eu ca functioneaza.
Are randament, e compercial viabil, prinde vitezele de care spune el, poate sa ia curba? Evident ca nu, nu, nu, nu :)... adica e un rahat, o jucarioara cel mult buna de facut la casa pionierilor de pasionatii de mestesugeala.

View Postkarax, on 13 decembrie 2017 - 19:31, said:


Problema principala aparand la temperatura gazului cand expandeaza sau se comprima.
Poate ar fi rezolvata daca tancurile alea de aer ar fi pe principiul sacilor umflati adica sa nu aiba o dimensiune fixa

Daca umfli rezervorul in loc sa folosesti energia sticata in aerul comprimat o folosesti pe aia stocata in materialul elastic din care sint facuti sacii. Ori asta e si mai inefficient.

#102
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007

View PostUgho, on 13 decembrie 2017 - 13:30, said:

In filmuletul acesta la 1:45 se vad doua impulsuri: prismele sunt fixate pe sol, masina e impinsa, rotile revin apoi in pozitia initiala, prismele sunt fixate iar pe sol, masina e franata si apoi primeste un nou impuls. Cam asa o sa mearga probabil masina: accelerand si franand continuu.

Io vad un cadru ce se agita isteric, asta-i masina?

#103
OneStop

OneStop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 576
  • Înscris: 06.11.2017
E o vrajeala, masina asta.

#104
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
E ca și cum ai face praștie, cu care să arunci o mașinuță și să zici că ai făcut o mașină zburătoare. Semantic ai dreptate, dar nu ajută pe nimeni.

Edited by SmurfK, 13 December 2017 - 20:55.


#105
Ugho

Ugho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 22.11.2017

View PostSmurfK, on 13 decembrie 2017 - 20:55, said:

E ca și cum ai face praștie, cu care să arunci o mașinuță și să zici că ai făcut o mașină zburătoare. Semantic ai dreptate, dar nu ajută pe nimeni.
Dar stii ca se folosesc sisteme din astea pentru a lansa avioanele de pe portavioane - exista catapulte cu aer comprimat sau abur care accelereaza foarte rapid avionul inainte de lansare, dupa care zboara mai departe folosind motorul propriu.
Sunt curios daca nu s-ar putea folosi acest sistem la trenuri de pilda.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gLVQE2Ml9z8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#106
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Ugho, eu m-am plictisit. Scuza-ma.
Nu uita sa stingi lumina.

#107
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007

View PostUgho, on 13 decembrie 2017 - 21:09, said:

Sunt curios daca nu s-ar putea folosi acest sistem la trenuri de pilda.

Sa le lanseze de pe portavion?

#108
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,261
  • Înscris: 06.01.2007
Penibil!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate