![]() |
Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Rosmar Hreasca - masina viitorului.
Last Updated: Jul 08 2022 09:59, Started by
Ugho
, Dec 09 2017 19:35
·
1

#91
Posted 13 December 2017 - 08:09

Dar nu exista un video cu deplasarea masinii macar 20-30 de metri?? ca eu nu inteleg... se deplaseaza autonom sau nu? |
#92
Posted 13 December 2017 - 08:47

E principiul Munchausen. Te scoti singur din mlastina cu cal cu tot tragandu-te de par. Insa potrivit proverbului lui Murphy (nu e vorba de colegul nostru) ,,Un nebun arunca o piatra in balta si 100 intelepti se chinuie sa calculeze cum sa o scoata" si de la acest principiu dupa cum vezi rezulta discutii academice gen: - Ba esti nebun? Ce om sa aiba puterea sa ridice un cal cu mana? - Asta cam asa e, greu de scos si calul. Nici pentru om nu ar fi usor, ar trebui sa fie unul musculos dar usor care sa faca usor flotari si sa aplice o acceleratie de minim 2g pentru a se ridica din mlastina. Bine, presupunem si ca ar avea un par foarte des si rezistent incat sa nu se rupa - Ce treaba are g? E vorba de acceleratie, care se masoara in m/s^2 - Nene, mai citeste fizica, e vorba de forta, care e in Newtoni (de la nenea ala care n-a fost atent si i-a picat un mar in cap). - Forta ar trebui sa invinga nu doar greutatea ci si frecarea cu mlastina - Oare cat de tare ar trebui sa stranga parul in pumn ca sa nu alunece? E si aia o forta necesara, miu frecare palma-par e destul de slab - Are parul mai lung si-l infasoara pe mana - Cred ca doar cu tragere n-ar reusi, mai degraba ar trebui sa aplice impulsuri de tragere suficient de puternice, astfel incat prin conservarea impulsului ar ajungea deasupra mlastinii - Ba da voi nu v-ati gandit ca in carte baronul Munchausen era destul de batran, probabil chel si avea peruca? |
#93
Posted 13 December 2017 - 10:08

Din cite am inteles eu din filmulet masina functioneaza. Nu are nevoie de ventuze, cred ca e suficient sa blocheze rotile selectiv .
Dar asta nu insemn aca orice aiureala care merge inainte e un concept rezonabil si avantajos de vehicol. |
#94
Posted 13 December 2017 - 10:16

Buna idee.
As avea totusi cateva sugestii de modificare. Desfiintate complet rotile, desfiintate ventuzele si inlocuite cu pernute aderente si gheare, inlocuit actuatorul liniar orizontal cu unul liniar vertical sustinut de unul rotativ si masina sa fuga pe aceste picioare astfel create. Pentru viteza, renuntat la aer comprimat si inlocuit cu actionare electromagnetica. Schimbarea directiei se poate face prin schimbarea traiectoriei picioarelor. Gen "trage mai mult intr-o parte si mai putin (sau franeaza) pe cealalta parte". Tadaaaa. ps - chiar si o idee tampita poate sa aduca inspiratie cuiva ![]() |
#95
Posted 13 December 2017 - 12:33

Din cate se pare, prismele alea de blocare sunt niste ventuze ce fac vid pentru o aderenta mai buna, ca masina sa fie trasa inainte cu putere, deci au nevoie de o suprafata perfecta pentru a se lipi... Probleme: - aerul comprimat dezvolta suficienta putere pentru a deplasa un vehicul de sa zicem 500Kg? (in film era mult mai eidficator sa vedem o deplasare autonoma chiar si de 4-5 metri, cu toate angaralele montate pe masina: butelie, baterie...) - ca sa te lipești cu ventuzele alea ai nevoie de timp, nu este instantaneu. La viteze mai mari poate fi o limitare, plus probleme de fiabilitate... |
#96
Posted 13 December 2017 - 13:04

Din cite am inteles eu din filmulet masina functioneaza. Nu are nevoie de ventuze, cred ca e suficient sa blocheze rotile selectiv . Dar asta nu insemn aca orice aiureala care merge inainte e un concept rezonabil si avantajos de vehicol. |
#97
Posted 13 December 2017 - 13:30

Chiar si pe parchet pe o distanta mai scurta, vroiam sa vad un ciclu complet cu blocare, deblocare, pistonare etc. In filmulete e ca si cum ai da un sut... In filmuletul acesta la 1:45 se vad doua impulsuri: prismele sunt fixate pe sol, masina e impinsa, rotile revin apoi in pozitia initiala, prismele sunt fixate iar pe sol, masina e franata si apoi primeste un nou impuls. Cam asa o sa mearga probabil masina: accelerand si franand continuu. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1m16pOgHXn4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Ugho, 13 December 2017 - 13:38. |
#98
Posted 13 December 2017 - 15:51

Eu pun pariu ca daca pui acea butelie de aer comprimat pe un carut de hipermarket si ii dai drumul aerului, carutul ala se va deplasa pe o distanta de vreo 10 ori mai mare decat minunea tehnica prezentata, care e un consumator inutil de energie. Pe vremuri ii zicea "legea conservarii impulsului", nu stiu daca s-a abrogat intre timp sau nu.
|
#99
Posted 13 December 2017 - 16:21

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NBeky4EuyBc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#100
Posted 13 December 2017 - 19:31

Hmmm...aberatii cu exceptia faptului ca daca ai un motor care functioneaza pe principiul ca nu invarte roata ci comprima aerul in spate sa obtina miscare posibil sa eviti anumite frecari si sa obtii un randament mai bun
In rest am mai propus eu alta chestie nu stiu cat de viabila legata tot de aer: si anume alternatorul unei masini electrice sa fie invartit de aer comprimat astfel la statie nu ti-ai incarca masina cu electricitate ci cu aer comprimat , in 3 minute esti gata iar in timpul deplasarii alternatorul incarca poarte din bateriile consumate deja
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NBeky4EuyBc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Iata aici despre masinile pe aer https://en.wikipedia...pressed_air_car Problema principala aparand la temperatura gazului cand expandeaza sau se comprima. Poate ar fi rezolvata daca tancurile alea de aer ar fi pe principiul sacilor umflati adica sa nu aiba o dimensiune fixa |
#101
Posted 13 December 2017 - 20:00

Mai sa fie, faptul ca niste pistoane imping o gogomarla pe roti sprijinita in ventuze inseamna ca ,,masina functioneaza"? As putea pune pariu ca in stadiul ala doar o singura impingere functioneaza. Dracia construita de el ca "proof of concept" are toate valvele actionate manual din "telecomanda" de aia nu poate sa treaca printr-un ciclu complet. Si evident faptul ca trebuie sa fie legata la aer comprimat (o "mica" problema a conceptului, ca si cum ai avea o masina electrica cu fir). Pe de alta parte sint sigur ca s-ar putea face ceva functional pe principiul asta, adica nu e nimic fizic imposibil. Transformarea miscarii pistonului in forta de tractiune prin blocarea rotii intr-un sens si eliberarea ei in sensul celalat nu pare a fi ceva foarte greu, cel putin la cum imi imaginez eu ca functioneaza. Are randament, e compercial viabil, prinde vitezele de care spune el, poate sa ia curba? Evident ca nu, nu, nu, nu ![]()
Problema principala aparand la temperatura gazului cand expandeaza sau se comprima. Poate ar fi rezolvata daca tancurile alea de aer ar fi pe principiul sacilor umflati adica sa nu aiba o dimensiune fixa Daca umfli rezervorul in loc sa folosesti energia sticata in aerul comprimat o folosesti pe aia stocata in materialul elastic din care sint facuti sacii. Ori asta e si mai inefficient. |
|
#102
Posted 13 December 2017 - 20:10

In filmuletul acesta la 1:45 se vad doua impulsuri: prismele sunt fixate pe sol, masina e impinsa, rotile revin apoi in pozitia initiala, prismele sunt fixate iar pe sol, masina e franata si apoi primeste un nou impuls. Cam asa o sa mearga probabil masina: accelerand si franand continuu. Io vad un cadru ce se agita isteric, asta-i masina? |
#104
Posted 13 December 2017 - 20:55

E ca și cum ai face praștie, cu care să arunci o mașinuță și să zici că ai făcut o mașină zburătoare. Semantic ai dreptate, dar nu ajută pe nimeni.
Edited by SmurfK, 13 December 2017 - 20:55. |
#105
Posted 13 December 2017 - 21:09

E ca și cum ai face praștie, cu care să arunci o mașinuță și să zici că ai făcut o mașină zburătoare. Semantic ai dreptate, dar nu ajută pe nimeni. Sunt curios daca nu s-ar putea folosi acest sistem la trenuri de pilda. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gLVQE2Ml9z8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#106
Posted 13 December 2017 - 21:19

Ugho, eu m-am plictisit. Scuza-ma.
Nu uita sa stingi lumina. |
#107
Posted 13 December 2017 - 21:30

|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users