Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Administratorul angajat + cass/cas + concediu fara plata

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
In legatura cu autorizatia, conform legislatiei, autorizatia mea nu se suspenda daca sunt in concediu fara plata. Sau cel putin nu scrie nimic daca angajatul este in concediu fara plata sau nu. Tot ce scrie este ca trebuie sa fie angajat cu contract de munca si pregatirea necesara.
Deci pana acum s-a stablit asa: administratorul poate lucra pentru compania sa indiferent cate ore. Concediul fara plata poate merge de comun acord pana la moartea lui iliescu. Administratorul deci poate lucra daca figureaza ca angajat dar in concediu fara plata?

Edited by ammaus, 06 December 2017 - 20:48.


#20
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,861
  • Înscris: 28.11.2001
Teoretic da. Practica ne omoara. Si partea proasta e ca legile sunt asa de incalcite ca uneori si aia de la itm o dau de gard.
E din 2012 articolul dar nu stiu sa se fi modificat ceva https://www.juridice...e-limitata.html

#21
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,378
  • Înscris: 08.02.2011
Daca faci doar 1800 de lei pe luna mai bine las-o naibii de firma si angajeaza-te undeva in orice domeniu ca tot castigi mai multi bani.

#22
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,861
  • Înscris: 28.11.2001
Poate nu e vorba de bani? Poate e vorba si de timp liber, de programul care poate fi flexibil, de incapacitatea de a mai suporta sefuti, etc.

#23
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 23.10.2015

View PostMembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 20:45, said:

Și când angajatul vrea concediu, face cerere la administrator și există, cel puțin teoretic, posibilitatea să nu-i fie aprobată. Iar când administratorul este indisponibil, deleagă atribuțiile angajatului. Desigur, astea sunt scenarii ipotetice.
Mai aproape de realitate este delegarea angajatului pentru realizarea atribuțiilor din fișa postului la sediul beneficiarului. Cum ar arăta ordinul de deplasare sau un raport de activitate? Nu în ultimul rând, cum vedeți negocierea unei eventuale măriri de salariu între administrator și angajat?

Nu este nimic ilogic, sunt calitati distincte, concepte diferite. La fel cum firma este persoana juridica... nu exista de fapt aceasta "persoana"... este un concept. Tot omul este in spatele ei, tot el semneaza, da cu sapa si raspunde.

Nu a fost niciodata interzis sa ai contract de munca (ca administrator la SRL), insa era abuziv interpretat de functionari prea zelosi (acum multi ani). Pana cand a dat o firma din Brasov statul in judecata si a castigat.

Mai degraba as vedea o problema la parlament, unde aia isi voteaza propriile salarii si pensii speciale.

Edited by LukRo, 06 December 2017 - 21:15.


#24
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008

View Postmodoran, on 06 decembrie 2017 - 20:56, said:

Daca faci doar 1800 de lei pe luna mai bine las-o naibii de firma si angajeaza-te undeva in orice domeniu ca tot castigi mai multi bani.
Pentru 1800 de lei eu ma simt bine. Nu ma sacaie nimeni la cap, imi platesc toate darile la stat, program flexibil. Deci 1800 de lei pe luna este salar de inginer in unele regiuni asa ca eu ma simt bine si cu atatia bani. 1800 de lei echivaleaza la 2500 brut, arhisuficient pentru o persoana ce combina frumosul cu utilul.

View Postpetman, on 06 decembrie 2017 - 20:55, said:

Teoretic da. Practica ne omoara. Si partea proasta e ca legile sunt asa de incalcite ca uneori si aia de la itm o dau de gard.
E din 2012 articolul dar nu stiu sa se fi modificat ceva https://www.juridice...e-limitata.html
Interesant articolul si stufos. Deci da, se poate si administrator si angajat in acelasi timp.
Art. 137 (3) Pe durata îndeplinirii mandatului, administratorii nu pot încheia cu societatea un contract de muncă. În cazul în care administratorii au fost desemnaţi dintre salariaţii societăţii, contractul individual de muncă este suspendat pe perioada mandatului.

Edited by ammaus, 06 December 2017 - 21:34.


#25
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postammaus, on 06 decembrie 2017 - 18:13, said:

1. administratorul poate lucra pentru firma daca in acelasi timp este angajat dar in concediu fara plata? Adica sa nu ma intrebe itm-ul de sanatate
Poate e momentul să lăsați dezbaterea teoretică și să vă întoarceți la ideea de început.
Administratorul firmei nu poate presta munca angajatului ce se află în concediu fără plată. Sau o poate face până îl prinde.

Edited by MembruAnonim, 06 December 2017 - 21:55.


#26
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008
Conform carui articol nu pot presta munca angajatului in concediu fara plata?

#27
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 23.10.2015

View PostMembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 21:54, said:

Poate e momentul să lăsați dezbaterea teoretică și să vă întoarceți la ideea de început.
Administratorul firmei nu poate presta munca angajatului ce se află în concediu fără plată. Sau o poate face până îl prinde.

Hai ca esti simpatic. :)

Dar nu mai spune prostii d'astea ca mai sunt unii care te cred. Probabil asa ai aflat si tu informatia asta.

#28
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002

View PostMembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 21:54, said:

Poate e momentul să lăsați dezbaterea teoretică și să vă întoarceți la ideea de început.
Administratorul firmei nu poate presta munca angajatului ce se află în concediu fără plată. Sau o poate face până îl prinde.

Da cine il prinde ? Si mai ales cum il prinde ?

#29
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Voi vă auziți ce spuneți?
O firmă cu activitate trebuie să depună periodic (lunar, trimestrial sau cum are el acolo) declarații la finanțe. Păi cum poate declara că firma a prestat și facturat serviciul dacă specialistul e în concediu fără plată?
Eu mă retrag totuși din această discuție și-l sfătuiesc pe inițiator să încerce și să ne mai spună și nouă din când în când cum merge treaba.

#30
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,861
  • Înscris: 28.11.2001
Sunt 2 chestii diferite:
- autorizarea este pe persoana fizica - si asta este verificata de cei care au dat autorizatia
- facturarea se face pe persoana juridica - si finantele nu au nicio treaba cum iti faci tu treaba daca declari si platesti la timp taxele.

#31
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 23.10.2015

View PostMembruAnonim, on 08 decembrie 2017 - 07:16, said:

Voi vă auziți ce spuneți?
O firmă cu activitate trebuie să depună periodic (lunar, trimestrial sau cum are el acolo) declarații la finanțe. Păi cum poate declara că firma a prestat și facturat serviciul dacă specialistul e în concediu fără plată?
Eu mă retrag totuși din această discuție și-l sfătuiesc pe inițiator să încerce și să ne mai spună și nouă din când în când cum merge treaba.

Tu incerci sa folosesti logica folosind cunostintele tale limitate despre cum functioneaza o firma si relatia cu autoritatile. Incearca sa intelegi din ceea ce iti spun altii care au experienta. Daca vrei. Daca nu, poti citi legislatia si singur.

#32
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002

View PostMembruAnonim, on 08 decembrie 2017 - 07:16, said:

Voi vă auziți ce spuneți?
O firmă cu activitate trebuie să depună periodic (lunar, trimestrial sau cum are el acolo) declarații la finanțe. Păi cum poate declara că firma a prestat și facturat serviciul dacă specialistul e în concediu fără plată?
Eu mă retrag totuși din această discuție și-l sfătuiesc pe inițiator să încerce și să ne mai spună și nouă din când în când cum merge treaba.

Tu confuzi merele cu perele, nu intereseaza pe nimeni de la finante daca a prestat serviciul in timp ce era in concediu fara plata, pe aia ii intereseaza cati bani a facut ca sa stie cu cat sa il jupoaie, punct

#33
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostMembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 20:45, said:

Și când angajatul vrea concediu, face cerere la administrator și există, cel puțin teoretic, posibilitatea să nu-i fie aprobată. Iar când administratorul este indisponibil, deleagă atribuțiile angajatului. Desigur, astea sunt scenarii ipotetice.
Mai aproape de realitate este delegarea angajatului pentru realizarea atribuțiilor din fișa postului la sediul beneficiarului. Cum ar arăta ordinul de deplasare sau un raport de activitate? Nu în ultimul rând, cum vedeți negocierea unei eventuale măriri de salariu între administrator și angajat?

Nu. Poți fi administrator și angajat. Eu așa sunt la firma mea. Statutul de administrator e dat de actul constitutiv. Dar dacă vrei să-ți iei și salariu, să-ți plătești contribuțiile, trebuie să fii și angajat. Administratorul poate încasa doar dividende, nu și salariu, dacă nu e și angajat.
Se fac deciziile respective, ca și cum le faci pentru un angajat normal. Acum, sincer să fiu, nu știu sigur dacă le contrasemnează contabilul și n-am chef să mă uit acum în hârțoage. Mă refer la cele de acordare de concediu sau măririle de salariu.
Teoretic, o firmă poate funcționa și fără angajați. Sunt o grămadă de SRL-uri care lucrează fără. Firma e în sine, o persoană juridică, reprezentată de administrator. Are toate elementele pentru a asigura funcționarea, chiar dacă nu are angajați. Poate tăia facturi, încasa.

Ordinul de deplasare arată cum arată pentru o societate normală. Eu, reprezentant al SC, în calitate de ... mă deplasez în locul, la data. Se ia suma X din casieria societății, se cumpără benzină, se restituie/dă diferența.

Mărirea de salariu o stabilesc din proprie inițiativă. Dacă-mi merge bine, îmi dau o mărire, fac o mică petrecere la "firmă", mă felicit, pup oglinda și aia e. Salariul e transferul banilor din societate către o persoană fizică. Faptul că eu centrez și eu dau cu capul, nu împiedică cu nimic procesul ăsta. Plătesc aceleași taxe, mă supun legilor cărora se supun și restul. Adică nu știu ce ți se pare ciudat.
Sunt banii firmei, pe care o administrez. Adică, nu vorbim de conflict de interese. Interesul meu este să câștig cât mai bine, iar firma să meargă cât mai bine.

Unele documente, cu statut special, trebuiesc încheiate la notar, de exemplu dacă vreau să închiriez un imobil sau un autoturism societății, ca persoană fizică.


@OP - Nu știu despre ce "autorizare" vorbești. Te sfătuiesc să-ți întrebi contabilul, că de-asta îl plătești. Nu există obligativitatea administratorului de a încheia contract de muncă cu societatea. Există posibilitatea acestui lucru, însă nu obligativitatea. Societatea poate funcționa și fără angajați, doar cu administrator. Dar dacă nu ne zici despre ce autorizație vorbești, e greu să ne dăm cu părerea.

Dacă te uiți mai bine la Legea 31/1990, o să vezi că art. 137 face referire la societățile pe acțiuni. Articolul ăla pe care l-ai citat nu se aplică SRL-urilor.

Pentru SRL-uri ai:
ART. 196
Dispoziţiile prevăzute pentru societăţile pe acţiuni, în ce priveşte dreptul de a ataca hotărârile adunării generale, se aplică şi societăţilor cu răspundere limitată, termenul de 15 zile prevăzut la art. 132 alin. (2) urmând să curgă de la data la care asociatul a luat cunoştinţă de hotărârea adunării generale pe care o atacă.
ART. 196^1
(1) În cazul societăţilor cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuţiile adunării generale a asociaţilor societăţii.
(2) Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1).
(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societăţii cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.

ART. 197
(1) Societatea este administrată de unul sau mai mulţi administratori, asociaţi sau neasociaţi, numiţi prin actul constitutiv sau de adunarea generală.
(2) Administratorii nu pot primi, fără autorizarea adunării asociaţilor, mandatul de administrator în alte societăţi concurente sau având acelaşi obiect de activitate, nici să facă acelaşi fel de comerţ ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sancţiunea revocării şi răspunderii pentru daune.
(3) Dispoziţiile art. 75, 76, 77 alin. (1) şi 79 se aplică şi societăţilor cu răspundere limitată.
(4) Dispoziţiile privitoare la administrarea societăţilor pe acţiuni nu sunt aplicabile societăţilor cu răspundere limitată, indiferent dacă sunt sau nu supuse obligaţiei de auditare.

#34
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 23.10.2015

View PostSmurfK, on 17 decembrie 2017 - 20:47, said:

Administratorul poate încasa doar dividende, nu și salariu, dacă nu e și angajat.

Se poate acorda indemnizatie, pe langa dividende. Desigur, se platesc taxele aferente, dar este o solutie da a primi bani in timpul anului, fara a fi angajat.

#35
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008

View PostSmurfK, on 17 decembrie 2017 - 20:47, said:

@OP - Nu știu despre ce "autorizare" vorbești. Te sfătuiesc să-ți întrebi contabilul, că de-asta îl plătești. Nu există obligativitatea administratorului de a încheia contract de muncă cu societatea. Există posibilitatea acestui lucru, însă nu obligativitatea. Societatea poate funcționa și fără angajați, doar cu administrator. Dar dacă nu ne zici despre ce autorizație vorbești, e greu să ne dăm cu părerea.

Autorizatie de legatorie. Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996 actualizata in 2013

ART. 19
(1) Operatorii economici pot presta servicii de păstrare, conservare,
restaurare, legătorie, prelucrare arhivistică şi utilizare a documentelor cu
valoare practică pe care le deţin, denumite în continuare servicii
arhivistice, numai după obţinerea autorizaţiei de funcţionare din partea
Arhivelor Naţionale sau a serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului
Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale, după caz.
(2) Autorizaţia de funcţionare se eliberează, contra cost, conform
prevederilor legale, pentru unul sau mai multe servicii arhivistice, dacă
sunt îndeplinite cumulativ condiţiile referitoare la:
a) competenţa profesională - operatorul economic dispune de personal
angajat cu contract de muncă, având pregătirea profesională necesară
prestării serviciilor arhivistice;

b )baza materială - operatorul economic dispune de resurse materiale
suficiente, precum: echipamente, spaţii, dotări pentru personal în vederea
începerii şi desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1);
c) existenţa unor reglementări interne de practică arhivistică, în
conformitate cu prevederile legii.

ART. 20
(1) Autorizaţia de funcţionare se suspendă de Arhivele Naţionale sau de
serviciile judeţene/Serviciul Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor
Naţionale, după caz, pentru o perioadă care nu va putea depăşi 3 luni, în
următoarele situaţii:
a) când se constată că operatorul economic autorizat să presteze servicii
arhivistice nu mai îndeplineşte condiţiile care au stat la baza eliberării
acesteia, conform art. 19 alin. (2);

Dupa cum se poate vedea nu se spune nimic despre angajatul cu CM ca nu are voie sa fie in concediu fara plata ci doar personal calificat cu carte de munca. Probabil ca este cam trasa de par observatia mea.

Edited by ammaus, 17 December 2017 - 23:11.


#36
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Da. E aiurea toată formularea, n-am prea întâlnit să-ți impună așa "angajat cu contract de muncă". În general, se acceptă și terți pentru genul ăsta de autorizații, fie ele societăți sau persoane fizice autorizate. Dar nu văd ce probleme să fie. Ești angajat, îndeplinești condițiile de autorizare.
Poți ieși din concediu fără plată când vrei. Dacă vrei să-ți păstrezi și asigurarea de sănătate, cam trebuie să faci două luni concediu, una muncă. Dacă ai trei luni consecutive de la ultima plată a contribuției, îți pierzi calitatea de asigurat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate