Administratorul angajat + cass/cas + concediu fara plata
#19
Posted 06 December 2017 - 20:46
In legatura cu autorizatia, conform legislatiei, autorizatia mea nu se suspenda daca sunt in concediu fara plata. Sau cel putin nu scrie nimic daca angajatul este in concediu fara plata sau nu. Tot ce scrie este ca trebuie sa fie angajat cu contract de munca si pregatirea necesara.
Deci pana acum s-a stablit asa: administratorul poate lucra pentru compania sa indiferent cate ore. Concediul fara plata poate merge de comun acord pana la moartea lui iliescu. Administratorul deci poate lucra daca figureaza ca angajat dar in concediu fara plata? Edited by ammaus, 06 December 2017 - 20:48. |
#20
Posted 06 December 2017 - 20:55
Teoretic da. Practica ne omoara. Si partea proasta e ca legile sunt asa de incalcite ca uneori si aia de la itm o dau de gard.
E din 2012 articolul dar nu stiu sa se fi modificat ceva https://www.juridice...e-limitata.html |
#21
Posted 06 December 2017 - 20:56
Daca faci doar 1800 de lei pe luna mai bine las-o naibii de firma si angajeaza-te undeva in orice domeniu ca tot castigi mai multi bani.
|
#22
Posted 06 December 2017 - 21:00
Poate nu e vorba de bani? Poate e vorba si de timp liber, de programul care poate fi flexibil, de incapacitatea de a mai suporta sefuti, etc.
|
#23
Posted 06 December 2017 - 21:14
MembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 20:45, said:
Și când angajatul vrea concediu, face cerere la administrator și există, cel puțin teoretic, posibilitatea să nu-i fie aprobată. Iar când administratorul este indisponibil, deleagă atribuțiile angajatului. Desigur, astea sunt scenarii ipotetice. Mai aproape de realitate este delegarea angajatului pentru realizarea atribuțiilor din fișa postului la sediul beneficiarului. Cum ar arăta ordinul de deplasare sau un raport de activitate? Nu în ultimul rând, cum vedeți negocierea unei eventuale măriri de salariu între administrator și angajat? Nu este nimic ilogic, sunt calitati distincte, concepte diferite. La fel cum firma este persoana juridica... nu exista de fapt aceasta "persoana"... este un concept. Tot omul este in spatele ei, tot el semneaza, da cu sapa si raspunde. Nu a fost niciodata interzis sa ai contract de munca (ca administrator la SRL), insa era abuziv interpretat de functionari prea zelosi (acum multi ani). Pana cand a dat o firma din Brasov statul in judecata si a castigat. Mai degraba as vedea o problema la parlament, unde aia isi voteaza propriile salarii si pensii speciale. Edited by LukRo, 06 December 2017 - 21:15. |
#24
Posted 06 December 2017 - 21:30
modoran, on 06 decembrie 2017 - 20:56, said:
Daca faci doar 1800 de lei pe luna mai bine las-o naibii de firma si angajeaza-te undeva in orice domeniu ca tot castigi mai multi bani. petman, on 06 decembrie 2017 - 20:55, said:
Teoretic da. Practica ne omoara. Si partea proasta e ca legile sunt asa de incalcite ca uneori si aia de la itm o dau de gard. E din 2012 articolul dar nu stiu sa se fi modificat ceva https://www.juridice...e-limitata.html Art. 137 (3) Pe durata îndeplinirii mandatului, administratorii nu pot încheia cu societatea un contract de muncă. În cazul în care administratorii au fost desemnaţi dintre salariaţii societăţii, contractul individual de muncă este suspendat pe perioada mandatului. Edited by ammaus, 06 December 2017 - 21:34. |
#25
Posted 06 December 2017 - 21:54
ammaus, on 06 decembrie 2017 - 18:13, said:
1. administratorul poate lucra pentru firma daca in acelasi timp este angajat dar in concediu fara plata? Adica sa nu ma intrebe itm-ul de sanatate Administratorul firmei nu poate presta munca angajatului ce se află în concediu fără plată. Sau o poate face până îl prinde. Edited by MembruAnonim, 06 December 2017 - 21:55. |
#26
Posted 06 December 2017 - 22:00
Conform carui articol nu pot presta munca angajatului in concediu fara plata?
|
#27
Posted 06 December 2017 - 22:30
MembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 21:54, said:
Poate e momentul să lăsați dezbaterea teoretică și să vă întoarceți la ideea de început. Administratorul firmei nu poate presta munca angajatului ce se află în concediu fără plată. Sau o poate face până îl prinde. Hai ca esti simpatic. Dar nu mai spune prostii d'astea ca mai sunt unii care te cred. Probabil asa ai aflat si tu informatia asta. |
#28
Posted 07 December 2017 - 15:54
MembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 21:54, said:
Poate e momentul să lăsați dezbaterea teoretică și să vă întoarceți la ideea de început. Administratorul firmei nu poate presta munca angajatului ce se află în concediu fără plată. Sau o poate face până îl prinde. Da cine il prinde ? Si mai ales cum il prinde ? |
|
#29
Posted 08 December 2017 - 07:16
Voi vă auziți ce spuneți?
O firmă cu activitate trebuie să depună periodic (lunar, trimestrial sau cum are el acolo) declarații la finanțe. Păi cum poate declara că firma a prestat și facturat serviciul dacă specialistul e în concediu fără plată? Eu mă retrag totuși din această discuție și-l sfătuiesc pe inițiator să încerce și să ne mai spună și nouă din când în când cum merge treaba. |
#30
Posted 08 December 2017 - 08:33
Sunt 2 chestii diferite:
- autorizarea este pe persoana fizica - si asta este verificata de cei care au dat autorizatia - facturarea se face pe persoana juridica - si finantele nu au nicio treaba cum iti faci tu treaba daca declari si platesti la timp taxele. |
#31
Posted 08 December 2017 - 11:06
MembruAnonim, on 08 decembrie 2017 - 07:16, said:
Voi vă auziți ce spuneți? O firmă cu activitate trebuie să depună periodic (lunar, trimestrial sau cum are el acolo) declarații la finanțe. Păi cum poate declara că firma a prestat și facturat serviciul dacă specialistul e în concediu fără plată? Eu mă retrag totuși din această discuție și-l sfătuiesc pe inițiator să încerce și să ne mai spună și nouă din când în când cum merge treaba. Tu incerci sa folosesti logica folosind cunostintele tale limitate despre cum functioneaza o firma si relatia cu autoritatile. Incearca sa intelegi din ceea ce iti spun altii care au experienta. Daca vrei. Daca nu, poti citi legislatia si singur. |
#32
Posted 17 December 2017 - 18:44
MembruAnonim, on 08 decembrie 2017 - 07:16, said:
Voi vă auziți ce spuneți? O firmă cu activitate trebuie să depună periodic (lunar, trimestrial sau cum are el acolo) declarații la finanțe. Păi cum poate declara că firma a prestat și facturat serviciul dacă specialistul e în concediu fără plată? Eu mă retrag totuși din această discuție și-l sfătuiesc pe inițiator să încerce și să ne mai spună și nouă din când în când cum merge treaba. Tu confuzi merele cu perele, nu intereseaza pe nimeni de la finante daca a prestat serviciul in timp ce era in concediu fara plata, pe aia ii intereseaza cati bani a facut ca sa stie cu cat sa il jupoaie, punct |
#33
Posted 17 December 2017 - 20:47
MembruAnonim, on 06 decembrie 2017 - 20:45, said:
Și când angajatul vrea concediu, face cerere la administrator și există, cel puțin teoretic, posibilitatea să nu-i fie aprobată. Iar când administratorul este indisponibil, deleagă atribuțiile angajatului. Desigur, astea sunt scenarii ipotetice. Mai aproape de realitate este delegarea angajatului pentru realizarea atribuțiilor din fișa postului la sediul beneficiarului. Cum ar arăta ordinul de deplasare sau un raport de activitate? Nu în ultimul rând, cum vedeți negocierea unei eventuale măriri de salariu între administrator și angajat? Nu. Poți fi administrator și angajat. Eu așa sunt la firma mea. Statutul de administrator e dat de actul constitutiv. Dar dacă vrei să-ți iei și salariu, să-ți plătești contribuțiile, trebuie să fii și angajat. Administratorul poate încasa doar dividende, nu și salariu, dacă nu e și angajat. Se fac deciziile respective, ca și cum le faci pentru un angajat normal. Acum, sincer să fiu, nu știu sigur dacă le contrasemnează contabilul și n-am chef să mă uit acum în hârțoage. Mă refer la cele de acordare de concediu sau măririle de salariu. Teoretic, o firmă poate funcționa și fără angajați. Sunt o grămadă de SRL-uri care lucrează fără. Firma e în sine, o persoană juridică, reprezentată de administrator. Are toate elementele pentru a asigura funcționarea, chiar dacă nu are angajați. Poate tăia facturi, încasa. Ordinul de deplasare arată cum arată pentru o societate normală. Eu, reprezentant al SC, în calitate de ... mă deplasez în locul, la data. Se ia suma X din casieria societății, se cumpără benzină, se restituie/dă diferența. Mărirea de salariu o stabilesc din proprie inițiativă. Dacă-mi merge bine, îmi dau o mărire, fac o mică petrecere la "firmă", mă felicit, pup oglinda și aia e. Salariul e transferul banilor din societate către o persoană fizică. Faptul că eu centrez și eu dau cu capul, nu împiedică cu nimic procesul ăsta. Plătesc aceleași taxe, mă supun legilor cărora se supun și restul. Adică nu știu ce ți se pare ciudat. Sunt banii firmei, pe care o administrez. Adică, nu vorbim de conflict de interese. Interesul meu este să câștig cât mai bine, iar firma să meargă cât mai bine. Unele documente, cu statut special, trebuiesc încheiate la notar, de exemplu dacă vreau să închiriez un imobil sau un autoturism societății, ca persoană fizică. @OP - Nu știu despre ce "autorizare" vorbești. Te sfătuiesc să-ți întrebi contabilul, că de-asta îl plătești. Nu există obligativitatea administratorului de a încheia contract de muncă cu societatea. Există posibilitatea acestui lucru, însă nu obligativitatea. Societatea poate funcționa și fără angajați, doar cu administrator. Dar dacă nu ne zici despre ce autorizație vorbești, e greu să ne dăm cu părerea. Dacă te uiți mai bine la Legea 31/1990, o să vezi că art. 137 face referire la societățile pe acțiuni. Articolul ăla pe care l-ai citat nu se aplică SRL-urilor. Pentru SRL-uri ai: ART. 196 Dispoziţiile prevăzute pentru societăţile pe acţiuni, în ce priveşte dreptul de a ataca hotărârile adunării generale, se aplică şi societăţilor cu răspundere limitată, termenul de 15 zile prevăzut la art. 132 alin. (2) urmând să curgă de la data la care asociatul a luat cunoştinţă de hotărârea adunării generale pe care o atacă. ART. 196^1 (1) În cazul societăţilor cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuţiile adunării generale a asociaţilor societăţii. (2) Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1). (3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societăţii cu răspundere limitată al cărui asociat unic este. ART. 197 (1) Societatea este administrată de unul sau mai mulţi administratori, asociaţi sau neasociaţi, numiţi prin actul constitutiv sau de adunarea generală. (2) Administratorii nu pot primi, fără autorizarea adunării asociaţilor, mandatul de administrator în alte societăţi concurente sau având acelaşi obiect de activitate, nici să facă acelaşi fel de comerţ ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sancţiunea revocării şi răspunderii pentru daune. (3) Dispoziţiile art. 75, 76, 77 alin. (1) şi 79 se aplică şi societăţilor cu răspundere limitată. (4) Dispoziţiile privitoare la administrarea societăţilor pe acţiuni nu sunt aplicabile societăţilor cu răspundere limitată, indiferent dacă sunt sau nu supuse obligaţiei de auditare. |
|
#34
Posted 17 December 2017 - 20:59
#35
Posted 17 December 2017 - 23:11
SmurfK, on 17 decembrie 2017 - 20:47, said:
@OP - Nu știu despre ce "autorizare" vorbești. Te sfătuiesc să-ți întrebi contabilul, că de-asta îl plătești. Nu există obligativitatea administratorului de a încheia contract de muncă cu societatea. Există posibilitatea acestui lucru, însă nu obligativitatea. Societatea poate funcționa și fără angajați, doar cu administrator. Dar dacă nu ne zici despre ce autorizație vorbești, e greu să ne dăm cu părerea. ART. 19 (1) Operatorii economici pot presta servicii de păstrare, conservare, restaurare, legătorie, prelucrare arhivistică şi utilizare a documentelor cu valoare practică pe care le deţin, denumite în continuare servicii arhivistice, numai după obţinerea autorizaţiei de funcţionare din partea Arhivelor Naţionale sau a serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale, după caz. (2) Autorizaţia de funcţionare se eliberează, contra cost, conform prevederilor legale, pentru unul sau mai multe servicii arhivistice, dacă sunt îndeplinite cumulativ condiţiile referitoare la: a) competenţa profesională - operatorul economic dispune de personal angajat cu contract de muncă, având pregătirea profesională necesară prestării serviciilor arhivistice; b )baza materială - operatorul economic dispune de resurse materiale suficiente, precum: echipamente, spaţii, dotări pentru personal în vederea începerii şi desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1); c) existenţa unor reglementări interne de practică arhivistică, în conformitate cu prevederile legii. ART. 20 (1) Autorizaţia de funcţionare se suspendă de Arhivele Naţionale sau de serviciile judeţene/Serviciul Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale, după caz, pentru o perioadă care nu va putea depăşi 3 luni, în următoarele situaţii: a) când se constată că operatorul economic autorizat să presteze servicii arhivistice nu mai îndeplineşte condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia, conform art. 19 alin. (2); Dupa cum se poate vedea nu se spune nimic despre angajatul cu CM ca nu are voie sa fie in concediu fara plata ci doar personal calificat cu carte de munca. Probabil ca este cam trasa de par observatia mea. Edited by ammaus, 17 December 2017 - 23:11. |
#36
Posted 17 December 2017 - 23:26
Da. E aiurea toată formularea, n-am prea întâlnit să-ți impună așa "angajat cu contract de muncă". În general, se acceptă și terți pentru genul ăsta de autorizații, fie ele societăți sau persoane fizice autorizate. Dar nu văd ce probleme să fie. Ești angajat, îndeplinești condițiile de autorizare.
Poți ieși din concediu fără plată când vrei. Dacă vrei să-ți păstrezi și asigurarea de sănătate, cam trebuie să faci două luni concediu, una muncă. Dacă ai trei luni consecutive de la ultima plată a contribuției, îți pierzi calitatea de asigurat. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users