Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Mașini bune la reciclat
Last Updated: Dec 08 2017 22:21, Started by
djl
, Dec 06 2017 17:38
·
0
#19
Posted 06 December 2017 - 19:09
Cand am vazut prima data in Germania, un depozit de masini din programul rabla, m-am imbolnavit. Prima era de 2500 de euro, pe piata nu gaseai Mini Cooper sub 12-13000 de euro dar acolo, in depozit, am vazut vreo 10 bucati. N-am intes chestia aceasta.
Cat despre costuri la service, un mecanic, lucrand sub masina, mi-a explicat ca la ei, costa mai putin sa pui o piulita noua la masina, decat sa te apleci in canal sa o cauti pe cea care ti-a scapat din mana. |
#21
Posted 06 December 2017 - 19:49
djl, on 06 decembrie 2017 - 17:49, said:
Aşa că nu pot să înţeleg cum poţi distruge ceva bun, care poate e dorit de alţii. Dorit poate. Dar mai trebuie sa si poti. Tu vezi niste masini intregi, dar in spate electronica e pom de Craciun. Si mecanica poate avea defecte majore. Cine poate, isi face calculele. Bag la reparatia asta 1000 de euro. (Ca nu e Romania, cu manopera ieftina. ) Peste 6 luni mai bag 1000 de euro. Peste alte 6 luni, pica sigur ceva. Poate nu de 1000, dar asta nu poate sa imi garanteze nimeni. Masina te poate lasa in drum oriunde. Si daca calculezi cat te costa platforma, reparatie, hotel, oportunitati pierdute iti da cu virgula. Adauga la asta, taxe si impozite: parcare, asigurari, revizie, inspectii anuale, etc. Si sta neamtul si se gandeste, si chiar daca n-are toti banii, isi zice: mai bine o schimb. Rata la leasing e previzibila. Reparatiile nu. Hobby, zici? Cumpara o masina si o sa vezi ca e una din cele mai scumpe hobby-uri. Si nici n-am pomenit de statutul social, care din pacate, conteaza si el. Si poti sa zici ca nu te intereseaza. Nu-i bai. Pana cand il promoveaza pe colegul tau, ca e manager mai bun. Ca el a reusit sa isi schimbe masina, deci e de succes. Si asta te afecteaza la buzunar. Fie ca vrei, fie ca nu vrei. Edited by r629935, 06 December 2017 - 19:52. |
#22
Posted 06 December 2017 - 19:59
Eu am menţionat că dacă merită reparaţia. Că aşa dacă costă reparaţia mai mult decât maşina, nu (se) merită, decât dacă e ceva special.
Dacă e o maşină de lux care valorează 10.000 de Euro şi nu sare de 3.000-4.000 de Euro o reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani, nu cred că merită aruncată maşina. Dar depinde de câţi bani ai şi de cât de pasionat eşti. Poate ar trebui să deschidă nişte Est-Europeni serviceuri auto prin Europa de Vest. Preţuri mai mici... hmm, ia să repar eu maşina. Da, parcarea probabil costă mai mult decât beletul de tren, dar 1-2 luni cred că poţi să ţii o maşină... |
#23
Posted 06 December 2017 - 20:04
Quote reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani 10 ani? Nici tancurile nu tin 10 ani. |
#24
Posted 06 December 2017 - 20:08
Djl, în mașină tot timpul bagi bani. Combustibil, consumabilele anuale, intervenții etc. Fiecare om își face calculele sa vadă cum e mai bine. Nu ai de unde ști în ce stare au fost acele masini și dacă se mai puteau repara
|
#25
Posted 06 December 2017 - 20:13
#26
Posted 06 December 2017 - 20:16
Maşini confortabile găseai şi acum 30 de ani.
Şi ce eficienţă? |
#27
Posted 06 December 2017 - 20:21
#28
Posted 06 December 2017 - 20:22
djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:
Eu am menţionat că dacă merită reparaţia. Si eu ti-am explicat ca n-ai de unde sa stii asta. Ca platesti in timp. Ce e garantat, la un moment dat vei da mai mult pe reparatii decat face masina. Si tot nu te vei putea baza pe ea. djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:
Că aşa dacă costă reparaţia mai mult decât maşina, nu (se) merită, decât dacă e ceva special. Dacă e o maşină de lux care valorează 10.000 de Euro şi nu sare de 3.000-4.000 de Euro o reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani, nu cred că merită aruncată maşina. Dar depinde de câţi bani ai şi de cât de pasionat eşti. Tu nu intelegi cate piese intra intr-o masina. Nu ai cum sa faci o reparatie ca la carte. De ce? Pentru ca ar insemna sa schimbi toate piesele. De ce? Pentru ca inginerii cand le-au proiectat, aveau in gand sa pice majoritatea pieselor in acelasi timp. De ce? Ca sa nu faca risipa de material, sa fie masina mai usoara, consum mai mic. Si per total sa fie cat mai ieftina. Materialele costa. Este si o doza de consumerism la mijloc. Dar nu in masura in care spui. djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:
Poate ar trebui să deschidă nişte Est-Europeni serviceuri auto prin Europa de Vest. Preţuri mai mici... hmm, ia să repar eu maşina. Da, parcarea probabil costă mai mult decât beletul de tren, dar 1-2 luni cred că poţi să ţii o maşină... Vin cu pachet de acasa. Trag cablul de net si de curent din Romania. Si seara fac naveta la Timisoara. Fii serios, costurile de viata sunt apropiate. Chiar daca standardele noastre sunt mai jos. Nu poti sa faci preturi care sa ii faca pe nemti sa isi pastreze masinile. Daca ar fi asa, le-am aduce rablele pe trailer. Le-am repara. Si le-am duce inapoi. Edited by r629935, 06 December 2017 - 20:26. |
|
#29
Posted 06 December 2017 - 20:28
djl, on 06 decembrie 2017 - 17:49, said:
... Nemţii ne-au dat nişte tramvaie şi vagoane de dormit pe care le-au considerat gunoi, dar chestiile alea sunt/erau mamă-mamă. Unele ca şi confort, altele doar ca şi aspect. Nu, ca esti cu caputul rau... ti s-a mai explicat: Materialul ala rulant trebuie sa... ruleze. CU CALATORI! Ceea ce este nesigur - pentru respectivii calatori. Intelege omeneste! Aici nu prea este loc de sentimentalisme ieftine. Ai putea cel mult sa le iei sa le vari intr-un muzeu - dar si aia costa! Masinile alea... nu stii ce-i cu ele. Poate or fi fost deja dauna totala o data, acum nu ar mai fi mers lipitura peste sudura. Era o vorba: "scuipat peste lipit, Doamne ajuta c-am gatit!" |
#30
Posted 06 December 2017 - 20:31
Am mers ani la rândul cu tramvaie din alea vechi prin Bucureşti şi uite-mă viu
|
#31
Posted 06 December 2017 - 20:32
myshyk, on 06 decembrie 2017 - 19:09, said:
Cand am vazut prima data in Germania, un depozit de masini din programul rabla, m-am imbolnavit. Prima era de 2500 de euro, pe piata nu gaseai Mini Cooper sub 12-13000 de euro dar acolo, in depozit, am vazut vreo 10 bucati. N-am intes chestia aceasta. Cat despre costuri la service, un mecanic, lucrand sub masina, mi-a explicat ca la ei, costa mai putin sa pui o piulita noua la masina, decat sa te apleci in canal sa o cauti pe cea care ti-a scapat din mana. |
#32
Posted 06 December 2017 - 20:37
djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:
Eu am menţionat că dacă merită reparaţia. Că aşa dacă costă reparaţia mai mult decât maşina, nu (se) merită, decât dacă e ceva special. Dacă e o maşină de lux care valorează 10.000 de Euro şi nu sare de 3.000-4.000 de Euro o reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani, nu cred că merită aruncată maşina. Dar depinde de câţi bani ai şi de cât de pasionat eşti. Poate ar trebui să deschidă nişte Est-Europeni serviceuri auto prin Europa de Vest. Preţuri mai mici... hmm, ia să repar eu maşina. Da, parcarea probabil costă mai mult decât beletul de tren, dar 1-2 luni cred că poţi să ţii o maşină... Daca dorest, iti dau (nu gratis, iti mai dau 500 Euro bonus) un ARO 243 cu motor de Brasov. Impecabila. Daca nu traiesti mult te tine toata viata. Problema este ca ti-l dau numai cu acte. Adica, din secunda in care il ai pe numele tau, vei plati impozit.. Quest: vezi cat costa impozitul pentru 3312cmc, non-euro, diesel. |
#33
Posted 06 December 2017 - 20:38
|
#34
Posted 06 December 2017 - 20:40
yo9hrb, on 06 decembrie 2017 - 20:37, said: Daca dorest, iti dau (nu gratis, iti mai dau 500 Euro bonus) un ARO 243 cu motor de Brasov. Impecabila. Daca nu traiesti mult te tine toata viata. Problema este ca ti-l dau numai cu acte. Adica, din secunda in care il ai pe numele tau, vei plati impozit.. Quest: vezi cat costa impozitul pentru 3312cmc, non-euro, diesel. |
#35
Posted 06 December 2017 - 20:46
paco rabanne, on 06 decembrie 2017 - 18:14, said:
Chiar e sadic sa vezi cum incearca sa prapadeasca Skoda cu excavatorul ala de 2 lei... Serios? slai, on 06 decembrie 2017 - 20:40, said:
Serios, cu cat il vinzi? |
#36
Posted 06 December 2017 - 20:52
slai, on 06 decembrie 2017 - 20:40, said:
Serios, cu cat il vinzi? Glumeam. L-am dat gratis acum cativa ani, cu conditia sa scap eu de el de la impozit. Intr-o vreme a fost un impozit "preferential" pentru masinile utilitare fabricate in Ro. Cand s-a eliminat aceasta facilitate, impozitul era mult mai mare decat valorea masinii. Impozitul pentru un Q7 era sensibil mai mic. Si era prea tanar ca sa-l introbag la masini istorice/ de epoca. Edited by yo9hrb, 06 December 2017 - 20:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users