Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Mașini bune la reciclat

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#19
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Cand am vazut prima data in Germania, un depozit de masini din programul rabla, m-am imbolnavit. Prima era de 2500 de euro, pe piata nu gaseai Mini Cooper sub 12-13000 de euro dar acolo, in depozit, am vazut vreo 10 bucati. N-am intes chestia aceasta.
  Cat despre costuri la service, un mecanic, lucrand sub masina, mi-a explicat ca la ei, costa mai putin sa pui o piulita noua la masina, decat sa te apleci in canal sa o cauti pe cea care ti-a scapat din mana.

#20
Ugho

Ugho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 22.11.2017

 djl, on 06 decembrie 2017 - 18:11, said:

Eu, niciuna. Când o să fie nevoie, o să caut ceva clasic.
Pai daca nu ai nicio masina, ce iti pasa...Cumpara-ti macar un Logan la mana a doua si pe urma mai vorbim. Masina clasica e un moft costisitor in Romania.

#21
r629935

r629935

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 24.10.2017

 djl, on 06 decembrie 2017 - 17:49, said:

Aşa că nu pot să înţeleg cum poţi distruge ceva bun, care poate e dorit de alţii.

Dorit poate.
Dar mai trebuie sa si poti.

Tu vezi niste masini intregi, dar in spate electronica e pom de Craciun. Si mecanica poate avea defecte majore.

Cine poate, isi face calculele.
Bag la reparatia asta 1000 de euro. (Ca nu e Romania, cu manopera ieftina. ) Peste 6 luni mai bag 1000 de euro.
Peste alte 6 luni, pica sigur ceva. Poate nu de 1000, dar asta nu poate sa imi garanteze nimeni.

Masina te poate lasa in drum oriunde. Si daca calculezi cat te costa platforma, reparatie, hotel, oportunitati pierdute iti da cu virgula.

Adauga la asta, taxe si impozite: parcare, asigurari, revizie, inspectii anuale, etc.



Si sta neamtul si se gandeste, si chiar daca n-are toti banii, isi zice: mai bine o schimb.
Rata la leasing e previzibila. Reparatiile nu.


Hobby, zici?

Cumpara o masina si o sa vezi ca e una din cele mai scumpe hobby-uri.

Si nici n-am pomenit de statutul social, care din pacate, conteaza si el.
Si poti sa zici ca nu te intereseaza. Nu-i bai.
Pana cand il promoveaza pe colegul tau, ca e manager mai bun. Ca el a reusit sa isi schimbe masina, deci e de succes.
Si asta te afecteaza la buzunar. Fie ca vrei, fie ca nu vrei.

Edited by r629935, 06 December 2017 - 19:52.


#22
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Eu am menţionat că dacă merită reparaţia. Că aşa dacă costă reparaţia mai mult decât maşina, nu (se) merită, decât dacă e ceva special.
Dacă e o maşină de lux care valorează 10.000 de Euro şi nu sare de 3.000-4.000 de Euro o reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani, nu cred că merită aruncată maşina. Dar depinde de câţi bani ai şi de cât de pasionat eşti.
Poate ar trebui să deschidă nişte Est-Europeni serviceuri auto prin Europa de Vest. Preţuri mai mici... hmm, ia să repar eu maşina.
Da, parcarea probabil costă mai mult decât beletul de tren, dar 1-2 luni cred că poţi să ţii o maşină...

#23
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

Quote

reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani
ha-ha-ha
10 ani?
Nici tancurile nu tin 10 ani.

#24
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016
Djl, în mașină tot timpul bagi bani. Combustibil, consumabilele anuale, intervenții etc. Fiecare om își face calculele sa vadă cum e mai bine. Nu ai de unde ști în ce stare au fost acele masini și dacă se mai puteau repara

#25
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

 djl, on 06 decembrie 2017 - 18:25, said:

În afară de emisii mai mici, consum ceva mai mic şi A.B.S. cu ce diferă o maşină de acum 20 de ani faţă de una actuală?
Eficienta, confort, consum etc...

#26
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Maşini confortabile găseai şi acum 30 de ani.
Şi ce eficienţă?

#27
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

 djl, on 06 decembrie 2017 - 17:38, said:

... am văzut ce am văzut şi m-am înfuriat! ...
Doctor... terapie, pastile, yoga, kamasutra...

#28
r629935

r629935

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 24.10.2017

 djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:

Eu am menţionat că dacă merită reparaţia.

Si eu ti-am explicat ca n-ai de unde sa stii asta.
Ca platesti in timp.

Ce e garantat, la un moment dat vei da mai mult pe reparatii decat face masina.
Si tot nu te vei putea baza pe ea.

 djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:

Că aşa dacă costă reparaţia mai mult decât maşina, nu (se) merită, decât dacă e ceva special.
Dacă e o maşină de lux care valorează 10.000 de Euro şi nu sare de 3.000-4.000 de Euro o reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani, nu cred că merită aruncată maşina. Dar depinde de câţi bani ai şi de cât de pasionat eşti.

Tu nu intelegi cate piese intra intr-o masina.
Nu ai cum sa faci o reparatie ca la carte.

De ce?

Pentru ca ar insemna sa schimbi toate piesele.

De ce?
Pentru ca inginerii cand le-au proiectat, aveau in gand sa pice majoritatea pieselor in acelasi timp.

De ce?
Ca sa nu faca risipa de material, sa fie masina mai usoara, consum mai mic. Si per total sa fie cat mai ieftina. Materialele costa.


Este si o doza de consumerism la mijloc. Dar nu in masura in care spui.

 djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:

Poate ar trebui să deschidă nişte Est-Europeni serviceuri auto prin Europa de Vest. Preţuri mai mici... hmm, ia să repar eu maşina.
Da, parcarea probabil costă mai mult decât beletul de tren, dar 1-2 luni cred că poţi să ţii o maşină...
Si Est-Europenii aia ce fac?
Vin cu pachet de acasa. Trag cablul de net si de curent din Romania.
Si seara fac naveta la Timisoara.


Fii serios, costurile de viata sunt apropiate. Chiar daca standardele noastre sunt mai jos.
Nu poti sa faci preturi care sa ii faca pe nemti sa isi pastreze masinile.


Daca ar fi asa, le-am aduce rablele pe trailer.
Le-am repara.
Si le-am duce inapoi.

Edited by r629935, 06 December 2017 - 20:26.


#29
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

 djl, on 06 decembrie 2017 - 17:49, said:

... Nemţii ne-au dat nişte tramvaie şi vagoane de dormit pe care le-au considerat gunoi, dar chestiile alea sunt/erau mamă-mamă. Unele ca şi confort, altele doar ca şi aspect.

Nu, ca esti cu caputul rau... ti s-a mai explicat:
Materialul ala rulant trebuie sa... ruleze. CU CALATORI! Ceea ce este nesigur - pentru respectivii calatori. Intelege omeneste! Aici nu prea este loc de sentimentalisme ieftine.
Ai putea cel mult sa le iei sa le vari intr-un muzeu - dar si aia costa!

Masinile alea... nu stii ce-i cu ele. Poate or fi fost deja dauna totala o data, acum nu ar mai fi mers lipitura peste sudura. Era o vorba: "scuipat peste lipit, Doamne ajuta c-am gatit!"

#30
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Am mers ani la rândul cu tramvaie din alea vechi prin Bucureşti şi uite-mă viu  :)

#31
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007

 myshyk, on 06 decembrie 2017 - 19:09, said:

Cand am vazut prima data in Germania, un depozit de masini din programul rabla, m-am imbolnavit. Prima era de 2500 de euro, pe piata nu gaseai Mini Cooper sub 12-13000 de euro dar acolo, in depozit, am vazut vreo 10 bucati. N-am intes chestia aceasta.
  Cat despre costuri la service, un mecanic, lucrand sub masina, mi-a explicat ca la ei, costa mai putin sa pui o piulita noua la masina, decat sa te apleci in canal sa o cauti pe cea care ti-a scapat din mana.
Evident. Piulita noua e 200 euro, daca se apleaca cere 250. ITPul nemtesc e probabil cel mai strict din lume. La un moment dat, destul de rapid la ei, e complet neeconomic sa bagi bani in masina, sa treaca itp-ul.

#32
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006

 djl, on 06 decembrie 2017 - 19:59, said:

Eu am menţionat că dacă merită reparaţia. Că aşa dacă costă reparaţia mai mult decât maşina, nu (se) merită, decât dacă e ceva special.
Dacă e o maşină de lux care valorează 10.000 de Euro şi nu sare de 3.000-4.000 de Euro o reparaţie a la carte care să mai ţină pe drum maşina încă 10 ani, nu cred că merită aruncată maşina. Dar depinde de câţi bani ai şi de cât de pasionat eşti.
Poate ar trebui să deschidă nişte Est-Europeni serviceuri auto prin Europa de Vest. Preţuri mai mici... hmm, ia să repar eu maşina.
Da, parcarea probabil costă mai mult decât beletul de tren, dar 1-2 luni cred că poţi să ţii o maşină...

Daca dorest, iti dau (nu gratis, iti mai dau 500 Euro bonus) un ARO 243 cu motor de Brasov. Impecabila. Daca nu traiesti mult te tine toata viata.
Problema este ca ti-l dau numai cu acte. Adica, din secunda in care il ai pe numele tau, vei plati impozit..
Quest: vezi cat costa impozitul pentru 3312cmc, non-euro, diesel.

#33
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,745
  • Înscris: 26.08.2008

 djl, on 06 decembrie 2017 - 20:31, said:

Am mers ani la rândul cu tramvaie din alea vechi prin Bucureşti şi uite-mă viu  Posted Image

Irelevant!
Maturizeaza-te!

#34
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007

 yo9hrb, on 06 decembrie 2017 - 20:37, said:



Daca dorest, iti dau (nu gratis, iti mai dau 500 Euro bonus) un ARO 243 cu motor de Brasov. Impecabila. Daca nu traiesti mult te tine toata viata.
Problema este ca ti-l dau numai cu acte. Adica, din secunda in care il ai pe numele tau, vei plati impozit..
Quest: vezi cat costa impozitul pentru 3312cmc, non-euro, diesel.
Serios, cu cat il vinzi?

#35
jeffy86able

jeffy86able

    True Evil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,514
  • Înscris: 06.01.2012

 paco rabanne, on 06 decembrie 2017 - 18:14, said:

Chiar e sadic sa vezi cum incearca sa prapadeasca Skoda cu excavatorul ala de 2 lei...
Adica eu iti zic de prima masina, un grand tourer de peste 500 de cai scoasa in editie limitata si tu plangi dupa cazanul ala de Skoda?
Serios?

 slai, on 06 decembrie 2017 - 20:40, said:

Serios, cu cat il vinzi?
Nu fii nebun.

#36
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006

 slai, on 06 decembrie 2017 - 20:40, said:

Serios, cu cat il vinzi?

Glumeam. L-am dat gratis acum cativa ani, cu conditia sa scap eu de el de la impozit.
Intr-o vreme a fost un impozit "preferential" pentru masinile utilitare fabricate in Ro. Cand s-a eliminat aceasta facilitate, impozitul era mult mai mare decat valorea masinii. Impozitul pentru un Q7 era sensibil mai mic. Si era prea tanar ca sa-l introbag la masini istorice/ de epoca.

Edited by yo9hrb, 06 December 2017 - 20:53.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate