Adio Uber & Co in Bucuresti
#1189
Posted 23 January 2019 - 00:31
O autorizatie de taxi merita in conditiile in care vrei sa faci din taximetrie o profesie pe viata, ai masina ta, esti pe treaba ta, iesi cind vrei, stai cit poti. Banii nu se fac usor si nu se fac de azi pe miine, cu timpul insa amortizezi investitia si esti propriul tau stapin.
Ce nu prea merita insa este sa conduci prin mizeria in care s-a transformat Capitala, ziua cel putin o iei razna dar asta e, nu e pt cine vrea ci pt cine poate. Am intilnit si taximerristi cu licienta proprie, ultimul era un tip pe la 60 de ani , masina curata, fara stres, genul ala de taximetrist ca la carte , old school. |
#1190
Posted 23 January 2019 - 01:00
Asa e, dupa un an de condus toata ziua prin Bucuresti iti pierzi mintile. E groaznic.
|
#1192
Posted 17 February 2019 - 15:39
M4V3RiCk_, on 22 ianuarie 2019 - 23:04, said:
Euro bo$$, Euro ! https://www.olx.ro/o...html#ac0126f431 Pana in 20 20. Posibilitate prelungire. "posibilitate" Acest anunț e cea mai clară dovadă că trebuie desființată legea taximetriei. Absolut oricine care are carnet de șofer și verificare tehnică a mașinii valabilă să poată face taximetrie. bossake, on 22 ianuarie 2019 - 23:38, said:
autorizatiile sunt obtinute de prin anii 2000-2005, cand din taximetrie fara autorizatie (faceau cati soferi voiau taxi) s-a trecut la numar limitat de masini. iar de atunci si pana acum se merge pe prelungire. din 5 in 5 ani parca. te poti inscrie pe o lista unde daca se elibereaza o autorizatie o primesti tu in urma numerelor de ordine ( o autorizatie se elibereaza doar daca falimenteaza firma, se inchide pfa-ul sau moare detinatorul ei sau ii este anulata ptr anumite abateri). iti dai seama e doar pura teorie nu prea se elibereaza niciuna )))) f probabil atunci in 2020 va fi o reatribuire a autorizatiilor. se face un punctaj ca la proiecte europene.se poate inscrie oricine daca ai mai avut autorizatie primesti 10 puncte. daca ai masina hibrida primesti nu stiu cate puncte. daca ai masina cu navigatie primesti inca nu stiu cat.daca este electrica inca nu stiu cat. Desființînd legea taximetriei, nu mai e nevoie de șleahtă de birocrați care să elaboreze metodologii super-corecte de atribuire a licențelor de taxi, să verifice punctajele la care se încadrează fiecare doritor, să facă clasamente. Dispare și corupția legată de atribuirea licențelor, că dacă nu mai e nimic de atribuit, nici șpagă în domeniul ăsta nu se va da. Birocrații pot fi dați afară din serviciu, deci rezultă reducerea cheltuielilor statului. Și astfel, se vor putea apuca de o activitate folositoare pentru societate. De pildă, taximetria. Cu bonusul că va fi ușor să-și găsească de lucru ca taximetriști, fiindcă nu mai există licențe și nu mai trebuie cerșit de la primărie dreptul de a munci în domeniu. Edited by Marius1989, 17 February 2019 - 15:40. |
#1193
Posted 17 February 2019 - 15:48
Eu folosesc taxi nu merg cu uberul dar multi prieteni il folosesc exclusiv.
Mi se pare usor de interzis dar foarte greu si costisitor de implementat. Trebuie flagrante, martori, costuri multe pentru beneficii putine. Sper sa nu ajung sa ma intrebe garcea cine si de ce e in masina cu mine pasageru. |
#1194
Posted 17 February 2019 - 17:05
lil debul, on 23 ianuarie 2019 - 00:31, said:
O autorizatie de taxi merita in conditiile in care vrei sa faci din taximetrie o profesie pe viata, ai masina ta, esti pe treaba ta, iesi cind vrei, stai cit poti. Banii nu se fac usor si nu se fac de azi pe miine, cu timpul insa amortizezi investitia si esti propriul tau stapin. De ce să facă taximetrie doar cei care vor să facă asta o profesie pe viață? Rămîne unul șomer dar are mașină proprie, de ce să nu se poată apuca de taximetrie? Poate peste 2 luni își găsește alt serviciu, dar în alea 2 luni de ce să nu-și cîștige existența din taximetrie? Ori are slujbă, dar are nevoie de bani în plus, din enșpe motive. De ce să nu poată lucra 2-3 ore după serviciu ca taximetrist, doar în perioada cînd are nevoie de bani în plus? De ce se născocesc reguli doar ca să limiteze libertatea oamenilor și să transforme în infracțiune simplul fapt de a munci? De ce se plătesc din banii contribuabililor birocrați care n-au altă treabă decît să născocească reguli care limitează libertatea oamenilor? |
#1195
Posted 17 February 2019 - 17:39
Marius1989, on 17 februarie 2019 - 17:05, said: De ce să facă taximetrie doar cei care vor să facă asta o profesie pe viață? Rămîne unul șomer dar are mașină proprie, de ce să nu se poată apuca de taximetrie? Poate peste 2 luni își găsește alt serviciu, dar în alea 2 luni de ce să nu-și cîștige existența din taximetrie? Ori are slujbă, dar are nevoie de bani în plus, din enșpe motive. De ce să nu poată lucra 2-3 ore după serviciu ca taximetrist, doar în perioada cînd are nevoie de bani în plus? De ce se născocesc reguli doar ca să limiteze libertatea oamenilor și să transforme în infracțiune simplul fapt de a munci? De ce se plătesc din banii contribuabililor birocrați care n-au altă treabă decît să născocească reguli care limitează libertatea oamenilor? Fiindca la noi in Romania a produce un ban in plus e ... "ilegal" Mai bine dai in cap, ciordesti portofele prin autobuz, ori esti asistat. Asa e mai OK ! |
#1196
Posted 17 February 2019 - 17:46
Cat timp ai macar 5 ani experienta, ai masina cu itp nu vad de ce nu ai putea face taximetrie daca platesti taxe.
Oricum platesti prin asigurare, benzina si impozit. N-am auzit de liceul sau de cursul de taximetrist. nu e vreo medicina sau inginerie. Edited by DANANDREI2001, 17 February 2019 - 17:49. |
#1197
Posted 17 February 2019 - 18:04
chiar daca nu sunt de partea taximetristilor, obiectiv vorbind ... in toata lumea taximetria este reglementata . tocmai ca sa ai pe cine reclama in caz de ...... bla bla bla.
limitarea numarului de masini este iarasi o chestie care este prezenta pe peste tot. daca scoti limitarea numarului calitatea serviciului consider ca scade ptr ca veniturile sunt tot mai mici. cati oameni cu super masini se bagau la uber acum 1-2 ani cand se castiga senzational de bine si cati se mai baga acum cand castigul e praf din cauza ca sunt de 3-4 ori mai multi soferi decat erau anul trecut pe vremea asta? )))) nr de masini nelimitat inseamna castiguri la limita de subzistenta, cati din astia lenesi care le place soferia nu vor ramane la taximetrie/uber chiar daca castiga minim pe economie? dar fiind nelimitati ne vor incurca pe toti in trafic ridicand aglomeratia, poluarea. in mom de fata uberul are online zilnic cam 1/2 din totalul taxiurilor din bucuresti plus ilfov (vreo 11-12 mii). chiar daca nu ii recunoasteti, ganditi-va la cat de multe taxiuri vedeti iar uberul are undeva la jumate din numar. in razboiul actual parerea mea este ca statul ar trebui sa reglementeze uberul.undeva intr-o zona light dar sa o reglementeze. ceea ce se intampla astazi este oarecum golaneala. fara contracte de munca, cu uber care opreste 25%din cursa in timp ce in alte state opreste mult mai putin!! (stiu ca e o masura comunista dar statul ar trebui sa limiteze procentul asta imens!!)... adica se poate face o reglementare dar una desteapta si in favoarea cetatenilor din tara asta (clienti si soferi). adica o lege care chiar sa ajute, sa schimbe ceva in bine in tara asta. ramane de vazut ce va fi, pe moment taximetria pare sa fie in avantaj in ochii guvernantilor(pt prima oara de cand a venit uber la noi). dar uber este un gigant care nu va sta cu mainile in san, or sa mai unga balamalele pe ici colo si ma astept sa cada in picioare. si pana la urma e dorinta cetatenilor, cand lasi un serviciu sa ajunga la nivelul asta, ca politia a tolerat treaba ani de zile nu e ok sa vii acum sa sari pe el. nu e ok dpdv social, sunt oameni carora le strici confortul vietii daca le opresti uberul sunt soferi de s-au lasat de joburi, si-au luat masini speciale pt asa ceva. https://www.olx.ro/o...6309f6;promoted na la ce masini se baga acum ptr uber. corsa 2004 ) Edited by bossake, 17 February 2019 - 18:08. |
#1198
Posted 17 February 2019 - 19:36
Marius1989, on 17 februarie 2019 - 17:05, said:
De ce să facă taximetrie doar cei care vor să facă asta o profesie pe viață? Rămîne unul șomer dar are mașină proprie, de ce să nu se poată apuca de taximetrie? Poate peste 2 luni își găsește alt serviciu, dar în alea 2 luni de ce să nu-și cîștige existența din taximetrie? Ori are slujbă, dar are nevoie de bani în plus, din enșpe motive. De ce să nu poată lucra 2-3 ore după serviciu ca taximetrist, doar în perioada cînd are nevoie de bani în plus? De ce se născocesc reguli doar ca să limiteze libertatea oamenilor și să transforme în infracțiune simplul fapt de a munci? De ce se plătesc din banii contribuabililor birocrați care n-au altă treabă decît să născocească reguli care limitează libertatea oamenilor? Edited by costyn_man, 17 February 2019 - 19:37. |
|
#1199
Posted 17 February 2019 - 19:46
#1200
Posted 17 February 2019 - 19:59
Epdm, on 17 februarie 2019 - 19:46, said:
Acum muriti si de grija bujetarilor? |
#1201
Posted 18 February 2019 - 16:23
#1202
Posted 18 February 2019 - 18:55
voi credeti politistii niste roboti care nu stiu pe ce lume traiesc? uitati ca ei stau pe strazi zi de zi 8 ore sau cat or avea programul?
din 10 masini oprite in 80% din cazuri se prind garantat daca masina face uber sau nu face. e vorba de masini foarte curate, folie pe spate, telefon in bord, pasager in spate dreapta. cine merge la 12 noaptea cu o pasagera in dreapta spate cu telefonul in bord? ))) si daca masina este de giurgiu, teleorman, buzau, prahova atunci e alt motiv in plus (cred ca jumate din uberisti sunt veniti de prin tara). oricum toata cheia este daca pasagerul recunoaste in fata politiei ca a comandat uber sau nu. dar 90% din pasageri vor recunoaste nu sta nimeni sa minta politistul pt tine. mai ales ca ii ia tare politistul.ba chiar se si contrariaza cand aud ca e ilegal spunand ca ei platesc pt serviciul ala si sa termine mai repede politia cu controalele sa il duci acasa )))) ieri povesteam pe alt topic asta: bossake, on 17 februarie 2019 - 13:31, said: Un sofer a fost oprit cu client, clientul NU a recunoscut ca e client, au zis ca vin de la club. Politia a zis ok (ma rog, l-a amendat pt altceva l-a gasit cu niste pozitii d-alea led. aia e.) Peste 3 ore un taximetrist i-a facut flagrant soferului asta (sa vedeti ce nebunie, taximetristul era in telefon cu un politist pare de filme SF dar nu este!). A fost oprit in trafic, taximetristul normal a declarat ca el a comandat uber nu stie care e problema si politistul i-a luat numerele, spunand ca este la a doua abatere. deci primul politist f probabil l-a bagat "din burta" in baza de date. na si continuarea: soferul de la uber (ma rog taxify tot aia) dimineata cand ajunge acasa abia atunci afla ca pasagerul care i-a facut manevra era taximetrist si suna sa il injure pe taximetrist(f urate injuraturi!) .. https://www.facebook...011754792352201 - priviti reportajul mai ramane sa ne luam la omor si e totul rezolvat )) asta e consecinta politiei care a tolerat 3 ani si acum nu mai tolereaza si a statului care ori sa reglementeze treaba ori sa o interizca! Edited by bossake, 18 February 2019 - 19:02. |
#1203
Posted 19 February 2019 - 01:07
DANANDREI2001, on 17 februarie 2019 - 17:46, said:
N-am auzit de liceul sau de cursul de taximetrist. Faptul că tu nu ai auzit de cursul de taximetrist nu înseamnă că acesta nu există. Mă rog, nu ești singurul care comentează pe net fără să aibă habar de subiectul despre care comentează. Art. 71 din legea taximetriei nr. 38/2003 (1) In vederea exercitarii functiei de manager de transport in regim de taxi si in regim de inchiriere in cadrul transportatorului autorizat care este persoana juridica sau asociatie familiala, persoana fizica trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: a) sa detina un certificat de competenta profesionala a managerului de transport in regim de taxi si inchiriere valabil, eliberat de catre Autoritatea Rutiera Romana - ARR in baza normelor aprobate prin hotarare a Guvernului; b) sa respecte conditiile de onorabilitate prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) pct. 1; c) sa fie absolvent de liceu, cu sau fara diploma de bacalaureat; d) sa aiba resedinta curenta in Romania, in sensul prevederilor art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele in transportul rutier si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 60 din 28 februarie 2014. (2) Certificatul de competenta profesionala a managerului de transport in regim de taxi si inchiriere are o valabilitate de 10 ani si se obtine in urma participarii la un curs si promovarii unui examen conform normelor aprobate prin hotarare a Guvernului. (3) Detinatorii certificatelor de competenta profesionala care nu si-au exercitat functia pentru o perioada mai lunga de 5 ani sunt obligati sa urmeze un nou curs de pregatire, in vederea reluarii activitatii. (4) Un manager de transport in regim de taxi si inchiriere poate conduce activitatea unui singur transportator autorizat. (5) Transportatorul autorizat care este persoana juridica sau asociatie familiala are obligatia de a numi un nou manager de transport in regim de taxi si inchiriere in termen de 30 de zile, in situatia in care managerul anterior nu mai indeplineste in totalitate conditiile necesare exercitarii functiei sau este in imposibilitatea de a-si mai exercita functia. http://www.euroavoca...ege&idItem=1254 Deci: Există curs special de calificare în meseria de taximetrist, nu poți fi taximetrist legal fără să absolvi cursul ăsta și chiar dacă ai făcut cursul trebuie să-l mai faci o dată după 10 ani, ori dacă ai avut întrerupere în activitatea de taximetrist, după 5 ani de întrerupere. De aia zic că legea taximetriei trebuie abrogată, și astfel scăpăm de discuțiile că nu sîntem stat de drept, că nu se respectă legea. |
|
#1204
Posted 19 February 2019 - 01:38
costyn_man, on 17 februarie 2019 - 19:59, said: Este doar o simpla intrebare, nu trebuie sa te aprinzi. Ca sa faci transport de persoane si sa incasezi sumele aferente costurilor, trebuie sa eliberezi un bon, trebuie sa ai o gestiune a incasarilor, trebuie sa ai un contract de munca, trebuie sa achiti impozit pe venit, Ceea ce vrei tu, ar echivala cu vanzatorii de tigari netimbrate, adica evaziune fiscala. Curat ipocrizie. |
#1205
Posted 19 February 2019 - 01:58
bossake, on 17 februarie 2019 - 18:04, said:
chiar daca nu sunt de partea taximetristilor, obiectiv vorbind ... in toata lumea taximetria este reglementata . tocmai ca sa ai pe cine reclama in caz de ...... bla bla bla. limitarea numarului de masini este iarasi o chestie care este prezenta pe peste tot. În toată lumea există tendința de limitare a libertății economice, și trebuie rezistat la această tendință. bossake, on 17 februarie 2019 - 18:04, said: daca scoti limitarea numarului calitatea serviciului consider ca scade ptr ca veniturile sunt tot mai mici. Pretutindeni în lume și în orice domeniu, creșterea concurenței duce la creșterea calității serviciilor. De altfel la Uber a apărut deja posibilitatea de a comanda o mașină mai fițoasă plătind un preț mai mare. Personal nu aleg niciodată asta, că la mine banii sînt mai importanți decît fițele, și în oraș timpul de deplasare e la fel, depinde de aglomerație, de semafoare, nu de tipul mașinii. Dar cine e fițos și vrea „calitate” poate alege. Calitatea serviciului înseamnă pentru mine să găsesc mașină repede cînd am nevoie, ceea ce numai de cînd s-a extins Uber a devenit posibil. bossake, on 17 februarie 2019 - 18:04, said: cati din astia lenesi care le place soferia nu vor ramane la taximetrie/uber chiar daca castiga minim pe economie? dar fiind nelimitati ne vor incurca pe toti in trafic ridicand aglomeratia, poluarea. Numărul de taxiuri + uber aflate în cursă care ridică aglomerația e exact cît numărul de comenzi. Deci practic nu taximetriștii și uberiștii ridică aglomerația în trafic și cresc poluarea, ci clienții lor care le fac comenzi. Fără comenzi taxiul / uberul stă parcat și nu aglomerează traficul, nici nu poluează. Dar orice client de taxi / uber care plătește o cursă are nevoie să meargă undeva. Nevoia lui nu e mai mică decît nevoia ta, care folosești mașină personală și te plîngi că te încurcă taxiurile și uberurile. Cu ce ești tu superior altora, că pretinzi ca Statul să încurce pe alții (clienții uber / taxi), care vor să se deplaseze undeva, ca să-ți facă ție deplasarea mai ușoară? De unde nerușinarea asta de a cere Statului să ia măsuri împotriva altora ca să-ți fie ție mai bine? Și de unde nerușinarea de a pretinde că vorbești pentru „toți”, cînd o parte din populație vrea să folosească uber? bossake, on 17 februarie 2019 - 18:04, said: in razboiul actual parerea mea este ca statul ar trebui sa reglementeze uberul.undeva intr-o zona light dar sa o reglementeze. ceea ce se intampla astazi este oarecum golaneala. fara contracte de munca, cu uber care opreste 25%din cursa in timp ce in alte state opreste mult mai putin!! (stiu ca e o masura comunista dar statul ar trebui sa limiteze procentul asta imens!!)... adica se poate face o reglementare dar una desteapta si in favoarea cetatenilor din tara asta (clienti si soferi). adica o lege care chiar sa ajute, sa schimbe ceva in bine in tara asta. Cum recunoști un gunoi comunist? Prin faptul că cere noi reglementări ale statului. Nu știu care e procentajul pe care-l pretinde Uber din încasări, dar tocmai lipsa reglementărilor va stimula concurența și scăderea procentajului. Deja a apărut concurență - Taxify. Tocmai situația de nesiguranță determină Uber să ceară procentaje mari, din care să poată acoperi eventualele amenzi. Totodată descurajează noi inițiative în domeniu, fiindcă cine ar dori să investească într-o firmă tip Uber, dar care să ia procentaje mai mici de la șoferi, e descurajat de posibilitatea ca autoritățile să-i interzică afacerea. Și astfel, nu apare concurență, doar Uberul care e un gigant internațional, are bani și de avocați, se încumetă. Nu șoferii Uber se plîng de lipsa reglementărilor, faptul că le convin condițiile firmei e dovedit prin aceea că lucrează pentru ea. Singurul lucru care nu le convine e că pot primi amenzi. Iar clienții adevărați (nu taximetriștii care se pretind clienți) iar nu se plîng - ei aleg Uber din proprie inițiativă. Doar gunoaiele comuniste care urăsc libertatea economică și vor păstrarea privilegiilor oferite de monopolul impus prin lege se plîng. |
#1206
Posted 19 February 2019 - 10:36
Marius1989, on 19 februarie 2019 - 01:07, said: Faptul că tu nu ai auzit de cursul de taximetrist nu înseamnă că acesta nu există. Mă rog, nu ești singurul care comentează pe net fără să aibă habar de subiectul despre care comentează. Art. 71 din legea taximetriei nr. 38/2003 Eu vorbeam evident de un curs pentru a fi /deveni taximetrist. Tu vorbesti de o calificare manageriala necesara pentru a conduce o firma de transport de orice fel. Da bine ca ai habar de ce se discuta. N-ar fi mai bine sa citesti de 2 ori un post inainte sa scrii un replay? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users