Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Locomotive, automotoare, trenuri de legendă sau interesante.
Last Updated: Mar 20 2019 23:26, Started by
djl
, Dec 03 2017 03:43
·
0
#19
Posted 09 March 2018 - 03:14
Fază nasoală: locomotivelea alea din metal erau făcute din Zinc, nu din Zamac (un aliaj). Uneori Zincul, din cauza Plumbului prinde ceea ce se numeşte Zinc Pest. Începe să crape şi procesul nu poate fi oprit. Cel mai nasol e că acest lucrur se poate întâmpla şi la jucării noi, produse după 2000. Deci mare atenţie când cumpăraţi aşa ceva.
Americanii au avut unele dintre cele mai faine trenuri din lumea asta, deşi nu am înţeles de ce nu au putut introduce compartimente la vagoanele de clasă (sunt curios dacă asta ar fi atras mai mulţi călători). Uite unul: http://trains-worlde...com/800/826.htm Ca fapt divers, "Ilinois Central" a supravieţuit până în 1998, în timp ce multe alte companii au dispărut în anii '50-'70. Cu observation car avem o poză color pe wikipedia: https://en.wikipedia.../Panama_Limited Limited desemnea un tren care făcea mai puţine opriri decât un tren obişnuit de cursă lungă (probabil ca un fel de Intercity comparat cu un Rapid dacă e să facem o comparaţie cu România... asta de pe vremea când aveam servicii feroviare acceptabile). Un alt tren ineteresant a fost "California Zephyr" (în S.U.A. a fost un fel de manie cu Zephyrurile). În formula originală a circulat până la 22 Martie 1970. "Amtrack" a făcut un nou tren cu numele ăsta în 1983 (circulă şi acuma). Pe youtube veţi găsi filmări cu el. În al 2-lea filmuleţ e trecut în titlu anul 1970, dar m-am uitat la toată şi sunt 2 indicii care spun că filmarea este din anul 1967. Dacă nu vă place aia cu time codul, mai e pe aici cam aceiaşi filmare (începutu diferă), însă e transfer de pe V.H.S. (prima e transfer direct de pe peliculă cinematografică de 16 m.m.). În Europa în Germania de Vest a existat un dome car, însă nu ştiu de ce nu au făcut mai multe (dome car e ăla cu cocoaşa panoramică). [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oYNQmI2m_iQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AeI0Qxr9l6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EzTqYV6xZVY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un alt mişto era ăsta. E interesant că pe unde era linie electrică nu exista catenară cu întindere pentru fir, ci era ceva de genul celei de la tramvaie. Alimentarea se făcea direct cu curent continuu (c.c.), la tensiune de 3000 Volţi (prin S.U.A. s-a folosit şi 6.000 Volţi, însă în general, pe mapamond - inclusiv S.U.A. s-au generalizat tensiunile de 1.500 şi 3.000 Volţi). Dacă locomotiva era alimentată direct la c.c. înseamna că nu mai avea nevoie de redresoare (locomotive cu motor de curent alternativ au apărut prin anii '60 cred), deci puteai băga un motor mai puternic, însă nu puteai alimenta prea multe locomotive de la acelaşi fir şi aveai amperaj mare (la 1.500 Volţi Francezii puneau 2 fire ca să poată face consumului) + că era nevoie de staţii de redresare, iar la tensiuni mai mici ai pierderi de tensiune mai mare pe distanţe lungi (de aia pe distanţe mai mari se folosesc tensiuni mai mari). Locomotiva electrică de la tren era aerodinamică (un Little Joe, poreclită aşa pt. că trebuiau să fie exportate în U.R.S.S.; Joe = I.V. Stalin, Joe fiind un diminutiv de la Joseph (Iosif) ). Dar înainte ca trenul să fie aerodinamic, foloseau aşa ceva. Pe unde au fost făcute filmările cu electrica nu mai circulă trenurile. De nici un fel. Acum, pe o porţiune e traseu pt. biciclete... Observation car (nu folosesc termenul în Română căci nu ştiu cum se traduce) ale lor erau interesante cu geamurile alea deasupra. Deşi chit că aveai aer condiţionat, tot era nasol când îţi bătea soarele puternic Oricum, le denumiseră corect, Skytop Lounges (Skytop = vârful cerului). Filmări mai noi cu Skytopurile. Una un pic mai detaliată. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7GGu14vvBmA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Şi unul care chiar era de lux. A fost primul tren de călători care a băgat suta de mile (160,9 k.m.) la oră. Înainte de W.W. 1. Şi nu cu vreo măgăoaie de aburoasă. "New York Centra"-ul a avut una dintre cele mai frumoase locomotive cu aburi din lume, Dreyffus Hudson. O locomotivă Hudson este o locomotivă 4-6-4 (sau 2-3-2 conform notaţiei Franceze şi Române), adică o Pacific cu încă o osie purtătoare (o Pacific fiind o 4-6-2 sau 2-3-1); în Europa li se zice tipul Baltic. Din păcate, ăia de la NYC Railroad au fost nişte fomişti şi nu au păstat nici o Hudson! P.S. Hudson (ca râul), nu Huston (ca oraşul din Texas). Filmări cu acele Dreyffus Hudson. Întrebare: poate fi alimentată în timpul mersului cu apă o locomotivă cu aburi? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LnuQlcm1MKo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#21
Posted 09 March 2018 - 12:00
Dacă e un subiect în care mai aflii una-alta, de ce să nu dai up. Măcar mai îţi pui mintea la frumos, că prea multă ceartă e pe forum.
|
#22
Posted 09 March 2018 - 18:02
Pai vino in Germania, de nu o sa te saturi de trenuri iar firma la care lucrez cauta permanent personal.
|
#23
Posted 10 March 2018 - 02:48
Sună interesant. Vorbim pe mesaj privat. În Germania din lucrul cu trenuri mari scoți bani de trenuri mici.
Dacă ar fi mers bine piața trenulețelor în România, m-aș fi băgat într-o asemenea afacere... dar e cam moartă. Apropos de trenulețe Made in Germany, în catalogul "Märklin" din 1937 (pg. 30) am văzut că au produs și locomotiva "Commodore Vanderbilt" a "New York Central"-ului (numită așa în cinstea lui Cornelius Vanderbilt, un om de afaceri, care a devenit și proprietar al companiei).. Locomotiva era mare... cu tot cu tender avea 60 c.m. Văd că au fost produse și vagoane: https://marklinstop.com/author/admin/ https://www.liveauct...ullman-train-ca Și varianta produsă mai recent de firma "Ritter": http://www.tinplatet...oth3/ritter.htm Ce faine sunt astea vechi de tablă, cu fire cu izolație acoperită cu textilă... dar și costă! O locomitotivă din aia s-a dat cu 8.350 Euro pe ebay!!! (sunt curios dacă găsești mai ieftin). Văd că s-a dat și una cu 2.550 Euro, dar cred că e mai nouă (postbelică): https://auction.cata...ew-york-central Ultimele 3 poze sunt preluate de aici: https://tischbahn.de...aumt-die-ak800/ Replici de locomotive de pe vremuri am mai văzut, însă nu și pentru asta. Interesant e că la vremea aia Nemții făceau la scara 0 și toy train, dar și chestii scale model. Americanii numai toy trainuri (scale model e ăla care se aproprie măcar cât de cât de modelul din realitate). Markilin Commodore Vanderbilt s-l1600.jpg 86.13K 3 downloads M%C3%A4rklin_Commodore_Vanderbilt_Locomotive_and_Tender._Model_Trains_%28Locomotives%29_2ebe1f1c-e4e6-450b-96ee-288c9a606156.png 451.97K 4 downloads b4f90a7b-c036-4e24-9419-cd0981759195.jpg 43.7K 1 downloads p1000590.jpg 163.96K 1 downloads p1000593.jpg 74.34K 1 downloads p1000604.jpg 108.14K 1 downloads [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9tXi5W16nXw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ăștia de la "N.Y.C. Railroad" s-au unit mai târziu cu "Pennsylvania Railroad" ("P.R.R."), formând Penn Central (și asta a dat faliment). "P.R.R." avusese o clădire mișto la Gara Pennsylvania (Penn Station) din New York (gara e sub pământ, clădirea era deasupra), care a fost însă demolată în 1963 - motivul invocat fiind că era greu de întreținut. Și arhitecții moderiniști s-au opus demolării, dar cum idioți sunt cu duimul... Noroc că Grand Centralul a scăpat. Începuseră să demoleze prin oraș destule - au ras și Singer Building (Clădirea Singer) - "Singer" de făcea mașinile de cusut. Până la urmă au făcut o comisie pentru protejarea monumentelor, căci cine știe ce mai dispărea. În fine, "P.R.R." a avut una dintre cele mai frumoase locomotive electrice din lumea asta, GG-1. În S.U.A. locomotivele cu aburi sunt de sex feminin, iar cele diesel și electrice de sex masculin (în sensul că una cu aburi este numită o "ea", iar cele diesel și electrice "el"). Eh, GG-1 a fost o excepție, fiind o "ea". Apropos de aburi, GG-1 avea cazan de păcură, căci vagoanele erau încălzite numai cu aburi! În link o altă filmare. Și filmare din cabină. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tC6W0XEqOLw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dtcjqoGnpm0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zSTNZDfqmbU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pyb86R8rRyY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#24
Posted 10 March 2018 - 17:51
Probabil aţi auzit de piesa "Trans Europe Express" a celor de la Kraftwerk.
Ăla cu elice era Schienenzeppelin, adică Dirijabilul (Zeppelinul) pe şine. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qBGNlTPgQII?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Eh, astea au fost o serie de trenuri. https://en.wikipedia...s_Europ_Express În varianta cu vagoane standard (că exista şi ceea ce în Engleză se numeşte trainset, adică vagoanele au boghiuri ce intră între 2 vagoane, precum la tramvaiele articulate (cu burduf), deci vagoanele nu pot fi separate decât în atelier, dar un trainset are anumite avantaje) au avut şi vagoane dom (dome car). Nu erau precum cele Americane, adică partea dinspre capete nu era transparentă decât în partea superioară, dar a fost ceva unic în Europa. Aşa precum veţi vedea mai jos, se mai folosesc la un tren. Păcat că în România căile ferate sunt aşa precum sunt. Că ar fi fost mişto să existe vagoane dom. Dacă mergi pe Valea Prahovei (şi cred că şi de la Braşov la Cluj şi cu siguranţă de la Braşov spre Ciceu) ai ce vedea stând la etajul unui asemenea vagon. Teoretic şi pe litoral ai avea ce vedea, dar la ce mizerie a ajuns litoralul din România... În S.U.A. a existat şi combinaţia dome car - observation car. Exemplu. Am pus 2 poze şi cu o locomotivă T.E.E. din Italia, o E444. view-of-passengers-seated-in-an-observation-car-of-a-trans-europ-as-picture-id716541247.jpg 395.97K 1 downloads E444_20061993_444055_geprincipe.jpg 87.63K 1 downloads iit.jpg 177.51K 1 downloads [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dMWaClqAOps?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pAErpW9Cus0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Yik7qi8E6XA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Şi varianta cu trainset: https://en.wikipedia...B_Class_VT_11.5 Aici aveţi o galerie mai mare cu interiorul: https://www.restauri...rop-express-tee [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IcCubJEGRUU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 10 March 2018 - 18:15. |
#25
Posted 11 March 2018 - 08:48
@Djl stii ca in Germania mai sint traverse de otel cu ani de fabricatie gen 1930 ? Anul de fabricatie este trecut pe ele si mai scrie si Krupp.
|
#26
Posted 11 March 2018 - 16:06
#27
Posted 11 March 2018 - 18:08
A plecat omul la muncă acolo. M-aș fi făcut coleg cu el, dar din păcate nu știu decât maxim 50 de cuvinte în Lb. Germană.
Șine vechi mai există și prin alte părți. Sunt curios dacă și la metroul din Londra. Dacă Vest-Germanii au avut trainsetul "T.E.E.", de ce să nu aibă și Est-Germanii unul. Mit der VT 18.16: http://www.railfaneu...c/VT18/pix.html https://zcochrane.de...nberg-118753530 Și variantă la scară Încă unul la scară. Poza de la fabrica de ne-a dat vagoane titel VT 18.16 la Gorlitz.jpg 117.38K 6 downloads Făceau Est-Germanii niște vagoane... și aveau unele trenuri. Și Românii aveau chestii faine, dar ce avea "Mitropa" (ca fapt divers, "Mitropa" exista de dinainte de război; în general Est-Germanii au trebuit să schimbe denumirile firmelor ca să nu fie aceleași cu cele ale celor din vest, dar au reușit să păstreze "Mitropa", care nu era chiar de stat din câte am înțeles; Mitropa = Mitteleuropa = Europa Centrală). Ah, chestiile faine (enervant e că tot schimbă structura siteului; noroc că am nimerit repe pagina, că la ce Germană știu eu...): https://www.mitropa-....de/geschichte/ În al 2-ea clip se vede că exista și zonă cu compartimentate. Asta era bengos. Mie îmi place mai mult la compartiment. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tFpxgwyCwqA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nOJasFzBLYs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Sovieticii/Rușii au avut ceva de mare viteză, ER-200 (ЭР-200). Trenul apare și în Dicționarul enciclopedic din 1987. http://www.railfaneu.../ER200/pix.html http://rail-road.msk.ru/?view=1475 Primul tren de genul a circulat în 1974, iar ultimul în Feb. 2009. Erau capabile de 200 k.m./h. Poate e cu supărare, dar trenurile Rusești erau printre cele mai urâte din lume La confort nu știu cum erau, că nu am mers cu nimic din spațiul ex-Sovietic. Varinata la scara TT (1:120, ecartament 12 m.m.): http://www.12mm.ru/v...!72!32!30!30!2f [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UzEqrMJvJus?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G83ZVnNhQZs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/DM_GTh75OAM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#28
Posted 11 March 2018 - 23:57
Scuze, dar aşa ceva nu pot să nu pun. Nu e "Orient Express", dar tot e uau!
http://www.libertysh...n/Plaza_Car.htm http://streamlinerme...es.info/?p=1309 http://streamlinerme...es.info/?p=1286 http://www.trainweb....eb_lurker/ATSF/ Edited by djl, 12 March 2018 - 00:26. |
|
#29
Posted 21 March 2018 - 16:40
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5CdS7j4cgNA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#30
Posted 20 March 2019 - 23:26
Une le dintre cele mai frumoase (şi aş zice sexy) locomotive cu aburi din lumea aş zice că au fost cele din clasa J ale "Nofolk and Western": https://en.wikipedia...y_class_J_(1941)
Locomotive tip 242.000 (sau 4-8-4 conform notaţiei Anglo - Americane - se numără roţiile; în notaţia Franceză se numără osiile) adică "Northen". Se mai păstrează doar una din păcate (restaurată din fericire), 611. Degeaba ai "Ferrari" sau "Lamborghini" (variantele moderne), că tot fata asta atrage atenţia. "Norfolk and Western" a fost ultima companie feroviară Americană care a folosit aburoase la trenuri de călători [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gH_o5xZ8wRU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FOKOitcyhus?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Uzgmxl6u3aE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_Av-kq-5CVw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CoKPATQO7n8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users