Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Siemens, Airbus și Rolls-Royce vor produce avioane echipate cu motoare electrice

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
,,Airbus SE, Rolls-Royce Plc și Siemens AG au anunțat marți că vor dezvolta motoare electrice hibride pentru avioane, ca parte a eforturilor de a reduce emisiile, transmit BBC, MarketWatch și Reuters.
Inițial, prin programul E-Fan X vor fi instalate trei motoare electrice la aeronava BAe 146, Siemens, Airbus și Rolls-Royce urmând să investească în acest proiect zeci de milioane de euro.
Cele trei companii europene vor să producă un avion echipat cu motoare electrice care în 2020 să efectueze un zbor demonstrativ, iar primele aeronave de acest tip urmează să fie comercializate până în 2030.
Siemens, Airbus și Rolls-Royce se grăbesc să dezvolte motoare electrice pentru avioane, pe fondul presiunilor UE privind reducerea poluării generate de industria aviatică.
Programul E-Fan a început în 2012 în urma unui acord încheiat între Airbus și Rolls-Royce.''

https://www.agerpres...ctrice-15-32-01
In concluzie se doreste ca  si avioanele sa fie echipate   cu motoare electrice pentru propulsie.

#2
titi_greucean

titi_greucean

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,602
  • Înscris: 14.06.2017
Bani irositi sa dea bine la imagine ca vezi doamne facem avioane electrice.

#3
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
Avioanele sînt ultimele "redute" la care e greu de eliminat motorul cu combustie, din cauza energiei mult mai mari care se poate stoca în unitatea de masă pt combustibil versus orice tip de baterie. Va fi o epocă în care toate celelalte vehicule terestre și maritime vor fi electrice, iar avioanele încă nu (dacă nu se descoperă rapid o tehnologie electrică cu adevărat revoluționară, ci tehnologia electrică evoluează încet, încet ca pînă acum)

Oricum, acolo scrie "hibrid" deci probabil, o soluție de motor cu combustie + generator electric + motor electric.

#4
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostXON-XOFF, on 28 noiembrie 2017 - 21:26, said:

Avioanele sînt ultimele "redute" la care e greu de eliminat motorul cu combustie, din cauza energiei mult mai mari care se poate stoca în unitatea de masă pt combustibil versus orice tip de baterie. Va fi o epocă în care toate celelalte vehicule terestre și maritime vor fi electrice, iar avioanele încă nu (dacă nu se descoperă rapid o tehnologie electrică cu adevărat revoluționară, ci tehnologia electrică evoluează încet, încet ca pînă acum)

Oricum, acolo scrie "hibrid" deci probabil, o soluție de motor cu combustie + generator electric + motor electric.
Corect.Se incepe cu hibrid si se termina cu o motorizare 100% electrica.

#5
titi_greucean

titi_greucean

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,602
  • Înscris: 14.06.2017
Toti vor sa dezvolte motoare electricr,dar nimeni nu-si pune o intrebare elementaraa: de unde vine energia? Un calcul foarte simplu arata ca daca intr-un oras ca Bucuresti s-ar consuma curent mai mult decat da csntrala de la Cernavoda.

View Postmax_01, on 28 noiembrie 2017 - 21:31, said:


Corect.Se incepe cu hibrid si se termina cu o motorizare 100% electrica.

La cateva zeci de milioane de euro,ai impresia ca ss vor obtine rezultate notabile? Programul A350 a costat cateva zeci de miliarde.

#6
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Ãștia n-or aflat cã-n Malaezia vulcanul scoate în atmosferã de 5 ori emisiile motoarelor pe 100 de ani????
Ar merita cu celulamea electricã...la eftenealã...dar goanga cu emisiile e tare!

Edited by sarac.lipit, 28 November 2017 - 21:59.


#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,550
  • Înscris: 07.02.2003

View Posttiti_greucean, on 28 noiembrie 2017 - 21:43, said:

Toti vor sa dezvolte motoare electricr,dar nimeni nu-si pune o intrebare elementaraa: de unde vine energia? Un calcul foarte simplu arata ca daca intr-un oras ca Bucuresti s-ar consuma curent mai mult decat da csntrala de la Cernavoda.
Pana sa aibe lumea atatea masini electrice se maresc si capacitatile de productie/transport.

Eu nu vad cum o sa faca avioanele comerciale mari electrice... nu de alta dar nu stiu cum poate fi inlocuit jet-ul. La avioanele cu elice e alta treaba dar la cele cu reactie n-am idee cum vor fi electrice...

ps - o idee, la avioanele mari propulsia pe pista ar putea sa fie sa fie elcectrica, ar reduce substantial consumul de kerosen fara zbor. Motoarele pot fi integrate in roti cum e la hoverboard-uri.

Edited by andreic, 28 November 2017 - 22:09.


#8
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postandreic, on 28 noiembrie 2017 - 22:02, said:


Eu nu vad cum o sa faca avioanele comerciale mari electrice... nu de alta dar nu stiu cum poate fi inlocuit jet-ul. La avioanele cu elice e alta treaba dar la cele cu reactie n-am idee cum vor fi electrice...
Cati constientiau in anii 1930 ca  aviatia civila si militara va folosi peste 20 de ani motoare cu reactie, care sunt diferite ca functionare de cele cele cu elice?Ma indoiesc ca  Airbus SE, Rolls-Royce Plc și Siemens AG  sunt tampiti, nu stiu ce fac si doar cheltuie nesabuit banii pe care ii au.

#9
Skyspy

Skyspy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 02.09.2017

View Postandreic, on 28 noiembrie 2017 - 22:02, said:

,

Eu nu vad cum o sa faca avioanele comerciale mari electrice... nu de alta dar nu stiu cum poate fi inlocuit jet-ul.,

La SF de Hollywood se vad ca personajele zboara in atmosfera si spatiul intergalactic cu niste vehicule care lasa ceva jet albastru in urma.Poate vor descoperii ei acest jet albastru in viitor.Si eu sunt sceptic in privinta asta cu marile avioane de pasageri.Daca se va descoperi pana la urma fuziunea nucleara cred ca instalatia va ocupa volumul cat jumatatea din capacitatea pasagerilor si zborul va fi iarasi numai apanajul bogatilor cum era in "era de aur" a aviatiei in anii 30.

#10
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
Alea sunt motoare ionice, care exista si acum dar nu se pot folosi decat in spatiul cosmic.

Deocamdata nici eu nu vad fezabila ideea unui motor pur electric pentru avioane comerciale, poate doar pentru cele de agrement gen Solar Impulse.

#11
martian_693

martian_693

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,507
  • Înscris: 27.07.2016

View Postandreic, on 28 noiembrie 2017 - 22:02, said:

Pana sa aibe lumea atatea masini electrice se maresc si capacitatile de productie/transport.

Eu nu vad cum o sa faca avioanele comerciale mari electrice... nu de alta dar nu stiu cum poate fi inlocuit jet-ul. La avioanele cu elice e alta treaba dar la cele cu reactie n-am idee cum vor fi electrice...

ps - o idee, la avioanele mari propulsia pe pista ar putea sa fie sa fie elcectrica, ar reduce substantial consumul de kerosen fara zbor. Motoarele pot fi integrate in roti cum e la hoverboard-uri.

motorul electric poate sa propulseze un avion lejer. si daca nu acum , in 5 10 ani usor. aia nu e problema

problema e ce folosesti sa fie destul de usor ca sa poti merge o distanta considerabila.  bateriile nu au logica in aer ca is grele... iar daca arzi petrol sa produci curent e acelasi rahat ca petrolul e greu.

idee e sa faci baterie de 1kg sa zicem sa te tina 10.000 mile. sau la un telefon o baterie pt 3 luni.

pana nu se va face asta , nimic din viitorul electric nu e posibil. asta e urmatorul pas in evolutia stiintei si speciei. trebuie un moment... sau un om gen nikola sau albert...

#12
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,550
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmax_01, on 28 noiembrie 2017 - 22:10, said:

Cati constientiau in anii 1930 ca  aviatia civila si militara va folosi peste 20 de ani motoare cu reactie, care sunt diferite ca functionare de cele cele cu elice?
Da, sunt diferite bine. Deci ideea e asa, la un motor jet ventilatoarele doar comprima aerul/oxigenul, lumea isi imagineaza ca propulseaza... nope. Aerul comprimat bine intra in camera de combustie si acolo dupa injectie si aprindere ia nastere un jet foarte puternic care creeaza propulsie exact ca o racheta. Ideea e cum scoti acea forta de propulsie dintr-un motor electric ? Parerea mea deocamdata e ca nu se poate Posted Image E nevoie de o reactie chimica sa faca ala.
Motoarele electrice vor putea propulsa numai prin elice deocamdata iar ea are cu totul alt principiu decat jet-urile, ea creeaza portanta prin forma si pasul ei.
Deci nu o sa fie greu sa faci avioane cu elice electrice dar mi se pare cam imposibil sa faci jeturi electrice... deci aviatia mai rapida deocamdata nu are solutii, ca nu cred ca in ziua de azi mai cauta pasagerii avioane cu elice, nu de alta dar ele au limita intrinseca de viteza si altitudine.

Primul avantaj serios al motorului electric este greutatea lui redusa, acu sa vedem bateriile necesare daca nu schimba balanta...

Edited by andreic, 08 December 2017 - 09:33.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate