Retur produs cumpărat din magazin (Altex)
#1
Posted 22 November 2017 - 09:35
Am cumparat ieri seara o boxa portabila de la altex din magazin. Boxa, era sigilata, cutia sigilata, ambalajul intact. Am primit garantie, la proba nu am mai stat (ma si grabeam si am zis ca daca totul e impecabil, sper sa fie bine).
Nu sunt urme de lovire, zgariere, totul arata impecabil, dar eu nu sunt multumit de produs. La volum mai mare de 30-40% distorsioneaza din toate incheieturile. Ori sa fie ceva din fabrica, ori am asteptat prea mult eu de la ea. Consider ca nu merita banii si as vrea sa o returnez. 1. Se mai poate returna, daca am cumparat-o din magazin ? Am cumparat-o din alt oras, nu era in stoc la mine in oras. Cred ca trebuie trimisa prin curier ? 2. Sa o trimit in garantie ? Cred ca ma complic cu garantia. Din experienta cu garantia, nu vad sa se priceapa careva sa repare asa ceva si o trimit inapoi tot la fel. Doar sa o trimit de 3 ori cu aceeasi problema si sa cer banii inapoi. Asta inseamna vreo 3-4-5 luni de taraganari si bani dati pe curier. Mai este si varianta sa o deterioreze curierul sau cei din service sau sa zica ca totul e ok si se ajung la alte probleme. 3. Sau ... sa o tin, nu stiu. Nu sunt multumit de produs, dar decat sa trec prin 1 si mai ales 2. As prefera sa o returnez, chiar daca as lua mai putini bani pe ea, deoarece nu imi este de folos la cum se aude. PS: Este un Harman Kardon Omni 10 - 450 ron |
#2
Posted 22 November 2017 - 09:45
Conform legii, ai dreptul ca in termen de 30 de zile lucratoare sa inapoiezi produsul fara nici o explicatie. Altminteri, in caz de refuz, te adresezi ANPC-ului.
Nu te complica cu garantia, toate sunt asa, nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. |
#3
Posted 22 November 2017 - 09:45
Cel mai bine te duci in magazinul de la tine din oras si te dumiresti in privinta returului.
LE: @Assur: Legea prevede retur in 14 zile via online. Asta cu 31 de zile tine de magazin si, cat de curand, vor renunta la retur caci au iesit pe minus. Edited by iZet, 22 November 2017 - 09:46. |
#4
Posted 22 November 2017 - 09:50
Din pacate, legislatia te acopera doar in cazul produselor cumparate la distanta, se considera automat ai probat si ai fost de acord cu performantele produsului. In cazul in care Altex tine la relatia cu consumatorul, ai avea o sansa (mica, ce-i drept), daca poti demonstra ca intr-adevar este o problema cu boxa (iar la acest pret, intr-adevar pare a fi). Incearca sa ceri inlocuirea produsului, si daca se repeta si Altex nu isi asuma, poti face o plangere online la protectia consumatorului.
Dintr-o experienta personala cu Flanco, iti recomand sa-ti pregatesti un discurs cu argumente bune, sa fii tare pe pozitie si sigur pe tine, fara amenintari sau tipete si s-ar putea chiar sa ai succes. LE: conform review-urilor, s-ar putea sa fie intr-adevar o problema cu exemplarul cumparat de tine. Incearca tot posibilul pentru o inlocuire, acum, in primele zile de dupa achizitie, mai tarziu va fi imposibil. Edited by dimripper, 22 November 2017 - 09:54. |
#5
Posted 22 November 2017 - 09:55
Assur, on 22 noiembrie 2017 - 09:45, said:
Conform legii, ai dreptul ca in termen de 30 de zile lucratoare sa inapoiezi produsul fara nici o explicatie. Altminteri, in caz de refuz, te adresezi ANPC-ului. Nu te complica cu garantia, toate sunt asa, nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. Inițiatorul poate încerca cu lipsa de conforitate dacă o poate dovedi. Altfel doar s-o ducă la service și să vadă aceia ce are, dacă are ceva. |
#6
Posted 22 November 2017 - 09:57
Assur, on 22 noiembrie 2017 - 09:45, said:
Conform legii, ai dreptul ca in termen de 30 de zile lucratoare sa inapoiezi produsul fara nici o explicatie. Altminteri, in caz de refuz, te adresezi ANPC-ului. Nu te complica cu garantia, toate sunt asa, nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. Inițiator, legea (implicit OPC) nu te ajută. Doar prin bunăvoința (=politica) magazinului o poți returna. Discută cu ei. Dacă nu ai ambalajul intact, și toate accesoriile, hârtiile etc, mai bine nu mai începi discuția. Dacă nu merge returul, încearcă cu garanția, insistând că nu-și face treaba pentru care există pe lume și pentru care ai cumpărat-o, la volum mediu și mare (aici te-ar putea ajuta OPC - „produsul nu funcționează pentru scopul său, nici după reparație în garanție” etc etc). Ar trebui să reiasă că produsul e neconform, și deci banii înapoi. În ultimă instanță, OLX, și fraierești pe altul. |
#7
Posted 22 November 2017 - 10:10
De asta e mai ok sa cumperi online (cel putin poti da retur conform legii). Am avut o problema de genu cu domo si nu au fost dispusi la nici o solutionare. Poate poti macar sa iei alt produs la schimb (cu altex totusi eu nu am avut probleme).
|
#8
Posted 22 November 2017 - 10:14
Assur, on 22 noiembrie 2017 - 09:45, said:
Conform legii, ai dreptul ca in termen de 30 de zile lucratoare sa inapoiezi produsul fara nici o explicatie. Altminteri, in caz de refuz, te adresezi ANPC-ului. Nu te complica cu garantia, toate sunt asa, nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. Chiar la ei (Altex) scrie: Quote
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta: Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Edited by stlk, 22 November 2017 - 10:27. |
#9
Posted 22 November 2017 - 10:24
Assur, on 22 noiembrie 2017 - 09:45, said:
Conform legii, ai dreptul ca in termen de 30 de zile lucratoare sa inapoiezi produsul fara nici o explicatie. Altminteri, in caz de refuz, te adresezi ANPC-ului. Nu te complica cu garantia, toate sunt asa, nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. Edited by jm2010, 22 November 2017 - 10:24. |
#10
Posted 22 November 2017 - 10:30
stlk, on 22 noiembrie 2017 - 10:14, said:
Nu cunosti legile! Chiar la ei (Altex) scrie: Nu strica sa faci TESTUL Cumperi online; dar ești un consumator avizat? s-a spus de la inceput ca nu este vorba de o achizitie online, ci una din magazin: lopi, on 22 noiembrie 2017 - 09:35, said:
Am cumparat ieri seara o boxa portabila de la altex din magazin. ...Am cumparat-o din alt oras, nu era in stoc la mine in oras.... @lopi cu ceva timp in urma citisem pe site-ul Altex ca ei au o politica proprie de retur (fara sa fie obligati de vreo lege) si ca puteai returna anumite categorii de produse in 30 de zile de la achizitie (achizitie din magazin, nu online). deci cel mai bine e sa suni la Altex si sa le povestesti ce probleme ai, poate-ti ofera vreo solutie convenabila pentru toti. |
|
#11
Posted 22 November 2017 - 10:44
Assur, on 22 noiembrie 2017 - 09:45, said:
nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. Nu e din cauza amplificatorului ca e in clasa D, exista si amplificatoare de clasa D bune. Initiator, stiam ca la altex poti returna in 30 zile produsul si daca e cumparat din magazin. E politica lor proprier. Auzisem ca si legal poti returna la orice magazin in termen de 48 ore. Dar de asta nu sint sigur. Asa ca, vorba proverbului, bate fierul pana-i cald. Edited by Ion_de_la_Raion, 22 November 2017 - 10:46. |
#12
Posted 22 November 2017 - 11:07
Aveau ceva cu retur in 31 de zile dar vad ca a disparut de pe site pagina respectiva (sau eu nu o mai gasesc acum ?)
Si cand era pagina prezenta aveau tot felul de exceptii si conditi aberante daca citeai bine textul atasat reclamei mari cu retur in 31 de zile (si in magazine si online). Data viitoare vei comanda online produsul si vei putea sa-l returnezi in 14 zile fara probleme daca nu esti multumit ... |
#13
Posted 22 November 2017 - 11:10
Nu exista asa ceva precum "de la volum de 30 - 40% distorsioneaza", exista doar "de la un anumit nivel de intrare distorsioneaza", da-i semnal mai mic la intrare si apoi poti da volumul si la "100%" fara sa distorsioneze.
|
#14
Posted 22 November 2017 - 14:51
Am sunat la Bucuresti si au zis - ca nu e absolut nici o problema ! Sa merg cu produsul in magazin si imi returneaza banii !
A mers in magazin, au probat produsul, s-au uitat la el. Au zis ca lor nu li se pare ca se aude distorsionat. Era si muzica din magazin. Au primit produsul, mi-au dat o copie dupa factura si au zis ca dureaza 2 saptamani pana imi trimi banii pe card. Ce sa zic .... Am ramas impresionat de cat de bine au decurs lucrurile. Nu ma asteptam. Daca nu, as fi avut drum la Bucuresti, si as fi mers personal cu el acolo la service Harman-Kardon sa cer o perere, sau ce e cu boxa. Bine ca s-a rezolvat. Cred ca avea un defect din fabrica. Cutia era sigilata, intacta. Multumesc de raspunsuri. |
#15
Posted 22 November 2017 - 15:27
modoran, on 22 noiembrie 2017 - 11:10, said:
Nu exista asa ceva precum "de la volum de 30 - 40% distorsioneaza", exista doar "de la un anumit nivel de intrare distorsioneaza", da-i semnal mai mic la intrare si apoi poti da volumul si la "100%" fara sa distorsioneze. Eu asa fac la amplificatoarele de clasa D. La mine nu distorsioneaza, dar se simte lipsa de putere si la pasaje cu mult bass sau volum mai mare reduce puterea dinamic. Ca sa evit asta, folosesc amplificatorul cu volumul aproape de maxim si intru cu semnal foarte mic. Fiind semnal digital, nu am fasait pentru ca volumul e ridicat la amplificator. Si scap si de limitari. |
|
#16
Posted 22 November 2017 - 18:33
Assur, on 22 noiembrie 2017 - 09:45, said:
Conform legii, ai dreptul ca in termen de 30 de zile lucratoare sa inapoiezi produsul fara nici o explicatie. Altminteri, in caz de refuz, te adresezi ANPC-ului. Nu te complica cu garantia, toate sunt asa, nu ai ce sa pretinzi de la un amplificator in clasa D. Edited by PiticVerde, 22 November 2017 - 18:46. |
#17
Posted 23 November 2017 - 01:54
PiticVerde, on 22 noiembrie 2017 - 18:33, said:
raspunsul OPC a fost : ''de cand un cetatean contrazice un Comisar OPC'' Ala n-a fost raspunsul OPC-ului. Ala a fost raspunsul unui putoi, angajat la stat, un bese-n cizme, vorba lui Jaroslav Hasek, un "cine mi-s eu". Dar da, lepadaturile de la opc nu se iau decat de SC Ziggy Ziggy SRL, sint manjiti pana dincolo de coate cu firmele mari. Romania e un stat corupt. Imi aduce aminte o discutie dintre nus ce ministru si Tuca cu multi ani in urma, la Antena 1: (ministrul) - Dvs. contraziceti un ministru? (Tuca) - (sta si se gandeste vreo 2 secunde) Da. |
#18
Posted 23 November 2017 - 08:19
PiticVerde, nu ridic în slăvi OPC-ul, o singură data când am apelat la ei au luat partea firmei reclamate. Dar în ce te privește, dacă situația era asemănătoare cu a inițiatorului, comisarul a avut dreptate.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users