Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Rog ajutor instalare temostat digital
Last Updated: Nov 20 2017 13:04, Started by
mausel
, Nov 20 2017 07:27
·
0
#1
Posted 20 November 2017 - 07:32
Salutare!
Apelez la voi cu rugamintea sa ma ajutati cu instalarea unui termostat digital cu doua fire pe o centrala Junkers ZWR 18-3 KE 23. Termostatul este Bosch FR10. In actualul termostat (cu rotita si care merge aiurea rau) am 3 fire care in centrala ajung la 1, 2 si 4. Daca lega la termostat firele 2 si 4 afisajul functioneaza insa nu da nici o comanda centralei, merge in continuu iar dupa cateva minute afiseaza eroarea 01 E care inseamna ca nu are conexiune cu centrala sau codarea nu este corecta (am pus codarea pe toate variantele de al 1 la 10 si pe toate face la fel). Am incercat toate variantele posibile de conectare de la 1 la 8 dar nimic, nu se afiseaza nimic pe termostat cu exceptia 2 si 4. La 8 si 9 am un U de sarma care la uneste dar inteleg ca 7, 8 si 9 ar fi pentru incalzirea prin pardoseala (daca am inteles corect). Atasez doua pagini din cartea tehnica a centralei insa in germana, asta e tot ce am gasit despre centrala. E un model mai vechi. Ma poate ajuta cineva cu legarea termostatului la centrala? Stiu ca trebuie sa apelez la un specialist insa unde este centrala e dificil cu asa ceva. Multumesc mult! Attached Files |
#2
Posted 20 November 2017 - 07:52
1. Vezi la ce borne erau legate firele la vechiul termostat.
2. Citeste aici 3. In mod normal aveai nevoie doar de 2 fire (NO si COM) 4. Din ce vad eu, tu ai si un al 3-lea cablu, ce furnizeaza 24V pt modelele vechi de termostat. ======== Din schema atasata de tine si putina germana inteleasa de mine: 1. Tu nu mai folosesti un termostat ce necesita 24V. Scrie si il schemea, ca cel de 24V e specific Junkers. 2. Tu folosesti schema de mai sus - scoti bucla dintre 8 si 9 - legi termostatul nou la 7 si 9 ========== Daca nu merge, poti folosi oricand un Thermostat Nest, model US (nu UE), pe 24V |
#3
Posted 20 November 2017 - 07:58
Pai termostatul nou, adica FR 10, nu este tot cu 3 fire ?
Din cite stiu eu, FR 10 nu are baterii si trebuie alimentat din centrala cu 24V. (are plaja de aimentare intre 10 si 24V DC) Termostatul nou, trebuie legat ca si cel vechi, cu 3 fire, la 1, 2 si 4. La bornele 1 si 2 (din centrala) ai tensiune de alimentare cu 24V pentru termostat, iar borna 4 este "intrarea" "in centrala", pe care baga termostatul semnal (1 logic sau 0 logic) cind trebuie sa plece sau sa se opreasca centrala. Edited by florin71_skoda, 20 November 2017 - 08:02. |
#4
Posted 20 November 2017 - 08:11
Bosch FR10 are 2 baterii si merge doar pe BUS.
Bosch FR 100 are 3 cabluri. Attached Files |
#5
Posted 20 November 2017 - 08:24
Inseamna ca nu am gasit eu pe net, manualul care trebuie.
In cel pe care-l atasez mai jos, zice la pagina 8, ca are tensiunea nominala 10-24V DC Termostat Bosch FR 10.pdf 1.96MB 9 downloads Daca FR 10 merge doar pe BUS, inseamna ca nu este compatibil cu centrala initiatorului. Se pare ca centrala Junkers ZWR 18-3 KE 23 merge doar cu FR 100 (sau similar) cuplat la 1, 2 si 4. Posibil sa mearga si cu un termostat on/off, insa nu gasesc manualul centralei ca sa vad cum arata mufa 328 |
#6
Posted 20 November 2017 - 09:46
Am incercat si cu 7 si 9 dar nu merge, nu se afiseaza nimic.
Da, FR10 are doar 2 fire nu 3. Daca merge doar pe BUS (nu stiu ce e asta) inseamna ca nu pot sa-l folosesc pe centrala asta? Multumesc! |
#7
Posted 20 November 2017 - 09:53
Exact, nu il poti folosi cu un termostat ce are 3 fire.
|
#8
Posted 20 November 2017 - 09:57
Multumesc mult ca m-ati lamurit!
O recomandare de un termostat compatibil dar la un pret decent? FR100 costa mult prea mult dupa parerea mea. Multumesc! |
#9
Posted 20 November 2017 - 10:19
La 7, 8 si 9 se leaga un termostat de boiler (sau o sonda NTC pentru boiler)
Fa o poza la termostatul vechi, plus o poza cu el desfacut, ca sa vad ce are prin el. Fa o poza la centrala, sa vad exact ce model ai. Fa o poza la placa electronica, in care sa se vada si unde intra cablul de alimentare cu 220V, plus ce alte reglete mai sunt prin ea. |
#10
Posted 20 November 2017 - 10:43
Atasate.
Multumesc! Attached FilesEdited by mausel, 20 November 2017 - 10:51. |
|
#11
Posted 20 November 2017 - 11:26
Daca nu montezi deloc termostatul, centrala mai pleaca pe incalzire ?
Nu-mi mai aduc aminte daca exista sau nu o punte de la 2 la 4 cind venea centrala noua si cum se facea pornirea centralei pe incalzire, fara termostat de ambient. La modelele ulterioare, a aparut la mufa de alimentare o borna in plus, notata Ls si o punte intre LR si Ls. Dar la modelul tau chiar nu mai tin minte cum puteai porni centrala fara termostat de camera. |
#12
Posted 20 November 2017 - 11:36
Da, merge daca nu e cuplat termostatul. La fel si daca e cel digital pus pe 2 si 4 (ca si cum nu ar fi de fapt).
Mersi! |
#13
Posted 20 November 2017 - 11:44
Ala digital nu-l mai lega niciunde, ca nu-i bun si nu face nimic.
Daca centrala merge si fara termostat, atunci zicem ca este ok. Lasa centrala fara termostat si hai sa vedem cum o putem opri. Scoate puntea de la 8, 9 si vezi daca mai merge incalzirea. Cu puntea scoasa, vezi daca mai merge apa calda. Daca nu se opreste, atunci fa o punte de la 7 la 9 si vezi dupaia daca mai merge incalzirea si apa calda. Edited by florin71_skoda, 20 November 2017 - 11:46. |
#14
Posted 20 November 2017 - 11:59
Am inteles, nici o sansa cu el.
O sa-l folosesc pe cel vechi pana rezolv. Intrebare: daca iau un termostat cu baterii si cu On/Off va functiona? Asta de ex. https://www.emag.ro/...rch-Action=view |
#15
Posted 20 November 2017 - 12:11
Pai ai citit ce am scris mai sus ? Ai facut ce am scris mai sus ?
Quote Anuleaza termostatul de camera si dupaia scoate puntea de la 8, 9 si vezi daca mai merge incalzirea. Cu puntea scoasa, vezi daca mai merge apa calda. Trebuie prima data sa descoperim impreuna, o modalitate de a opri centrala cu un termostat on/off. Dupa ce o descoperim, poti cumpara orice termostat on/off doresti, chir si acel Salus de pe Emag, daca-ti place. Edited by florin71_skoda, 20 November 2017 - 12:14. |
|
#16
Posted 20 November 2017 - 12:14
OK, incerc cand ajung acasa. Sa inteleg ca ar mai fi ceva sanse sa il pot pune?
|
#17
Posted 20 November 2017 - 12:28
Da, garantat sunt sanse sa-ti montezi un termostat obisnuit. Trebuie doar sa descoperim impreuna unde anume poti sa-l legi.
Termostatul TR 10 nu se poate monta sub nici o forma. Insa poti monta termostatul ala Salus din link, sau orice alt termostat obisnuit de tip on/off - Posibil sa se poata lega un termostat Salus la 8 si 9 - Daca nu merge la 8 si 9, atunci pastrezi termostatul vechi (TR-21), pe care-l ti la minim, ascuns undeva pe sub centrala, iar pe cel nou o sa-l pui pe perete si o sa-l legi cumva in serie cu asta vechi. - Teoretic ar mai fi si varianta sa renunti total la termostatul vechi, iar pe asta nou (Salus, Computherm, Honeywell, etc) sa-l legi in centrala, insa cu ajutorul unei rezistente si poate ca trebuie si o dioda. Din pacate nu stiu sa-ti spun ce valoare trebuie sa aiba rezistenta si daca trebuie sau nu si dioda. Este foarte posibil sa mearga si fara rezistenta, insa nu te pot pune sa probezi treaba asta deoarece exista riscul sa-ti strici placa. Despre ce este vorba: In mod normal la pinul 1 si 2 din centrala, ai tensiune 24V si de aici se alimenteaza termostatul vechi (TR-21). Nu stiu insa daca este curent alternativ sau curent continuu si trebuie verificat cu un aparat de masura. Mai departe termostatul aplica pe pinul 4 al centralei o anumita tensiune, care este sigur curent continuu, pe care centrala o interpreteaza ca 1 logic sau 0 logic. Iar trebuie aparat de masura. Daca zici ca centrala merge pe incalzire, fara termostat, teoretic oprirea centralei se face cind primeste pe pinul 4 semnal 0 logic. Asa ca in teorie, este suficient sa pui o punte (sau o rezistenta), de la pinul 4 la unul din pini 1 sau 2, la care este de fapt minusul (iar aparat de masura). Simplu: daca "tragi" pinul 4 al centralei la masa, se opreste centrala (sau asa ar trebui sa fie). Edited by florin71_skoda, 20 November 2017 - 12:33. |
#18
Posted 20 November 2017 - 12:52
Pai daca nu pot sub nici o forma sa pun ce am nu ma apuc de facut inginerii. O sa apelez la o firma sa vada despre ce e vorba si sa-mi instaleaze ceva.
Multumesc mult de tot tuturor! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users